collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952305 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ikke87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 104
Trouwen In 2012
« Reactie #2050 Gepost op: 29 november 2011, 18:43:48 »
..
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2012, 13:07:47 door ikke87 »

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2051 Gepost op: 29 november 2011, 18:52:11 »
He dames,

@ claujohn, heb geen ervaringen met ringen laten maken van oud goud. Over een gastenboek, ik had wel een leuk idee gehoord van een kennis, zij hadden een zilveren hart van hout gemaakt waarvan de binnenkant dan ook open was, net als een soort fotolijst. Alle gasten moeten dan bij de ingang een foto maken met dat hart (dat fotolijstenidee zie je wel vaker) en in het gastenboek had zij dan op iedere bladzijde bovenaan fotoplakkers gedaan en daaronder kon iedereen dan een tekst schrijven. Zij heeft dan later de fotos van de gasten bij de goede tekst geplakt, zo staat foto en tekst mooi bij elkaar en had ze ook alle gasten duidelijk op de foto, en kon ze ook nog eens goed zien wat iedereen aan had en hoe iedereen eruit zag. Ik vond het opzich wel een leuk idee  Kijken of we het zo gaan doen, weten we nog niet. Heb je ook de link gestuurd, gekregen? 

ja link gekregen en ook al foto geplaatst
ja zo fotolijst is een bekend iets. ik zat eigenlijk aan iets anders te denken..eerder een wensboom ofzo...
we hebben nog alle tijd, dus komt wel goed ...

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2052 Gepost op: 29 november 2011, 19:02:47 »
@mail – super, nog meer jurken kijken.  :biggrin: Ik vind die van jou ook erg mooi, Boukezz! Die van Blitzey had ik volgens mij ook nog niet gezien, heel bijzonder!  :biggrin:

@Kapsel – ik twijfel ook nog enorm… Het liefst wil ik mijn haar gewoon los en dan met wat meer golven/krullen dan normaal, maar zo’n vlecht als op mn avatarplaatje vind ik ook wel gaaf, maar misschien iets te simpel voor een bruiloft?

Verder ben ik lekker druk met aankomend Sint-weekend. Vieren jullie dit ook uitgebreid met familie?

Liefs,
Isabella

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2053 Gepost op: 29 november 2011, 19:42:02 »
@ Missy Ila. Sintefeest wordt hier drie keer gevierd, plus de verjaardag van mn as! ( 3 december..)

Ik vind die vlecht juist prachtig en romantisch, misschien wat bijzonderder te maken door er echte bloemen in te doen...?
Ik wil mn haar mooi laten opsteken, liefste in een mooie rol a grace kelly ! En dan overdag een sluier en savonds bloemen erin als dezelfde kleur van mn jurk..

@ Gastenboek : Wij hebben een gewoon boek (fotoalbum van de hema :) ) en voor iets bijzonders anders, daar zouden de cm`s nog even over brainstormen :)! En wij ook, dan kunnen we daar misschien de leukste uit kiezen.

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Trouwen In 2012
« Reactie #2054 Gepost op: 29 november 2011, 19:44:57 »
Hoi allemaal,

Ik ben een stiekeme meelezer, echt al een jaar of 2 op dit forum, maar ga nu toch maar meeschrijven als jullie dat goed vinden! Ik weet dat er meerdere mensen zijn die meelezen op dit forum, die ook op onze bruiloft komen. Vandaar dat ik het lastig vind om in detail te treden! Nu met een afgesloten mailadres ga ik het toch maar doen:)

Afgelopen zomer ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend (aanstaande hihi). Het was superromantisch en hij had erg zijn best gedaan om mij te verrassen. Ik hoopte namelijk al een hele tijd dat hij mij zou vragen, toch was het een verrassing (had verwacht dat het nog een jaartje zou duren).

Wat hebben we al geregeld?
- jurk:) (foto evt. later op de mail als ik toegelaten word op het mailadres. Gekocht bij dezelfde winkel als roxymilan
- ringen (komen deze of volgende week binnen)
- trouwlocatie + overnachting met daggasten
- kerk
- trouwvervoer
- ceremoniemeesters + getuigen

We gaan trouwen in mei!

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2055 Gepost op: 29 november 2011, 20:26:02 »
@blitzey: mooie jurk zeg!

@roxymilan: Het schiet voor jullie echt al op! Nog maar een half jaartje?!

@boukezz: Aqua Slank moet heel effectief zijn, ben heel benieuwd hoe het je bevalt. Succes! Hoe vaak per week ga je?
Wat naar dat je zulke rare dromen hebt over het huwelijk, hopelijk krijg je er niet meer last van naarmate de datum dichterbij komt!
Wat heb je een prachtige jurk, inderdaad weer anders maar ook weer oh zo mooi!

@JM2012: Fijn de CM’s zo behulpzaam zijn, dat geeft vast rust!

@clau-john: ook jouw jurk is prachtig!
Een wensboom kan ook in de vorm van vingerafdrukken van de gasten. Is op internet ook van alles over te vinden. Misschien ook iets?

@missy-ila: Ik heb de avatar uitgeschakeld denk ik, want ik zie er geen. Een vlecht kan erg mooi zijn, zie je op ‘de rode loper’ ook veel.

@linniepinnie84: welkom hier! En gefeliciteerd natuurlijk! Heel herkenbaar trouwens, ik heb eerst ook een tijd meegelezen. Ik ben niet zo’n ‘forummer’, maar ik moet zeggen dat forummen over trouwen erg leuk is. Veel plezier met de voorbereidingen!

@haar: ik wil m’n haar waarschijnlijk helemaal naar 1 kant kammen en dan vastzetten met zo’n kam ergens achter m’n oor. Aan de andere kant valt het haar dan op m’n schouders. Het wordt dan dus a-symmetrisch. Heb het laatst al eens laten doen toen een kapperszaak open dag had bij een kledingwinkel en ze toevallig zo’n kam hadden liggen. Het zag er erg mooi uit en past ook helemaal bij me. Ik heb m’n haar bijna altijd los en in de krul en nu is het nog steeds half los, maar toch chique. Als ik het ooit weer eens heb, maak ik er wel een foto van. Het legt wat lastig uit.

@jurken: ik vind het echt top dat de jurken zo bij elkaar staan, zo verschillend maar ook zo mooi!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2056 Gepost op: 29 november 2011, 20:55:06 »
Lieve dames, bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook nog (iedere dag) blij met m’n jurk!!!!! Nu nog die paar kilo afvallen en dan komt het helemaal goed…..

@ JM2012; fijn om zo overleg te hebben hé? Ik merkte dat wij toch wat dingetjes vergeten waren of nog niet helemaal over nagedacht hadden… En super dat ze jullie zo goed kunnen helpen! Daar is het uiteindelijk ook de bedoeling voor.

@ clau-john; heerlijk om bij weg te zwijmelen hé, die jurken?? Jouw jurk is ook echt prachtig!!

@ ikke87; wel een leuk idee voor het gastenboek… Ik vind het echt lastig! Eigenlijk wil je iets origineels, maar bijna alles is al gedaan!
Leuk joh, dat je broer ook gaat trouwen…dan kan je een beetje spieken hoe het daar gaat ;-)!

@ missy-ila; zo’n vlecht lijkt me ook prachtig, maar dan moet je idd wel dat hele lange haar hebben…en niet zulk dik haar als ik ;-)! Geloof dat we straks ook de proefkapsels en make-up met elkaar moeten gaan delen via de mail…haha..misschien komen we dan op ideetjes!!

Wij vieren geen Sinterklaas…..voorheen deden we dat wel altijd, maar dat is een beetje weg gezonken. In de vriendengroep heeft nu iedereen (behalve wij) kinderen, dus dan wordt het met opa’s en oma’s gevierd, dus de gedichten en surprises blijven in de kast.

@ linniepinnie84; welkom!! Lees en schrijf lekker mee. Wat je niet wilt verklappen, ook zeker niet doen…. Ook ik hou echt een aantal dingen, zoals de ringen en onze uitnodigingen voor mezelf. Het is ook voor ons wel leuk om straks nog wat verrassingen te kunnen zien, toch??

@ blondbruidje; het Aqua Slank is 1x per week, 45 minuten. Daarnaast kan ik dan wel nog baantjes trekken en daar wilt mn as dan ook mee naar toe. Even kijken hoe vaak dat nog lukt gezien ons werk, mijn studie en het kleine beetje prive leven wat we nog willen behouden ;-)!

Wauw, jouw kapsel klinkt ook heel erg gaaf! Als je een foto hebt, graag….ben benieuwd hoe dat er uit ziet!

Ik zou nu eigenlijk nog wat voor school moeten doen, maar m’n studie-hersenen staan echt even uit…. Nog even interneppen en dan misschien nog wat doen...bah! Het is echt een leuke opleiding, maar soms heb ik er wel even genoeg van ;-(!

Richelle

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2057 Gepost op: 29 november 2011, 21:54:26 »
@ mail en mooie trouwjurken...wow wat een mooie jurken. Allemaal zo verschillend maar wel mooi. Zo zie je maar dat iedereen een hele andere smaak heeft.

@ blondbruidje. Mijn AS en ik trouwens ook vinden zijn pak ook erg belangrijk. Hij heeft hele dagen al een pak aan en wilde op zijn trouwdag natuurlijk ook iets speciaals aan.
En onze familie is inderdaad er erg druk mee bezig. Er is al mening roosje gevouwen voor in de bogen. De feestgids is in de maak volgens mij, dus drukte genoeg.  Er wordt iig al driftig heen en weer geseind als ze denken dat wij het niet zien.
En ik ga wel handschoenen dragen ja...moet ff oppassen met wat ik typ want as zit naast me.

@ ehm...kousenbandje..moet ik ook nog. Weet wat voor de "to do list".

@ charizz...jij ook welkom terug. Ook een roerige tijd achter de rug dus.

@ gastenboek. Ik denk dat wij toch voor de traditionele gastenboek gaan. We kunne van onze kaart precise zo een zelfde gazstenboek krijgen en dat vind ik wel wat hebben. Maar we zijn er nog niet helemaal uit en zoals met zo veel dingen kan dit ook zomaar nog veranderen.

@ duurtnogeven...druk op zoek naar een huisje? Waar precies en wat zoeken jullie?

@ boukezz...allereerst nog gefeli met je goede cijfers. IK neem mijn petje voor je af hoor, een deeltijdstudie naar je 40 uur baan. Ik vond alleen een 40 uur baan al veel en ben dus bewust 32 uur gaan werken. Op papier dan, in de praktijk werkt dat niet zo in het onderwijs.
en wat is dat...aqua slank. Wil er zelf eigenlijk ook nog wel wat af hebben maar ben bang dat ik er de discipline niet voor heb.
Ik weet ongeveer wat ik voor een kapsel wil. 12 december komt een vriendin van mij een proefkapsel en proefmake-up doen. Ze doet dan tegelijkertijd een proefkapsel bij mijn zusje, mijn moeder en ook proefmake-up bij mijn moeder. Vind het wel spannend dan hoor! Ik wil het iig half los en half opgestoken...heb ik nog een beetje warmte van mijm haar in februari. Heb zelf permanent in mijn haar zodat ik er normaal lekker veel mee kan. krullen als ik dat wil en als ik geen zin heb, kam ik het uit en zit er een grove slag in. Voor mijn proefkapsel laat ik de krullen wat grover maken zodat het mooier valt....misschien dat we idd deze foto's ook maar moeten gaan delen via de mail.

Ik ben het ook wel met je eens dat ik zijn pak niet mag zien, maar vond dat in het begin wel moeilijk. IK heb er nu wel vertrouwen in en vind het ook wel spannend. Is er ook iets wat ik niet weet.

@ sint...wij vieren vrij uitgebreid sinterklaas met mijn ouders, zusje en vriend en hun kleine meid van anderhalf. Ze begint het principe kadootjes nu door te krijgen, heerlijk om dat scheuren van dat papier te zien. ff kijken en weer door naar de volgende. Als je anderhalf bent, mag dat nog!

@ linniepinnie84, welkom. Meekletsen en meelezen is altijd gezellig. En anoniem blijven lukt best als je dat graag wilt. Wij helpen wel hoor!

@ onze eigen voorbereidingen....vanavond hebben we de pastor voor de 2e keer op bezoek gehad. 2 weken geleden ook al. Omdat we het enige koppel zijn dat in de komende maanden in onze parochie gaat trouwen hebben we de huwelijkvoorbereiding alleen met hem. Daarnaast wordt het ook nog oecumenisch omdat mijn as NH is en ik Katholiek. Net allemaal ff iets anders maar ik mag nu bezig gaan houden met de viering en het boekje in elkaar gaan zetten....pfff wordt nog een flinke klus. Onze kaarten liggen bij de drukken en we wachten nu op het mailje dat ze klaar zijn en dat we ze op kunnen gaan halen. We willen de kaarten eigenlijk voor de kerstdrukte de deur uit te doen. Liever beetje te vroeg dan te laat toch?

Nu nog even genieten van de avond en morgen weer dagje werken...

greetz Richelle

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2058 Gepost op: 30 november 2011, 07:43:09 »

@clau-john: ook jouw jurk is prachtig!
Een wensboom kan ook in de vorm van vingerafdrukken van de gasten. Is op internet ook van alles over te vinden. Misschien ook iets?

dank je wel voor je reactie... ik ga eens neuzen op het web..leuk idee !!

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2059 Gepost op: 30 november 2011, 08:47:23 »
@boukezz: ik begrijp precies wat je bedoelt met een paar kilo kwijt willen (wil het zelf ook..) maar de jurk staat je zo ook echt prachtig!
Erg is dat hè, zo druk dat je eigenlijk niet toekomt aan de dingen die je eigenlijk ook zou willen doen. Herkenbaar hoor (en dan werk ik ook nog maar eens 32 uur..)
Die foto komt wel eens. Ik ben op zoek naar een mooie kam en zodra ik die heb gevonden, zal ik zelf eens gaan freubelen met m’n haar.

@sinterklaas: wij vieren het alleen met mijn kant van de familie. M’n ouders, broers, zus + aanhang en de kids. Ik vind het altijd erg gezellig! We doen lootjes trekken met de volwassenen en dan 1 gedicht en voor 15 euro cadeautjes. De kinderen krijgen alleen cadeautjes (nog te jong voor gedichten). Het gaat dus niet erg om de cadeautjes, maar meer om de gezelligheid.

@Richelle: bij ons is het juist zo dat m’n vriend nog nooit een pak heeft gedragen. Ik ben daarom een beetje bang dat hij met een niet zo mooi pak thuis komt, zoals zo’n hobbezak. Ik vind die slank gesneden pakken veel mooier en dat kan hij ook prima hebben. Daar ben ik nu dan ook behoorlijk op aan het hameren! :wink: De kleur wordt wel lastig vrees ik. Ik heb niet een hele lichte jurk. Het is donker ivoor, of licht champagne. Ik ben bang dat daar alleen bruintinten bij staan en dat klinkt niet zo heel mooi..
Hihi, erg is dat hè! Ik zit soms ook druk jurken te bekijken (niet m’n eigen!) en dan zegt m’n AS ‘ik kan ze zien hoor..’. Haha, dan doe ik even een paar hele andere jurken op m’n scherm om hem weer wat van de wijs te brengen. Hij weet alleen wel dat ik niet een sprookjesjurk zal dragen, dus ik denk dat hij niet heel erg verrast zal zijn.

@clau-john: ik heb ook even gekeken, voor het geval je het niet hebt kunnen vinden, dit is het idee: http://www.etsy.com/listing/46245385/medium-wedding-tree-16x20
en hier staan allemaal ideetjes rondom gastenboeken, inclusief die vingerafdrukken:
http://www.theperfectwedding.nl/gastenboek-bruiloft.html

M’n knoopjes zijn onderweg! Ik heb ze gister gemaild om te vragen of ze nog een item mee konden sturen met de knoopjes, maar kreeg vanochtend bericht dat de knoopjes al onderweg zijn. Ze zijn inmiddels weer in Alma Ata in Kazachstan aangekomen. Haha, erg grappig idee! Vrijdag worden ze als het goed is bij m’n ouders bezorgd. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit!
Inmiddels heb ik ook een afspraak gemaakt bij een bruidsmode zaak. Ze was erg enthousiast, want ze kregen net allemaal nieuwe jurken binnen. Vrijdag over een week ga ik er naartoe en het wordt voornamelijk een kwestie van besluiten of de China jurk het op kan boxen tegen de ‘merk-jurken’. Spannend!

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2060 Gepost op: 30 november 2011, 09:15:31 »
@blond bruidje.
Ja dat is wat ik bedoel. !!! Zo boom met vingerafdrukken
DANK JE WEL

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2061 Gepost op: 30 november 2011, 11:46:09 »
Goodmorning!!

Heb zojuist de ondertrouw afspraak geregeld!!! 3 febr. om 15.00 uur!! LAchen!!!!

Verder, het "emailtrouwjurkenlatenzien" is echt briljant.
Nu heb ik jullie schitterende jurken allemaal gezien. Iedereen weer anders en allemaal even prachtig.

Over een vlecht las ik nog! Dat is supermooi en hip. Je kan natuurlijk ook de bovenkant wat opfleuren en dan de vlecht neutraal houden. Erg leuk hoor.

Zijn jullie ook al klaar met uitnodigingen?? We hebben het één en ander geprobeerd, maar ik weet het niet meer. Wat is het toch lastig. Ik wil iets aparts/speciaals, maar wel goedkoop. Wanneer zou je echt moeten versturen??

Nails

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2062 Gepost op: 30 november 2011, 12:15:39 »
Wat een onwijs leuk idee, die boom met vingerafdrukken!

Wij zijn ook nog aan het zoeken voor mooie trouwkaarten, maar willen het ook niet te duur maken. Vind het erg lastig, via internet straks valt het erg tegen... hoe hebben jullie dat gedaan?
Over het versturen bij ons in het gidsje staat dat je dat 6 weken van te voren doet, maar zelf ben ik bang dat dat wel wat kortdag is?

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2063 Gepost op: 30 november 2011, 12:15:53 »
hallo allemaal,
na hele hectische dagen ben ik hier weer..
gisteren zijn wij in ondertrouw gegaan en moet zeggen voelt toch wel een beetje vreemd :wink:
we hebben al veel door kunnen geven over de dag zelf ook de dingen die wij echt willen dat er gebeurt,de speciale wensen zeg maar.
we hebben de trouwzaal nog even bekeken (ik had hem al gezien) en tja dan heb je wel zoiets van; pfff over zo'n 6.5 maand sta ik hier zelf hahaaha.
gisterenavond hebben veel visite gehad wat ook zeker heel gezellig was.

afgelopen maandag ben ik bij mijn arts geweest en waar ik (wij) al bang voor waren is dat de operatie niet meer uitgesteld kan worden.
op 23 januari wordt ik opgenomen in het ziekenhuis en op 24 januari zal ik geopereerd gaan worden.
dit keer zal het wel via de nieuwe techniek zijn en mijn arts is heel positief hier over.hij gaf aan dat het herstel sneller zal gaan verlopen waarschijnlijk,operatie duurt korter als anders,kleiner litteken etc..in het meest gunstige geval mag ik de dag na de operatie al naar huis ipv een week te moeten blijven.
was even een flinke tegenvaller kan ik wel zeggen ondanks dat we ons hier al op voorbereidt hadden.

en dan gisteren ineens besefte ik; tja als ik dus in januari geholpen wordt ben ik voorlopig uitgeschakeld..en houdt dus in dat ik voor januarie heel veel geregeld moet hebben wat ik zelf moet doen.daarna is er geen mogelijkheid meer voor mij voorlopig.dus aankomende maand moet ik naar de stad voor lingerie,moeten we de muziek definitief gaan regelen bij de gene die bij ons komt draaien,moeten we definitief het eten bij de zaal door gaan geven,en nog meer van dat soort dingetjes.
we hebben besloten tot nu toe om de dag door te laten gaan en mocht het toch alsnog te zwaar worden zullen we het feest veranderen in een receptie.
gelukkig hebben we een kamer bij onze feestzaal waar ik dan evt tussen door op bed kan liggen ..
al met al is het natuurlijk allemaal niet zoals het gepland was maar helaas niets aan te doen.

ik zag hier voorbij komen dat er een apart email is waar alle jurken opstaan? ik zelf zou deze ook wel willen bekijken ben wel heel nieuwsgierig :wink:
en dan kan ik die van mij er ook bijzetten,al hoewel ik geen foto heb dat ik hem aan heb..

@sinterklaas vieren wij hier niet meer sinds dit jaar.onze jongste weet dat hij niet bestaat en wij doen dan met de kerst kadootjes.

@kousenbandje die heb ik via de trouwverkoop/koop hyves gekocht.was een hele nieuwe en heb er 7.50 voor betaald.is zeker een leuke een hyves waar je goedkoop aan leuke dingetjes kunt komen die je nog nodig hebt.ook qua decoratie etc.

zelf moet ik nog steeds op zoek naar dingen voor in mijn haar,en heb wel een leuke site gevonden met allerlei accesoires voor in het haar voor heel weinig geld.je kan er een verlanglijstje maken zodat je voor je zelf op je gemak kunt nadenken en evt naar andere toe kan sturen als je het met iemand anders wilt overleggen.
dit is mijn verlanglijstje en ik dus echt niet kiezen :wink:  
http://www.humpiedump.nl/verlanglijst.php?load=YTo1OntpOjA7czoyOiI1NyI7aToxO3M6MzoiMTExIjtpOjI7czozOiIxMzgiO2k6MztzOjM6IjE0NyI7aTo0O3M6MzoiMTYzIjt9#.TrkcseAjpkV.facebook
wil ook nog een sluier eigenlijk en moet er dus iets bij zoeken wat ook nog leuk staat..pfff ik ben ook zo'n twijfel kont he haahha

nou ik ga even op mijn gemak bijlezen vandaag eens zien wat jullie allemaal te vertellen hebben gehad.

groetjes
chadya

Nails

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2064 Gepost op: 30 november 2011, 12:24:14 »
Wat vervelend dat je in januari geopereerd moet worden, dat word dus nog een hoop regelen. Hopelijk knap je goed op daarna zodat je op je trouwdag kan genieten (herken het wel ben zelf chronish ziek + vele operaties). Heel slim dat jullie ook een kamer hebben bij de feestlocatie!
Je hebt trouwens hele mooie haar accesoires uitgekozen zeg, ik vind die met die steentjes heel mooi (swaroski)  :)

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2065 Gepost op: 30 november 2011, 12:53:26 »
@Chadya Wat vervelend dat de operatie niet meer uitgesteld kon worden. Ook al had je je er al een btje op voorbereid snap ik dat dit toch helemaal niet leuk is. Hopelijk kun je de komende tijd alle dingen regelen. Je hebt nog ruim 1,5 maand dus op zich nog best veel tijd. Wij hebben afgelopen zomer ook heel veel in 1x geregeld in iets van een maand tijd maar goed bij ons ligt die druk er natuurlijk niet op van een operatie en we zijn nu ook nog wel dingen aan het regelen. Maar het is haalbaar dus ik zou daar niet teveel over stressen en lekker genieten van de voorbereidingen!!

@Missy ila zo'n vlecht vind ik ook heel gaaf. Wat je misschien ook kunt doen is er een mooi lint doorheen laten vlechten in bv kleur van je jurk.

@ Nails versturen kaarten lees ik idd ook vaak 6 weken maar als je zelf eerder wilt kan natuulrijk altijd. Ik zit ook te denken aan 8 weken ofzo...

@Blitzey Wat leuk dat jullie een datum hebben voor de ondertrouw! Wij willen ook begin volgend jaar maar ik moet nog een afspraak maken.

@Blondbruidje en Clau John dat ziet er echt heel leuk uit die boom met die vingerafdrukken! Ik wil eigenlijk ook niet zo'n standaard gastenboek. Vind dit wel heel leuk. Maar wat ik wel vaak heb is wat doe je er daarna dan mee? Hang je het ergens op ofzo? Bij ons belanden dit soort dingen al gauw ergens in een kast en dat vind ik ook zonde. Denk je niet dat mensen het vervelend vinden om hun vinger in de inkt te moeten drukken en de hele avond een gekleurde vingertop te hebben of is het afwasbaar?

@Sint wij vieren het dit jaar alleen met mijn familie. Bij familie van AS was er vorig jaar wat gedoe over en zwager en schoonzus zijn ook al afgehaakt en andere zwager zit in het buitenland, dus wij hebben nu ook gezegd dat we het niet meer doen. Ben ik wel blij om eigenlijk want ik vond de december maand altijd erg druk met al die feestdagen, als je alles dan ook nog bij beide families viert.
Wel leuk: mijn zus heeft 2 zoontjes (van 2,5 en bijna 5) en mn moeder heeft dit jaar voor het eerst een echte sint gehuurd! Ben zo benieuwd hoe ze reageren! Ik vond het vroeger altijd doodeng haha!

Ik vind het ook zo leuk om alle jurken op de mail te zien, en wat ik vooral heel leuk vind is dat je ook (bij de meeste) nu de gezichten ziet achter de forumnamen! Maakt het wat persoonlijker vind ik :)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2066 Gepost op: 30 november 2011, 12:56:47 »
@ Chadya: Wat vervelend zeg allemaal! Succes met het bruiloft sprintje dat je deze maand gaat afleggen..

@ uitnodigingen: Wij hebben onze uitnodigingen zelf maar btje bedacht :) Stuk goedkoper om dat simpel af te laten drukken.. (met connecties in dat wereldje dan..):tongue:

@ Blondbruidje: Waarom klinken bruin tinten niet mooi? Als je een beetje glanzende stof hebt, vind ik bruin juist erg mooi.. Die van mij komt in grijs of zwart, donker pak dus.. Weet niet precies hoe enw at, maar denk dat ik em daarvoor wel goed genoeg ken! haha :). Ook die van mij heeft regelmatig een pak aan, dus zal wel iets speciaals worden (volgens mij wil hij echt alles erop en eraan, jasje, broek, overhemd, stropdas, gilet in andere kleur..)

Ik zal nu even naar de winkel om de laatste spullen voor de surprises te halen :) S leuk hoor, 3 x sintefeest vieren.. maar 3 surprises, voor alles en iedereen gedichten en cadeautjes etc...  nu is t wel weer eens klaar :)

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2067 Gepost op: 30 november 2011, 13:23:16 »
Wat een onwijs leuk idee, die boom met vingerafdrukken!

Wij zijn ook nog aan het zoeken voor mooie trouwkaarten, maar willen het ook niet te duur maken. Vind het erg lastig, via internet straks valt het erg tegen... hoe hebben jullie dat gedaan?
Over het versturen bij ons in het gidsje staat dat je dat 6 weken van te voren doet, maar zelf ben ik bang dat dat wel wat kortdag is?

ik heb ze zelf gemaakt via vistaprint.
als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je vaak kortings mail...!!!

dit is die van ons geworden... (wij hebben een delftsblauw thema)
« Laatst bewerkt op: 30 november 2011, 13:25:05 door clau-john »

kumarie

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2068 Gepost op: 30 november 2011, 13:27:12 »
Beste bruiden,

Er leuk om alle verhalen en ervaringen te kunnen lezen. Ik zal mij even even voorstellen,

Ik ben 'Kumarie', 33 jaar, heb een dochter van 9 en ben vorige week plotseling ten huwelijk gevraagd door mijn inmiddels verloofde :)
We zijn eigenlijk nog maar kort bij elkaar maar zijn er heel erg zeker van (ook al is hij een paar jaartjes jonger :wink:)

Nu zaten we natuurlijk over de datum na te denken. Ik had in mijn hoofd dat mei een mooie maand is, maar mei 2012 is natuurlijk niet meer haalbaar.
2013 voelt niet helemaal als een mooi jaar om te trouwen, en 2014 is nog veel te ver weg.
Dan zou het dus bijvoorbeeld oktober of november 2012 kunnen worden, helemaal omdat dit de laatste jaren qua weer mooie maanden zijn geweest. Denken jullie dat dit nog haalbaar is qua dingen regelen?

Er zijn een hele boel dingen die we niet zoals andere bruidsparen hoeven te regelen. Ik ken een cateraar die het voor me wil doen, mijn moeder is taartenbakster, een neef is dj, we hebben zelf een mooie oldtimer. Ik weet wie ik als getuige en ceremoniemeester wil vragen en heb natuurlijk al een bruidsmeisje :)

Het gaat dan dus vooral om de locatie en de kleding (weet al wat ik wil). Ik heb al wat mooie locaties gevonden die ik zo snel mogelijk wil benaderen (trouwlocatie en fesstlocatie). We hebben een aantal mooie data in oktober en november uitgezocht in de hoop dat een van die data nog vrij zijn.

Zijn er nog meer  meiden hier die in oktober of november gaan trouwen?

Groetjes K

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2069 Gepost op: 30 november 2011, 13:35:26 »
@  [color="#000000"]chadya[/color]  
HE BAH WAT VERVELEND !!!

maar het kan maar achter de rug zijn toch? je hebt al super veel geregeld ...


@ roxy-milan

als je een doosje met snoetenpoetsers ernaast zet kan je meteen je vinger schoonmaken !!
ik heb nog wel een plekje over in huis voor evt de lijst... in de gang met onze trouwfoto ernaast..(denk ik hahaha)

@ kurmarie

welkom op het forum !!!
als je even terug bladerd zie je een lijst met alle namen die in 2012 gaan trouwen...

het belangrijkste waar je rekening mee "moet"houden is dat je op je trouwdatum ook op je trouw-feest locatie terecht kan.
verder zitten er op sommige trouwjurken een levertijd.

heel veel plezier met de voorbereidingen !!!
« Laatst bewerkt op: 30 november 2011, 13:36:44 door clau-john »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2070 Gepost op: 30 november 2011, 13:38:46 »
@ Kumarie: Welkom hier! Leuk dat je meekletst :).
En als jullie graag in mei/juni willen trouwen, gewoon doen toch? Je hebt nog een half jaar en zo te horen is dat best genoeg als ik hoor wie er in jullie omgeving kan meehelpen :wink:. Het is dan alleen de vraag of een locatie en de gemeente dan nog kan, maar meestal lukt dat wel. Er zijn hier nu eenmaal een aantal fanatiekelingen (inclusief ik!) die een jaar van te voren al bezig gaan met plannen.. :tongue:

@Clau john: Leuke uitnodigingen! Wij wilden ook eerst via vista print doen, maar ivm met de connecties van onze cm gaan we het toch bij een drukkerij drukken waarschijnlijk :)

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2071 Gepost op: 30 november 2011, 13:53:29 »
Nu zaten we natuurlijk over de datum na te denken. Ik had in mijn hoofd dat mei een mooie maand is, maar mei 2012 is natuurlijk niet meer haalbaar.
2013 voelt niet helemaal als een mooi jaar om te trouwen, en 2014 is nog veel te ver weg.
Dan zou het dus bijvoorbeeld oktober of november 2012 kunnen worden, helemaal omdat dit de laatste jaren qua weer mooie maanden zijn geweest. Denken jullie dat dit nog haalbaar is qua dingen regelen?

Er zijn een hele boel dingen die we niet zoals andere bruidsparen hoeven te regelen. Ik ken een cateraar die het voor me wil doen, mijn moeder is taartenbakster, een neef is dj, we hebben zelf een mooie oldtimer. Ik weet wie ik als getuige en ceremoniemeester wil vragen en heb natuurlijk al een bruidsmeisje

Het gaat dan dus vooral om de locatie en de kleding (weet al wat ik wil). Ik heb al wat mooie locaties gevonden die ik zo snel mogelijk wil benaderen (trouwlocatie en fesstlocatie). We hebben een aantal mooie data in oktober en november uitgezocht in de hoop dat een van die data nog vrij zijn.

Zijn er nog meer  meiden hier die in oktober of november gaan trouwen?

Groetjes K

Welkom! Waarom zou je idd niet gewoon in mei of juni trouwen als je dat het liefste wilt? Dat is echt nog wel haalbaar hoor! (goede vrienden van mij en AS hadden in januari dit jaar besloten om half juni te trouwen en die hadden alles prima voor elkaar!). Echt als je er goed voor gaat zitten kun je heel veel dingen regelen in een paar weken. Het enige is idd dat locaties vaak al volgeboekt zijn maar er is vast nog wel wat beschikbaar.

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2072 Gepost op: 30 november 2011, 14:15:29 »
ik vind dit ook wel heel leuk !!!
alleen dit verzenden ze niet naar europa ...

is zoiets ook in NL te koop..? ben al druk aan de google geweest ....




FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2073 Gepost op: 30 november 2011, 14:39:00 »
Even snel een reactie (druk op werk...maar weinig zin)

@ chadya; bagger!!!! Dat is echt ontiegelijk zuur!!!!! Maar het is voor je lijf natuurlijk wel goed en nodig.... Als we ergens kunnen helpen de komende periode, geef gerust een gil! We zijn met veel en kunnen vast wel iets zoeken voor je ;-)!

@ clau-john; wat gaaf!! Dat wil ik ook!!!!!!! Kan je dat niet zelf maken of via een goede drukker ofzo??

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2074 Gepost op: 30 november 2011, 14:41:03 »

@ clau-john; wat gaaf!! Dat wil ik ook!!!!!!! Kan je dat niet zelf maken of via een goede drukker ofzo??

ja zoiets vind ik wel erg bij ons passen !!!!
nou ff druk aan de google dan maar hahaha

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards