collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952676 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1225 Gepost op: 5 augustus 2011, 14:51:59 »
Goedemiddag,

Pfff….het is hier echt vrijdagmiddag, dus geen zin ;-)!

Even wat algemene reacties:

Wij gaan in gemeenschap van goederen trouwen. Wonen nu ruim 7 jaar samenwonen en hebben vanaf het begin alles op de grote hoop gegooid….. Daarnaast hebben we niet echt ambities om een eigen bedrijf te starten, dus dat is ook geen probleem. Marijke86; zodra er een eigen bedrijf in het spel komt, zou ik wel op huwelijkse voorwaarden trouwen. Stel dat het ooit mis gaat met de zaak, dan heb je in ieder geval je huis etc nog. Dat kan je namelijk ook allemaal laten vastleggen.

Ik ben zelf 29 als we gaan trouwen (nu 28) en m'n vriend is dan net 30 (nu dus 29).

Onze dagindeling is als volgt:
13.30 uur - start ceremonie
14.30 - 15.30 uur - toost, aansnijden bruidstaart
15.30 - 17.30 uur - fotos maken met gasten, fotoreportage van ons, en lekker relaxen tot aan het diner (daggasten ook inchecken)
17.30 - 20.00 uur - diner
20.00 - 20.30 uur - koffie daggasten
20.30 - 21.00 uur - aankomst feestgasten en handjes schudden
21.00 - 00.30 uur - knalfeest!!!!!

Dan blijven we met alle daggasten slapen en de volgende ochtend lekker ontbijten!

Wij hebben al erg veel geregeld; dagindeling, locatie, ondertrouw, ambtenaar, ringen, fotograaf, bedankjes, cadeautjes voor cm en getuigen, dj, JURK ;-)! Huwelijksreis zijn we druk mee bezig….

@ Chadya; natuurlijk stoot je ons daar niet mee voor het hoofd! Op zulke belangrijke momenten komt alles weer boven, het overlijden van je moeder, het gedoe met je vader…. Ik denk dat we sommige dingen allemaal wel herkennen. En dat is juist fijn om met elkaar te delen!!!

@ Blondbruidje: qua daggasten moet je echt doen wat jezelf wilt…. Wij waren bij sommige vrienden wel daggast en bij sommige niet, wat eigenlijk nooit voor wrijvingen gezorgd heeft, want het waren allemaal logische keuzes.

Ik geloof dat het sowieso vaak is dat de dames het voorwerk doen en de mannen meekijken op het moment dat het er echt toe doet ;-)! Mijn as schrok in het begin ook, maar doet nu lekker mee! Hij is zelfs meegeweest naar 7 locaties en 5 fotografen ;-)! Maar ja, hij kent me ook al iets langer (10 jaar), dus hij kent mijn perfectionisme en organisatieskills een beetje….

@ Twijfeltje; ben benieuwd naar jullie rondreis!! Maar dat is het leuke van het forum, straks komen die verhalen ;-)!

@ missy-ila; geen idee wat de planning gaat zijn als oma geopereerd moet worden. Geloof dat het ziekenhuis zei dat het ook weer afhangt van welke soort het is, want sommige soorten groeien niet heel snel, dus dan is er geen spoed ofzo. Geen idee, maar we zullen het volgende week allemaal wel horen.

@ roxymilan; allereerst je jurk!!! Ik had nog niet eerder kunnen reageren, maar wat ben ik blij dat je het toch gedaan hebt!!! Hij staat je echt prachtig! Ja, het is echt een smak geld, helemaal eens, maar als je de wauw-factor hierbij hebt, dan kan je 'm niet laten liggen!! Ik ken het gevoel, en bijzonderder kan het niet zijn!!

Ik ga waarschijnlijk een collega van me vragen om de ceremonie te filmen, want dat is voor mij het belangrijkste. En dan kunnen we het later inderdaad mooi monteren…. Mn as is gewoon niet zo van het filmen, ziet de meerwaarde er nog niet helemaal van in! Hoop 'm daar nog van te kunnen overtuigen, maar dat gaat nu nog niet lukken….dus ik wil nog niets vastleggen!

@ rums: gefeliciteerd met je jurk! Ben benieuwd naar je jurk…wil je 'm al delen??

Verder hier niet veel nieuws....van het weekend ook lekker weinig op de planning staan!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1226 Gepost op: 5 augustus 2011, 15:13:43 »
Tnx iedereen voor de lieve reacties. Ben ook erg blij dat ik het toch gedaan heb!
Voor wie nog wat wil zien: in het topic show je jurk heb ik nog wat foto's gezet..

Mer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1227 Gepost op: 5 augustus 2011, 19:43:14 »
@Roxymilan: Ik had net na jou gereageerd, dus had je bericht nog niet gelezen! Maar.. je hebt hem dus gekocht!!!! Echt gaaf zeg! En het is wel zo, als je eenmaal een ontzettend mooie jurk hebt gezien die je graag wilt hebben, ga je alles met die jurk vergelijken. Daarom is het echt slim dat je hem toch hebt gekocht, want dadelijk was die weggeweest, was heel erg zonde geweest! Ik ga meteen je foto's kijken in het topic show je jurk!


En wat hebben jullie al veel geregeld, schiet hier toch aardig in de stress eerlijk gezegd! Wel erg leuk om te lezen allemaal! Na maandag maar op zoek naar een locatie en dan verder gaan regelen!

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1228 Gepost op: 5 augustus 2011, 20:06:10 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:38:12 door Mikey »

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1229 Gepost op: 5 augustus 2011, 22:45:07 »
@Marijke86: Ik heb je jurk even opgezocht: da’s ook een luxe jurk zeg, mooi! Over de dagindeling. Er zijn veel mensen die pas na het huwelijk foto’s willen maken, maar het is toch vaak veel praktischer het vooraf al te doen. Het is maar net wat je wilt: praktisch, of pas foto’s nadat je echt getrouwd ben. Het zou mij niet zoveel uitmaken geloof ik. Als ‘s ochtends de meeste tijd is, dan zou ik het dan gewoon doen.

@Twijfeltje: ja, zo werkt het bij ons ook inderdaad. Ik zoek van alles uit en doe daaruit een paar voorstellen en dan besluiten we op basis daarvan. Hij is toch ook meer van de standaard dingen en ik wil juist wel eens wat verder kijken. Dat moet ik dan ook zelf doen, want hij zou niets aan al dat gezoek vinden.
Wat hebben jullie een leuke dagindeling trouwens! Op de dag van jullie huwelijk al op reis!

@rums: gefeliciteerd met je jurk! Als je nog eens een foto tegenkomt, ik ben benieuwd! ;-) En een foto van jezelf in de jurk is natuurlijk helemaal leuk! ;-)

@roxymilan: Haha, dus toch! Leuk zeg en wat fijn dat je as en moeder het ok vinden. Ik weet zeker dat je hier geen spijt van zult krijgen! Gefeliciteerd met je jurk! Ga zo ook nog even in het show je jurk topic kijken!
We hebben van heel veel dingen nog geen idee, dus we kunnen lekker flexibel zijn m.b.t. fotograaf, lokatie, dj, etc. Zelfs de gemeente hoeven we niet perse vast te leggen. We hebben al geregistreerd partnerschap gedaan een paar jaar geleden. We hoeven dat alleen om te zetten in een huwelijk en dat kan heel gemakkelijk. Getuigen hebben we dus formeel gezien ook niet meer nodig, want dat is al gebeurd bij het geregistreerde partnerschap.

@Stimpy: ik zie dat ik er nu ook in kan, super! Nu ben ik ‘echt‘ lid hier en kan ik reageren bij andere onderwerpen. Hartstikke bedankt! Nogmaals sorry dat ik je daarvoor in een ander forum moest lastig vallen, maar ik wist geen andere manier.

@boukezz: Ontbijt na de tijd met de daggasten is ook leuk zeg! Is dat niet heel erg prijzig? Of betalen jullie de overnachting en ontbijt van de daggasten niet zelf?
Ik zou echt niet kunnen kiezen tussen de vrienden. Voor mij horen ze er allemaal wel, of allemaal niet bij. Ik neig dus naar allemaal wel en m’n vriend naar allemaal niet. Nouja, we komen nog wel eens tot een mooi compromis. Fijn dat je vriend daarin mee is gegaan (de vele afspraken). Ik denk dat er genoeg zijn die na 2 of 3 locaties zeggen dat ze er wel klaar mee zijn.

@Mer: Jij kunt er nu ook in zie ik, mooi dat dat gelukt is toch!

@Mikey: Maakt niet uit toch. Het moet geen verplichting worden. Hopelijk voel je je snel beter, niet om hier meer te kunnen reageren hoor, maar gewoon zodat je weer helemaal lekker in je vel zit!

Hihi, vanochtend gebeld met de bruidswinkel hier in het dorp en ze hebben dinsdagavond plek voor me! Ik heb m’n moeder, schoonmoeder en zus gebeld en ze konden alle drie. Komende dinsdagavond dus voor het eerst jurken passen! Nog maar even flink zoeken naar voorbeelden, zodat ik wat kan uitleggen wat ik mooi vind. Ik wil graag jurken passen met zo’n lang strak lijfje die pas onder de heupen wat wijder wordt (geen fishtail), maar ik heb wel wat brede heupen. Ben dus benieuwd of ik het kan ‘hebben’. Spannend!

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1230 Gepost op: 6 augustus 2011, 09:25:05 »
Oooh wat zijn jullie hard doorgegaan. Dat prieeltje is zo schattig en wat een mooie jurk heeft roxymilan gekocht zeg. Ik zal morgen mijn dagdeling eens neerplanten. Mijn vriend is 34 als we trouwen en ik ben op het randje 27, de volgende dag wordt ik 28.

Wat ik wel even kwijt moet, is dat ik gisteren door een vervelende situatie eigenlijk een hele leuke avond heb gehad; ik heb met mijn (verstandelijk gehandicapte) vriendin K3 mogen ontmoeten! Ik mag geen foto's plaatsen vanwege privacy, maar het is écht gebeurd. Wat zijn ze mooi en lief!

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1231 Gepost op: 6 augustus 2011, 10:24:30 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:37:58 door Mikey »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1232 Gepost op: 6 augustus 2011, 11:35:11 »
@roxymilan: Haha, dus toch! Leuk zeg en wat fijn dat je as en moeder het ok vinden. Ik weet zeker dat je hier geen spijt van zult krijgen! Gefeliciteerd met je jurk! Ga zo ook nog even in het show je jurk topic kijken!
We hebben van heel veel dingen nog geen idee, dus we kunnen lekker flexibel zijn m.b.t. fotograaf, lokatie, dj, etc. Zelfs de gemeente hoeven we niet perse vast te leggen. We hebben al geregistreerd partnerschap gedaan een paar jaar geleden. We hoeven dat alleen om te zetten in een huwelijk en dat kan heel gemakkelijk. Getuigen hebben we dus formeel gezien ook niet meer nodig, want dat is al gebeurd bij het geregistreerde partnerschap.

Hihi, vanochtend gebeld met de bruidswinkel hier in het dorp en ze hebben dinsdagavond plek voor me! Ik heb m'n moeder, schoonmoeder en zus gebeld en ze konden alle drie. Komende dinsdagavond dus voor het eerst jurken passen! Nog maar even flink zoeken naar voorbeelden, zodat ik wat kan uitleggen wat ik mooi vind. Ik wil graag jurken passen met zo'n lang strak lijfje die pas onder de heupen wat wijder wordt (geen fishtail), maar ik heb wel wat brede heupen. Ben dus benieuwd of ik het kan 'hebben'. Spannend!

@ Blondbruidje oh dan hebben jullie nog genoeg tijd om alles te regelen. Gewoon idd eerst eens lekker wat ideeen opdoen en goed rondkijken, er is zoveel!
Leuk dat je ook jurken gaat passen! Het is al vaak gezegd hier en ik had precies hetzelfde, je moet echt jurken aanzien. Ik dacht ook altijd ik wil een jurk die onder de heupen wat wijder uitloopt (meer een A-lijn) en het lijfje mooi aansluitend. Fishtail dacht ik staat mij toch niet want dat benadrukt mn heupen juist en ik heb best brede heupen. Maar toen had ik dus een fishtail aan en die bleek juist het allermooist te staan! Voor zo'n jurk moet je ook juist rondingen hebben want anders hangt ie helemaal los om je lijf :wink:
Maar goed het is ook een kwestie van smaak natuurlijk niet iedereen houdt van fishtail modellen, maar ik vond het juist wel leuk eens wat anders dan anders en niet de klassieke modellen trouwjurken.
Ben benieuwd hoe het dinsdag gaat met passen! Alvast heel veel plezier en geniet ervan want het is echt heerlijk om al die mooie jurken te passen

@Mikey tnx voor de tip voor de sluier! Zal idd eens goed rond gaan kijken. maar missch dat ik daarvoor ook wel alsnog naar bridal closet in Amsterdam ga. Daar hebben ze heel veel verschillende voor max 120 euro. Ik heb foto's van mijn jurk en van de sluier die ik in de winkel ophad dus moet vast wel iets vinden dat daarop lijkt en er bij past. Mn zwager woont ik Amsterdam dus we komen daar best regelmatig dan ga ik er dan gewoon een keer langs.

@Charley wat grappig dat je K3 hebt ontmoet zeg!! En ook super voor je vriendin!
« Laatst bewerkt op: 6 augustus 2011, 11:36:02 door roxymilan »

Ellis 2909

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1233 Gepost op: 6 augustus 2011, 16:58:48 »
Roxymilan, ohhhh wowww wat een mooie jurk zeg. Ik kan niet wachten om het totaalplaatje te zien.

Chadya, lieve meid, helaas deel ik je verdriet. Mijn moeder is 11 jaar geleden overleden. Je gedicht halen de woorden uit mijn mond. Hoe cliché het ook mag zijn, ze is altijd bij je en je gezin en zal vooral op je bruiloft een speciaal plekje hebben, neemt echter niet weg dat het gemis van haar des te groter is op deze dag   :petting:


Hier verder weinig nieuws te melden eigenlijk hihi.

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1234 Gepost op: 6 augustus 2011, 20:49:00 »
Wbt data, als iedereen haar datum in het lijstje van het "Wie is de eerstvolgende die trouwt" topic, dan heb je altijd een makkelijk te traceren overzicht.

Wbt geregeld -  bij ons staat het volgende vast;
- Ondertrouw
- Stadhuis
- Notaris
- Locatie diner
- Hotelkamer
- Bruidstaart
- Trouwjurk
- Schoenen
- Trouwpak

Zo goed als zeker zijn;
- Receptie/borrel locatie
- Fotografie
- Trouwvervoer

We zijn prima op gang en we zijn eigenlijk zo goed als aan het 'inkleuren' (details bespreken en vastleggen).

Ons budget is als volgt;
Geregeld/vast
Stadhuis - EUR 350
Notaris - EUR 600
Diner/Locatie - EUR 1580
Bruidssuite - EUR 0
Hotelkamer oma - EUR 135
Bruidstaart - EUR 70
Receptie/borrel - EUR 750
DAGGastenboek - EUR 42
Bruidsschoenen - EUR 70

Onbevestigd
Reserve voltrekking - EUR 100
Trouwringen - EUR 800
Reserve diner - EUR 1420
Fotografie - EUR 500 (vriendendienst)
Uitnodigingen - EUR 100
Postzegels - EUR 67
Borrelreserve - EUR 250
Borrelgastenboek - EUR 15
Accessoires hij - EUR 150
Accessoires haar - EUR 50
Lingerie - EUR 200
Haar en make-up - EUR 150
Paraplu - EUR 25
Trouwvervoer - EUR 250 (gaan we overheen)
Bedankjes - EUR 100

Totaal (excl jurk en reis) EUR 7774,-

De jurk heb ik er niet in opgenomen omdat ik dat betaal van een voordeeltje dat ik eerder dit jaar heb gehad, dus dat is eigenlijk een kado aan mijzelf. De huwelijksreis is er niet in opgenomen, omdat we sowieso op vakantie zouden gaan en we geen extra reis gaan maken buiten de huwelijksgelegenheid.

Onze dagplanning is tot nu toe als volgt;
dag 1 (ceremonie is open, rest voor daggasten)
Ochtend - samen wakker worden en ontbijten
Ochtend tbc - hij gaat elders zich omkleden etc, ik bereid me thuis voor.
12.00 - lunch
12.30 - trouwvervoer haalt hem op
12.30 - ouders verzamelen zich bij mij thuis
13.00 - ophaalmoment, waarna we direct foto's gaan maken
15.?? - gasten verzamelen zich bij dinerlocatie ivm parkeren en lopen naar het stadhuis (moeten we nog kijken hoe ver lopen)
15.40 - vader en oma komen aan bij het stadhuis
15.45 - bruidspaar komen aan bij het stadhuis
16.00 - voltrekking
17.00 - fotomoment/felicitatiegelegenheid
17.30 - ontvangst dinerlocatie + aansnijden bruidstaart
18.30 - aanvang diner
22.00 - officieel eind

dag 2 (alle familie/vrienden/kennissen)
17.00 - voorbereidingen
18.00 - makkelijk eten
19.00 - aanvang borrel
21.00 - officieel eind

Over de indeling hebben we geen moment getwijfeld en we hebben ook totaal geen reserve of andere ideeën. Ongetwijfeld zal er wel wat (ver)schuiven, maar ik geloof dat dit het wel ongeveer wordt.

Ik hoop dat iemand wat aan mijn ideeën heeft...
« Laatst bewerkt op: 6 augustus 2011, 20:50:31 door Charley »

Mer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1235 Gepost op: 6 augustus 2011, 22:09:17 »
Wat leuk om jullie dagindelingen te zien!
Als we kunnen trouwen op de middag op 28 juli, dan gaat onze dagindeling er hetzelfde uitzien als Boukez! Wel toevallig, maar zo hadden mijn vriend en ik het ook precies in gedachten.

@Charly: Mag ik vragen op welke manier jullie de trouwkaarten gaan doen, aangezien jullie er een budget van 100 euro voor hebben. Ik heb namelijk eens op allerlei sites rondgekeken, maar de goedkoopste trouwkaart is 2euro, zonder portokosten. Hoe ga jij de kaarten maken, zodat je uitkomt met een budget van 100 hiervoor? Wij denken er nu aan om een fotokaart zelf te maken, te printen met een goede printer van familie, waardoor ik denk dat de prijs per kaart wel onder de 2 euro blijft.

@Mikey: Dat zijn altijd mooie momenten, goed om te horen dat jullie genoten hebben!

Ik ben van de week druk bezig geweest met ideeen opdoen voor mijn jurk en ik heb aardig in mijn hoofd wat ik graag aan wil. Nu alleen nog vinden haha! Eerst maar eens met mam in november lekker naar een bruidsbeurs, nog meer ideeen opdoen en dan echt op zoek daarna! Ik wil die dag graag mijn haar los, dus daar heb ik ook al naar gezocht. Ik dacht dat dat wel makkelijk te vinden was, maar de meeste bruiden steken hun haren op kwam ik achter. Ik wil dan graag half opgestoken, maar de meeste voorbeeldkaspels was nog steeds erg veel opgestoken helaas! Hierdoor bleek dus dat ik toch voor los haar wil gaan en nu heb ik hier op het forum een foto gevonden van hoe ik het wil, dus daar hoef ik gelukkig niet meer over na te denken! Zorg minder op het lijstje!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1236 Gepost op: 6 augustus 2011, 22:24:26 »
MENNNN, ik kan jullie niet bijhouden hoor whahaha.

Ik heb vluchtig iets bijgelezen!

ROX, wat gaaf dat je je jurk hebt gescoord zeg!! Had die foto gisteren gezien, en ERGGGG mooi!!!.


Hier moet ik weer op zoek naar kapster, DJ en trouwvervoer (die laatste mag AS doen) Alledrie kreeg ik bericht dat 01 juni al bezet was.
DAMNNN, en ik kan geen kapster vinden die kan wat ik wil. (tenminste, ze hebben geen fatsoenlijke foto's op hun site)

Wel vandaag mijn beha bij Hunkemoller opgehaald. Zit perfect whahaha en dat voor 15 euro.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1237 Gepost op: 6 augustus 2011, 22:40:56 »
@ Mer; niet in de stress schieten hoor!! Je kan een bruiloft echt binnen no-time regelen, belangrijkste is al geregeld, de bruidegom ;-)!

@ Blondbruidje; het blijven slapen en dan ontbijt is idd een behoorlijke aanslag op ons budget, maar dit is iets wat we zo graag willen, dat we het er echt voor over hebben! Ik wil sowieso niet dat onze daggasten 's avonds nog moeten gaan rijden (en ook ver), en het napraten de volgende dag is veels te leuk!!

En gaaf dat je jurken gaat passen! Ik had een bepaald beeld voor ogen, een paar plaatjes meegenomen en het eerste plaatje waar ik stiekem echt voor gevallen was, was de eerste jurk die ik paste en ook echt DE jurk! En direct gekocht..haha.. Heel bijzonder om mee te maken, dus genieten dinsdag!!!!

@ Blitzey; erg he? Maar wel leuk!! Vervelend dat ze niet kunnen, maar je hebt nog even de tijd, dus hopelijk kan je vervanging vinden! En fijn dat de lingerie van de Hunkemoller goed zit, dat scheelt toch!!

Verder hier totaal geen nieuws....vandaag wel een mailtje gestuurd aan de DJ organisatie om een keer een afspraak te maken. En verder vooral hard gezwoegd in de tuin, we waren klaar voordat de stortbuien kwamen!

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1238 Gepost op: 7 augustus 2011, 09:42:22 »
@Charly: Mag ik vragen op welke manier jullie de trouwkaarten gaan doen, aangezien jullie er een budget van 100 euro voor hebben. Ik heb namelijk eens op allerlei sites rondgekeken, maar de goedkoopste trouwkaart is 2euro, zonder portokosten. Hoe ga jij de kaarten maken, zodat je uitkomt met een budget van 100 hiervoor? Wij denken er nu aan om een fotokaart zelf te maken, te printen met een goede printer van familie, waardoor ik denk dat de prijs per kaart wel onder de 2 euro blijft.

We willen de kaarten zelf maken. We gaan toevallig vandaag naar de hobbywinkel om te kijken of we wat kunnen met hetgeen zij aanbieden. Er zijn mooie kaarten te koop, maar ik vind het al snel te duur. Bovendien hebben we 2 verschillende kaarten nodig, wat zorgt voor nóg meer kosten. Anders kunnen we ook nog gebruik maken van een repro als we zelf een kaart op de computer ontworpen krijgen.

Edit middag:
Check, we hebben vandaag ons gastenboek voor de receptie/borrel gekocht bij de Hema (EUR 7.95)


EN we hebben de route van dinerlocatie naar stadhuis gelopen (ca. 16 minuten), dus dat is ook weer handig om te weten...

Edit avond:
Onze taartenbakster heeft afgezegd vanwege zwangerschap... Weer op zoek dus helaas!
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2011, 20:10:17 door Charley »

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1239 Gepost op: 7 augustus 2011, 20:38:50 »
@charley
wat een apart en leuk gastenboek zeg en dat voor weinig. zelf houden we niet van standaard dingen :wink: en dit zou voor ons ook zeker iets zijn. echter nu nog de vraag aan jou; de binnenkant van dit boek zitten daar vakjes in waarin geschreven wordt,of maak je die zelf of heb je een andere optie?

@blitzey balen dat je het een en ander opnieuw moet regelen..kan me voorstellen dat je daar van baalt.

@deniesje zelf heb ik gisteren ook in de tuin gewerkt en was ook net op tijd klaar voor de regen ahahahha,maar wel weer een halve kliko met onkruid weg :wink:

@mer zelf ga ik waarschijnlijk in oktober naar de bruidsbeurs er is er dan 1 in rotterdam en 1 in utrecht.weet nog niet naar welke ik ga maar denk dat het rotterdam gaat worden die is voor mij dichterbij. moet ook even kijken of ik het lichamelijk gaat redden natuurlijk,maar dan maar even een weekje voor en een weekje er na niets plannen,wil er toch wel graag naar toe :wink:
wat betreft je haar,ik weet niet of je de link van mij had gezien met allerlei trouwkapsels? maar bij deze zal ik hem nog even een keer plaatsen; http://www.trouwkapsels.nl/

@charley thanks voor je indeling ga hem denk ik wel gebruiken :wink:. ben nog al een pietlut wat dat betreft en zal tot op het laatste moment nog zoiets hebben van; als dat maar goed gaat..maar goed dat wij een ceremonie meester hebben want anders wordt het echt te veel stress voor me ahahahha

@ellis balen zeg dat je precies weet hoe ik me moet voelen..ga jezelf er ook nog iets mee doen op de dag zelf?

nou las ik nog een vraag over de kosten van de kaarten maar weet niet meer van wie?
zelf kom ik op een bedrag van ongeveer 65 euro voor de kaarten ..hiervoor heb ik 2 soorten kaarten namelijk de dag en avond kaarten. ik maak de kaarten via de site van kruidvat :wink:.ze hebben daar een leuke aanbieding voor de kaarten en je kan hem helemaal naar je eigen smaak ontwerpen.ik heb er goede ervaringen mee dus vandaar deze keuze :wink:

hier verder nog geen ander nieuws tot op heden dus laat het hier even bij.
groetjes
Chadya

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1240 Gepost op: 7 augustus 2011, 20:43:39 »
@charley
wat een apart en leuk gastenboek zeg en dat voor weinig. zelf houden we niet van standaard dingen :wink: en dit zou voor ons ook zeker iets zijn. echter nu nog de vraag aan jou; de binnenkant van dit boek zitten daar vakjes in waarin geschreven wordt,of maak je die zelf of heb je een andere optie?

Het is ook eigenlijk een fotoalbum, dus er zitten geen vakken in. Ik denk dat ik een paar verschillende kleuren pennen/stiften erbij leg en dan iedereen zijn vrije gang laat gaan. Misschien zetten we er een kaart met een leuke slogan bij ofzo om mensen inspiratie te geven er iets leuks van te maken. Ik hoop op iets creatiefs. En na een paar drankjes mag dat ook wel toch? :)

Ooh ja, nog een tipje. Ik heb net een oproep geplaatst op het forum van de Leukste Taarten en ik heb binnen een half uur 4 reacties gekregen met oog op mijn budget. Gaat dus helemaal goed komen!
« Laatst bewerkt op: 7 augustus 2011, 20:45:34 door Charley »

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1241 Gepost op: 7 augustus 2011, 21:35:09 »
Oeee men!! wat is er veel geschreven zeg! Ik heb wel alles gelezen. Even wat korte reacties, heb even geen fut om op iedereen te reageren.

@ Roxymilan, gefeliciteerd met je jurk! Ik heb de foto's hier gezien en hij staat je echt prachtig! Je hebt er een mooi figuur voor! Ontzettend lief dat je moeder dr budget omhoog heeft gekrikt voor jouw droomjurk!

@ Blondbruidje, klinkt leuk je kleurenthema! Wij hebben zwart wit roze. Daggastendillema: maak eens een begroting hoeveel jullie kunnen uitgeven aan de locatie. Daggasten zijn toch wel flinke kosten. Vergelijk het dan eens dat je als daggasten ook alle vrienden erbij hebt en als daggasten zonder vrienden zijn. Reken bijv. ook je corsages, bruidstaart etc door die ook voor de daggasten bedoeld zijn. Snap je wat ik bedoel? EN ook jij hebt een pasafspraak gemaakt wat leuk! Ik heb zelf ook een model jurk die vanaf de heupen wat wijder loopt, strak lijfje.

@ Ellis, sja de jurken van maggie zijn echt heel duur. Er zijn ook wel ateliers die ze namaken en ze voor de helft verkopen. Bijvoorbeeld bij anastasi. Wat erg dat ook jouw moeder niet op je mooiste dag kan zijn... Het lijkt me best moeilijk om hier onze moeder-dochter verhalen te lezen. Ook een knuffel voor jou!

@ gastenboek wat ontzettend leuk!

@ leeftijd wij zijn nu 25 (ik bijna 26) en 30 en als we trouwen zijn we 26 en 31, de kids zijn dan 5 en 3 jaar.

@ taart ik heb ook een hobbybakster van het taartenforum! wie heb jij charley? en voor welke prijs :tongue:

@ uitnodigingen ze staan op onze hyves, is goed betaalbaar de kruidvat chadya!

... En verder kom ik even niet, heb ook een dipje. Eind van de maand weer op controle met de kleine man en oh wat ben ik bang en zenuwachtig. Heb weer nachtmerries, dat het terug is en hij weer aan de chemo's ligt. :sad: Ook komen de overleden kindjes dikwijls in mijn dromen voor, pfff. Als ik naar m'n zoontje kijk schiet ik weer dikwijls vol en mag ik op mijn blote knietjes dankbaar zijn dat hij er nog is...

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1242 Gepost op: 7 augustus 2011, 21:42:47 »
@ taart ik heb ook een hobbybakster van het taartenforum! wie heb jij charley? en voor welke prijs :tongue:

... En verder kom ik even niet, heb ook een dipje. Eind van de maand weer op controle met de kleine man en oh wat ben ik bang en zenuwachtig. Heb weer nachtmerries, dat het terug is en hij weer aan de chemo's ligt. :sad: Ook komen de overleden kindjes dikwijls in mijn dromen voor, pfff. Als ik naar m'n zoontje kijk schiet ik weer dikwijls vol en mag ik op mijn blote knietjes dankbaar zijn dat hij er nog is...

Wat naar deniesje, dikke virtuele knuffel. Ik houd mijn vingers gekruisd voor jullie. Mbt de bakster, we hebben nog niet gekozen, maar er zit er eentje bij uit S.pijk.enisse die tot nog toe wel enorme indruk heeft gemaakt. Haar officiele bruidstaart-prijs is boven budget, maar wij gaan ook niet echt voor een standaard bruidstaart, dus hopen we dat we van de reguliere prijzen gebruik mogen maken. Fingers crossed.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1243 Gepost op: 8 augustus 2011, 08:23:20 »
@ Deniesje; ik miste je al eventjes op het forum, maar ik kan me goed voorstellen dat je gedachten nu even totaal ergens anders zijn!!! Probeer positief te blijven!! Hoe moeilijk dat ook is..... En het is helemaal niet erg om vol te schieten bij het kijken naar je zoontje, het is allemaal ook veel wat jullie op je bordje gekregen hebben! Geniet van deze momenten en alvast heel veel sterkte aan het einde van de maand! Dikke virtuele knuffel!

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1244 Gepost op: 8 augustus 2011, 08:50:56 »
@charley: Wat leuk zeg, naar K3! Ze zijn dus echt zo leuk en lief als het doet voorkomen! Zal m’n (vermoedelijke) datum even in die lijst zetten inderdaad, leuk. Jullie hebben echt al veel geregeld zeg, dat moet een heerlijk rustig gevoel geven! Vrienden van ons hebben het feest ook over twee dagen verspreid, zij vonden dat heerlijk en raden het iedereen aan! Toch weet ik dat zelf nog niet zo goed, maar het is wel heerlijk dat je dan uitgebreid kunt dineren en niet snel-snel hoeft.

Ik ben benieuwd of je wat kunt vinden voor je kaarten. Ik lees hier veel dat mensen de kaarten zelf maken, dus dat moet echt wel mogelijk zijn. De man van een vriendin heeft een eigen drukkerij, dus daar kunnen we altijd naartoe. Deze is ook in staat eigen ontwerpen te doen, dat schijnt nogal eens een probleem te zijn.

Jammer dat de taartenbakster heeft afgezegd, maar top dat je al nieuwe gegadigden hebt! Ik ben ook van plan daar een oproepje te zetten, maar dat doe ik over een tijdje pas. Het is wel erg vroeg denk ik om dat ruim een jaar van te voren te regelen.

@roxymilan: dat fishtail model staat je inderdaad supermooi! Wie weet kom ik er ook nog mee thuis! ;-) Al kan ik me dat nu vooraf bijna niet voorstellen. Nouja, afwachten maar. Het is morgen al, spannend!

@ellis2909: Ook wel eens lekker rustig toch, geen nieuws! ;-)

@Mer: heb je ergens een plaatje van dat losse haar? Ook ik wil m’n haar waarschijnlijk los gaan dragen. Ik heb schouderlang haar en vind het niet mooi als m’n haar achterover zit en ben dus heel benieuwd wat voor kapsel je bent tegengekomen!
@Blitzey: Kijk, dat is ideaal! Een bh voor 15 euro! Jammer dat je nog weer opzoek moet naar DJ, kapper en trouwvervoer. Hopelijk kom je snel weer wat anders tegen!

@boukezz: Wat bijzonder dat het jurk op de plaatje ook echt dé jurk is geworden! Heel vaak hoor je juist dat het iets heel anders wordt!

Het klinkt inderdaad hartstikke leuk om de gasten te laten slapen en als ze ver moten rijden ’s nachts dan is er helemaal iets voor te zeggen. Ik ben heel benieuwd hoe je het op de dag zelf zal ervaren, maar het is vast superleuk om de dag na de tijd met iedereen na te praten.

Wat een weer hè! Wij hadden een bbq bij onze buren en dat leek helemaal in het water te vallen. Maar met wat partytenten en plastic schermen is het toch een topfeestje geworden!

@chadya: Die website met trouwkapsels zal ik ook eens bekijken. De tip is voor mer, maar ik maak er ook even gretig gebruik van!

@deniesje: bedankt! Nu nog kijken of ik dat wat leuk uit kan werken natuurlijk! Heb al wat leuke moodboards van internet geplukt.

Bedankt voor je tips over de daggasten, dat lijkt me inderdaad erg slim om te doen. Afgelopen weekend toevallig met die getrouwde vriendin gepraat over het gastendillema. Zij zit er nog steeds wel mee (inmiddels al weer een jaar getrouwd) maar heeft toen gewoon een keuze gemaakt en had zoiets: daar ga ik niet meer aan tornen. Ik zou het zo jammer vinden spijt te krijgen van het niet uitnodigen van bepaalde mensen. We hebben over een paar weken vakantie, dus dan kunnen we mooi wat locaties bekijken en offertes opvragen.

Dat is ook hartstikke spannend, zo’n controle. Wel naar dat je er nachtmerries van krijgt zeg, daar kun je flink gesloopt van raken. Ik zal voor jullie duimen de komende tijd!

Gisteren zou ik heel fanatiek op zoek gaan naar locaties hier in de buurt, maar natuurlijk had ik weer eens een kater, waardoor ik de hele dag voor pampus op de bank heb gelegen. Ik lag half 10 alweer in bed. Iedere keer neem ik me weer voor wat minder te drinken. Dat gaat dan een tijdje goed, maar op een gegeven moment ga ik weer te ver. Nu niet denken dat ik me compleet voltank hoor, ik kan gewoon niet zo goed tegen drank…

trouwen2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1245 Gepost op: 8 augustus 2011, 09:17:35 »
Het is al een hele poos geleden dat ik gereageerd heb, kan het tempo niet bijbenen en wil niet steeds mensen tegen het hoofd stoten niet op iedereen te reageren...
Conclusie dan reageer ik maar niet, maar vind dat ook weer jammer... lastig  :huh:

Toch maar een berichtje van deze kant :)

Onze planning :) We hebben laatst een afspraak gehad met de cm's en sindsdien is hij vrij gedetailleerd haha

6.30u opstaan
7.00u haar en make-up Bibi Foto's maken!
8.45u Jurk aandoen
9.15u bruidegom haalt bruid op.
9.30u Foto's maken (met hondje). Ringen aan ceremoniemeesters
10.45u bruidspaar vertrekt naar locatie
11.00u gasten komen aan -> lunch (zonder bruidspaar)
11.30u kwartier wachten bruidspaar
11.45u aankomst bruidspaar op locatie + gasten naar ceremonieruimte
12.00u trouwen
12.45u wij met ouders nakletsen
13.00u champagne + bruidstaart
13.45 foto's fam
14.30u fotos wij
15.30u wij opfrissen en start receptie
16.00u aankomst bruidspaar (Daggasten evt rondleiding)
17.30u einde receptie en opfrissen
18.00u daggasten naar diner
18.15u wij komen aan: diner
20.30u einde diner opfrissen
21.00u feest

Ik heb er best vaak opfrissen tussen staan, maar dat is voor mij een rustmomentje, heb fibromyalgie en kan niet een hele dag volhouden zonder rust tussendoor. Door de grote receptie is het al een enorm volle dag (die erg vroeg begint) dus vandaar :)

Verder ben ik superblij we hebben vrijdag de ringen besteld! Een edelsmid gaat ze helemaal maken zoals wij willen.. Erg gaaf! Het worden witgouden ringen, 1/3 wordt mat en 2/3 glanzend. Daartussen een groef en bij mij in het matte een klein diamantje, briljant geslepen. We zijn zo blij dat we toch voor het weekend nog de knoop doorgehakt hebben! Goud is met $30,- hoger geopend vandaag! Dat schilt ons weer flink geld!
We hadden sowieso eerst ringen gezien die €3.500,- moesten kosten  :blink: ! Nu krijgen we vrijwel dezelfde, maar dan naar onze wensen aangepast voor €1.400,-! Leuk!

As. zaterdag ga ik jurken passen. Begin er steeds meer zin in te krijgen, eerst was het nog zo ver weg, en nu begint het toch echter te worden.

Verder hebben we nu geregeld:
Locatie
Gemeente (14 sept in onze woonplaats in ondertrouw)
Fotograaf (vrienden van ons die regelmatig bruidsfotografie doen en dat erg!! goed kunnen)
Ringen
Bloemen (gaat mijn oma maken)
Overnachting voor de naaste fam en vrienden
Save the dates zijn al verstuurd (per mail)

Er staat nog zat op de planning, na het uitzoeken van de jurk staat de band als eerste op de planning.

Qua leeftijd, ik ben nu 26 en mn as is 34. Als we trouwen ben ik 27 en mijn as nog net 34 (wordt een week later 35).
We zijn als we in ondertrouw gaan precies 4 jaar bij elkaar. Als we trouwen 4,5.

Vind het super om alle verhalen te lezen, lees niet altijd alles mee, zal proberen wat vaker te reageren :)
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2011, 09:18:14 door trouwen2012 »

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1246 Gepost op: 8 augustus 2011, 10:33:52 »
Zoooo wat is er weer veel bijgeschreven!! Ik ben net donderdag terug gekomen van vakantie, dus ga niet overal op reageren..

Welkom nieuwe bruidjes!!!

@ guest_mer_* ik ben ook 21, 22 als ik trouw. Mijn vriend is 25, dan 26. Dus je bent niet de jongste haha! Wij zijn bijna 7,5 jaar samen nu..

@ Deniesje wij hebben ook een videograaf! Mijn oom doet dat al jaren bij stellen en wij hebben hem ook gevraagd.. Mijn zwager en schoonzus hadden vorig jaar ook een videograaf en dat is wel heel leuk om na een tijdje nog eens terug te kijken..

@ Roxymilan, onwijs mooie jurk!!!! Ik houd van de fishtail jurken,heb er zelf ook één haha! Staat je prachtig!!!


Wat ik even delen wil: we hebben vrijdag ons katje opgehaald, het is een Ragdoll, hier is mijn vriend niet allergisch voor en voor alle andere beesten ongeveer wel.. Hij is bijna 12 weken en onwijs lief, leuk en schattig!!!
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2011, 10:36:10 door Charizz »

Mer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1247 Gepost op: 8 augustus 2011, 19:48:45 »
Gister drukke dag gehad, maar nu even tijd om te reageren!

@boukezz: Opzich ben ik niet zo’n stresskip als dat ik hier volgens mij over kom, maar ik wil gewoon alles goed en op tijd geregeld hebben!:tongue: Maar je hebt wel gelijk haha, het belangrijkste is al geregeld, de bruidegom!

@Charley: Wat een leuk gastenboek! Zelf zit ik daar ook wel aan te denken, is toch een leuk iets wat je kunt bewaren. Wel balen zeg van de taartenbakster, hopelijk kun jullie een goede andere vinden. Waren de reacties nuttig die je binnen kreeg via je oproep?

@Chadya: Wat leuk dat jij ook naar een bruidsbeurs gaat! Ik ben zelf erg benieuwd hoe het zal zijn, wat we tegenkomen en dergelijke! Bedankt voor de tip van de site, ik zal zo eens gaan kijken! Ook las ik dat je je kaarten op de site van de Kruidvat maakte, ik heb daar gister ook eens gekeken. Ik ben zelf ook al even creatief bezig geweest, maar als je op tekst klikt, dan kun je dus voor de voorkant en achterkant kiezen. Maar ik neem aan dat ze met de achterkant de binnenkant bedoelen? Ja misschien een hele domme vraag, want zo goed heb ik ook weer niet gekeken. Wij zijn zelf erg aan het twijfelen wat we doen, laten drukken, via een website, of zelf maken (omdat mijn schoonzus erg handig is met o.a. kaarten maken)

@Deniesje: Ik weet niet wat er precies aan de hand is/was, maar uit je bericht kan ik halen dat het slecht ging/gaat met de gezondheid van jullie zoon. Blijf van elkaar genieten en heel veel succes en sterkte!

@Blondbruidje: In een volgende post ga ik proberen de afbeelding er bij te zetten, moet nog even uitvogelen hoe dat op dit forum moet haha! Ik heb het wel van dit forum, dus misschien heb je het kapsel al wel eens gezien!

@Charizz: Haha ook nog een jong bruidje dus, leuk!! Hoe ervaar jij het met de reacties van anderen, gezien je leeftijd? Ik heb er zelf nog helemaal geen reacties over gehad gelukkig! En wat een lief katje! Heel veel plezier ermee, lekker knuffelen!

Even een update van mezelf:

Vandaag naar het gemeentehuis geweest en we konden trouwen op zaterdag 28 juli 2012 om half twee ’s middags! Helemaal goed dus! We gaan in ondertrouw op maandag 7 mei! Het stadhuis waar we gaan trouwen is helemaal verbouwd en vanaf volgende week gaat het open voor het bezoek. Dus dan maar eens een kijkje nemen in de nieuwe trouwzaal. De medewerkster van de gemeente zei dat het erg mooi was geworden! De opstelling was nu een cirkel, waardoor het bruidspaar dus echt in het midden van hun naasten staan. Ook zei de vrouw dat het erg modern en strak was, precies waar mijn vriend en ik van houden! Wij zijn dus heel erg benieuwd!

Ook hebben we net een mail naar een dj gestuurd over de mogelijkheden en kosten van het feest ’s avonds, hopen dat we snel een reactie krijgen! Deze week ook maar eens rondkijken voor de feestlocaties, afspraken maken en offertes aanvragen.@Blondbruidje: Omdat de foto ook op dit forum staat, kan ik natuurlijk ook zeggen waar die staat.
Het kapsel wat ik zelf erg mooi vind, staat op pagina vijf van Show je bruidskapsel (2011)! Het is van Mwiktrouwnooit!
Die bloemetjes vind ik zelf erg leuk, maar misschien ga ik het ook wel gewoon doen met van die glittersteentjes. Ik ga nu op die ene website kijken die Chadya gaf, hopelijk staan daar ook nog leuke dingen op!
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2011, 19:48:24 door Mer »

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1248 Gepost op: 8 augustus 2011, 20:11:21 »
@Charley – leuk gastenboek, lekker hip met die ruitjes!

@Deniesje – wat naar al die nachtmerries, niet raar natuurlijk na alles wat jullie meegemaakt hebben. Ik duim mee dat de controle goed gaat!

@Trouwen2012 – Het zou jammer zijn wanneer je daardoor niet reageert! Ik denk dat niemand het erg vindt wanneer je niet op iedereen reageert, er wordt nou eenmaal ook wel erg veel bijgeschreven! Leuk om je planning te lezen. Ik denk dat het dan inderdaad erg verstandig is om rustmomentjes in te lassen, misschien voor mijn eigen planning ook geen gek idee. Hoewel zo’n dag natuurlijk superleuk is, is het ook behoorlijk vermoeiend hoor ik van iedereen. Het is ook zonde als een groot deel langs je heen gaat, omdat je niet af en toe rust neemt.
Wat een verschil in prijzen voor die ringen! Van dat geld kun je heel wat andere leuke dingen doen!

@Charizz – wat een superschattig katje! Mijn schoonouders hebben ook twee ragdolls, ander groot voordeel is dat ze behoorlijk knuffelig zijn vergeleken met andere katten. Hij ziet er echt prachtig uit met die blauwe ogen. :biggrin:

@Mer – leuk dat het trouwen zelf nu vaststaat, is ook niet onbelangrijk na de bruidegom  :tongue:
Klinkt mooi dat gemeentehuis, lijkt wel een beetje qua omschrijving op die van ons!

Mijn AS was vandaag bij de tandarts geweest en nou blijkt dat alle 4 zijn verstandskiezen getrokken moeten worden! Hij heeft al een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg.. Echt sneu, lijkt me behoorlijk akelig. Je wordt alleen verdoofd maar ziet dus wel dat ze in je kaak gaan snijden  :sad:
Hier verder weinig trouwupdates, kijk uit naar volgende week donderdag omdat we dan naar de locatie gaan en op zoek gaan naar leuke fotoplekken!

Liefs,
Isabella

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1249 Gepost op: 8 augustus 2011, 20:50:07 »
Even een korte update over m'n omaatje... Ze heeft baarmoedervlieskanker. Ze wordt 30 augustus geopereerd, en dan worden haar baarmoeder en eierstokken verwijderd. Op dat moment kan er pas gekeken worden of de kanker verder gegaan is dan alleen het baarmoedervlies. Ze is er zelf heel rustig onder, aangezien we dit wel al verwacht hadden, maar ze wilt wel zo snel mogelijk geopereerd worden! Het is allemaal spannend, maar wel fijn om nu eindelijk te weten wat het is inclusief een plan van aanpak!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards