collapse

Auteur Topic: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic  (gelezen 313973 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #550 Gepost op: 29 januari 2013, 16:12:56 »
Ja, wij hebben nog wat met ons 'gastenboek' gedaan. We hebben een dekbedovertrek als gastenboek, dus regelmatig als we wakker worden of juist naar bed gaan lezen we nog even wat er allemaal staat. zo'n dekbedovertrek is ook lekker groot, dus als mensen willen kunnen ze er ook een verhaaltje oid opschrijven.

Maar ik vind het niet per se nodig, zo'n gastenboek. Als gast zou ik hem waarschijnlijk niet missen.

ik ben wel benieuwd hoe dit is aangepakt???
vind een tafelkleed op zich wel een leuk idee:-) en neem aan dat dat een beetje het zelfde werkt als een dekbedovertrek????

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #551 Gepost op: 29 januari 2013, 17:01:15 »
ohhh, nou heb ik toch iets leuks gezien.... Kost allen €225,00..grr.. dus wie denkt er met me mee voor een alternatief:
http://www.olilie.com/media/catalog/product/cache/2/image/499x391/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/p/u/puzzel-totaal1.jpg

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #552 Gepost op: 29 januari 2013, 18:45:02 »
Volgens mij kun je bij de Hema een puzzel laten maken van een foto. Dus als je een foto hebt met ook redelijk wat lichte stukken erin, dan zouden mensen daar wat op kunnen schrijven?

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #553 Gepost op: 29 januari 2013, 18:54:12 »
Wij zijn er eindelijk uit, na veel verschillende ideeën zijn we uitgekomen op een quilt. Dat wordt nog een uitdaging, want ik heb nog nooit meet een naaimachine gewerkt. Waarschijnlijk ga ik het allemaal met de hand doen.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #554 Gepost op: 29 januari 2013, 19:12:13 »
Leuk heleen,dat doen wij ook!!
Gelukkig is mijn moeder handig met de naaimachine en vind ze het leuk dit soort projectjes met mij samen te doen

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #555 Gepost op: 29 januari 2013, 19:13:37 »
Handig zo n moeder :) ik ga m'n schoonmoeder wel op hulp vragen, die is erg handig en creatief

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #556 Gepost op: 29 januari 2013, 20:40:43 »
Wij hebben inmiddels onze 'huwelijksboom' in huis.
Heeft nogal wat gedoe gehad. Ik was niet zeker over de inkt en wilde een 'blaadje' proberen te maken.
De inkt dekte helemaal niet goed en ik probeerde het weg te vegen. Daardoor veegde ik ook het blauw weg en kwam er een grote vlek op het doek, zo lelijk...
Heb nu dus een 2e canvasdoek besteld en heb goed dekkende inkt gekocht. Kon nu gelukkig het oude doek gebruiken om lekker op te oefenen, hahaha!

hij is zoals de boom hieronder, alleen is deze al 'klaar'. We hebben ook deze kleur gekozen.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #557 Gepost op: 18 februari 2013, 23:06:31 »
Nog druk aan het denken.
Ben gek op polaroid foto's en heb ook een camera, dus kwam wel een leuk idee tegen, alleen kosten polaroid cartridges 20 euro voor 8 foto's. Met 85 gasten wordt dat dus een best duur grapje...

Nu zag ik ook een leuke boom, met blaadjes waarbij stond: leaf a message
Maar helaas ben ik niet zo creatief :(

nog even nadenken dus...

Bruidje224

  • Junior
  • **
  • Berichten: 134
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #558 Gepost op: 20 februari 2013, 22:43:40 »
-
« Laatst bewerkt op: 6 september 2021, 14:49:40 door Bruidje224 »

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #559 Gepost op: 22 februari 2013, 15:27:04 »
Nu zag ik ook een leuke boom, met blaadjes waarbij stond: leaf a message
Maar helaas ben ik niet zo creatief :(
Je kunt blaadjes ook met een pons uitdrukken. Zoals deze, maar dan groter: https://secure.hobbyhandboek.nl/detail.asp?cat=D4&subcat=D71&id=80082. Hoef je niet te gaan knippen ;)

Jorien26

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #560 Gepost op: 24 februari 2013, 16:14:34 »
wij hebben een gastenboek met van die hartjes in een lijst, maar nou heb ik niet zoveel hartjes dat iedereen individueel kan tekenen en het is ook eigenlijk de bedoeling dat ze per stel tekenen... maar hoe geef je dat aan? Ik wil zowiezo wel een briefje erbij zetten met: "Teken hier ons gastenboek" maar zal ik er dan bijzetten dat dit per stel moet of doen mensen dat automatisch al wel..?

Jess79

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #561 Gepost op: 27 februari 2013, 10:39:22 »
Wij hebben een foto van de Loveshoot op doek laten drukken (90 x 1.20) en daar willen we iedereen iets op laten schrijven.
Een gewoon gastenboek vonden we ook saai.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #562 Gepost op: 27 februari 2013, 14:50:49 »
Wij hebben een foto van de Loveshoot op doek laten drukken (90 x 1.20) en daar willen we iedereen iets op laten schrijven.
Een gewoon gastenboek vonden we ook saai.

Gaaf! Zoiets hebben wij ook in gedachten!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #563 Gepost op: 27 februari 2013, 15:20:40 »
Een van de weinige dingen waar we heel veel ideeen voor hebben, maar nog niet echt hebben gekozen. De kans bestaat wel dat het zelf gaan maken, dus leuk om hier wat ideeetjes op te doen!

Jess79

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #564 Gepost op: 27 februari 2013, 19:50:47 »
Wij hebben een foto van de Loveshoot op doek laten drukken (90 x 1.20) en daar willen we iedereen iets op laten schrijven.
Een gewoon gastenboek vonden we ook saai.

Gaaf! Zoiets hebben wij ook in gedachten!

Leuk! Wij zijn er echt blij mee, ik wil je wel een foto mailen, zet hem liever niet hier op het forum nog. Wil niet dat per ongeluk iemand hem al ziet.
De fotografen hebben de foto speciaal geschikt gemaakt voor ons idee, zodat er genoeg ruimte is om op te schrijven.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #565 Gepost op: 27 februari 2013, 20:08:35 »
Wij hebben een foto van de Loveshoot op doek laten drukken (90 x 1.20) en daar willen we iedereen iets op laten schrijven.
Een gewoon gastenboek vonden we ook saai.

Gaaf! Zoiets hebben wij ook in gedachten!

Leuk! Wij zijn er echt blij mee, ik wil je wel een foto mailen, zet hem liever niet hier op het forum nog. Wil niet dat per ongeluk iemand hem al ziet.
De fotografen hebben de foto speciaal geschikt gemaakt voor ons idee, zodat er genoeg ruimte is om op te schrijven.

Ja gaaf! Ik stuur je een pm!

Yvon83

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #566 Gepost op: 9 maart 2013, 11:51:34 »
Nou wij kunnen nu toch ons oorspronkelijke plan uitvoeren, de wc deur! We hebben zoals het nu lijkt een huis gekocht en dan willen we graag de wc deur als gastenboek doen. Vind dat zo leuk omdat je dat wel dagelijks ziet :)

Hebben jullie tips en ideeen hoe je dat moet doen? Wat voor ondergrond en wat voor stiften? En dan blanke lak erover of is dat niet nodig? Het moet natuurlijk wel jaren zichtbaar blijven :)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #567 Gepost op: 9 maart 2013, 12:47:52 »
Ik zou als alles goed droog is er nog een laagje vernis/lak oid overheen doen. Dan krijg je minder last van slijtage e.d. Ook met het poetsen van de deur. Dat doe ik ook met de kapstokken/groeimeters die ik wel eens maak.

Bloem100

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #568 Gepost op: 12 maart 2013, 20:25:32 »
wij hebben een gastenboek met van die hartjes in een lijst, maar nou heb ik niet zoveel hartjes dat iedereen individueel kan tekenen en het is ook eigenlijk de bedoeling dat ze per stel tekenen... maar hoe geef je dat aan? Ik wil zowiezo wel een briefje erbij zetten met: "Teken hier ons gastenboek" maar zal ik er dan bijzetten dat dit per stel moet of doen mensen dat automatisch al wel..?

Ik heb ook voor dit "gastenboek" gekozen. Ik ga waarschijnlijk de hartjes nog niet bevestigen. Dan kan ik achteraf de opmaak nog bepalen zoals aantal hartjes per lijst (wordt waarschijnlijk meerdere lijsten). Dan heb je nooit te weinig of te veel ruimte. het zou zonde zijn als je onderaan nog een rij hartjes leeg hebt of dat je twee hartjes ofzo te kort komt. En wanneer iemand een schtijffout maakt, kan er een nieuw hartje genomen worden. Wel ga ik een voorbeeld met lege hartjes erbij zetten zodat men het eindresultaat ziet.

misseagle

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #569 Gepost op: 12 maart 2013, 22:43:02 »
Wij plakken het wel al op... denk dat ze los eerder kreuken, kwijt raken, etc.
En als er nog lege hartjes zijn (wat ik niet denk want we doen maar 25 hartjes) dan vul ik dat zelf op!
Denk dat het sowieso wel een mooi effect is, rode achtergrond, witte hartjes en witte lijst

Steeffiej

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #570 Gepost op: 27 maart 2013, 19:17:03 »
Hallo allemaal,

Druk bezig met de voorbereidingen kwam ik een super leuk idee tegen. Kleine platte weten steentjes waar de gasten met viltstift iets op kunnen schrijven. Super leuk om erna als decoratie in de woonkamer neer te zetten.

Alleen 1 probleem... is er iemand die weet waar ik zulke stenen kan vinden??

Groetjes

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #571 Gepost op: 27 maart 2013, 19:19:48 »
Hallo allemaal,

Druk bezig met de voorbereidingen kwam ik een super leuk idee tegen. Kleine platte weten steentjes waar de gasten met viltstift iets op kunnen schrijven. Super leuk om erna als decoratie in de woonkamer neer te zetten.

Alleen 1 probleem... is er iemand die weet waar ik zulke stenen kan vinden??

Groetjes

Er is hier al een topic over. Heb ze voor je samengevoegd. Die stenen kun je bij een tuincentrum halen? Ik heb ook eens ooit zulke stenen bij de action gehaald. Ik gebruik ze ter decoratie, maar ze zijn ook goed daarvoor te gebruiken.

loez23

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #572 Gepost op: 27 maart 2013, 21:22:47 »
Wij hebben ooit stenen hartjes gekocht ter decoratie, ze zijn ongeveer een halve cm hoog en 3 cm in doorsnee. Wij hebben ze in wit en grijs - misschien is dat wat voor je Steeffiej? Ik weet niet meer precies waar ze vandaan kwamen, ik dacht bij Action, maar zou ook Xenos kunnen zijn.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #573 Gepost op: 3 april 2013, 18:59:27 »
Wij willen zo'n soort gastenboek.
Iemand enig idee hoe ik dit moet gaan maken?

wemlonn

  • Junior
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #574 Gepost op: 5 april 2013, 16:31:55 »
Ik denk dat je dan opzoek moet naar een bladvormige pons.
Moet wel zelf te maken zijn denk ik :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards