collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952335 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1300 Gepost op: 10 augustus 2011, 16:37:53 »
Kun je dan inderdaad niet gewoon die DJ inhuren?

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1301 Gepost op: 10 augustus 2011, 17:06:54 »
jeetje wat gaat dat snel hier zeg voor de vakantie was het goed bij te houden nu moet je eigenlijk meerdere kere kijken :wink: niet erg hou me bezig:p

Voor iedereen die het vroeg de vakantie was lekker alleen niet heel erg mooi weer gehad jammer genoeg maar we kunnen natuurlijk niet alles hebben :)

@trouwen voor de kerk nee wij doen dat niet, al willen me schoonouders het wel graag we hebben het er over gehad en het is onze keuze dus we doen het niet.

@ foto's maken. Wij gaan in de ochtend foto's maken en s'middags is de ceremonie.

@ prijzen voor kapsels ik heb het bij mijn eige kapper gevraagd en daar was het dacht ik rond de 180 euro.

Charizz mooie jurk hoor zag heb in het show gedeelte.

Chadya ik ga eens kijken op de site want ik wil ook een sluier maar die ik in de winkel had was 90 euro kan altijd goedkoper natuurlijk :wink:

Deniesje ik zag dat jij ook een sluier via internet had welke site was dat?

Mochten er nog meer zijn die site's weten met sluiers dan hoor ik het wel.

Blondbruidje jammer dat het niet DE jurk was als je eenmaal de jurk aan heb merk je dat gelijk :wink: Ik heb volgens mij ook een jurk van dat merk maar kan nergens een foto van me jurk vinden.

@torselet ik kreeg er gelijk 1 aan met jurken passen die zat best lekker maar heb uiteindelijk volgens mij de poirier 313 want die kreeg ik er gratis bij.

Groetjes Eertje

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1302 Gepost op: 10 augustus 2011, 19:29:37 »
Voor degenen die geinteresseerd zijn in budget/planning vragen, kun je natuurlijk altijd een berichtje sturen. Ik zag wat vragen over de planning. Wij doen de foto's ook vooraf, we hebben er meer dan twee uur voor uitgetrokken, omdat we het best leuk vinden om een paar goede foto's te maken en dat onze fotografe (een vriendin van mij) ook creatieve vrijheid krijgt. Bovendien hebben we dan ruimte voor wat rust momentjes, misschien nog even ergens een drankje te doen (dat lijkt me echt hilarisch, ergens in je trouwpakkie binnen lopen hahaha).

Over familie-affaires. Hier heb ik er ook 'last' van. Mijn ouders zijn gescheiden, maar kunnen goed met elkaar opschieten (soms een beetje verwarrend, maar dat geeft niet, beter zo dan dat ze elkaar niet kunnen luchten of zien). Mijn zwager daarentegen, praat niet met mijn schoonmoeder (lang en oninteressant verhaal). Mijn AS heeft geen contact met zijn stiefzus nadat zijn stiefvader is overleden. Ik heb geen contact meer met mijn moeders zus en familie, maar mijn moeder voelt zich weer schuldig dat ik ze niet wil uitnodigen. We hebben expres niet gekozen voor familie als getuigen, mede zodat er geen familiaire wrijvingen kunnen ontstaan. Ja makkelijker wordt het er niet op, maar ik heb geen spijt van de beslissingen die we hebben genomen met betrekking tot de gastenlijst.

Bedankt voor alle complimentjes met betrekking tot onze gastenboek, zo grappig dat iedereen hem wel leuk vind!@ Marijke: we hebben de afspraak aanstaande zaterdag. Onderweg daarnaar toe hebben we ook nog een afspraak om trouwvervoer te kijken. Dat wordt dus een spannende dag!

@ Twijfeltje, het valt me op dat je hier lekker meekletst in plaats van in het december topic (dan trouw je toch?). Ik vind je een hartstikke gezellige aanwinst, dat wilde ik even zeggen.

@ DJ: hebben we niet, maar als we wel een DJ zouden inhuren, zou ik hem graag zien/spreken en vooral horen. Ik vind DJ's die nummers afkappen of wegmixen als je er nét een beetje inzit zo'n NO-NO.@ Torselet/haar/verzorging: Ik heb daar nog niet zo naar gekeken eigenlijk. Wel welk kapsel ik ongeveer zou willen, maar ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat mijn normale kapster mijn haar zou doen. Ik wil eigenlijk een keer mijn haar gewoon laten opsteken voor een andere gelegenheid, maar ik kan zo niks verzinnen.

@ Fotolocaties: Er zijn zoveel leuke locaties te verzinnen! Denk aan museums, kinderboerderij, lokale molen, lokale park, jachtenhaventje, het bos, weiland, Keukenhof, Blijdorp heeft ook een arrangement. Ook de industrie leent zich er wel voor, maar je moet net de leuke locaties weten. Ook je fotograaf weet vaak heel veel over leuke locaties, dus vergeet vooral hem/haar niet te vragen!

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1303 Gepost op: 10 augustus 2011, 19:37:17 »
@ Marijke86 We hebben gesprek in januari 2012 met de dominee.. We hebben de tijd etc. wel vast staan.. We hebben al best veel voor elkaar (vind ik zelf). We hebben de planning, locatie, fotograaf, stadhuis, kerk, mijn jurk, trouwauto ( van kennissen een ferrari), bloemist (tante van as) en zijn nu aan het orienteren voor fotolocaties en trouwringen.. Ik start in september namelijk met de studie orthopedagogiek naast mijn bijbaan bij een orthodontist, dus ik denk dat ik het daar heeeeel druk mee ga krijgen:rolleyes:


ik vond vandaag deze ringen... palladium en wit goud.. Wat vinden jullie ervan?? Ik vind ze fantastisch!

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1304 Gepost op: 10 augustus 2011, 19:52:38 »
Heel mooi, simpel en elegant. Zoiets zou ik ook graag dragen.

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1305 Gepost op: 10 augustus 2011, 20:59:46 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:32:10 door Mikey »

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1306 Gepost op: 10 augustus 2011, 21:35:36 »
@ Twijfeltje, het valt me op dat je hier lekker meekletst in plaats van in het december topic (dan trouw je toch?). Ik vind je een hartstikke gezellige aanwinst, dat wilde ik even zeggen.
Daar klets ik ook mee hoor.
Alleen heb ik nu zomervakantie en tijd zat en hier is genoeg te doen :wink:
Volgens mij vond niemand het erg :wink:
Zal over twee weken wel weer minder worden misschien als school weer begint, maar dat zien we dan wel.
Maarre bedankt :biggrin:

Charizz, hoe kom je aan een bijbaan mij een orthodontist?
Heb je daar eerder al een opleiding in gedaan.?
Wel een flinke overstap trouwens naar orthopedagogiek, maar wel interessant.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2011, 21:35:49 door twijfeltje »

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1307 Gepost op: 11 augustus 2011, 09:04:09 »
@ twijfeltje; we hebben nu contact met het andere bedrijf. Ze belden gisteravond direct al, en ze zijn nog beschikbaar! Ik had er nog met m'n as over, en hij vond het (gelukkig) ook vreemd dat je de DJ niet van te voren zou ontmoeten.

Enne, hoe meer zielen, hoe meer vreugd, dus lekker mee blijven kletsen!!

@ trouwen voor de kerk; dat gaan wij niet doen. Hebben er wel over gehad, aangezien we allebei gelovig opgevoed zijn, maar we hebben er zelf weinig mee en gaan al zeker niet meer naar de kerk (al jaren niet). Daarnaast willen wij juist een persoonlijke ceremonie door wel popliedjes (onze liedjes) toe te voegen, maar ook het echt ons eigen te maken. Dat hebben we dan toch minder met de kerk.

Over familie-affaires...het blijft toch altijd lastig! Belangrijkste is dat je zelf geen spijt krijgt van je beslissingen. Ik heb nu al zo'n 12 jaar geen contact met mijn vader, en veel vroegen mij of ik 'm toch niet wilde uitnodigen voor de bruiloft. Tot op heden wil ik dat niet, en ik denk niet dat dat ook nog gaat gebeuren. Misschien dat ik 'm op de dag zelf mis, maar tegelijkertijd is er teveel gebeurd waardoor ik 'm er echt niet bij wil hebben.

@ Charizz; mooie ringen!!

Gisteren ook nog contact gehad met de reisorganisatie voor onze huwelijksreis, en waarschijnlijk gaan we voor Thailand. Dan gaan we onder andere naar de volgende accommodaties: Hintok River Camp, Juldis, The Kala. Vervelend hé ;-)??

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1308 Gepost op: 11 augustus 2011, 09:12:17 »
Wauw dat River Kamp ziet er wel gaaf uit. (Die andere trouwens ook)
Azie trekt mij eigenlijk niet zo, maar de plaatjes zijn wel super.

Over je vader: Je kunt hem altijd op het laatste moment toch uitnodigen.
Afbellen lijkt me lastiger.
Maar als je gewoon zeker bent van je keuze, gewoon bij blijven.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1309 Gepost op: 11 augustus 2011, 09:54:47 »
@Boukezz het is inderdaad raar als je de DJ die op je bruiloft gaat draaien niet kunt ontmoeten. De DJ die wij hebben is al bij ons thuis geweest samen met een collega voor het gesprek. En voor de bruiloft gaan we nog een keer met hun naar de locatie om te bekijken hoe we alles willen hebben daar. Echt perfect dus! En het lijkt me ook logisch dat het zo gaat en dat je niet nog vlak voor de bruiloft te horen krijgt van die en die gaat op je bruiloft draaien.

@ familieperikelen heb ik ook helaas mee te maken. Ik heb nauwelijks contact met mijn vader en twijfel heeeeel sterk of ik hem uberhaupt wel wil uitnodigen. Eigenlijk is het voor mijzelf wel duidelijk dat ik hem er niet bij wil hebben die dag (hij heeft nooit ook maar enige moeite gedaan om op wat voor manier dan ook betrokken te zijn in mijn leven, heb m al zo'n 4 jaar niet gezien en verder interesseert het hem eigenlijk ook niet zo wat ik allemaal doe...zelfs toen ik was afgestudeerd heeft hij helemaal niks laten horen niet eens een felicitatie ofzo).
Dus het klinkt misschien raar maar ik vind eigenlijk ook niet dat hij het 'verdiend' om er die dag bij te zijn aangezien hij nooit enige interesse of blijk van liefde heeft getoond. Daarnaast zou ik me er ook opgelaten bij voelen en dat is natuurlijk het laatste wat je die dag wilt...Maar toch snappen sommige mensen het niet (het is toch je vader zeggen ze dan maar zo voelt dat voor mij helemaal niet, hij is al weggegaan toen ik 2 was en zoals ik al zei is er nauwlijks contact..). Dus dat is nog wel iets waar ik mee zit maar eigenlijk ben ik er al wel uit dat ik hem niet uitnodig (en als ik hem wel uitnodig zou hij denk ik toch niet komen want dat vind hij allemaal te ver en te veel gedoe enzo...). Als hij dan boos erover wordt ga ik hem ook echt vragen van wat had je dan verwacht? Nooit betrokken geweest, interesse getoond etc hij weet nog net hoe mn vriend heet en dan wel verwachten dat je voor zoiets belangrijks in mijn leven wordt uitgenodigd...
Haha zo dat is er ff uit, merk dat ik dat even kwijt moet.
Gisteravond ook met mn moeder over gehad, zij laat het helemaal aan mij en probeert mij in die zin niet te beinvloeden ofzo. MAar ik weet dat ze het stiekem wel heel vervelend en raar zou vinden als hij daar opeens rondloopt. En dat zou ik ook erg vinden want mijn moeder betekent zoveel voor me en ik wil juist dat zij die dag ook volop kan genieten en zich niet opgelaten hoeft te voelen..

Dan nog iets leuks: vanavond gaan we een trouwauto bekijken! haha mn vriend had m gevonden via internet. Een hele gave oude Eend (het dak kan open!) hahaha!
We wilden niet zo'n dure auto sowieso en ook niet zo'n auto met allerlei poespas en juist omdat we op zo'n kasteeltje trouwen  vonden we dit wel een leuk contrast als we dan in zo'n oude eend komen aantuffen! hihi


FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1310 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:12:45 »
@ roxymilan; hier ongeveer een zelfde situatie...althans, mijn ouders zijn gescheiden in 2000 en sindsdien heb ik m'n vader eigenlijk niet meer gezien. Het ereste jaar misschien een paar keer, daarna niet meer. Ik heb hier zelf heel bewust voor gekozen, omdat er in het verleden teveel gebeurd is, waar ik nu af en toe nog last van heb. De meningen zijn hierover verdeeld, aangezien mijn zusje bijvoorbeeld wel nog veel contact met hem heeft. Niet iedereen begrijpt waarom je geen contact meer hebt, maar dat valt ook niet echt te begrijpen. Het belangrijkste is daarom dat je bij je eigen gevoel blijft!

Ik ben bijvoorbeeld heel bewust niet naar de begrafenis van mijn oma aan vaders kant geweest. Ergens had ik wel gewild, maar dan had het om de situatie tussen mij en mijn vader gedraaid en niet om de begrafenis van oma. Ik ga apart nog wel een keer naar haar graf en op mijn manier heb ik ook al afscheid genomen.

Het is en blijft een lastige situatie, maar de afgelopen jaren heb ik wel geleerd te doen wat ik wil in deze situatie! Niet iedereen neemt je dat in dank af, zeker omdat het moeilijk uit te leggen is, want het is mijn gevoel!

Leuk een eend! Heb wel eens foto's van bruidsparen met een eend gezien, echt geweldige foto's!

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1311 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:51:07 »
@boukezzz: Je hebt groot gelijk dat je (tijdig) wilt weten wie op jullie feest draait. Als wij de DJ uit gaan zoeken, dan wil ik ook de DJ eens zien spelen. Het is toch heel erg persoonlijk zo’n DJ! Goed dat je verder kijkt, als dat bridezilla gedrag is... Geloof ik niets van!

Tijdens de ceremonie voor het burgerlijk huwelijk zullen wij wel ‘onze’ liedjes draaien. Haha, daar zit zelfs een fout dancenummer bij. We hebben altijd gezegd dat we dat gaan draaien als we trouwen, dus dat gaat ook zeker gebeuren. Voor in de kerk vind ik het minder gepast, maar een ander mag dat natuurlijk anders vinden. Nu ik aan het zoeken ben naar liederen voor in de kerk, kom ik er ook (weer) achter dat er heel veel mooie kerkelijke liederen zijn.

Die accommodaties zien er allemaal geweldig mooi uit zeg!

@Marijke86: wij zijn wel allebei gedoopt, maar hebben geen belijdenis gedaan. Ik heb geprobeerd om op te schrijven waarom niet, maar daar kom ik niet helemaal uit! ;-)  Van m’n vriend hoeft het niet zo, in de kerk trouwen. Maar dat komt meer omdat hij het gedoe vindt: dan moet je twee keer ja zeggen. Haha, je hoeft niet te vragen of ik een eigengereide kerel heb! ;-) Ik heb hem al uitgelegd dat het twee verschillende ‘ja’s’ zijn, maar dan nog heeft hij er niet zoveel mee. Hij zou het liefst tijdens één ceremonie alles regelen. Het schijnt wel mogelijk te zijn, maar dan moet je wel een hele flexibele dominee hebben en een freelance babs, vrees ik. Toch wil m'n voor mij wel in de kerk trouwen, dus dat vind ik wel fijn.

@eertje: grappig dat je een jurk hebt van hetzelfde merk. Ik ben het verder nog niet veel tegen gekomen hier op het forum.

@Charley: haha, leuk idee inderdaad! Met jurk en al even ergens een drankje doen! Krijg je ook wel leuke foto’s van denk ik, aan de bar enzo!

@Charizz: prachtige ringen! Ik kan me heel goed voorstellen dat wij ook die kant opgaan.

@twijfeltje: haha, ik wist helemaal niet dat jij technisch gezien geen 2012-bruidje bent!  Wel leuk trouwens, in december trouwen. Ik wilde ook wel graag in november (maand dat we elkaar hebben leren kennen) of december trouwen, maar m’n vriend ab-so-luut niet! Die vind een huwelijk echt bij de zomer passen. Dus, nu wordt het augustus.

@roxymilan: Lekker toch, dat je dat soort dingen hier even kwijt kunt! Het blijft lastig, met name als anderen zich ermee gaan bemoeien. Gelukkig speelt dat bij ons veel minder en wat verder weg. Twee tantes van m’n vriend hebben geen contact meer met elkaar en met verjaardagen is dat altijd een heel gedoe. Wat ik altijd zo stom vind is dat men dan anderen betrekt in hun ruzie: als zij komt, dan kom ik niet hoor! En andersom. Wij gaan ze gewoon beide uitnodigen en dan vechten ze zelf maar uit wie (wanneer) komt. Als ze contact met ons opnemen om te vragen naar de ander, dan verwijs ik ze meteen naar die ander of de ouders van m’n vriend, want daar ga ik echt niet tussen zitten.

Leuk idee, dat contrast tussen kasteel een oude Eend! Ik hou wel van dat soort ‘grapjes’. Vrienden van ons zijn in een Trabantje getrouwd, ook zo leuk!

Ik heb nog geen idee wat wij gaan doen met de auto. M’n vriend wil wel een auto huren geloof ik. Bij het huwelijk van z’n zus had z’n oudste broer een oude Amerikaanse politie-auto geregeld. Ze hebben er uiteindelijk alleen foto’s mee gemaakt, want degene wiens auto ze leenden als trouwauto (familielid) wilde dat zijn auto de trouwauto bleef. Erg spijtig, want ik vind het gebaar erg leuk! We hebben zelf twee auto’s en de één is best een mooie auto en de andere een oud cabriootje van bijna 25 jaar. Ook die zou ik allebei wel als trouwauto willen gebruiken. Haha, over luxeprobleem gesproken! ;-)

Mag ik trouwens vragen wat jullie budget is voor een jurk? Ik had vooraf bedacht dat ik voor 1000 euro klaar wilde zijn (dus inclusief hoepel, schoenen, lingerie, kousen, etc), maar veel jurken gaan toch ook wel richting de 2000! Nu wil ik een vrij simpele jurk, dus dat scheelt vast (toch?!). M’n vriend en ik hebben ook nog geen budget voor het geheel afgesproken. Daar gaan we dit weekend mee bezig, dus dan komt ook meer zicht op het maximale budget voor een jurk.

Verder heb ik een afspraak gemaakt voor een passessie bij een andere bruidsmodezaak. Deze is veel groter, dus hopelijk heb ik dan wat meer keuze. Volgende week vrijdag is het al! En ik heb er weer zin in! Ik heb hier op het forum veel verschillende ervaringen (uitgesproken positief of juist negatief) gelezen over die zaak, maar aan de telefoon klonk het wel goed. Erg geïnteresseerd, veel vragen stellen en ook al dingen opschrijven over m’n voorkeuren enzo. Wel een beetje overdreven aardig, maar dat past wel bij bruidsjurken passen vind ik! ;-) Ik weet dat je daar niet zelf tussen de jurken mag kijken, maar eigenlijk is me dat de vorige keer ook niet erg bevallen. Op een stokje heb je toch geen idee hoe het er op je lijf uitziet, athans: ik zie het niet. Dan kan ik beter aan de verkoopster uitleggen wat ik wil en mogen zij op zoek!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1312 Gepost op: 11 augustus 2011, 11:07:38 »
@ blondbruidje: je kunt goed tegelijk kerkelijk en burgelijk huwelijk doen hoor. In getrouwd staat er voorbeeld van afgelopen week gepost van KarinB.  
Citaat
Wij hadden een zogenaamde integrale ceremonie. Dus hierin werd het wettelijke en kerkelijke gedeelte in elkaar verwoven.
Als dit wellicht een oplossing is zou ik het zeker informeren. Beter goed ingelicht dan achteraf spijt!
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2011, 11:24:03 door Jof »

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1313 Gepost op: 11 augustus 2011, 11:23:20 »
Goeiemorgen,

@Charley
Wat leuk dat wordt een spannende dag, ben benieuwd of je slaagd! Moeten jullie er ook ver voor rijden?
Wij wel maar ik vond het de moeite meer dan waard! Ik hoop dat we de onze in november op mogen halen.
We zullen het van de week wel van je horen hoop ik!

@Charizz
Wat een mooie ringen!
Wij hebben ook in januari een gesprek met de pastoor. Wanneer maken jullie foto's? S'ochtends of na het trouwen?

@Blondbruidje
Dan was het bij ons precies andersom maar ik ben uiteindelijk wel blij dat we het toch doen want eventuele kinderen willen we ook laten dopen de rest mogen ze zelf beslissen.

Ik had geen budget voor mijn jurk omdat ik hem van mijn ouders krijg, mijn moeder heeft altijd geroepen als jij gaat trouwen dan krijg je de jurk etc. van mij want dan mag ik mee uitzoeken! Ook al was het niet zo geweest dan had ik haar nog meegenomen. Mijn jurk was ongeveer 1600 euro maar daar moet de rest nog bij.. Het is een Blue by Enzoani.

@Trouwauto
Wij gaan met mijn ouders auto naar de gemeente en kerk dat is een nieuwe Nissan Murano en na de kerk worden we afgehaald door een koets.

@Familieperikelen
Deze hebben wij gelukkig niet echt maar ik vind het echt vervelend voor diegenen die het wel hebben.
Het enige wat ik heb is dat ik niet weet of ik mijn peetoom uit moet nodigen.
Mijn peettante (zijn vrouw) is overleden toen ik nog erg jong was, zij was een nichtje van mijn moeder dus ja hij is eigenlijk de "koude kant" niet dat mij dat wat uitmaakt maar zo zou hij het kunnen zien. Ik heb hem al sinds mijn communie niet meer gezien, daarna wel nog een paar kaarten van hem gekregen dat  hij op bezoek zou komen etc. maar hij is nooit gekomen. Hij woont maar een dorp verderop maar zit wel in een rolstoel dus ja hij is iets minder mobiel.
Nou zie ik mijn bruiloft wel als iets waardoor ik misschien weer in contact kan komen met hem maar weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken..
Om nou direkt een uitnodiging te sturen vind ik een beetje vreemd dus dacht ik eraan om misschien een kerstkaart te versturen met een save-the-date-kaartje, zou dat wat zijn of hebben jullie nog ideeen voor mij?

Fijne dag allemaal!

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1314 Gepost op: 11 augustus 2011, 12:04:23 »
@ Mikey, viel mij wel mee, die ik liet zien zijn 1300 euro.

@ twijfeltje, Nou ik heb in juli mijn diploma HBO Pedagogiek gehaald, dus orthopedagogiek is een logisch vervolg. Ik pas al 5 jaar op de kinderen van een orthodontist en kaakchirurg, dus zodoende ben ik de orthodontie ingerold qua bijbaan.. Superleuk! Maarja als assistente kom ik daar niet verder in en om nu helemaal te gaan omscholen, dan ben ik zeker 12 jaar bezig. Dus dat zie ik niet zitten. Dus dan verder in de orthopedagogiek en kan ik mijn leuke bijbaan er naast blijven doen, tot ik iets in mijn eigen werkveld vind.

@ Marijke86 Wij maken 's ochtends foto's. Dit is onze planningL
 8.00 uur Fotograaf arriveert.
 9.30 uur As arriveert bij bruid
 10.00 uur foto's maken op locatie
 12.00 uur daggasten arriveren bij bruid
12.30 uur foto's maken met daggasten
 13.30 uur Huwelijksvoltrekking
 14.30 uur Kerkdienst
 16.00 uur aankomst bruidspaar en daggasten op locatie
17.00- 19.00 uur Receptie (uitloop tot 19.30 uur)
19.30- 23.00 uur avondvullend diner

Wij gaan vanmiddag maar eens op zoek naar de ringen, ze zijn van Auro design, en er zijn niet heel veel verkooppunten. Gelukkig is Zwolle dichtbij, dus we gaan eens op zoek!
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2011, 12:06:30 door Charizz »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1315 Gepost op: 11 augustus 2011, 12:58:43 »
@Charizz wauw wat een mooie ringen!! ik hou ook echt van dat strakke en dan met een mooi steentje
Leuk dat je in Zwolle gaat kijken, daar woon ik! Ben benieuwd of je slaagt!
Gisteren waren wij op visite bij mensen die ook een Ragdoll hebben maar die is inmiddels al uitgegroeid tot een enorm beest! Maar oh zo mooi en zoooo lief!! Ik wil er ook wel eentje haha!

@Boukezz je hebt gelijk het is het belangrijkste dat je in dit soort situaties bij je eigen gevoel blijft. Er zullen altijd mensen zijn die het niet begrijpen maar aan de andere kant is dat in mijn geval ook niet echt zo aangezien ik mn hele leven al bijna geen contact heb met mijn vader. Ik deel dus echt totaal geen band met hem. Maar toch zijn er mensen die zeggen het is toch je vader (en biologisch gezien is dat ook zo maar emotioneel gezien voelt dat echt totaal niet zo, dan zou ik nog eerder de kaasboer uitnodigen bij wijze van spreken ).

@Marijke een kerstkaart met save the date kaarten lijkt me een goede optie. Dan komt die uitnodiging niet zo opeens uit de lucht vallen en weet hij in ieder geval dat jullie dan gaan trouwen. Of hij dan komt dat is dan aan hem, maar dan heb je hem in ieder geval het al laten weten (en dan als je de uitnodiging stuurt komt die ook niet zo uit de lucht vallen)

Pfff ik zit hier op mn werk en het is zooooo rustig en daarom ook zooooo saai!! Niks an
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2011, 13:00:55 door roxymilan »

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1316 Gepost op: 11 augustus 2011, 14:51:44 »
Mag ik trouwens vragen wat jullie budget is voor een jurk? Ik had vooraf bedacht dat ik voor 1000 euro klaar wilde zijn (dus inclusief hoepel, schoenen, lingerie, kousen, etc), maar veel jurken gaan toch ook wel richting de 2000! Nu wil ik een vrij simpele jurk, dus dat scheelt vast (toch?!). M’n vriend en ik hebben ook nog geen budget voor het geheel afgesproken. Daar gaan we dit weekend mee bezig, dus dan komt ook meer zicht op het maximale budget voor een jurk.

Verder heb ik een afspraak gemaakt voor een passessie bij een andere bruidsmodezaak. Deze is veel groter, dus hopelijk heb ik dan wat meer keuze. Volgende week vrijdag is het al! En ik heb er weer zin in! Ik heb hier op het forum veel verschillende ervaringen (uitgesproken positief of juist negatief) gelezen over die zaak, maar aan de telefoon klonk het wel goed. Erg geïnteresseerd, veel vragen stellen en ook al dingen opschrijven over m’n voorkeuren enzo. Wel een beetje overdreven aardig, maar dat past wel bij bruidsjurken passen vind ik! ;-) Ik weet dat je daar niet zelf tussen de jurken mag kijken, maar eigenlijk is me dat de vorige keer ook niet erg bevallen. Op een stokje heb je toch geen idee hoe het er op je lijf uitziet, athans: ik zie het niet. Dan kan ik beter aan de verkoopster uitleggen wat ik wil en mogen zij op zoek!
Je kunt bij het passen aangeven wat je budget is en dat je geen duurdere wilt passen.
Anders kom je in de verleiding (net als Roxymilan toch?)
Je hebt flink wat dure merken, maar ook zeker wel voordeligere jurken.
Die van mij was 1500 (maar gekregen van mams :) misschien komen er nog vermaakkosten bij) Schoenen en ondergoed zoek ik nog.

Waar ga je passen? Ben wel nieuwsgierig geworden van je verhaal.

Charizz: dat is inderdaad een logisch verhaal. Wel een erg leuke bijbaan lijkt me.
Wil je liever niet verder in de pedagogiek of gewoon meer mogelijkheden hebben?

@ auto: heel gaaf om in een eend of trabant te trouwen!
Wij hebben een VW transporter :biggrin:
Volgens mij al vaker gepost, maar laat hem met veel plezier nog eens zien:
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2011, 14:52:15 door twijfeltje »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1317 Gepost op: 11 augustus 2011, 15:17:58 »
Je kunt bij het passen aangeven wat je budget is en dat je geen duurdere wilt passen.
Anders kom je in de verleiding (net als Roxymilan toch?)
Je hebt flink wat dure merken, maar ook zeker wel voordeligere jurken.



Haha ja dat klopt idd! Maar ik heb toen juist bewust geen prijs aangegeven omdat ik daar heenging met het idee van ik pas gewoon wat verschillende jurken om te kijken wat voor soort jurken ik mooi vind en welke modellen mooi staan. Ik wilde niet dat ze bij voorbaat jurken gingen uitsluiten vanwege de prijs. Maar ik had nooit verwacht dat ik daar meteen mijn jurk zou vinden en zou kopen. Ik was zoals gezegd ook nooit van plan om zoveel geld aan een jurk uit te geven, maar een jurk kan gekke dingen met een mens doen!
En uiteindelijk ben ik toch voor de mooie pasvorm, stof en kwaliteit gegaan. Dergelijke jurken heb je zeker goedkoper ik heb daarom ook zo getwijfeld maar je ziet toch (zeker bij jurken van kant) dat de stof gewoon minder mooi is en de pasvorm ook. Mijn jurk is van heel mooi Spaans kant, maar daar betaal je idd wel wat voor...


@ Twijfeltje gaaf dat busje! een paar jaar geleden zijn mijn oom en tante ook getrouwd en die hadden ook zo'n busje maar dan met oranje! Heel gaaf :)
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2011, 15:18:37 door roxymilan »

trouwen2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1318 Gepost op: 11 augustus 2011, 15:26:42 »
@Charizz, wat betreft het materiaal van de ringen (ik zag net ergens een reactie Palladium is het duurste dat er is).
Dat is platinum. Palladium wordt vaak gebruikt voor de legering van witgoud en is sinds kort ook een edelmetaal. Het is sterker dan witgoud (Daarom wordt het gebruikt voor de legering :))

Onze ringen gaan daar heel erg op lijken! Erg mooi!
We gaan alleen voor volledig witgoud en dan één kant (1/3) mat en één kant (2/3) gepolijst. Na verloop van tijd wordt het matte glanzender en het gepolijste matter dus uiteindelijk zal hij vrijwel dezelfde kleur zijn, dan vinden we niet erg, maar we hebben wel overwogen om één kant palladium te maken, juist om het kleurverschil te houden :)

Hier is het juist druk op kantoor :wink: al de hele ochtend gezeur gehad met de computer, daar wordt je dag zo raar van, heb nu geen zin meer, maar het is druk, dus ga eerst nog even verder aan de slag :wink:

Ps. nog een fototip, vertelde de fotograaf gister. Je qua licht het beste niet midden op de dag foto's maken.
De namiddag is het mooiste (maar vak het minst praktische) je kan het beste tussen 10.30 - 14.30u vermijden zeg maar. Dan staat de zon te hoog (licht komt van boven) en staat je gezicht vaak in de schaduw (dit is in de zomer zo na-, voorjaar en winter natuurlijk niet :wink:)
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2011, 15:27:10 door trouwen2012 »

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1319 Gepost op: 11 augustus 2011, 16:57:06 »
@roxymilan haha ja ze worden echt enorm he!! Die van ons kan ook 8 kilo worden, hij groeit tot hij 3 is... dus hij kan nog even..

@twijfeltje, wat een gaaf busje!! en ja ik ga dus ook verder in de pedagogiek! Misschien had ik het niet duidelijk geschreven net, maar mijn baantje als ortho-assistente is echt een bijbaan. Ik ga dan ook orthopedagogiek studeren. Ik heb wel echt de passie voor kinderen namelijk :wink: Ivm zwangerschapsverlof van vaste assistentes werk ik er tot november. Dus vanaf november wil ik graag een baan binnen mijn eigen werkveld.. Ik zou het zelf ook heel erg zonde vinden als ik niets met de pedagogiek zou doen.


@trouwen2012, je hebt helemaal gelijk, ik heb het door elkaar gehaald!!

wij hebben vandaag niet in Zwolle gekeken helaas voor de ringen, we gaan morgen even kijken. Ik moet dan toch eerst naar het ziekenhuis (ik heb de ziekte van Crohn dat gaat heel erg goed, maar nu gaan mn gewrichten ontsteken, dus ik moet naar de reumatoloog..) en dan daarna leuk ringen kijken! Ik ben benieuwd!

rums

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1320 Gepost op: 11 augustus 2011, 18:39:57 »
Nee,sorry laat mijn jurk niet zien. Mijn verloofde weet namelijk dat ik op dit forum zit. En ik kan nergens de jurk vinden op internet :S erg jammer.
Maar misschien denk ik er nog even over na. Weet alleen nog niet hoe ik hier een foto kan plaatsen.

Ben vandaag wezen kijken naar trouwschoenen en ze hadden welgeteld in 1 winkel trouwschoenen en dit waren gewone pumps, niets bijzonders en behoorlijk duur ook. Dus nu mijn hoop gevestigd op schoenen van internet van het merk viviane.
en anders maar bij de bruidszaak kopen maar daar vind ik de schoenen toch wel aan de dure kant voor 1 dag.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2011, 19:06:33 door rums »

Imke1986

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1321 Gepost op: 12 augustus 2011, 11:10:53 »
Ja schoenen kunnen zeker duur zijn en dat hoeft voor mij ook niet.
Ik ben naar de Schoenenreus geweest, daar haal ik regelmatig ook mijn gewone schoenen.
Ik heb daar voor 45.00 euro 2 paar schoenen gekocht, een paar voor overdag met een mooie hak en een paar voor als de voetjes pijn gaan doen, hier zit maar een klein hakje onder. Het gaat precies met de jurk.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1322 Gepost op: 12 augustus 2011, 16:58:35 »
@Jof: Bedankt voor de tip m.b.t. het combineren van het kerkelijk en burgerlijk huwelijk! Ik zie dat zij het met een freelance pastoor hebben gedaan. Dat is niet mijn eerste keuze, maar wel iets om in de gaten te houden. Ik weet nu in ieder geval dat de mogelijkheid er is. Nogmaals bedankt!

@Marijke86: Ik denk dat ik dat ook zou willen inderdaad, de eventuele kinderen laten dopen. Maar dat is iets waar ik het nog nooit met m’n partner over gehad heb. Jurken kunnen gewoon gigaduur zijn zeg! Maar pakken ook ben ik inmiddels al achter. Ik heb even wat rondgekeken op internet, maar pfieuw, binnenkort maar eens een budget vaststellen!
Een koets, wat gaaf! Dat lijkt mij ook erg leuk, maar moet wel passen bij de afstanden en het soort huwelijk denk ik.
Het is denk ik heel erg goede manier om dat met een save the date kaartje aan te kondigen, dan komt de uitnodiging niet geheel onverwacht. Leuk dat je hem er toch wel bij wilt hebben!

@Charizz: en, hoe was het in het ziekenhuis en met de ringen?
Jullie hebben een lange dag zeg, hoe doen jullie dat met de lunch? Is dat tijdens het foto’s maken?

@roxymilan:niets aan hè, als het rustig is op het werk. Ik heb er momenteel ook wat last van en daardoor wordt ik nog luier. De taken die ik dan wel krijg, zijn dan ineens ook heel moeilijk ofzo.. Ik heb het liever wat drukker!
Jouw verhaal lijkt eigenlijk wel op die van mij. Eerst eens even oriënteren. Ik ga er ook nog niet vanuit dat ik nu al slaag, maar das ook geen probleem, want de collectie van 2012 komt ook nog. Kan ik lekker dubbel zoeken. Toch vallen de prijzen me sowieso wel tegen, maar iets laten maken durf ik ook niet goed aan. Ik wil wel meteen het plaatje kunnen zien.

@twijfeltje: Ja, klopt dat heb ik inderdaad aangegeven. 1000 euro in eerste instantie, maar dit weekend gaan we dus een ‘echt’ budget vaststellen. Aan de andere kant, wil ik natuurlijk wel heel graag DE jurk vinden, ook als die 1100 euro is. ;-)
Haha, ik ga naar Joan in Leeuwarden. Ik heb hier een paar hele positieve verhalen gelezen, maar ook wat negatieve. Ik ben dus erg benieuwd wat het wordt!
Ja! Zo’n Transporter is ook gaaf zeg!

@trouwen2012: Bedankt voor de uitleg over palladium. Wij willen ook witgouden ringen, dus dan is palladium ook een goed idee. Eens even op onderzoek uit! ;-)
Oh, en ook bedankt voor de tip m.b.t. het ideale tijdstip voor foto’s! Eigenlijk is het erg onhandig, want meestal zijn dan juist de plechtigheden en het samenzijn met de daggasten of receptie. Maar, wij hebben nog geen dagindeling, dus kunnen er wel
degelijk rekening mee houden.

@rums: ik snap dat je je jurk hier niet wilt laten zien hoor! Helemaal als je partner weet dat je hier rondkijkt!
Trouwschoenen zijn inderdaad lastig. Ik vind ze bijna allemaal lelijk. Tenminste de standaard trouwschoenen. Ik wil waarschijnlijk gekleurde schoenen doen, met een mooie hak. Dat vind ik wel een leuke toevoeging. Maar, als je niets kunt vinden: in gewone winkels of in webwinkels zijn ook allerlei wit(tige) schoenen te vinden. Zie hier de tip van Schoenenreus bijvoorbeeld.

@Imke1986: voor 45.00 euro 2 paar schoenen vind ik heel netjes!

Vandaag nog weer meer naar jurken gezocht op internet. Wat is dat leuk zeg! Het is fijn dat ik nu wat gerichter kan zoeken, dus de jurken die ik nu heb opgeslagen zou ik ook echt wel willen passen.

Fijn weekend!

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #1323 Gepost op: 12 augustus 2011, 18:45:36 »
Misschien een tip voor pakken voor de mannen: (zag een stukje terug iemand over pakken)
http://www.suitsupply.nl/shop/1/Suits.
Daar gaat mijn vriend heen in Rotterdam, daar hebben ze een kleermaker.
Na 27 aug kan ik laten weten hoe het was en wat het aan laten meten van een maatpak (wat hij gaat doen) kost
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2011, 19:16:54 door twijfeltje »

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #1324 Gepost op: 12 augustus 2011, 19:51:32 »
Toen we op de beurs liepen kregen we een foldertje mee van van uffelen misschien ook een tip voor de mannen je kan je pak helemaal zelf maken en dat vanaf €349.

Ik moet ook nog opzoek naar schoenen had schoenen aan tijdens het passen maar die waren 179 echt niet dat ik die ga kopen. Moet dus nog ff opzoek.

Ik had voor dat ik jurken ging passen een budget van €1000 in me hoofd helaas haalde ik dat niet me jurk was €1295 en dan kwam de hoepel nog bij torselet kreeg ik gratis.

Groetjes

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards