collapse

Auteur Topic: Verlovingsring?  (gelezen 287592 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Annemiek1975

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #100 Gepost op: 27 mei 2009, 19:26:40 »
Ik zat nog te bedenken, als je toch graag een verlovings ring wil geven, kun je ook na het aanzoek er samen een uitzoeken natuurlijk, dat hoor je ook veel   :wink:

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #101 Gepost op: 27 mei 2009, 22:36:03 »
Ik zou zeggen: gewoon doen zonder ring en daarna gezellig samen ringen uitzoeken. Wij hebben trouwens helemaal geen verlovingsringen, omdat wij ook al 'vriendschapsringen' hadden en voor dat ene jaartje tussendoor niet ook nog eens een paar ringen wilden kopen. Wij dragen dus gewoon onze 'vriendschapsringen' nog en na de bruiloft gaan we onze trouwringen dragen. Je kan het dus ook gewoon helemaal zonder ringen doen. Dus: raap al je moed bij elkaar en verras hem op een leuke manier (met of zonder ring). Hij zal het vast geweldig vinden! :biggrin: Succes ermee!

Bouncy

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #102 Gepost op: 28 mei 2009, 11:33:43 »
Waarom is het raar als je geen verlovingsring hebt? Je geeft zelf aan dat dat zo hoort.

Maar moet je iets hebben omdat het zo hoort, wij doen alles op onze eigen manier, van aanzoek tot trouwen... we doen het gewoon zoals wij het willen en niet omdat het hoort.

Wij hebben geen verlovingsring. Ik vind het zonde... ik heb om beide ringvingers een ring, en wil niet meer vingers met ring. Ik moet er dus 1 afdoen als ik m'n trouwring ga dragen, dat vind ik al zonde. Als ik ook nog een verlovingsring heb kan ik beide ringen niet meer dragen, dat vind ik zonde.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #103 Gepost op: 28 mei 2009, 12:02:31 »
Wij hebben ook geen verlovingsringen. Mijn vriend heeft mij gewoon gevraagd, zonder iets en ik had het ook zonde gevonden als ik voor die 10 maanden een ring had gekregen. Zo ontzettend breed hebben wij het ook niet, dus dan vind ik het zonde van het geld. Wij hebben vrij snel na het aanzoek samen de trouwringen uitgezocht en die liggen hier nu in hun doosje te wachten op de grote dag :biggrin:

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #104 Gepost op: 28 mei 2009, 15:03:30 »
[quote name=\'Bouncy\' post=\'233753\' date=\'28 May 2009, 11:33\']Wij hebben geen verlovingsring. Ik vind het zonde... ik heb om beide ringvingers een ring, en wil niet meer vingers met ring. Ik moet er dus 1 afdoen als ik m'n trouwring ga dragen, dat vind ik al zonde. Als ik ook nog een verlovingsring heb kan ik beide ringen niet meer dragen, dat vind ik zonde.[/quote]

Om exact dezelfde reden geen verlovingsring uitgekozen :-) Hij heeft me ook gevraagd zonder ring, zelfs zonder iets tastbaars.. maar met heel veel liefde!

spin

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #105 Gepost op: 28 mei 2009, 16:12:40 »
Nou is het vast toeval dat "zoals het hoort" een keer hetzelfde is als "zoals ik het wil" hihi, ik ben ook meer van mn eigen plan trekken, en hou me aan geen een regel. Maar deze vind ik leuk! En het is een beetje een grapje ook, omdat we het er eerder over hadden, toen we op het terras naar een vrijgezellenfeest zaten te kijken. Ik vind het ook niet zonde van mn geld. Ik heb nu 1 ring, een speciale. Daar kunnen er dus best 2 bij straks. Ik denk dat het probleem is dat ik precies weet wat ik wil en het, zoals gewoonlijk, niet te krijgen is. Gewoon een zilver dun recht, maar niet vierkant ringetje, zo moeilijk kan dat toch niet zijn? staal vind ik echt lelijk (bij onze stijl dan he), dikker ringen ook en rechte ringen ook.

OVerigens ben ik niet van plan om meteen ook te trouwen. dat mag van mij best nog een paar jaar duren. Wanneer we daar klaar voor zijn. En dan zou ik een ring ook willen blijven dragen, zie niet waarom ik die af zou moeten doen.

Maar ik ga verder denken en hopelijk vind ik snel de moed om het te doen. WAnt dat is natuurlijk het hele probleem, ik durf niet.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #106 Gepost op: 28 mei 2009, 16:37:10 »
Wij hebben mooie zilveren verlovingsringen, ze kostten €25,- per stuk en we hebben ze twee dagen na het aanzoek gezellig samen uitgezocht :)

[attachment=10494:Kopie_va...2008_061.jpg]

Trouwring

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #107 Gepost op: 28 mei 2009, 17:39:01 »
Ik ben ook gevraagd zonder ring en heb toch ja gezegd :tongue: Afgelopen woensdag heb ik de ringen opgehaald, en vind ze echt zo mooi! Zit er steeds naar te kijken, haha.
« Laatst bewerkt op: 2 juni 2009, 17:51:43 door Trouwring »

spin

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #108 Gepost op: 31 mei 2009, 11:46:22 »
hihi, ik heb gister een ringetje gehaakt! Ben een sjaal aan het maken en zat wat te pielen met die wol en toen bedacht ik het ineens. Het is erg mooi!  hihi
 straks gaan we naar een kasteel, ben benieuwd of ik dan wel durf. Gaan we inderdaad later echte ringen uitzoeken, Is ook wel leuker om samen te doen.

Zoef

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #109 Gepost op: 31 mei 2009, 18:53:37 »
Ik had hem een ketting gegeven met voor mij een bijpassende armband

Annemiek1975

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #110 Gepost op: 31 mei 2009, 23:15:31 »
En heb je het gedurfd vandaag?

spin

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #111 Gepost op: 1 juni 2009, 14:39:23 »
nou, ja en nee. ringetje gegeven, hij had niets door. uiteindelijk in de auto gezegd dat hij maar moest vragen  :biggrin: dat deed  hij. Hij vond het zo lief dat ik zo verlegen ben hihi. Zo is het helemaal perfect eigenlijk, helemaal ons. hij is ook hartstikke blij enzo. Wilde meteen ringen gaan uitzoeken, maar ja, alles is hier dicht. zal deze week een dagje vrij nemen, gelukkig heb ik die vrijheid wel. Sjee, dat was spannend hoor! maar ben zo enorm blij!

Annemiek1975

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #112 Gepost op: 1 juni 2009, 15:01:46 »
Dat is het allerbelangrijkste... dat het helemaal jullie is.
Proficiat!
Geniet ervan

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #113 Gepost op: 1 juni 2009, 15:04:31 »
Gefeliciteerd! Wat fijn dat het helemaal jullie was. :) En nu lekker samen voorbereiden...

Marc

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #114 Gepost op: 15 september 2009, 13:47:18 »
Beste allemaal,

Ik had een paar vragen mbt het aanzoek:

- Laat je iets in de verlovingsring graveren? Zo ja, wat? (een datum durf ik niet te doen, wellicht komt er iets tussen en moet het later...)

- Moet je voor jezelf (man) ook een ring kopen?

dank alvast voor de hulp!
« Laatst bewerkt op: 15 september 2009, 15:22:34 door Marc »

Sh@ron

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #115 Gepost op: 15 september 2009, 14:00:42 »
het is inprincipe allemaal zelf in te vullen hoe je het hebben wilt, maar over het algemeen geef je alleen haar een ring. eventuuel kan je er later nog iets in graveren maar wordt meestal ook niet gedaan.

wanneer ga je haar vragen? Succes!

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Verlovingsring?
« Reactie #116 Gepost op: 15 september 2009, 14:02:33 »
Hallo Marc, Je moet niks en alles mag, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan. :wink:

Maar serieus: graveren is niet verplicht uiteraard, het zou bij mij niet eens in me opgekomen zijn. :) Je hoeft voor jezelf niet per sé een ring te kopen (volgens mij is het ook niet gebruikelijk, maar als je het wel graag wil gewoon doen natuurlijK!). Probeer gewoon te bedenken wat je zelf het leukst/mooist vindt en wat je denkt dat je (hopelijk :wink:) aanstaande graag zou willen. Heb je verder al een beetje gepland hoe je het aanzoek wil gaan doen?

Ashja

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #117 Gepost op: 15 september 2009, 23:52:59 »
Als je haar echt op de 'amerikaanse' manier ten huwelijk wilt vragen, met ring dus, dan zou het alleen voor haar zijn....

Anders het aanzoek en samen ringen uitzoeken... het is maar net wat je wilt. Er zijn geen regels voor dit soort dingen :biggrin:

Moet zeggen, persoonlijk zou ik de eerste héél erg leuk gevonden hebben....  :tongue:  :wink:

Marc

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #118 Gepost op: 16 september 2009, 09:32:17 »
Oke, duidelijk. Dank voor jullie hulp!

Dan wordt het de 'amerikaanse manier'. Wel lastig hoor een ring vinden, ze lijken allemaal op elkaar en de aller leukste is altijd weer zo ontzettend duur. Maar goed, wel leuk klusje hoor :)

Aanzoek kan ik niet verklappen, is zo specifiek dat mocht ze ooit hier toevallig komen ze meteen zou weten dat over haar zou gaan. Wil geen risico nemen.

dank nogmaals.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Verlovingsring?
« Reactie #119 Gepost op: 16 september 2009, 09:46:28 »
Leuk hoor, veel succes met voorbereiden! Wat betreft het uitzoeken van een ring: kijk eens naar welke sieraden ze al heeft/graag draagt. Of vraag een goede vriendin of zus (als die aanwezig zijn en je ze in vertrouwen wil nemen) om advies.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2009, 09:46:46 door Anna Livia »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Verlovingsring?
« Reactie #120 Gepost op: 16 september 2009, 09:54:01 »
[color=\"#6600CC\"]Mijn man heeft me ook gevraagd met een ring :biggrin: !!
Hij had dus een ring van mij opgemeten (tijdens dat ik ze had afgedaan voor het douchen) met een schuifmaat.
En hij wist dat ik van zilverkleurig houd, met 1 solitaire steen (dus niet meer briljantjes ofzo).

Dus hij heeft die speciaal laten maken, en na het aanzoek hebben we hem voor een gravering weggebracht. Er staat de aanzoeksdatum in + de tijd dat ik ja zei :)  ( 22-01-2008 22:22 )

Heel veel plezier en geniet van je aanzoek!![/color]

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #121 Gepost op: 16 september 2009, 23:37:40 »
Wat leuk dat je een ring er bij doet! (heb ik niet gehad, maar had ik wel leuk gevonden!)

Het is denk ik ook belangrijk of ze hem daarna nog veel zal dragen of niet..in verband met de prijs. Beetje zonde om er heel veel geld aan uit te geven, als ze toch geen ringen persoon is. Of als ze hem na de bruiloft in een doosje doet..

Heel veel plezier en succes bij je aanzoek in ieder geval! En we willen een verslagje als je het gevraagd hebt hoor!

Guppie

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #122 Gepost op: 17 september 2009, 09:32:50 »
Mijn (inmiddels) man heeft me gevraagd met een ring van zijn moeder haha. Die moest ik daarna wel weer inleveren en toen zijn we samen ringen uit gaan zoeken. Deze verlovingsringen zijn nu onze trouwringen. Bij mij is er voor de bruiloft een diamantje bij in gekomen. De verlovingsring had twee kleine diamantjes (die staan voor mij en mijn man) en na de bruiloft kwam daar een iets grotere tussen (symbool voor de 'officiële' verbintenis). Omdat we eerst meer dan anderhalf jaar verloofd zijn geweest voor we trouwden, waren de ringen al niet meer helemaal mooi. We hebben ze een maand voor de bruiloft ingeleverd bij de juwelier en die heeft ze weer helemaal als nieuw gemaakt en dus een diamantje erbij in gedaan.

Wij hebben de ringen trouwens naar onze smaak laten maken. Eerst in boekjes gekeken wat we mooi vonden en toen hier en daar wat aangepast.

Tikva

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #123 Gepost op: 19 september 2009, 09:38:45 »
Mijn vriend heeft gewoon een leuke zilveren ring van 25 euro o.i.d. gekocht. Met mooie "glazen" steentjes. Model vind ik er mooi het zijn 2 langwerpige rondjes die in elkaar grijpen (waarvan dus 1 met steentjes). Dus er zit dan een beetje betekenis achter.

Vond het erg leuk om er een ring bij het aanzoek te krijgen, en dat hij dus echt zijn best had gedaan om iets te vinden wat ik leuk vind.

Maar ben ook heel blij dat het gewoon een leuke vrolijke ring is en niet zo'n diamanten ding. Wel heel grappig dat veel mensen dus wel dachten dat het diamanten en witgoud was, zo zie je maar een leek ziet echt het verschil niet. We hebben er niets in laten graveren.

ramona

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #124 Gepost op: 8 november 2009, 12:56:38 »
hallo,

Ik moet dit even van me afschrijven.
Mijn lief heeft een aanzoek gedaan in het land van ons afkomst aan een grote rivier bij maanlicht om een uur of 23.00.
Hij had een stoeltje neergezet bij het water en we gingen aan de praat over ons als gezinnetje bla bla en toen kwam de vraag ik zou graag met jou willen trouwen en toen ging hij op z'n knieeen en vroeg of ik met hem wilde trouwen. Ik was helemaal perplext en kon het niet geloven dat hij het vroeg en toen vroeg hij aan mij of hij het nog eens moest vragen dus ik hem het nog eens laten vragen( hahaahah). Dus ik zei volmondig jaaaa !
Hierbij waren geen ringen aan te pas gekomen , had ik niet eens aan gedacht !
Ik had nog wel oorbellen ( voor mijn verjaardag) van hem tegoed en die zou ik samen met de ringen krijgen maar in overleg zei hij dat ie het erg vervelend vond om te vragen maar dat hij de ringen zowiezo wilde kopen maar qua financieel zou ik die gouden oorbellen niet meer krijgen. Hier baalde ik wel van ....maar ja aan de andere kant liever mooie wat degelijke duurdere ringen dan dat je op de prijs moet letten omdat ik nog oorbellen van mijn verjaardag zou willen. Later wel mooie set sieraden gekregen voor mijn verjaardag die wat goedkoper waren.

Totdat we de verloving bekend maakte aan de familie en toen begonnen mijn schoonzussen om mijn ring te vragen, een collega van zijn werk, en een tante van waar is die ring ? Dus ik zei dat ik geen ring gekregen had en het ook niet miste. Maar nadat er steeds meer naar gevraagd werd kreeg ik het gevoel me steeds meer te moeten verdedigen en lijkt het nu alsof ik iets gemist heb en baal ik toch ondertussen dat ik geen verlovingsring draag of gekregen heb...............pffffffffff
Ik heb mijn aanstaande gevraagd waarom hij geen ring gekocht had en vertelde dat hij er wel over nagedacht had alleen wist hij mijn maat niet en wilde het als verassing houden en niet van hij past niet oeps nu moeten we de ring gaan ruilen. Mijn aanstaande is wel iemand van meteen goed of niet.
Als ik het zo lees over de aanzoeken dan krijg ik het gevoel van waarom hun wel en ik niet. Wie heeft nog meer zo'n ervaring ?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards