collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952667 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3550 Gepost op: 25 juli 2012, 15:41:20 »
Lies, wij zijn daar juist open over. Ik heb het ook met mijn ouders erover gehad en nu snappen ze het wel. In verhouding is het gewoon hetzelfde. Dat snapt hij nu ook wel.

Het is ook geen afgunst naar elkaar toe ofzo, ze mogen elkaar heel erg graag. Het grappige is dat mijn vader tegen mijn schoonvader opkijkt, want advocaat. Terwijl mijn schoonvader juist tegen mijn vader opkijkt want die is zo handig.

Ook niet tussen onze moeders. Mijn moeder kon niet mee voor de eerste pas, dus ging mijn schoonmoeder alleen mee. Die heel veel foto's heeft gemaak zodat mijn moeder er ook een beetje bij was. Ook wel bijzonder.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3551 Gepost op: 26 juli 2012, 09:00:23 »
Hoihoi! Leuk dat de meet vastere vormen begint te krijgen. Ik twijfel nog lekker ff door! :wink:

Hier gaan de voorbereidingen goed. Druk in de tuin bezig geweest om alles wat op orde te krijgen, bruidssuite is geboekt en ook de bedankjes zijn binnen. We hoeven ze nu alleen nog maar in elkaar te zetten. Waar we echt mee bezig moeten is de kerkdienst. Over 2,5 week komt de dominee om de dienst door te spreken, dus dat is wel echt een actiepunt dat hoog op de lijst staat. Verder nog wat muziek uitkiezen en aankleding voor de dag. Ik wil vanavond eigenlijk wat dingen gaan bestellen.

Hoe gaat het verder met de voorbereidingen?

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In 2012
« Reactie #3552 Gepost op: 26 juli 2012, 11:17:17 »
Hey Hey

Tuurlijk wil ik hem lezen veer! Zal de onze op de mail zetten, kunnen jullie ook meelezen voor de geïnteresseerde.

Oscarel, snap dat jullie er open en eerlijk in zijn. Tis niet dat wij het angstvallig geheim houden, maar meer zo van dat krijg je van ons, dat is goed zo en verder basta.
mijn ouders/vader loopt daar nou eenmaal niet graag mee te koop. Way of live laat maar zeggen :wink:

Hebben ze je bellenblazen niet ergens anders veer? Die dingen zijn toch overal wel te koop?

Hier verder weinig nieuws, enkel nog kleertjes voor ons bruidsjonkertje en dan zijn we klaar! :biggrin:!

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3553 Gepost op: 26 juli 2012, 11:49:08 »
@OsCarel fijn dat jullie ouders het goed met elkaar kunnen vinden.

 @Blondbruidje de meet gaat vast super gezzellig worden. Nu geen twijfels maar in november op dedag zelf wel :wink: Maar ik ga zeker weten.

 We moeten nog een afspraak met de pastoor maken? Aankleding zaal moet ook nog gekocht worden.

 @Lies Alvast bedankt Lies! Lief van jou. Jullie hebben ook mooie teksten gekozen. Er zijn op verschillende websites kleine bellenblazers te koop en deze zijn wat groter en met tkoord en betaalbaar. Het zal snel 5 augustus zijn.


Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In 2012
« Reactie #3554 Gepost op: 26 juli 2012, 12:22:00 »
We hebben de teksten niet zelf bedacht, die heeft de dominee voor ons uitgezocht. Hoefden enkel de liedjes uit te zoeken.Die van jullie is ook mooi Veer! Dat gedicht waarmee je begint is geweldig!
Kies je er bewust voor de kinderen ook met hun doopnamen aan te laten spreken?
Tis wel een lange dienst zo te zien of niet? Bij ons duurt hij maar een uurtje maximaal, er wordt dan ook veel minder gezegd :wink:

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3555 Gepost op: 26 juli 2012, 13:26:58 »
Lies, mijn schoonouders lopen er ook niet mee te koop hoor. Er wordt verder niet echt over gesproken in de familie maar onze naasten weten wel hoe 't zit.

Tja, Way of life. Mijn schoonvader is ook gewoon een boerenzoon, net als mijn vader trouwens en dat draagt ie ook uit.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2012, 13:28:45 door OsCarel »

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3556 Gepost op: 26 juli 2012, 13:41:13 »
Oh wat fijn om een paar voorbeelden van een liturgie/misboekje te zien! Wij doen een 'traditionele' dienst met liederen uit het liedboek en opwekkingen, geen koor ofzo. Jullie hebben een bijzondere dienst Lies! Mooie teksten ook in jullie misboekje Veer. Hoopte dat een bepaalde tekst uit de bijbel zou komen, maar volgens mij is dat een katholiek iets ofzo. Ik ga ze even goed doorlezen allebei!

Veer

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3557 Gepost op: 26 juli 2012, 13:42:45 »
We hebben de teksten niet zelf bedacht, die heeft de dominee voor ons uitgezocht. Hoefden enkel de liedjes uit te zoeken.

Die van jullie is ook mooi Veer! Dat gedicht waarmee je begint is geweldig!
Kies je er bewust voor de kinderen ook met hun doopnamen aan te laten spreken?
Tis wel een lange dienst zo te zien of niet? Bij ons duurt hij maar een uurtje maximaal, er wordt dan ook veel minder gezegd :wink:

Het is de bedoeling dat de mis bij ons ook een uur gaat duren. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoe lang de mis zou zijn als ze zou blijven wat ik er nu van heb gemaakt. Ik heb ze afgedrukt misschien eens voor mezelf voorlezen en kijken hoe lang ik er over doe en dan komt er natuurlijk nog wat tijd bij. Ik kon af en toe niet zo goed kiezen qua tekst. Het gedicht aan het begin heb ik al heel lang geleden gevonden. De bedoeling was dat het op de kaart kwam maar daarvoor was ze te lang. :wink:

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3558 Gepost op: 26 juli 2012, 13:46:23 »
Oh en lies, volgens mij heb ik onze trouwtekst gevonden! :wink: Prachtig zeg!

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3559 Gepost op: 28 juli 2012, 20:01:32 »
We hebben onze ringen. Ze zijn zo mooi geworden! De gravure is ook helemaal perfect.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3560 Gepost op: 30 juli 2012, 08:45:26 »
Gaaf hè, de ringen! Dat vond ik ook helemaal geweldig om die op te halen. Mooi dat jullie tevreden zijn.

@Lies: heb m'n AS de tekst uit Prediker laten lezen en hij vond het ook leuk. M'n moeder heb ik het ook nog even laten lezen en die vond het echt een perfecte tekst, helemaal bij ons passen! Dus, als je het niet erg vind dan lenen wij die tekst!

Hier gaat alles wel lekker z'n gangetje. Dit weekend weer druk in de tuin bezig geweest. We gaan nu echt naar de puntjes op de i toe. Fijn gevoel. Verder wordt er nu een tasje voor me gemaakt, dus ik ben benieuwd hoe die wordt. Deze week gaan we aan de slag met de kerkdienst en ik moet nog wat dingetjes kopen: kam voor in het haar, kousen, kouseband en wat dingetjes voor de aankleding. Leuke dingen allemaal!

Hoe gaat het bij jullie met de voorbereidingen?

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3561 Gepost op: 30 juli 2012, 12:03:55 »
Ik vind het ook leuk dat we de gravure makkelijk kunnen lezen ipv dat we moeten turen.
Oh, en we hebben ook al bedacht waar we het geld wat we voor de bruiloft krijgen gaan bijleggen. Een nieuwe bank.

ikke87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 104
Trouwen In 2012
« Reactie #3562 Gepost op: 30 juli 2012, 15:37:32 »
Hallo meiden, nou eindelijk weer eens tijd om op het forum te komen! Zo druk gehad met alles, haha :wink:
Maaaaaar, vandaag eindelijk verslag en fotos van de trouwdag getypt en toegevoegd. Alles staat op onze mail (zet het liever niet op forum, maar in mail), dus veel lees- en kijkplezier! :)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In 2012
« Reactie #3563 Gepost op: 30 juli 2012, 16:38:48 »
Oh en lies, volgens mij heb ik onze trouwtekst gevonden! :wink: Prachtig zeg!

Haha super gaaf!
Wij vonden hem niet zelf hoor, de dominee heeft alles geschreven en opgezocht naar aanleiding van ons gesprek met hem
De teksten passen allemaal super goed bij ons. Erg fijn! Fijn ook dat jullie het ook zo mooi vinden!
De dienst wordt zeker erg bijzonder. Typisch wij, en met samenwerking van ons koor wordt het erg swingend.
BEdenk het geheel in de achtertuin van mijn ouders en het plaatje is compleet!
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2012, 16:41:03 door Lies86 »

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3564 Gepost op: 30 juli 2012, 17:29:14 »
Gastenboek, ringkussen en bedankjes zijn besteld.
Echt van die dingen waarvan je denkt: dat moet ook nog.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3565 Gepost op: 31 juli 2012, 11:34:15 »
@Lies: ja ben er echt helemaal blij mee dat ik zoiets gevonden heb! Las jullie liturgie door en had echt zoiets: dit is hem! Ben nu druk op zoek naar mooie bijpassende liederen en evt. gedichten, erg leuk!

@OsCarel: dat zijn inderdaad ook de typen dingen waar wij mee bezig zijn: aankleding locaties, gastenboek, iets voor de ringen, kousen, kouseband, etc. Wel leuk om te regelen trouwens!

Hier in een paar dagen tijd 4 afmeldingen van stelletjes gekregen. 3 keer ooms en tantes en 1 keer vrienden. Jammmer, maar te verwachten. Een deel ervan komt nog wel tijdens de kerkdienst, dat vind ik wel erg mooi.

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3566 Gepost op: 31 juli 2012, 11:58:46 »
Jammer blondbruidje. Ik heb nog maar een afmelding gehad, van een nichtje.
Ik vind het wel echt hartverwarmend hoeveel moeite mensen doen om alleen al naar de receptie te komen.

Ik kreeg de vraag van een nichtje of ze ook bij de ceremonie aanwezig mocht zijn, zij en haar man en zoons hebben alleen voor de receptie een uitnodiging gehad. Buiten dat ik haar heel leuk vind, past ze ook nog eens op een van mijn hondjes. Superwelkom natuurlijk.

Dit zijn onze bedankjes, ik ben er verliefd op.
http://www.bedankjes.nl/trouwen/sfeer-producten/gastendoekjes/puppy-gastendoekje

Ik doe er visitekaartjes bij met onze naam en datum met een plaatje van een kersenbloesem. Kersenbloesem komt ook terug in het gastenboek en ringkussen.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2012, 17:07:30 door OsCarel »

Carien85

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3567 Gepost op: 31 juli 2012, 21:31:29 »
*breekt in*

Oscarel, die bedankjes zijn echt heel leuk!!!

*breekt uit*

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3568 Gepost op: 31 juli 2012, 21:47:03 »
Dankjewel Carien!

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3569 Gepost op: 1 augustus 2012, 08:36:48 »
Haha, wat een grappige bedankjes zeg! Wij doen frisbees met een sticker van ons 'logo'. Erg leuk geworden! We zitten 's avonds bij een strandje, dus we vonden het wel toepasselijk.

Gisteren ben ik me even flink te buiten gegaan op Ebay en Etsy, score:
- 200 vel tissuepapier in groen en wit voor het maken van pompoms
- 100 m satijnen lint in verschillende breedtes in groen en wit voor de antennelintjes, versiering kerk en shoeclips
- 40 witte rotan hartjes voor als kerkversiering
- 40 berkenschors-hartjes voor aan de antennelintjes
- een mooie haarkam
- 2 paar prachtige kousen
- een prachtige kousenband

Volgens mij hebben we nu bijna alle aankopen gedaan. Alleen het bestek en borden enzo voor de lunch bij ons thuis moeten nog helemaal geregeld worden. Ik zal vanavond m'n AS nog even wat manchetknopen op Etsy laten zien. In de winkel was ook een mooi paar, maar die moet wel 40 euro gaan kosten. Op Etsy heb ik ze voor een fractie van de prijs gezien, alhoewel die van de winkel wel heel erg mooi waren!

Vandaag en morgen ga ik even flink productie draaien op het werk, zodat ik straks eind augustus misschien nog wat dagen eerder vrij kan krijgen. Ik ben zo aan vakantie toe!

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3570 Gepost op: 1 augustus 2012, 21:11:05 »
-
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2012, 08:51:28 door Mikey »

OsCarel

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3571 Gepost op: 3 augustus 2012, 15:12:45 »
Ik heb aanstaande woensdag mijn proefkapsel en make-up. Spannend!

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3572 Gepost op: 3 augustus 2012, 16:18:44 »
Meiden, wat gaat het nu voor jullie ook opschieten.

Oscarel, spannend proefkapsel en proef make-up.

Blondbruidje, lekker creatief bezig. Klinkt goed allemaal.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #3573 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:05:30 »
Dames, ik heb even jullie mening nodig...

Lief en ik hebben eind vorig jaar ringen uitgezocht.. We vonden het goud allemaal een beetje te duur en hebben toen gekozen voor vriendschapsringen en hebben die ook gekocht.. Erg leuk en we zijn er erg blij mee....
Vandaag met mijn moeder gekletst [size="1"](want we gingen voor een jurk kijken)[/size] en ze vertelde dat zij en mijn vader het er niet mee eens waren dat wij vriendschapsringen zouden doen in plaats van trouwringen. Nu wilde ze dat wij 'echte' trouwringen zouden gaan uitzoeken en dan het bonnetje inleverden... Ik heb daar een beetje moeite mee... Mijn ouders hebben het niet heel breed, zeker nu mijn moeder zonder werk zit...
Net met Lief er over gehad en hij vindt het ook een beetje onzin.. Wij hebben hiervoor gekozen, maar ja....

Wat moet ik hier nu mee?

misseagle

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #3574 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:19:36 »
Wauw OsCarel.. Echt kei leuk! Jammer van de beperking in kleuren anders was het ook iets voor ons geweest. Vooral ook omdat we vlak na onze bruiloft een gezinsuitbreiding krijgen in de vorm van een puppy :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards