collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952347 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2400 Gepost op: 4 januari 2012, 15:24:53 »
Blitzey, wij betalen ook €1,- voor schotelgeld, maar dat hebben we dus al omlaag gepraat ;-)! Ik zou even de prijs per ding op een rijtje zetten (bijvoorbeeld diner is € 35,00) en dan bekijken voor jezelf wat je wilt betalen! De locatie dan mailen en aangeven dat je voor het diner € 33,- wilt betalen (fictieve bedragen dus ff)... Dat werkt beter dan je totaal bedrag naar beneden stellen. Snap je wat ik bedoel? Het lijkt namelijk onlogisch opgeschreven.

Je zou ook kunnen berekenen wat nu je totaal budget is bijv € 5.000 en als het berekende bedrag € 5.500 is, gewoon aangeven dat je budget € 5.000 is.... Ik weet dat het makkelijker geschreven is dan gedaan, maar zo zou ik het proberen.

Roxymilan, zo'n kaartje lijkt me voldoende! Geloof ook niet dat het nodig is om er meer op te schrijven!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2401 Gepost op: 4 januari 2012, 15:41:29 »
Dat durf ik dus niet! Ben zo bang dat ze dan zeggen, voor jou 10 andere feesten.  We geven natuurlijk wel geld uit, maar denk relatief lager dan andere feesten (wij hebben max 100 gasten, daar zijn over het algemeen grote feesten van 150+ gasten)

Ik had 4000 in mijn hoofd (was 4700)  en nu is het 4950....

Hoe doe je dat onderhandelen dan, zeg je zoals hierboven gewoon letterlijk dat je het te duur vindt en minder wil betalen pp????
Wij hebben drank op turven, dus daar kan je nog niets mee!! Voel me wel een sufferd nu hoor..
We hoeven niet te betalen voor de locatie zelf, dus misschien zeggen ze dan wel dat daar geld bij komt (zoiets stond in offerte, afhankelijk van samenstelling feest wel of niet huur voor zaal)


Arrrghhh wat een gedoe. Als ik nu een geldboompje in de tuin had, zou het me niet uitmaken..maar het is allemaal al zo prijzig..

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2402 Gepost op: 4 januari 2012, 15:49:37 »
Ik denk dat van 4700 (en nu 4950) naar 4000 een te grote stap is.... Ik zou heel eerlijk zijn en zeggen dat je originele budget 4000 was, dat je je realiseert dat het duurder wordt omdat het een top locatie is (dat helpt altijd...beetje slijmen), maar of het toch niet mogelijk is om nog eens samen naar de prijs te kijken. Daar zeg je niets mis mee.

Enne, geld is geld, dus ook voor kleinere feesten... Kijk, je moet wel realistisch blijven in de zin dat het misschien niet het bedrag wordt wat je echt wilt, maar als jij niets zegt, dan gebeurt er zeker niets...dat is altijd mijn instelling!

Durf je het niet te zeggen of te mailen? Ik ben ook altijd een schijterd als iemand tegenover me staat, maar per mail durf ik (bijna) alles te schrijven ;-)!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2403 Gepost op: 4 januari 2012, 16:18:13 »
Haha, nou eigenlijk ben ik gewoon slecht, want we hadden 5000 in ons hoofd...dus onder budget. Ik dacht toen ik de eerste offerte kreeg..OHHHH daar klets ik nog wel wat vanaf dan wordt het 4000.... Dus vandaar dat ik dat nu als budget in mijn hoofd heb. (misschien niet zo reeël)

Ik durf het echt niet...maar dan laat ik dat AS doen hahaha. Ik regel verder alles al, hij hoeft alleen pak/auto te regelen en zorgen dat ie optijd JA zegt!! whoehahahaha..

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2404 Gepost op: 4 januari 2012, 17:21:51 »
@Blitzey balen dat de offerte nu toch hoger uitvalt dan verwacht! Wij betalen helemaal geen schotelgeld terwijl we ook taart+cupcakes apart regelen en niet via locatie. Wij hebben bv ook het trouwen op locatie gratis gekregen (kost normaal 600 euro). Dus misschien kun je idd nog eens goed kijken naar de offerte en wat je evt nog gratis zou kunnen krijgen/eraf zou kunnen lullen.
En ik ben ook een schijterd hoor maar ik denk ook altijd niet geschoten is altijd mis! Wat heb je te verliezen? Ze vinden het heus niet raar hoor als je gaat onderhandelen dat hoort erbij. En anders laat je je AS het idd toch doen? Hopelijk kun je er nog iets afkrijgen! Vooral omdat jullie, als ik het goed begrijp uit je post, duidelijke afspraken gemaakt dat het bedrag naar beneden moest. Dus dan is het ook wel een beetje raar toch dat er nu ineens 200 euro bij op zit??
Succes iig!!


En nog bedankt voor de reacties op het bedankkaartje, veel meer hoeft er idd ook niet op maar vroeg me even af of anderen misschien nog ideeen hadden. Ik denk dat ik ze maar ga bestellen want kan er nu 250 bestellen (=veel te veel maar minder kan niet) voor maar 7 euro!

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2405 Gepost op: 4 januari 2012, 18:54:53 »
Veer Wat leuk dat je meiden echt het besef hebben dat jullie gaan trouwen. Wat houden nieuwjaarsbrieven in als ik vragen mag?  
Wat betreft de tijden, herken ik wel wat in je verhaal. Mijn moeder heeft de uitnodiging gisteren binnen gekregen. We trouwen pas laat in de dag, maar ik had me bedacht dat ik mijn ouders en zijn moeder graag bij het ophaalmoment (voor de fotoshoot) hier had willen hebben. Maar zij had zich al bedacht dat ze gewoon kon werken in verband met het ‘jawoord’ tijd. Ik zei haar dat ik eigenlijk had gedacht dat het voor haar ook ontspannender was om een hele dag vrij te zijn, maar zij vindt het niet prettig om haar werkzaamheden bij anderen achter te laten (’s woensdags werkt zij maar halve dagen). Ik heb besloten om de discussie te laten tot het moment dat mijn vader, die met mijn hoogbejaarde oma uit het hoge noorden (ca 3u rijden) komt, terug is van zijn werkreis, dan kunnen we wat concreter zijn. Ik vind het maar vreemd hoor eigenlijk.

JM2012 Nog 3 maanden. Wij tellen vandaag precies 8 weken. Ineens komt alles zo dichtbij en wordt het écht. We hebben er echt zoveel zin in, maar vooralsnog zijn we niet zenuwachtig. Oh jullie kaarten zijn echt goed betaalbaar, ondanks de verschillende teksten. Als ik dat eerder had geweten…
Ik heb overigens ook het idee dat we echt met de afrondingsfase bezig zijn. We zijn ook totaal nog niet zenuwachtig. Komt vanzelf weleens denk ik. Ik ben ook benieuwd naar alle foto’s! Wat betreft make-up, ik wil eigenlijk vooraf advies over wat er bij mij past.

Mikey Ondanks dat je al wist dat het aanzoek eraan kwam, alsnog zo ontzettend romantisch. Wat lief dat hij heeft onthouden om welke armband het ging.

Blitzey Eindelijk de bruidskapster/visagiste geboekt. Ik moet nog iets verzinnen voor de make-up inderdaad. Ik zou eigenlijk heel graag een kleuranalyse vooraf doen, moet nog even kijken. Wij betalen overigens geen schotelgeld, maar anders zou het 1.25 euro zijn geweest geloof ik. Wat jammer dat de offerte jullie tegen valt. Als het echt een probleem voor je is, dan zou ik er zeker wel op terugkomen. Ze zijn wel meer gewend hoor, ik geloof niet dat je nu zo’n bridezilla bent haha. Ik vind boukezz tips eigenlijk wel goed.

Nails Heb je al met je CM gesproken in verband met de organisatie? Ben je overtuigd dat ze het echt was vergeten? Ik moet inderdaad ook nog een bril kopen, wat heb jij in gedachten (behalve die gouden tip van je neefje haha).

ikke Ja, het ondertrouw stelde bij ons ook echt helemaal niks voor, behalve dat de ambtenaar zeer verbaasd was dat ons dossier zo compleet al was. Is Wicked ook iets voor een 4 a 5 jarige? Oh wow, Mexico geboekt. Gaaf hoor!

boukezz Ha, jij hebt 21 februari de afpas. Ik heb ‘m 6 februari. Ik kijk er naar uit, maar ik vergeet het ook continu haha. Ik ben er niet zo heel erg mee bezig, hoe ervaar jij dat?

linniepinnie Mag ik vragen waarom jullie hebben besloten om de ringen bij je schoonouders in de kluis te leggen? Wij hebben ze hier gewoon liggen en ik kijk er inderdaad wel regelmatig raar, het maakt het allemaal ‘echt’. En jullie huwelijksreis naar Costa Rica, klinkt echt zwaar relaxt. Wij hebben besloten om een korte stedentrip gedaan, zodat we samen even kunnen uitblazen en ik moet de vrijdag erop weer naar school. Een ‘grote’ vakantie doen we later in het jaar.

iris, bruidje! en dootje Van harte welkom en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Allemaal juni-bruidjes!

roxymilan Wat klinken die cupcakes heerlijk zeg! De tekst voor de bedankkaart klinkt wel compleet hoor. Het zegt volgens mij niet méér als je er extra text bij zet. En waarom zou je ze nu niet direct bestellen als het zo voordelig is, ik zou het ook met twee handen aanpakken zo.

iris Op welk eiland gaan jullie trouwen? Tropisch? Wat fijn dat je gewoon je eigen uitnodiging kan ontwerpen, ik neem aan dat je ook je adresjes wel hebt om ze te laten drukken.

Zoals geschreven zijn we over 8 (!) weken aan de beurt. We zijn nog totaal niet zenuwachtig, maar dat komt vast vanzelf wel. Mijn CM heeft de uitnodigingen verstuurd, dus ik verwacht dat ik onze uitnodiging volgende week wel kan laten zien. Ik heb 6 februari mijn afpas en ik wil deze week de gemeente nog bellen om na te gaan of ze al weten of de ambtenaar naar keuze beschikbaar is (ik hoop het zo! We vonden haar zo’n leuk mens).

Het mindere nieuws is dat iemand die we zeker bij de bruiloft hadden verwacht, vrij onverwacht is overleden. Het gaat om een oude werkgever van mijn vriend, die hem altijd heeft geholpen en er was toen zijn vader overleed (letterlijk: hij stond ineens op de begrafenis). Hij had al een medisch verleden en dat is hem nu fataal geworden. Ik vind het zo naar voor zijn familie, maar ook voor mijn vriend natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2012, 18:56:00 door Charley »

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2406 Gepost op: 4 januari 2012, 19:29:23 »
@ikke 87 inderdaad het trouwjaar voor iedereen in dit topic. Nooit zo blij het nieuwe jaar ingegaan. Ook wel toen ik zwanger was van de kindjes maar nu is het het toch anders. Anders moet ik wennen aan het schrijven van het nieuwe jaar als datum nu had ik in december al dat ik 2012 wilde gebruiken.

 Bedankt! Dat is de jurk die naar de ontwerpster had gestuurd. De jurk die het gaat worden lijkt erop maar is toch anders. Het is spannend maar ik denk wel dat ik het woh gevoel weer ga hebben en ik hoop dat mijn aanstaande dat ook gaat hebben.

Klinkt heerlijk naar Mexico. Alvast heel veel plezier.

 @Nails wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je CM. Het gaat nu vast goed komen.

Ik draag een bril sinds de lagere school. Toen een periode dag en nacht lenzen gedragen, daarna een periode weer een bril en afgewisseld met lenzen. Ik kan tegen lenzen. Nu de laatste jaren weer een bril omdat het toch handiger is met kleine kinderen. Het is heel fijn ze maakt het plaatje compleet haar en make-up. ik draag eigenlijk nooit make-up dus op de grote dag wil ik ook niet te opvallende make-up. Ik heb laatste een foto-shoot gehad met heel veel make-up en het was prachtig op de foto maar in de spiegel vond ik het te veel.

 @JM2012 het is vooral het vertrouwen dat ik in haar heb. Ik laat altijd haar ding doen ze weet heel goed wat me staat. Het is denk even een rustmoment op de dag even alle aandacht naar jou. In alle rust klaar worden gemaakt voor de dag. Leuk dat je al van alles hebt gevonden op het internet maar ik denk dat het net als met jurken is dat je pas ziet of het mooi kapsel als ze je haar zo hebben gedaan.

@Boukezz spannend nog maar 100 dagen tot jullie huwelijk. Leuk nog even dan kan je jurk nog een aan!

@linniepinnie84 Het is een hele vriendelijke fotografe we gaan foto's voor de trouwkaart met haar maken en een shoot na ons huwelijk op een mooie warme herfstdag tussen de mooie herfstkleuren. Dat is de bedoeling. Op de dag zelf gaan we iemand anders vragen foto's te maken. Ik ga zeker foto's plaatsen na onze dag en misschien al eerder. Maar nu heb ik helaas nog geen foto's van mij en mijn dochter in onze jurken.

@Iris2012 Welkom en gefeliciteerd veel succes met kiezen een trouwjurk. Vroeger dacht ik op Terschelling te zullen trouwen want daar ben ik opgegroeid maar nu trouwen we waar ik nu woon.

@dootje25 Welkom en veel succes!

@roxymilan Klinkt lekker al die smaken en het gaat vast mooi worden. Lijkt mijvoldoende voor een bedankkaartje! Ik wil de bedankkartjes pas na het huwelijk maken met onze foto erop. Ik denk dat er regelmatig wel acties zijn om kaartjes te laten drukken. Al is 7 euro een mooie prijs!

@Blitzey Het is niet gemakkelijk maar zou er toch over praten. Het kan toch niet dat wanneer je zaken schrapt de prijs omhoog gaat. Kun je zien dat het gene weg is wat je niet meer wilde? Succes met onderhandelen. Het is jullie dag en het gaat om echt veel geld.

@Charley Ja ze beseffen het heel goed. Als ze aan het spelen zijn hoor je ze regelmatig trouwen zeggen. Wanneer mijn dochter trouwt wil ik er de hele dag bij zijn. Hier in B krijg je een vrije dag. Ik mag ook mee haar jurk kiezen of zelfs maken. Gelukkig duurt het nog even en kan ik mijn technieken verbeteren. Hier in B worden nieuwjaarsbrieven voor gelezen. De kinderen maken en leren ze op school. Een klein gedicht voor het nieuwe jaar. Die worden ook voorgelezen aan de peters en meters.

8 weken dat komt dichterbij! Ik zie dat wij bij de laatste van 2012 horen die gaan trouwen. Ik kan dan veel mooie foto's van jullie bekijken.

Gecondoleerd en sterkte bij het onverwachte overlijden.

Dacht eerst voor een locatie met eten en drinken te gaan. Een locatie is nog gedeeltelijk beschikbaar en heeft niet genoeg capaciteit meer voor ons feest. Maar nu een goede cateraar gevonden die ons helemaal bevalt en al een leuk voorstel had gemaakt. Nu op zoek naar een leuke, geschikte zaal die nog beschikbaar is. Wil het nu snel geregeld hebben.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2407 Gepost op: 4 januari 2012, 20:37:52 »
Poeh, ik had het voornemen om hier regelmatig te reageren, maar ik mag nu weer ruim 2 pagina’s terug!

@ linniepinnie84: Leuk dat je tante het wel leuk vindt een papieren bruidsboeket te maken! Laat je de resultaten nog zien hier? We zijn hier erg nieuwsgierig! :wink:
Als je zeker weet dat je slippertjes aan wilt, dan kun je het best ook lage schoenen nemen, of slippertjes met een sleehak. Zo kun je toch ook andere schoenen met een hak.
Je hebt al flink wat dingen geregeld zeg, heerlijk!
Spannend dat de PDF-kaart bijna klaar is! En mooie schoenen!

@Nails: ben helemaal blij met m’n bestelling van LITB, duurt alleen best wel lang voor je het krijgt.
Fijn dat je zus het nu weer oppakt, hopelijk gaat het na jullie gesprek beter!

Heb je al een datum voor het jurken passen? Spannend!

@ikke87: lekker naar Mexico! Hoe was de ondertrouw?

@Charley: fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat na je ongeluk. Hopelijk verdwijnen alle pijntjes snel.
Wat leuk dat jullie er ff bij stilgestaan hebben op nieuwjaarsochtend. Bij ons was het meer de familie! :wink: Haha, we zijn zo romantisch aangelegd..

@Veer: bijzonder type jurk heb je uitgezocht! Spannend is het hè!
Wat leuk dat je nicht je haar en make up gaat doen!

@Annemieke12: Wat leuk dat je AS je gevraagd heeft, heel lief ook!

@roxymilan: Gefeliciteerd met de ondertrouw! Het stelt misschien niet veel voor, maar is toch een onmisbare stap.
Ik hou je op de hoogte van m’n sluier bij LITB. Ik denk dat het pas eind januari wordt, de verwachte verzenddatum is pas de 19e. Nog ff wachten dus. Gefeliciteerd met je nichtje!
Je taart klinkt prachtig en de smaken helemaal geweldig! Die bastogne en bokkepootjes in het bijzonder. Oh en de oreo’s!

@Mikey: leuk dat je AS je gevraagd heeft en ook nog met een perfect cadeautje. Lief!

@missy-ila: Helaas is de andere locatie waarschijnlijk duurder, dus we gaan toch voor die aan het water. Is met name overdag veel mooier.

@Blitzey: moeilijk hè, de kaarten. Wel lekker dat jullie weer naar de locatie zijn geweest en je wat geregeld hebt voor haar en make up.

@JM2012: waar hebben jullie de kaarten geregeld? Voor zo’n prijs ben ik erg nieuwsgierig!
Heeft je AS al afgesproken wanneer hij voor een pak gaat? Ik kan me voorstellen dat je nu wel graag wilt dat hij in ieder geval een datum heeft staan. Het komt voor jullie al zo dichtbij!

@ikke87: leuk spul inderdaad bij LITB. Ik ben benieuwd wat jij uit gaat zoeken!
Leuke huwelijksreis, beetje relaxen en een beetje het land bekijken, goede combi! Gefeliciteerd met de ondertrouw.

@boukezz: Het is nu nog precies 100 dagen voor jullie gaan trouwen, zag het op je ticker! Grappig! Mooi dat jullie weer wat dingetjes geregeld hebben.

@Iris2012: Gefeliciteerd en welkom hier! Gaan jullie op een Waddeneiland trouwen? Gaaf!

@dootje25: Ook jij welkom en gefeliciteerd met het voor genomen huwelijk!

@Bruidje!: Ook voor jou een welkom en gefeliciteerd!

@Trouwdata: het lijkt mij het handigst dat in dat centrale topic te doen. Als we vanaf nu iedereen daar naartoe verwijzen, dan wordt het uiteindelijk wel een compleet overzicht denk ik.

@onderhandelen: dat lijkt mij ook heel erg moeilijk, maar als je een gesprek hebt gehad om de prijs naar beneden te krijgen, dan is het wel heel bijzonder als de prijs ineens weer hoger is. Kun je zien waar de prijsverschillen zitten? Verder al wat handige tips en trucks hier gelezen, hopelijk kun je er wat mee.

@Charley: het schiet nu echt wel op voor jullie! Wel naar dat een gast is overleden. Wordt je toch weer heel stil van..

@Veer: jammer dat jullie locatie niet meer kan, maar ik begrijp dat je alweer volop bezig bent met een andere optie.

Hier het gemeentehuis vandaag gebeld. Alles is nog vrij op de 31e. We gaan dus nu snel bepalen wanneer wij dat willen, dan ligt het maar vast. Verder gaan we voor de locatie aan het water. We weten het nu zeker! Ook de fotograaf is nu gemaild, maar die heeft vakantie tot de 10e, dus daar moeten we nog ff op wachten. Ik heb ook allemaal spulletjes besteld voor een ketting. Ik heb namelijk een mooie ketting gezien op internet, maar die was 150 dollar ofzo. Nu heb ik voor 20 euro materiaal gekocht en ga ik eens kijken of ik talent heb in sieraden maken :wink:
Ik zit ook heel erg te twijfelen om schoenen te kopen, weer bij LITB. Deze is het: http://www.lightinthebox.com/satin-upper-stiletto-heel-pumps-with-ruched-wedding-shoes-more-colors-available_p236067.html

Gisteren gevraagd naar de hakhoogte en die is 10,5 cm. Dat kan precies met m’n jurk. Als ik de schoen op wil ‘fleuren’ koop ik van die shoe clips. Dus ik denk wel dat ik ze ga bestellen. Leukleuk!

Vandaag ook nog gesproken over een dagindeling. Onze dag begint vrij vroeg, maar dan hebben we vanaf een uurtje of 4 wel alles op 1 plek: borrelen + bruidstaart, bbq en feest. Dat lijkt me wel lekker.
-6:30 klaarmaken
-8:30 ophalen
-9:00 foto’s
-11:00 gemeentehuis
- 12:30 lunch
-14:00 kerk
-16:00 borrel en bruidstaart
-18:00 bbq
-20:30 feest

Iemand tips en trucks?

Fijne avond verder allemaal!

Iris2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2408 Gepost op: 5 januari 2012, 09:25:46 »
Goedemorgen allemaal!

Nog droge voeten? hier in het Noorden is het spannend! Maar, we zijn wel wat gewend, toch?

@Veer: wij trouwen op het eiland links van het eiland waar jij dacht te gaan trouwen. Mooi he?

@Blondbruidje: dat wordt vroeg opstaan zeg! Hopelijk slaap je een beetje goed 's nachts.

@derest: ik moet er nog een beetje inkomen hoor... Dan zal ik wat meer persoonlijker reageren.

Zo in Duitsland eens kijken of de trouwjurken daar aanzienlijk goedkoper zijn. En van dezelfde kwaliteit als in NL. Vinden het jullie het nou ook zo belangrijk dat je een beetje leuk geholpen wordt? Dan kan het nog de mooiste trouwjurk zijn, als de verkoopster beetje 'sjaggie' is, dan is het feest al een stuk minder groot. Maar goed, de komende dagen maar eens echt goed kijken en de knoop doorhakken.

Zien jullie dat ook voor je: dat je de hele nacht voor de trouwerij ligt te draaien en te woelen en er dan met een giga slaperig hoofd bijloopt? Okay, make-up kan wonderen doen, maar goede nachtrust is toch het allerbeste voor een geslaagd resultaat van de dag. Lijkt mij.

Okay dan, ik moet aan het werk voor ik zo op pad ga. Later meer.

grt


Iris

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2409 Gepost op: 5 januari 2012, 10:57:50 »
@blondbruidje Ik heb niet echt het idee dat het een bijzondere jurk gaat worden al kan ik er geen plaatje van vinden. Het past perfect bij mij. Ik blijf het wel spijtig vinden dat ik geen open rug kan hebben in mijn jurk. Ik zag het zelf niet maar ik weet dat ik een kromming in mijn rug heb en met de Spaanse sluier er over heen viel het mij helemaal niet op. Ik ben benieuwd wat jullie van mijn jurk gaan vinden. Wie weet ga ik al een foto neer zetten na een van de komende passessies maar dat zal pas in mei zijn. Tot dan is het dromen en spannend afwachten.

Het leek me een super locatie met redelijke prijzen. Ik had ze in 2008 al eens om prijzen gevraagd toen we in 2009 wilden trouwen maar toen kregen we Jonas en stelden we de bruiloft uit. Tom zag waar ik naar aan het kijken was en kreeg het benauwd dit gaat te duur worden zag ik hem denken. En toen heb ik catering bedrijven die ik al een tijd geleden gevonden had een mailtje gestuurd en kreeg van een http://home.euphonynet.be/engelenhof/catering.html snel een leuk en spontaan mailtje terug. Met een voorstel voor een vegetarisch buffet. Het ziet er super lekker uit. Tom is vegetariër en nu wil ik dat hij van alles kan eten, heel veel keuze gaat hebben. Want vaak moet hij het garnituur opeten opeten is er bijna niets wat hij kan eten. En daar zit je dan naast met wel een gevuld bord met van alles lekkers. Hij maakt er wel geen probleem van maar ik vind het wel erg jammer. Ik heb en mailtje terug gestuurd en gemeld dat Tom de vegetariër is. Ik kreeg een antwoord terug dat er van alles mogelijk is. Helemaal vegetarisch of gedeeltelijk. We moeten zeker eens afspreken maar we hebben nog tijd.

Nu eerst een zaal vastleggen. Er is een zaal die geel dichtbij de gemeente en kerk ligt http://www.jogem.be/ Daar hebben we ook de gouden bruiloft van Tom's ouders gevierd. Ik heb gisteren een mailtje gestuurd maar nog geen reactie gekregen. Ik ga vanmiddag eens bellen tussen 17 en 19u.Hopelijk is ze nog beschikbaar. Anders verder zoeken en zullen we een stukje moeten rijden.

Leuk dat je je eigen sieraden gaat maken denk dat het je wel zal lukken. Geslaagd voor de schoenen leuk! Ik ga over een paar maanden kijken. Je dag begint erg vroeg maar ik denk dat je op zo'n dag al vroeg wakker bent. Wij willen ook alles op dezelfde locatie. Veel praktischer dan verschillende locaties te hebben.

 @Iris zeker droge voeten maar wat een sombere dag vandaag. Het leek even beter te worden want achter de grijze wolken had ik een mooie blauwe lucht gezien. Het is nu weer lichtgrijs de lucht. Bah! Ik ben zeker wel wat gewend. Zeker de overtochten wanneer het heel had waaide en de snelboot zo baf in de golven kwam. Het kan flink waaien aan de kust.
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2012, 11:01:34 door Veer »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2410 Gepost op: 5 januari 2012, 11:30:04 »
@ Iris, Dootje en Bruidje!: Welkom hier! Gezellig dat jullie er ook zijn 

@ Gmail account: Ik heb mijn jurk er afgehaald. Er kijken nu toch wel erg veel mensen mee en daar voel ik me even wat minder prettig bij. Iedereen heeft m nu wel gezien denk ik van dit forum, dus het is prima zo.

@Boukezz: Sterkte met de verkoudheid!

@ Roxy Milan: Wat leuk, cupcakes! En ook leuk dat jullie een aansnijtaartje krijgen. Wij hebben geen flauw idee wat voor taart wij gaan krijgen, haha! (cadeau van de CM)
Betreft de bedankkaartjes: Wij hebben de volgende tekst:
Bedankt voor je komst!
We vonden het leuk dat je er was.
Hier nog een verfrissend presentje!
Liefs, J&M
En dan krijgen de gasten een zakje met peprmuntjes enzo, altijd lekker na een lange dag.

@ Blitzey: Je hoeft hier geen excuses aan te bieden voor geklaag hoor, hebben we allemaal wel eens :wink:! Jammer dat de offerte zo hoog uitviel, vooral omdat je juist om die reden dingen hebt aangepast. Ik durf dat onderhandelen ook nooit zo goed, maar doe het steeds meer.. Gewoon de stoute schoenen aantrekken en zolang je beleefd blijft, is er niets aan de hand. Ze zullen het wel gewend zijn toch?

@Schotelgeld: Geen idee of wij dat betalen, volgende week volgt daar meer info over!

@ Charley/Blondbruidje (trouwkaarten): Die prijs is ook totaal niet realistisch haha! Mijn CM loopt stage bij een vormgeving bedrijf. En dat bedrijf heeft contacten met een drukkerij die mijn CM van zijn supervisor in mocht zetten hiervoor. Dus vandaar die prijs..

@Charley: Gecondoleerd  met het verlies van een belangrijke gast. Het is vast heel vervelend, zo kort voor de bruiloft.

@Veer: Je hebt helemaal gelijk, dat zal net zo gaan als met het passen van trouwjurken! Maar ik had een week geleden eigenlijk geen flauw idee van wat ik wilde en nu kan ik wel laten zien wat ik ongeveer mooi vind. Ben erg benieuwd hoe het wordt!
Fijn dat jullie een locatie op het oog hebben! Hopelijk zijn de prijzen daar naar jullie zin..

@Blondbruidje: Nee, AS heeft nog steeds geen afspraak. Hij heeft zijn ouders al wel gebeld en die gaan nu kijken wanneer ze kunnen. Dus dat duurt maar en duurt maar..
Mooie dagindeling zo lijkt mij. Lekker overal de tijd voor. Een tip die ik kreeg hier op het forum was dat de ceremonie in het gemeentehuis meestal maar 40/45 minuten duurt en niet een uur zoals ik dacht. Verder weet ik niet hoelang jullie tussendoor aan het reizen zijn, maar mij lijkt dat daar genoeg tijd voor is!
 En die schoenen zijn gaaf! Hou jij het uit op 10,5 cm de hele dag? Dat is nog steeds mijn grootste teleurstelling van onze trouwdag, dat ik geen hakken aandoe.. Mijn as is 2 cm kleiner dan ik, dus dat ziet er een beetje apart uit vind ik.

Zo dan kan ik nu eindelijk weer even mijn eigen verhaaltje doen, haha!
Ben gisteren gaan winkelen met mijn zus voor een leuk jurkje voor de bruiloft voor haar. Hebben iets heel leuks gevonden! En terwijl wij in een galajurkenwinkel in Arnhem rondliepen zag ik  dat zij ook trouwdingetjes hadden! Ideaal! Dus even rondgeneusd en heb een simpele, ivoren bolero met lange mouwen gevonden voor 30 euro. Zat een klein vlekje op (stoute schoenen aangetrokken Blitzey :wink: ) en kreeg er nog 5 euro korting op. Ideaal voor de bruidjes die trouwen in koudere maanden!
Plus ik wou niet teveel geld uitgeven aan een dingetje dat ik maar eventjes aanheb. Ik mocht ook die van mijn schoonzus lenen, maar die zat toch wel erg krap en had een ¾ mouw.

Verder heb ik contact gehad met de visagiste. Offerte aanvraag voor proef make up, make up + het  opsteken van het haar van mijn zus, mijn vrouwelijke CM en mijn haar + proef zou uitkomen op 150 euro, maar omdat ze een goeie vriendin is van de CM, doet ze het voor 75 :biggrin:. Heel fijn! Dus ik ga snel een afspraak maken!
Volgende week naar de locatie, verder heeft AS nog steeds geen vooruitzichten op een pak en de uitnodigingen zijn naar de drukker. .. Spannend!

lobensil

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2411 Gepost op: 5 januari 2012, 12:36:53 »
Dag allen,
de beste wensen nog! Yeah 2012!!!!
Ik ben al heel lang niet geweest hier, zie iets over een gmail account.. Maar ik merk dat wanneer ik hier kom het te veel berichten zijn om bij te houden!
Ik zal dan ook niet meer reageren. Het gaat hier wel super met de voorbereidingen, in ondertrouw, onze kaarten zijn al een heel eind en ik heb een jurk besteld! Voelt gewoon goed allemaal en dit wordt ons jaar dames!!
Ik wens iedereen heel veel plezier met de voorbereidingen en misschien tot een andere keer en anders alvast een hele fijne dag gewenst!
Liefs

ikke87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 104
Trouwen In 2012
« Reactie #2412 Gepost op: 5 januari 2012, 13:27:43 »
Welkom en proficiat, iris, bruidje en dootje!

Roxymilan, klinkt goed van je kaartje. Heel duidelijk! Heb jij bedankjes per man of per koppel/stel?
Blitzey, volgens mij betalen wij iets van 0.20 cent schotelgeld, maar we doen de taart alleen met de daggasten, dat zijn er iets meer dan 25, dus dat valt mee :wink: Vervelend van die offerte ja.. En het is al allemaal zo duur. Idd toch er misschien iets over zeggen, op een nette manier, beetje slijmen idd? Heb het idee dat overal waar het woorden trouw voor staat, alles in 1 keer een stukje duurder wordt, dus probeer of je er nog iets uit kunt halen?
Charley, wicked was inderdaad erg leuk.. Voor een 4/5 jarige? Leuk, maar toch best moeilijk denk ik. Verhaal is te volgen, maar je moet goed opletten hoe en wat, en op een gegeven moment komt er een of ander pratend monsterbeeld die met een erg zware stem iets vertelt, misschien beetje indrukwekkend voor kleintjes? Dus mwahmwah zou ik zeggen. Ligt er ook aan hoe het kind zelf is. Maar voor ons, echt een superleuke musical!
En Charley, wow, 8 weken! Echt superleuk!
Veer, ben erg benieuwd naar de fotos inderdaad. Klinkt in ieder geval erg mooi! En je locatie ziet er goed uit! Hopen dat ze nog beschikbaar zijn! Fijn als je het zo snel mogelijk kunt vast leggen, hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.
Blondbruidje, ja, nu al zin in de reis ja. Ondertrouw stelde niks voor, haha :wink: Was goed dat we er zekf een leuke dag van hadden gemaakt. En ga dadelijk eens zoeken op litb. Hoe groot zijn die gastenboeken eigenlijk, weet niet of dat erbij staat? Hoeveel bladzijdes heeft zon boek? Weet iemand dat?  Aangezien ik graag foto en tekst bij elkaar wil combineren, eens kijken hoeveel bladzijdes het zijn :wink: En je schoenen, wauw, erg mooi!
Je dagindeling ziet er goed uit! Wij beginnen ook erg vroeg, maar de dag lijkt ook echt te kort haha! En zorg ervoor dat je eventjes tijd hebt om je klaar te maken voor het feest, maar volgens mij heb je daar wel tijd voor, toch?
Iris, ik heb ook mijn trouwjurk uit Duitsland, erg mooi, goede kwaliteit, qua prijs scheelt het zeker en de service is ook erg goed!
Jm2012, leuk van het jasje, goed gescoord! En mooie prijs van proefkapsel/makeup!

Marijke86

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2413 Gepost op: 5 januari 2012, 13:37:41 »
Hallo Dames,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar dat het voor ons allemaal 1 van de mooiste jaren in ons leven mag worden!
Sorry dat ik er zo lang niet ben geweest, eerst was ik ziek en daarna natuurlijk een gekkenhuis op het werk! Ik ga vanaf nu weer braaf meelezen en reageren :biggrin:

@Alle nieuwe bruidjes
Welkom en van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

@Iedereen die ziek was/is
Beterschap!

@Bruidstaart
Die ben ik op moment ook aan het regelen, we weten al ongeveer hoe hij eruit moet komen te zien alleen de smaken bepalen zal erg moeilijk worden er zijn zoveel mogelijk heden! Wat betalen jullie ongeveer per persoon? Wij +/- € 2,75 p.p.

@Blitzey
Ik durf ook nooit te onderhandelen, maar via e-mail durf ik ook veel meer dus misschien toch eens proberen dan heb je het ook gelijk zwart op wit staan!

@Charley
Gecondoleerd! Wat zijn jullie ringen mooi geworden!

@Veer
Ook ik ben erg benieuwd naar je jurk, wat zal hij mooi worden!

@Blondbruidje
Wij doen ook alles vroeg op de dag zodat we s'middag het iets rustiger aan kunnen doen, gemeente is bij ons ook 11.00u. en kerk 12.30u.

@iedereen die ik vergeten ben
Sorry ik ga het nu proberen beter bij te houden!

De voorbereidingen komen hier nu weer langzaam op gang zoals al gezegd ben ik de bruidstaart aan het regelen, weten alleen nog niet of we cupcakes doen voor de receptie en avondgasten of dat we tompouzen doen even prijzen vergelijken. Gisteren heb ik een berichtje gekregen dat ik de namen moet doorgeven van de mensen die ik graag bij mijn vrijgezellenfeest wil hebben voor het einde van de maand...spannend ik heb echt geen idee wat ze gaan doen! Verder heb ik op moment het idee dat ik nog heel veel moet doen dus ben weer alles aan het opschrijven. Gastenboek (foto van onze hond op canvas), Ballonnen/versieringen, uitnodigingen aantal definitief doorgeven, bedankjes, kaartjes voor aan de bedankjes, etc. het zal wel allemaal goed komen. 25 januari mag ik eindelijk mijn eigen jurk aan heb er zin in!

Fijne dag nog iedereen!

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2414 Gepost op: 5 januari 2012, 13:48:06 »
Hej Hej meiden !!!



wat een drukte en bedrijvigheid weer..leuk hoor !!!

hier even stilletjes, omdat eigenlijk alles al wel beetje geregeld is nu.

@roxymilan

leuk idee met die cupcakes..hihi wij gaan het ook doen in ons trouwthema

ik zag een vraag over schotelgeld voorbij komen.
ook wij betalen geen schotelgeld,omdat hun dat als service zien.
maar weet eigenlijk ook niet wat normaal is wat ze er voor kunnen vragen.
en zal idd gewoon proberen te onderhandelen !!

Over een maandje gaan we in ondertrouw (op valentijnsdag !!)
en ik ben druk bezig met de jurk voor mijn dochter anouk.
de jurk hebben we al en nu heb ik de balero ook besteld, kijken of het een beetje bij elkaar past.

maar nu hebben we een schoenen probleem voor haar !
wat voor soort schoen kan hier bij ? maar dan ook nog in maat 42 ??

Ik zie een aantal van jullie dames al schrikken? ja anouk is al bijna 14 en 180 cm met een schoenmaat van 42
en wie weet hoe zo'n kleur stof heet? die glans.misschien kan ik dan wat gerichter zoeken.
dus wie o wie kan mij verder helpen?
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2012, 20:55:01 door clau-john »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2415 Gepost op: 5 januari 2012, 13:52:53 »
@ clau-john, sorry van het storen, onder zo'n kleur jurk (is min of meer zelfde kleur als wat ik als trouwjurk had, dus vind het echt een prachtige kleur!!) staan bordeau rode schoenen prachtig! Ook zilver/grijze schoenen kunnen goed. Klein hakje is wellicht wel leuk voor een 14 jarige?
Wellicht even kijken in winkels waar ze galajurken verkopen? Ik weet dat ze in Arnhem bij de bruidszaak assepoester en de sluier leuke bordeau rode schoentje verkopen.
« Laatst bewerkt op: 5 januari 2012, 13:54:53 door Jof »

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2416 Gepost op: 5 januari 2012, 14:16:22 »
@ clau-john, sorry van het storen, onder zo'n kleur jurk (is min of meer zelfde kleur als wat ik als trouwjurk had, dus vind het echt een prachtige kleur!!) staan bordeau rode schoenen prachtig! Ook zilver/grijze schoenen kunnen goed. Klein hakje is wellicht wel leuk voor een 14 jarige?
Wellicht even kijken in winkels waar ze galajurken verkopen? Ik weet dat ze in Arnhem bij de bruidszaak assepoester en de sluier leuke bordeau rode schoentje verkopen.

storen doe je nooit hoor hahaha..

dank je wel voor de tip !!!

Nails

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2417 Gepost op: 5 januari 2012, 15:20:40 »
@ roxymilan, wat een gave taart en leuk met die cupcakes erbij! Ik heb meteen even op haar site gekeken, want wij moeten ook nog voor taart kijken.

@ blitzey balen dat er ineens zoveel veranderingen zijn! Hopelijk komen jullie er wel uit.
@ charley, heb mn cm gesproken en hebben een hoop afspraken gemaakt. Ik heb wel het idee dat ze het echt vergeten was, maar dat vind ik eigenlijk best een rot idee want stel dat ze dat nu steeds weer heeft. Ik heb zelf alles ook opgeschreven zodat ik het altijd zelf of met een ander nog kan regelen. Ik heb nog geen idee voor een bril, heb meestal een kunstof in een donkere kleur en wil eigenlijk niet alleen voor het trouwen een andere kopen. Heb jij al een idee?

@ jm2012 dank je wel voor je uitleg! Ik heb nu met een vriendin afgesproken dat we binnenkort een dagje ff gaan proberen en testen. Hoop dat daar iets leuks uitkomt.

@ veer, snap wat je bedoeld dat het op de foto’s dan mooi is maar in de spiegel teveel. Moet wel natuurlijk blijven en zoals je zelf bent in het dagelijks leven (vind ik dan).

@ blondbruidje dank je wel, ben blij dat ik een gesprek heb gehad met haar en dat ze nu haar best doet. Hoop alleen niet dat ze nog meer gaat vergeten, gelukkig heb ik zelf ook alles opgeschreven. Wat leuk dat je zelf gaat proberen een ketting te maken, maak je als hij af is wel een foto? LITB duurt inderdaad wel lang, achteraf moesten wij toch nog 17 euro betalen.

@ iris2012 ben benieuwd of het in DE echt goedkoper is en inderdaad het is wel fijn als iemand je goed helpt. Qua slapen, gewoon zorgen dat je de dagen ervoor veel slaap hihi

@ clau-john leuk dat jullie nu ook bijna in ondertrouw gaan!

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2418 Gepost op: 5 januari 2012, 15:26:00 »
Dames, even een vraagje: wat zetten jullie op het kaartje aan de bedankjes?

Ik heb bij Vistaprint een bedankkaartje gemaakt voor aan de bedankjes. Heb er nu bovenaan onze namen staan, daaronder 1 juni 2012. En daaronder "Bedankt dat je er was!"
Nu vraag ik mij af, zet je nog meer op zo'n kaartje of is dit voldoende? En ik ben wel nieuwsgierig wat jullie er (als je bedankkaartjes hebt) erop gezet hebben/gaan zetten :)

Tnx!

dit hebben wij als bedank kaartje wat we meegeven bij het bedankje.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2419 Gepost op: 5 januari 2012, 19:09:49 »
@Clau-john wat een leuk bedankkaartje! Ik heb uiteindelijk gewoon de tekst gedaan die ik hier eerder had gepost. Heb ze gisteren besteld. 250 kaartjes voor maar 7 euro! Echt geen geld :)

@Nails die foto's van taarten waren voorbeelden van wat wij ongeveer krijgen. Dus ik weet niet op welke site je hebt gekeken? :wink: Wij bestellen ze bij Karins Droomtaarten. Op haar website staat ook een voorbeeld van een klein snijtaartje met cupcakes (die roze). Dat is een beetje het idee wat wij krijgen maar dan dus andere kleuren enzo.

@Marijke leuk dat je er weer bent! :) En spannend dat je een lijstje voor je vrijgezellenfeest hebt moeten doorgeven. Heb ik ook onlangs gedaan. Ben erg benieuwd wat ze gaan organiseren :biggrin:

@Ikke87 ik doe de bedankjes per man. Ik wil namelijk van die organza zakjes bestellen (organzazakjes.nl) in de kleuren die we die dag als thema hebben (wit, zwart en knalroze). En daar doen we dan lekkere snoepjes in (zit te denken aan katjesdrop omdat we beiden gek zijn op drop en op katten :rolleyes: ). En zoveel kost het niet allemaal (kaartjes maar 7 euro en die zakjes zijn 25 cent per stuk dus ik heb er ongeveer 100 nodig is 25 euro). en ik vind het ook wel leuk als ieder een zakje mee kan nemen.
Oh ja ik had trouwens een gastenboek besteld bij Litb. Die was vrij klein ongeveer half A4 zeg maar. de pagina's waren dan liggend. Er zaten wel redelijk veel pagina's in. De tekst binnenin is wel in het engels dus ik weet neit of je dat bezwaarlijk vindt? (er staat dus bride, groom, your wishes for the bride & groom etc). Maar die van mij heb ik inmiddels verkocht wij doen geen gastenboek. En misschien hebben ze ook wel grotere gastenboeken bij LItb. Wij hadden een witte met een zwart strikje en bijpassende pen.

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2420 Gepost op: 6 januari 2012, 13:02:52 »
Ik weet niet wat het is. Maar hebben jullie ook problemen met berichten hier te posten? Ik heb een heel bericht staan en als je op voorbeeld drukt staat er alleen de eerste regel vermeld. Terwijl ik er veel meer heb getypt zo kost het typen hier me ontzettend veel tijd extra dat is spijtig. En dan steeds die codes er bij zoeken omdat je anders een hele brij van zinnen krijgt die daardoor onleesbaar wordt. Dat was eerst toch niet zo? Ik heb een hele tekst ingetypt en alles is weg.@JM 2012 Ik heb een aantal mooie jurken op Hyves gezien. Volgens mij heb ik niet het Gmail account. Je hebt gelijk als je jurk weghaalt. Al ben ik wel erg benieuwd.Leuk idee van de pepermuntjes en mooie tekst erbij.Het gaat vast leuk zijn dat friemelen aan de haren. Mijn oudste dochter van vier vind het leuk om mijn haar te kammen en te borstelen. Ze er is nu mee bezig en een staartje maken vind ze ook heel leuk in mijn haren. Ik laat het aan Malou over mijn haar. Als ik het niet mooi vind zal ik het zeker zeggen maar ik heb er alle vertrouwen in dat een opsteekkapsel vind dat ik mooi ga vinden bij mijn jurk. Het haar van de meisjes gaat ze ook doen.Alvast veel plezier met zoeken naar een mooie kapsel en het uitproberen.Gisteren gebeld naar de locatie. En toen vertelde ze dat het bestuur een activiteit had staan dat nog niet officieel was afgezegd. Maar ze ging me snel terug bellen. Ze had alleen mijn telefoonnummer niet dus ik kreeg een mail dat onze datum beschikbaar is. Ik was vergeten naar de prijzen te vragen en kreeg nog een mail terug. Ter info :grote zaal met keuken met koken = 230 eurogrote zaal met keuken zonder koken = 200 euro1 of 2 zaalverantwoordelijken zijn verplicht = 9 euro per uur per persoondrank , prijs is afhankelijk welke drank u wil gebruiken kan op de afspraak allemaal besproken wordencontract mag gemaakt als er een voorschot van 300 euro betaald is.Volgende week vrijdag kunnen we naar de zaal komen even overleggen of het oké is met mijn verloofde en dan kunnen we de zaal vastleggen.Ik wilde de taart door een vriendin van mij laten maken maar de cateraar kan ook voor taart zorgen. Misschien een hele grote taart door de cateraar en een kleine door mijn vriendin. Zij maakt alle taarten voor de verjaardagen van de kinderen.Leuk dat je een mooie bolero hebt gevonden. Daar moet ik ook eens overdenken. Je weet niet wat voor weer het gaat zijn. Ook voor de meisjes wil ik er over denken. Maar misschien gaan we die gewoon erbij maken. Maar dat gaan we dus wel bekijken als de jurken in elkaar zitten. Hopelijk hebben we mooi weer en is het niet koud en niet te heet.Dat is een mooie prijs die je moet betalen. Ik denk dat ik ook een bedragje aan de nicht zal moeten betalen maar daar hebben we het nog niet over gehad. Maar heel veel zal het wel niet zijn een redelijke prijs.@lobensil jullie dag komt snel dichterbij! Fijn dat het goed gaat met de voorbereidingen.@Ikke87 ik zal blij zijn als de locatie is vastgelegd. Want we hebben al kerst en Save the Date kaartjes met de datum verzonden en het zou sneu zijn als je de datum zou moeten veranderen omdat er geen betaalbare locatie en cateraar beschikbaar is. Ik wil deze maand heel veel dingen regelen die niet meer kunnen wachten. En dan me richten op de details. Er zit heel veel in mijn hoofd en dat moet ik eens op papier of in de computer krijgen. Ik heb hier veel hulp en ook handige boeken maar toch moet je voor jezelf bepalen hoe alles vorm gaat geven. En dat kost veel tijd het is leuk maar je bent er wel even mee bezig.Denk ook dat wat jezelf van de dag maakt het leukste is van in ondertrouw gaan. Het aantal bladzijdes hangt denk ik af van het aantal gasten en hoeveel ruimte ze nodig hebben. Om niet teveel lege bladzijdes te krijgen en of je de bladzijde aan een kant of twee kanten wil beschrijven.@Marijke86 Bedankt! Ik ben ook heel erg benieuwd. Succes met alles regelen het gaat vast een mooi gastenboek worden. Leuke dingen die allemaal geregeld moeten worden. Daar wil ik me na de grote dingen ook mee bezig houden.@clau-john Mooie jurk voor je dochter. Staat haar vast erg mooi. Geen idee welke maat schoenen de kinderen van die leeftijd hebben. Je lengte zal wel in verhouding staan met je schoenmaat.@Nails ik had een boudoir foto shoot een echte glamour foto shoot. Ik had ze gewonnen. De fotografe gaat er nog een mooi album mee maken en dat krijgt mijn verloofde in onze huwelijksnacht als we met zijn twee zijn. Hij weet nog van niets. Toen ik thuis kwam heb ik verteld dat ik iemand had geholpen die moest leren schminken. In het dagelijks leven draag ik geen make-up maar op de dag zelf wel. Al zal het niet veel zijn. Hangt ook af of ik wel of niet mijn bril ga dragen.@clau-john mooi bedankkaartje. Het totaal plaatje ziet er bij jullie echt mooi uit. Leuk dat je een thema hebt gevonden en zo mooi toepast. Ik wil het thema herfst gaan gebruiken.@Roxymilan bij de babyborrel gaven we per stel een herinnering. En dat vonden ze ook genoeg. De kinderen kregen er per kind een. Bij de geboorte van Amber had ik sokjes gebreid. En er waren zakjes gemaakt door Tom's moeder. Bij de geboorte van Zoë hadden we mooie poppetjes gemaakt van stof met een zakje erbij. En bij de geboorte van Jonas zijn er popjes gebreid. En er zaten suikerbonen. Wat ik nu wil weet ik niet. Iets met de herfst. Ik weet dat je m&m's kan bestellen met je namen en datum er op. Dat lijkt me ook erg leuk. Het hangt af hoeveel tijd de andere voorbereidingen in beslag nemen en wanneer ik het idee in mijn hoofd ga hebben of ik nu weer zelf ga maken zeker zelf vullen.Zondag hebben we een familiewandeling van Tom zijn moeder haar kant. En dan krijg ik een lijst met adressen van die kant. Ik hoop volgende week eens een duidelijke gastenlijst in elkaar zetten en een dagindeling te bedenken.Naar aanleiding van onze kerst en Save the Date kaartje een briefje van mijn zusje gekregen. Haar oudste dochter die ongeveer anderhalve maand ouder is als Amber heeft Leukemie. Ze is een hele tijd regelmatig ziek geweest. Vandaar dat het zo rustig is geweest en ze na niet meer hier zijn geweest. Ze zouden na de geboortes van Zoë en Jonas ons nog eens bezoeken. Na de geboorte van onze Amber is ze op bezoek geweest samen met haar dochter man en onze moeder. Arm zusje ze heeft niet gemakkelijk gehad de laatste jaren. Eerst verloor ze een tweeling eentje in de baarmoeder en eentje in de eierleider. En nu is haar oudste dochter ziek. De komende twee jaar staan helemaal in het hopelijk genezen van haar dochter. Het is toch vreselijk nieuws zo aan het einde van 2011 voor haar en haar gezin. Ze gaf aan dat ze niet wist of ze op de bruiloft kon komen. Dat is heel begrijpelijk hopelijk kan ze er wel bij zijn zou misschien ook wat afleiding kunnen zijn. Mijn moeder, mijn (half)broertje en (half)zusje wonen in Maasluis en ik had er al rekening mee gehouden dat er een kans was dat ze niet gaan komen gezien de afstand. Ik ga haar een briefje en kaartje terug sturen ik had niet kunnen vermoeden wat de stilte in hield. Ik hoor helemaal niets van. Dat ze een tweeling had verloren hoorde ik pas achteraf. Ze heeft daarna nog een kindje gekregen al vonden ze het een wonder in het ziekenhuis omdat ze een eierleider was weggehaald. Nu is het het heel hard duimen dat ons nichtje zal genezen en dat het nooit meer terugkomt.

annemieke12

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2421 Gepost op: 6 januari 2012, 13:34:56 »
Hoi allemaal!

Dankjewel voor de lieve reacties :)

Ik had ook het voornemen hier regelmatig te komen, maar nu moet ik alweer 3 pagina's bijlezen, gezellig!

Leuk om alle voorbereidingen te lezen. Wij zijn er ook druk mee. Morgenavond gaan we op bezoek bij een locatie. Ik ben benieuwd! Waar moeten we aan denken? We hebben een budget.. Ik vind de locatie niet super, maar hij is het goedkoopst van alle locaties in de buurt. Het verschilt ook zo per locatie! Bij de een is het diner erg goedkoop, maar betaal je je scheel aan huur of aan receptie/feest. Waarschijnlijk gaan we nu het diner ergens anders eten dan de receptie en het feest.

Wat is schotelgeld eigenlijk? Ik zie het hier een aantal keren voorbij komen..

En leggen jullie eerst het gemeentehuis vast en dan de locatie? Of andersom? En wat als je in een bepaalde kerk wilt trouwen met je eigen predikant? Dus niet de kerk waar je zondags naartoe gaat? Of hebben jullie dat 'probleem' niet?

Ik twijfel nu ook best over mijn jurk. Hij is strapless.. we trouwen begin oktober.. zou het niet te koud zijn? Eigenlijk wil ik er geen jasje oid overheen, want dat 'verpest'  de jurk. Maarja, ik heb het best snel koud, dus kou lijden wil ik ook liever niet! kZit opt moment niet zo lekker in mn vel en dan twijfel ik aan alles :sad:.

Wanneer zijn jullie begonnen met het uitzoeken van trouwkaarten? En wie heeft er een goed bruidstaarten adres? Ik zag Karins droomtaarten langskomen, haar heb ik voor een offerte gemaild.

Nou, dat was weer een heel verhaal :)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #2422 Gepost op: 6 januari 2012, 13:50:47 »
@ Annemieke: Even op volgorde! :wink:
Het kan zijn dat je schotelgeld moet betalen als je zelf een bruidstaart verzorgd/levert. De locatie heeft dan wel niet de kosten van de taart zelf, maar moet hem wel snijden, serveren en de schotels achteraf weer afwassen.
Wij hebben eerst de trouwlocatie vastgelegd, toen de feestlocatie en later op het gemeentehuis de datum vastgelegd.
Ook ik heb hetzelfde met de jurk. Die is strapless en wij trouwen in maart, dus je weet het nooit! Ook ik vind het zonde om een jasje erover heen te doen, maar heb toch een bolero voor ene paar tientjes erbij gekocht. Die draag ik alleen tijdens het reizen van de ene naar de andere locatie, tussendoor bij de fotoshoot en savonds als we weer naar huis gaan ( mocht ik het koud hebben). Op die manier verpest ik zo in mogelijk mijn jurk en blijf ik bij de koude momenten lekker warm :wink:
De trouwkaarten hebben we zelf ontworpen, daar zijn we ongeveer 4 maanden van te voren mee begonnen. Ze liggen nu, 2,5 maand voor de bruiloft, bij de drukker en ze gaan 6 weken voor de bruiloft de deur uit!

@ Veer: Ik heb hetzelfde probleem wel eens, dat je een heel verhaal typt en er niets van overblijft.. Dus nu doe ik hetzelfde als een aantal anderen hier. Word openen en daarin mijn verhaal typen, kopieren, plakken en als er dan iets misgaat ben je niet je hele verhaal kwijt!
Wat vervelend voor je nichtje en ook voor je zus. Ik zal voor jullie duimen en hopen dat de ziekte wegblijft!

@Ikke: Wij doen ook de bedankjes per man en zorgen dat we in ieder geval meer dan genoeg hebben. Mochten we overhouden, ach,  zoveel kostte het ook weer niet :wink:.
Wij hebben trouwens voor de kinderen die op de receptie komen nog een extra bedankje: ze krijgen een soort goodie bag: Met kleurpotloden, een kleurplaat, vouwblaadjes, blanco papier, stickers en een zakje snoep. Dan hebben ze ook iets te doen tijdens de receptie! :). We gaan er vanuit dat de ouders ook wel iets mee zullen nemen, maar ach. Wij vinden het een stukje extra gastvrijheid zo!

@Gastenboek: Wij zijn er nu eindelijk uit wat we willen: We hebben gisteren allemaal hartjes uit fel roze en licht roze karton geknipt, gaatje erin met een perforator en zo’n kertsballen haakje eraan. Die komen dan aan een grote slinger te hangen met in het midden een groot hart met daarop: “gastenboek”. Dan kan iedereen er wat leuks op schrijven. Na de bruiloft kunnen we die kaartjes dan inplakken, of er een vaste slinger van maken die uit de kast komt op onze trouwdag .
Bij het feest savonds komen er twee grote vellen karton met daarop een inspirerende spreuk/woord ofzo en daar kunnen mensen dan iets bijschrijven. Kunnen we het daarna inlijsten of iets anders. Zien we dan wel :wink:

October Bride

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2423 Gepost op: 6 januari 2012, 13:51:37 »
Hoi Annemieke,

Wij hebben het qua locaties een beetje op ons af laten komen, en vervolgens bij alle volgende locaties om exact hetzelfde gevraagd zodat de offertes(ongeveer) vergelijkbaar waren. Belangrijkste wat ze vragen is hoeveel gasten je ongeveer in je hoofd hebt, dus misschien kun je een ruwe schatting maken van aantallen voor receptie, feest, diner, etc.?

Schotelgeld is volgens mij het geld dat je betaalt bij een locatie wanneer je zelf een taart regelt; zij rekenen dan een klein bedrag voor het snijden en uitdelen van de taart. Bij onze beoogde locatie heet dit overigens handlingskosten ipv schotelgeld.

Wij hebben eerst de gemeente vastgelegd en zijn daarna pas naar locaties gaan kijken, maar dat kwam bij ons ook doordat we nog in 2011 in ondertrouw wilden gaan (ivm kostenverhoging in 2012) en we daarvóór al een trouwlocatie moesten weten. Daarnaast trouwen we op een maandag (29 oktober), dus we hoeven ook niet zo bang te zijn dat locaties bezet zijn. Mocht je op een vrijdag of zaterdag willen trouwen, dan kan het slim zijn om wel eerst met de locatie te checken of die nog vrij is alvorens naar de gemeente te gaan. Wij trouwen verder niet voor de kerk, dus daar weet ik niet zoveel van eigenlijk...

Ik moet ook nog even nadenken over een bolero, jasje of stola; er is hier elders op het forum (bij kleding) een topic daarover!

Voor trouwkaarten en taart ben je volgens mij nog ruim op tijd. Wij zijn al wel met onze trouwkaart bezig geweest (trouwen eind oktober), omdat vriendlief bezig was de foto's van Gent (waar hij mij ten huwelijk heeft gevraagd) en een logo heeft gemaakt dat ook elders tijdens de bruiloft terug moet gaan komen (voorkant kaart is dus foto + logo), maar qua teksten e.d. hebben we nog niets... Voor wat betreft de taart; bij ons konden we dit bij een aantal locaties ook door hen laten regelen. Misschien is dat bij jullie ook een optie? Dat scheelt wel weer schotelgeld, maar is minder leuk dan zelf uitzoeken natuurlijk! Wij weten ook nog niet hoe we het gaan doen, maar tijd genoeg! :-)

Succes en veel plezier!
Groetjes, LoeZ

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #2424 Gepost op: 6 januari 2012, 21:21:19 »
Jeesss… ik ben hoogstens drie dagen niet geweest haha, stelletje kletskousen!

Veer  Hoe jij de belevenis van je kinderen beschrijft, zou ik echt overwegen om later nog eens het huwelijk dunnetjes over te doen. Het lijkt me zo ontzettend schattig om ze erover te horen praten. Wat fijn dat je voor een zeer betaalbare prijs een bolero naar wens gevonden hebt.
Vervelend om te lezen over je zus en vooral over jouw zieke nichtje. Het is logisch dat niet iedereen de afspraak aan kan gaan, met zulke achtergronden. Overigens is het alleen maar een kersje van de taart als ze er wél bij kunnen zijn.

Nails Ik heb inmiddels een bril via lensway besteld. Het is een beetje een beige/bruine kleur van Roberto Cavelli volgens mij. Mijn huidige bril heeft een zwarte montuur en is volledig van kunststof, de nieuwe overigens ook. Ik ben er erg benieuwd naar. Overigens heb ik geen fuchsia of wit gekozen, ik vind dat gewoon té.

blondbruidje Goed voornemen, maar het gaat hier inderdaad zo razend snel, dat het bijna niet bij te benen is. Wat hebben jullie een lange dag voor de boeg volgens het draaiboek. Maar als jullie je hier prettig bij voelen, waarom niet? Vergeet alleen niet ervan te genieten en niet dat jullie geleefd worden.

Iris Wij hebben de voetjes wel drooggehouden hoor, maar dat gaat wel op 3 hoog. We hebben wel de wind behoorlijk horen fluiten, er blijkt iets niet helemaal goed aan te sluiten dus daar moeten we naar kijken. Ik heb eigenlijk nooit overwogen om naar het buitenland te gaan voor een bruidsjurk, maar ben erg benieuwd naar je ervaringen.

JM2012 Oooh ja, als je van connecties gebruik kan maken, waarom niet? Ik zou dat absoluut doen inderdaad. Overigens klinkt je gastenboekidee echt waanzinnig leuk.

ikke Bedankt voor je uitleg over Wicked. Het gaat om een verstandelijk gehandicapte vrouw. Ze is wel een beetje bangig aangelegd, dus misschien voor haar niet zo’n goed idee.

Marijke Ja ik ben echt blij met de ringen van FdO. Op een ander forum kreeg ik een berichtje van iemand die via mij daar was geslaagd. Superleuk om zo’n tip door te kunnen geven. Ik ben zelf ook net benaderd voor de gastenlijst voor het vrijgezellenfeest. Ik kom op 7 Nederlandse dames en 5 Engelse dames, maar ik weet niet hoe reëel die laatste zijn… Zal ik gewoon allebei de lijstjes doorgeven en dan zie ik wel wat er van komt? En wat doe ik met mijn gay-friends (1 hollander en 1 Londener). Eigenlijk vind ik vrijgezellenfeest is echt alleen voor dames, maar ik denk dat mijn twee vriendjes ook superbelangrijk zijn.

clau-john Wat romantisch op Valentijnsdag in ondertrouw!

Annemiek Jammer dat je je niet lekker in je vel voelt. Het hoeft overigens geen echt jasje te zijn, maar gewoon een vest of sjaal die je over je schouders kunt draperen op momenten dat je niet hoeft te poseren of wat dan ook. Je kunt alle kanten op.

Posten Zoals JM het doet, doe ik het tegenwoordig ook. Ik vind het sowieso makkelijker om in twee schermen te kijken. Terwijl ik in Word typ, lees ik op Internet mee.

LoeZ Klinkt of je overal ruim op tijd bij bent! We hebben samen wel heel lang over de kaarten gedaan om de simpele reden dat we het nergens over eens werden. Nu hebben we het helemaal custom!


Inmiddels heeft volgens mij vrijwel iedereen de kaarten binnen. Ik weet niet wat gebruikelijk is, maar ik heb nog maar weinig reacties gekregen. Mijn moeder is wel helemaal in de gloria, die vindt ‘m geweldig! Mijn beste vriend in Engeland zei: er zit roze in en de Union jack staat erop, oftewel hij vindt het goed gelukt haha! En dit is ‘m;





Overigens heb ik deze week ook de gemeente gebeld om zeker te stellen dat alle papieren er waren en in orde zijn en dit bleek het geval. Onze voorkeur wbt ambtenaar was ook in orde, dus we zijn er helemaal klaar voor! 6 februari, de dag van de afpas, ga ik er ook naar toe om eventjes te kijken, een paar foto’s te maken voor de fotografe voor lichtinval enz.

Het wordt nu allemaal zo écht!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards