collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952302 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

OsCarel

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3775 Gepost op: 24 september 2012, 18:57:03 »
Moooi!

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3776 Gepost op: 25 september 2012, 13:18:38 »
Wow, mooie foto's Clau-John!

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3777 Gepost op: 25 september 2012, 15:55:46 »
het valt hier een beetje stil helaas. Maar ja, ook bijna iedereen is inmiddels getrouwd ;).

Hier zijn inmiddels de trouwkaarten binnen, de enveloppen zijn geschreven. Nog even wachten tot we ze kunnen rondbrengen/versturen. O ja, ze waren vergeten de sluitzegels erbij te doen, die worden nog nagestuurd.
Verder hebben we volgende week een afspraak bij het gemeentehuis om alles door te spreken en alle papieren af te geven (zoiets als ondertrouw).
Ik ben op dit moment ook een beetje uitgeknutseld. Aankomende zondag ga ik naar een creabeurs en haal ik weer wat spulletjes op. Zoals fimo klei, want ik wil onze eigen taarttopper maken.

OsCarel

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3778 Gepost op: 26 september 2012, 15:50:02 »
Spannend Paulien. Dan voelt het ineens heel echt he, als je de kaarten gaat versturen.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3779 Gepost op: 26 september 2012, 16:34:46 »
Leuk Paulien! Als je de kaarten gaat versturen komt het ineens toch wel heel dichtbij.
En dan gaat het ook wat meer leven voor de mensen om je heen! :)

Gootje87

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3780 Gepost op: 26 september 2012, 19:58:05 »
Leuke foto's Clau!

@Woelige: ik ben er ook nog hoor :) Komt nu wel dichtbij... wilde mijn uitnodigingen begin oktober versturen maar dat is beetje lastig. Ten eerste doet familie van AS moeilijk door te zeggen dat hij niet maar 3 neefjes uit kan nodigen en de andere 20 niet (met die 3 heeft hij wel contact i.t.t. de rest). En bovendien past het niet in het zaaltje! Ten tweede moet ik de enveloppen schrijven en frankeren en dan naar mijn schoonouders brengen in apeldoorn. Schoonzus moet iets bij de uitnodigingen erin stoppen (die woont in zwitserland en is onze ceremoniemeester), dus dat 'iets' mailt ze naar schoonouders die dat 'iets' in de enveloppen erbij doen en dan doen hun ze op de post.
Ik heb vriendlief verzekerd dat hij moet doen wat hij zelf wilt, het is zijn bruiloft. Dus nu kan ik straks de enveloppen gaan schrijven.
Bedankkaartjes voor aan de bedankjes heb ik gisteren geschreven.

Maandag heb ik kennisgemaakt met mn kapster! 1 jaar ouder dan ik, al getrouwd, maar ook weer gescheiden...was gezellig. 22 oktober proefkapsel/makeup en voor die tijd haal ik mijn sluier vast op bij de winkel zodat we het hele plaatje hebben!

Nog steeds geen fotolocatie.. wachten nog op een mail van de Fundatie van Renswoude of het mogelijk is daar foto's te maken, en fotografe gaat ook voor ons op zoek.

Begin wel een beetje trouwstress te krijgen..


ikkuh

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3781 Gepost op: 26 september 2012, 20:55:17 »
ik nodig van mijn kant maar 1 neef uit. de rest heb ik verder geen contact mee. Ik zou niet iemand uitnodigen om dat iemand anders behalve wijzelf vind dat dat moet.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3782 Gepost op: 26 september 2012, 20:56:07 »
Gootje, wat vervelend dat je toekomstige schoonfamilie zo moeilijk over de gastenlijst doet. Als het veel meer neven en nichten zijn dan je wilt uitnodigen is het toch een hele goede oplossing om alleen degenen te vragen waar je contact mee hebt? Als je nou contact zou hebben met 18 van de 20 en er dan maar 2 niet zou uitnodigen was het iets anders.. Maar nu zie ik niet waarom een probleem zou zijn.
Leuk dat je een leuke kapster hebt en je afspraak voor de proef hebt staan! Fotolocatie komt ook wel goed, tijd genoeg hoor! Ik heb mijn hele bruiloft in 6 maanden geregeld en meerdere dingen nog in de laatste maand, dat gaat echt prima! :)

Gootje87

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3783 Gepost op: 26 september 2012, 21:00:14 »
Precies, dat vind ik ook. En vol = vol ! Ik ga er niet en 4x zo dure zaal voor afhuren zodat mensen kunnen komen die ik en mijn AS amper kennen.
Ook gaat die kant van de familie om half 10 waarschijnlijk alweer richting huis omdat het feest dan losbarst. Dan zetten we onze muziek op, en dat waarderen die familieleden niet. Zij tolereren geen muziek die niet door de kerk goedgekeurd is zeg maar...

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3784 Gepost op: 26 september 2012, 21:03:27 »
Oei, dan is het al helemaal niet nodig om ze allemaal uit te nodigen  :dry:

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3785 Gepost op: 27 september 2012, 07:35:34 »
O Gootje, wat vervelend zo'n schoonfamilie. Ik zou idd ook gewoon doen wie je zelf wilt uitnodigen. Dat doen wij ook. Mijn neven en nichten worden niet uitgenodigd want die spreek ik zo heel af en toe en ik geloof dat ik sommige al wel geen 20 jaar meer heb gezien. De neven en nichten van mijn as nodigen we wel uit, want die zien we veel vaker.

En wat jammer dat ze ook al weer zo vroeg naar huis gaan.

De sluitzegels zijn inmiddels binnen. Dus ik kan de enveloppen dichtplakken, maar ik heb een kaartje bij de kaarten voor de Nederlandse gasten gedaan en daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Ik denk erover om ze nog een keer over te doen (25 stuks opnieuw schrijven  :dry:). Ik denk dat mijn as me voor gek verklaard. Maar goed, we hoeven ze nog niet te versturen... (i.i.g. voor 20 oktober heb ik besloten  :blush:)

OsCarel

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3786 Gepost op: 27 september 2012, 22:09:08 »
Wat een gedoe, Gootje.
Van mijn mans familie hebben we alle neven en nichten uitgenodigd, kwamen er in totaal 2 van.

Ik heb van mijn vaders kant alle neven en nichten uitgenodigd, daar kwam er maar een van en van mijn moeders kant ben ik heel selectief geweest (grote familie). Die kwamen wel allemaal, op een na. Een stuk of 4, totaal.

Mijn schoonfamilie vond ook dat we alle neven en nichten uit moesten nodigen. Wij hadden daar geen problemen mee. Schoonouders betaalden, dus gebben ze ook wat te zeggen.

In jouw geval zou ik t niet doen.. Als het niet past, past het niet en al helemaal niet voor mensen die je nooit ziet.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3787 Gepost op: 28 september 2012, 10:49:48 »
Een gastenlijst is altijd een drama, want om een of andere reden zijn er altijd mensen die verwachten daggast te morgen zijn (waarvan jij dat niet wilt), mensen die verwachten te worden uitgenodigd waar jij niet op zit te wachten. Dus lastig zal het altijd wel blijven denk ik.

Maar als je zaal niet groot genoeg is, zou ik ze ook zeker niet uitnodigen. Want dat zou betekenen dat je mensen van je gastenlijst moet gaan halen die je wel vaker ziet en waar je meer mee hebt.

Wij hebben ook al mijn neefjes en nichtjes wel uitgenodigd. Met één nichtje heb ik eigenlijk maar veel contact. Nu zijn dit er vier waarvan twee een relatie hebben, dus dat worden er zes in totaal. Dat zijn nog aantallen die te doen zijn. De neefjes en nichtjes van mijn as, dit zijn er tien met allemaal een relatie en de meeste ook al kinderen, komen helemaal niet. Ik heb de meeste misschien één keer gezien toen de oma van mijn as. 90 werd en verder een paar wat vaker. Maar mijn as. ziet ze verder ook nooit. Dus die komen niet. Gelukkig is dit door mijn schoonouders wel geaccepteerd.

OsCarel

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3788 Gepost op: 28 september 2012, 13:24:08 »
Ik heb een familie met ruim dertig neven en nichten en dan nog aanhang. No way dat ik die allemaal uit ging nodigen.
En tja, mensen kunnen wat verwachten maar als daggast nodig ik alleen mensen uit die ik er bij wil hebben. Een neef van mijn vader was bijvoorbeeld daggast, een broer van mijn vader alleen receptiegast. Niemand die daar mee zat.

Veer

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3789 Gepost op: 30 september 2012, 13:09:16 »
Gastenlijst is een drama. Ik wilde eerst mijn familie niet uitnodigen uit eindelijk na een bezoek aan een oom wel mijn familie uitgenodigd. Nu was het te kort dag en is alleen de oom en tante gekomen. Dat was heel leuk. Mijn broertje is voor een paar uut naar de trouw gekomen en dat was ook heel fijn. Beide ouders van mij waren niet aanwezig. Gelukkig waren er op de trouw zoveel lieve gasten dat ik er op de dag niet te hard mee bezig ben geweest. Ik heb echt genoten van mijn dag.

@Oscarel het duurde bij mij ook even voordat mijn haar goed kwam te zitten. Ik maakte me er ook niet druk om. Het kwam helemaal goed!
Een paar foto's
De meisjes en ik zijn gereed. Wachten maar!


Ophaalmoment


Trotse papa met onze kinderen




Samen met Jonas


De kindjes tekenen



De ringen en de kaars



Mooie foto van ons twee



Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3790 Gepost op: 30 september 2012, 13:31:37 »
Mooi hoor Veer! Jullie straalden! :)

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3791 Gepost op: 30 september 2012, 16:44:33 »
Mooi hoor Veer! En wat straalden jullie!

Gootje87

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3792 Gepost op: 30 september 2012, 18:17:44 »
Veer, wat een leuke foto's! En wat een schatjes van kinderen! Mooie dag gehad zo te zien?

Bedankt voor de reacties over de gastenlijst. Voelt het toch ged dat we deze keuze hebben gemaakt! Als schoonmama de neefjes en nichtjes erbij wil, mag zij de zaal betalen maar dat wil ze ook niet, dus doen het lekker zo. Zijn vandaag nog bij het zaaltje wezen kijken, is echt superleuk! Even bekeken hoeveel terrasverwarmers en sta-tafels we moeten huren.
Hebben HertogJan bier al ingeslagen (7 kratten! Was nu in de aanbieding bij de appie).

22 oktober mijn proefkapsel en proefmakeup. Volgend weekend schoenen shoppen voor mij en aanstaande. Gaan naar Amersfoort. Ik moet trouwschoenen maar ook gewone schoenen. Heb pas podotherapeutische zooltjes gekregen, maar die passen in geen enkel paar schoenen wat ik nu heb, grr... komt niet goed uit met centjes zo vlak voor de bruiloft. Mogen ook niet zomaar schoenen zijn, maar moeten stevige zolen hebben met een los voetbed. Bv. Gabor, Footnotes, sommige Ecco's, Hush Puppies.. Duur!

Ook maar eens bellen voor de trouwringen, die zouden vorig weekend al klaar zijn maar nog niks gehoord.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3793 Gepost op: 30 september 2012, 21:07:28 »
Gootje, spannend zo allemaal. Groot gelijk dat jullie de mensen uitnodigen waar jullie zin in hebben. Succes met vinden van schoenen en hoop dat jullie ringen snel binnen zijn.

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3794 Gepost op: 1 oktober 2012, 09:07:27 »
Hey Gootje. Super dat jullie gewoon doen wat jullie willen. Het is tenslotte jullie dag!
Enne wat de schoenen betreft. Moet je echt lichte schoenen hebben? Of gekleurde? Ik heb namelijk laatst zwarte tamaris schoenen gekocht voor het trouwen met een anti shock zool. Echt geweldig! En ze waren maar 49,50 euro.

Verder ben ik nog niet echt verder met het trouwen. Ik ben even bezig geweest met kleien, want ik wil graag zelf de taarttopper maken. En we hebben echt een ge-wel-dige binnenlocatie gevonden voor het foto's maken! Ik ben er zo super blij mee :). Ik heb even gevraagd daar of het wel mogelijk was om daar foto's te komen maken en de manager was echt helemaal enthousiast. We mogen zelfs voor openingstijd naar binnen als we dat willen!  :biggrin:

Veer

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3795 Gepost op: 1 oktober 2012, 11:33:36 »
@Nadine bedankt! Ik voelde mij dan ook echt een prinses/echte bruid. Van te voren was ik bang dat ik raar op foto's zou staan, raar kijken ofzo maar tot nu toe is dat helemaal niet het geval.

@Junebride bedank! We hadden dan ook een heerlijke dag!

@Gooitje De kinderen waren heel erg flink geweest op de trouw. Voor hun was het ook een indrukwekkende dag.

Het is jullie gastenlijst. Je hebt groot gelijk dat je zelf bepaalt wie er gaan komen. Ik heb een week voor de trouw andere schoenen gekocht. Ik kreeg mijn trouwschoenen niet ingelopen en de schoenen niet bij de schoenmaker. Nu heb ik de trouwschoenen aangehad tot we in de zaal waren en ze toen snel verwisseld.
Hopelijk hebben jullie snel de trouwringen in huis en zijn ze helemaal naar jullie wens. Ik ben zo blij dat we eindelijk onze trouwringen kunnen dragen. Het is voor mijn man wel even wennen nog steeds dat hij een ring draagt. Wanneer we zeggen dat we getrouwd zijn of gefeliciteerd worden dan laten we vol trots onze ringen zien.

@Paulien veel succes met het oefenen van een taarttopper. Die hadden we uiteindelijk ook. Al had het voor mij niet gehoeven.
Maar ze is heel leuk geworden. Wij hadden heel veel taart over. Er zit nu heel veel taart in de diepvries hier en bij Moeke.

Leuk dat jullie een binnenlocatie hadden. Die hadden wij dus niet. Maar we hebben die gelukkig niet nodig gehad. We hadden prachtig weer.  :biggrin:

Wens jullie ook een heerlijke trouwdag!

OsCarel

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3796 Gepost op: 1 oktober 2012, 12:19:25 »
Mooi Veer!
Wat zijn je kindjes lief!

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3797 Gepost op: 1 oktober 2012, 15:49:05 »
O ja, Veer. Ik had nog helemaal niet gereageerd op jullie foto's  :blush:! Jullie zagen er echt geweldig uit! En wat een lieve kinderen!
En zo te zien waren jullie inderdaad geen binnenlocatie nodig ;)!


Veer

  • Gast
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3798 Gepost op: 1 oktober 2012, 15:56:38 »
Mooi Veer!
Wat zijn je kindjes lief!

Bedankt!

O ja, Veer. Ik had nog helemaal niet gereageerd op jullie foto's  :blush:! Jullie zagen er echt geweldig uit! En wat een lieve kinderen!
En zo te zien waren jullie inderdaad geen binnenlocatie nodig ;)!

Bedankt! We hebben meerdere keren gekeken naar de weersverwachtingen. Wanneer de weersverwachtingen heel slecht zou zijn dan zouden we nog op zoek gaan naar een binnenlocatie. Al zou dat dus heel moeilijk zijn geweest.
Gelukkig was het weer heel zonnig!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouwen In 2012
« Reactie #3799 Gepost op: 1 oktober 2012, 16:24:49 »
Hey meiden!

Wat een verhalen weer hier! Kan helaas niet overal op reageren omdat ik eigenlijk heel hard eten moet gaan koken (en dat zo dus ook maar eens ga doen!)

Wij zijn inmiddels getrouwd, zie ons verhaal elders hier op het forum of foto's via:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151466567904968.588804.786244967&type=1&l=b63781a538
En kan alleen maar zeggen, doe zoals jij het wilt doen! Wij deden het ook en hebben daar echt geen secconde spijt van gehad. En tja, die ene kennis die boos was omdat hij niet mocht komen, en die tante die gepikkeerd was omdat we tijdens het foto moment niet alle mensen los deden hebben dan even pech. Wij waren er blij mee!

@veer, jeetje meid wat ben je mooi! En je kindertjes! Je ziet de emotie in je man zijn gezicht! Schitterend hoor!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards