collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 736219 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1150 Gepost op: 11 juni 2013, 13:10:06 »
Hallo meiden, even geleden dat ik hier wat heb getypt. Heb af en toe wel meegelezen. Zijn net terug van 12 dagen Tunesie. En wat is het dan koud hierrr, haha!
Heerlijk uitgerust, weinig gedaan. Alleen gegeten, drinken, zwemmen en zonnen. 1 dag een excursie door 3 steden wat erg mooi was en we hebben quad gereden in de woestijn, dat was echt heel gaaf!  :cool2:

Nu gaan we weer vol voor het trouwen. Moeten een beetje vaart gaan maken volgens mij als ik jullie zo bezig zie.
Rond 15 september is de jurk klaar en gaat vriendlief ook zijn pak uitzoeken. Ik moet voor die tijd, de hoepel, schoenen en corset hebben. Verder hebben we nog niets geregeld. Ik wil bij de xenos kijken voor 2 of 3 dozen om een enveloppendoos te maken en dan ook iets voor corsages, tafelschikking, bedankjes etc.. Trouwkaarten zijn ook zo lastig. Doen jullie dat via internet en dan 3 proefdrukken? Maar de teksten, hoe zet je dat goed? Ik vind het zo lastig!

De to-do-list, gastenlijstjes, budget en draaiboek zijn wel klaar. Die hebben we doorgenomen met de ceremoniemeester. Volgens mij staat daar wel alles op  :biggrin: Misschien moeten we maar eens gewoon aan de slag gaan hihi

Verder twijfelen wij enorm tussen 2 lokaties.

Frenchbull sterkte met je schoonvader. Hoop dat hij snel opknapt!
Toinette Wat een rot nieuws meid! Ik hoop dat jullie het een plekje hebben kunnen geven. Het is een nieuw stadium die jullie ingaan nu en ik hoop van harte dat het allemaal goed komt!
Bolien Iedereen twijfelt wel eens over haar jurk. tenminste ik ook wel hoor. Is het hem wel en wat vinden anderen ervan en wat als mijn vader hem straks niet mooi vind en...... ach het heeft geen zin, als jij hem mooi vind is het goed. Je hebt hem toen niet voor niets gekozen!

« Laatst bewerkt op: 11 juli 2013, 21:17:54 door Mariska1987 »

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1151 Gepost op: 11 juni 2013, 18:12:17 »
@Mariska, je hebt nog genoeg tijd hoor, wij zijn allemaal erg enthousiast ;) En beide locaties zien er mooi uit, op de foto's heeft de eerste meer sfeer, maar de tweede kun je zelf natuurlijk ook super gaaf versieren. Geld is toch wel belangrijk, ik ben benieuwd welke locatie jullie kiezen. Wij hebben trouwens ook een omzetgarantie bij onze locatie, maar de andere locaties waren niet goedkoper.

Ik heb onze save the date kaarten in het kaarten topic gezet, we hebben ze gisteren verstuurd. Vanavond aan de slag met kleine glazen potjes voor het vragen van de getuigen en aan mijn vader om me weg te geven. We hebben kleine blauwe en witte hartjes gekocht (snoepjes) die doen we erin, dan nog kaartje en een lintje eraan.

Naar aanleiding van een aflevering van 4 weddings het idee gekregen om 1000 kraanvogels te vouwen voor geluk. Ik vind dat soort "bijgelovigheden" altijd erg leuk. Dus papier is besteld, nu nog vouwen ;)

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1152 Gepost op: 11 juni 2013, 19:22:15 »
Hoi Daphne,

Wij hebben een omzetgarantie van 2500 euro bij de hoeve. Hoeveel hebben jullie?
Opzich is de lokatie daar ook mooier hoor, en willen we dit wel betalen. Zitten met de offerte op 2700 euro. denk dat ik 2500 euro afspreek dan, vind ik zat en het zullen toch wel minder mensen worden dus qua prijs zitten we dan wel goed.

Waarom 1000 kraanvogels? Heb je zoveel gasten? Of doe je dat niet al bedankje?

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1153 Gepost op: 11 juni 2013, 20:26:54 »
Lady's,

Vandaag poging twee voor de zaal. Eindelijk gezien welke twee zalen er zijn en wat er mogelijk is. We hebben het vastgelegd en mogen gebruik maken van beide zalen. Maar eten moet wel verplicht in de zaal boven en feest zouden wij denk ik beneden willen maar daar gaan we nog ff over nadenken.
De gasten worden rond drie uur opgevangen, wij na de fotoshoot en gaan dan eten en taart aansnijden. De gasten krijgen dan cupcakes. Feestavond raad hij aan om vanaf acht uur te starten zodat we voldoende tijd hebben voor het eten. Collega dj van mn vriend mag gratis gebruik maken van zijn apparatuur en die wil ook gratis voor ons draaien. Afsluiter is koffie met een broodje of iets dergelijks.

We hadden zelf al ruim begroot in avondgasten maar hij heeft nog iets ruimer begroot en wil een vaste maximale prijs bieden voor ons voor 2500 euro. Hier hoopt hij nog onder te komen zitten maar als wij bijv. zeggen we willen een hapje extra ofzo dan zal er niet extreem veel vanaf gaan.
Specifieke details gaan we vier weken voor de datum bespreken en dan nemen we ook mn schoonzusje, ceremoniemeester, mee.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1154 Gepost op: 11 juni 2013, 20:40:29 »
Hey Mariska, die van ons ligt wel wat hoger, op 4000 euro. Dit is voor receptie met toost voor 30 man, 4 gangen diner en nog een friandise voor 20 man en luxe feestarrangement met welkomstcocktail en afsluiter voor 55 man en de bruidssuite. Wel vrij duur, maar dit was precies wat we wilden. De offerte komt trouwens uit op 4300, maar we laten de drank turven tijdens het diner en dit is nu zeer ruim gerekend. De prijs zal nog wel zakken richting de 4000.

De kraanvogels wil ik gebruiken als versiering, ze aan doorzichtige draadjes vastmaken en dan langs de wand naar beneden hangen. Misschien dat we dit bij mijn ouders doen of op de locatie zelf, kijken wat mogelijk is.

Frenchbull, klinkt goed, ook fijn dat ze nu wel duidelijk maken dat je boven moet eten. Kun je daar al rekening mee houden, wel leuk dat je zelf mag kiezen waar je het feest doet.


daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1155 Gepost op: 11 juni 2013, 21:53:27 »
@Mariska, dit is het idee van de kraanvogels:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1156 Gepost op: 12 juni 2013, 10:28:02 »
Dit zijn de flesjes geworden die ik gisteren heb versierd voor het vragen van de getuigen en aan mijn vader om me weg te geven. Hebben jullie je getuigen al gevraagd?

Miss June

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1157 Gepost op: 12 juni 2013, 11:25:01 »
Hallo mede-bruidjes!

Ik meld me bij deze ook in dit topic. Ben een week of twee geleden gevraagd en inmiddels is de datum geprikt: 14-06-2014! Ik heb er heel veel zin in, maar heb de eerste teleurstelling al gehad: De locatie die ik wilde is bezet op die datum, dus nu zijn we hard op zoek naar een andere locatie. Ik heb er nog heel even over nagedacht om de bruiloft te verplaatsen, omdat de betreffende locatie al mijn droomlocatie is vanaf dat ik een klein meisje ben, maar nu toch besloten dat niet de locatie het feest maakt, maar wij met alle aanwezigen! Dus we zoeken lekker verder :-)

Verder is iedereen in mijn omgeving superenthousiast, dus dat maakt de voorpret helemaal compleet!

groetjes,

Miss June.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1158 Gepost op: 12 juni 2013, 11:32:57 »
Welkom miss June, jammer dat jouw droomlocatie al geboekt was, maar er is vast een goed alternatief te vinden. Leuk dat iedereen zo enthousiast is, veel plezier hier op het forum!

daisy31

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1159 Gepost op: 12 juni 2013, 14:15:26 »
Hoi ik wil graag mee schrijven wij gaan trouwen in juni 2014!!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1160 Gepost op: 12 juni 2013, 14:25:16 »
Welkom Daisy, leuk dat je mee komt praten hier! En voor alle nieuwe bruidjes, we hebben een leuk lijstje (ik hoop dat dit de meest recente is) daar kun je jezelf tussen zetten als je dit leuk vind.

Frenchbull en aanstaande --> 31-01-2014
LatinBride & AS --> 14-2-2014
Valentijnbruid --> 14-02-2014
Mariska1987 --> 21-03-2014
Margreet1983 en aanstaande --> 01-04-2014
Sandra241 en aanstaande --> 04-04-2014
Apple en aanstaande --> 24-04-2014
Verloofd 21/12/2012 en aanstaande---> 25-04-2014
Mvlens en aanstaande --> 9-5-2014
Jinny en O --> 09-05-2014
Daphne en Davy --> 15-5-2014
Bolien en E --> 16-5-2014
Mamamikado en as --> 20-06-2014
Toinette & AS --> 07-07-2014
Kikker en AS --> 25-08-2014
Jrs14 en vriend --> 05-09-2014

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1161 Gepost op: 12 juni 2013, 14:53:57 »
Welkom nieuwe bruidjes! Zelf stonden we er nog niet tussen, dus bij deze (:

Frenchbull en aanstaande --> 31-01-2014
LatinBride & AS --> 14-2-2014
Valentijnbruid --> 14-02-2014
Mariska1987 --> 21-03-2014
Margreet1983 en aanstaande --> 01-04-2014
Sandra241 en aanstaande --> 04-04-2014
Apple en aanstaande --> 24-04-2014
Verloofd 21/12/2012 en aanstaande---> 25-04-2014
Mvlens en aanstaande --> 9-5-2014
Jinny en O --> 09-05-2014
Daphne en Davy --> 15-5-2014
Bolien en E --> 16-5-2014
Mamamikado en as --> 20-06-2014
Toinette & AS --> 07-07-2014
Ukkie & AS --> 10-07-2014
Kikker en AS --> 25-08-2014
Jrs14 en vriend --> 05-09-2014

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1162 Gepost op: 12 juni 2013, 15:59:06 »
Ohh gaaf Daphne hoe jullie de getuigen en je vader gevraagd hebben  :clap: & jullie save the date kaarten zien er ook super uit! Leuk idee ook van die kraanvogels  :biggrin:

Heerlijk Frenchbull dat jullie de zaal vastgelegd hebben!

Welkom Daisy en missJune.
Als jullie je willen aanmelden voor de mail kan dit via: bruiden2014@gmail.com
Stel jezelf en je as kort voor met een foto erbij zodat we zeker weten dat we een wachtwoord geven aan iemand die we niet persoonlijk kennen. Naar de mail worden de foto's e.d. gestuurd die we nog niet in de openbaarheid willen hebben.

Wij hebben vanmiddag onze honeymoon geboekt! 9 dagen curacao, all in bij Sunscape hotel en dan de oceanfront kamer. We hebben er zo'n zin in!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1163 Gepost op: 12 juni 2013, 17:09:30 »
Welkom Daisy en missjune. Leuk dat jullie ook mee komen kletsen en uiteraard gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

@Daphne.....je bent goed bezig. Vind alles leuk wat je hebt gemaakt/gaat maken. Wij hebben de getuigen gewoon gevraagd, niks bijzonders. Mogelijk dat ik zondag aan mn schoonvader ga vragen of hij me wil weggeven maar dat weet ik nog niet zeker.

@missjune....jammer van jullie locatie, maar gelukkig zijn er nog genoeg mooie locaties te vinden. Succes met de zoektocht.

@margreet....leuk en vooral lekker curacao.....wij zijn ook een beetje aan het rondneuzen en had iets leuks gevonden maar die aanbieding geld dan niet meer. Was vakantie in egypte met voorafgaand 7 dagen gratis cruise. Dan maar verder zoeken maar weet wel dat ik wel erg graag naar de zon wil in februari.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1164 Gepost op: 12 juni 2013, 17:36:10 »
Ja dat hadden wij ook! Alleen Epgyte en dat soort landen daar willen we niet naar toe met al die spanningen in de oosterse/Arabische landen. Curacao stond al heel lang op onze verlanglijst en omdat dat best prijzig is hebben we het besloten om als honeymoon te doen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1165 Gepost op: 12 juni 2013, 17:51:12 »
Heerlijk die honeymoons, wij hebben helaas geen geld en ook geen vakantie na onze bruiloft dus het wordt waarschijnlijk de zomer van 2014 of 2015 ;).
Egypte ben ik geweest voor alle onrust, maar nu zou ik ook zeker niet meer gaan, Curacao lijkt mij ook heerlijk. Lekker weer en genieten helemaal top Margreet!

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1166 Gepost op: 12 juni 2013, 19:29:15 »
Oe lekker Curacao.
Wij gaan ook pas in september op huwelijksreis, dan hebben we nog iets om naartoe te leven.
Omdat we normaal altijd naar resorts op vakantie gaan, hebben we het idee opgepakt om 3 weken met een cabrio door Italië te gaan reizen. Oa Venetië, Florence, Sienna, Pisa aandoen. Ben er nog nooit geweest dus lijkt me wel wat.

Dit jaar gaan we naar Egypte  :blink: toch schijnt het gelukkig mee te vallen met wat je op het resort merkt.

Welkom nieuwe dames, proficiat!

Ik vind die kraanvogels echt een leuk idee, alleen zoveel werk denk ik.

Getuigen hebben wij gevraagd dmv een gegraveerde parkerpen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1167 Gepost op: 12 juni 2013, 20:08:16 »
@Bolien, zolang jullie idd niet in Cairo verblijven moet het goed komen! In de resorts is het zeker veilig, ik heb er een rondreis gemaakt dus dat was anders.
Die parkerpen is ook leuk idee, en de kraanvogels is wel veel werk, maar ja, er mogen wel wat mensen helpen ;)

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1168 Gepost op: 12 juni 2013, 20:34:55 »
Drie op een rij vandaag: ook ik meld me graag aan hier, we gaan volgend jaar mei trouwen!
Leuk dat er zoveel mensen zijn!
Ik ga eens rustig alle pagina's bijlezen  :cool2:

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1169 Gepost op: 12 juni 2013, 22:41:58 »
Welkom nieuwe bruidjes! Een spannende en vooral leuke tijd!

Vind de kraanvogels echt super leuk, maar wat een werk joh! Onze ceremoniemeester zorgt  voor de versiering en krijgt hier cash voor, zo blijft dat een beetje een verrassing. Overigens geven wij hem in eerste istantie 100 euro. En vinden het ook wel leuk als hij iets zelf regelt. Vuurwerk, duiven, versiering, taartschep en mes gegraveerd en andere kleine dingen.
Zo heb je toch ook nog wat verrassingen.

Honeymoon, weten we nog niet. Denk niet dat t hem gaat worden. Willen nog wel graag naar egypte en rome voor we aan kinderen beginmen dus dat zal wel een honeymoon worden.... :-) zijn er hier meiden die stoppen met de pil op hun trouwdag?
Onze planning is eind augustus, dan krijgt mijn man (hihi) een vaste aanstelling als t goed is. Wij trouwen in maart dus dat duurt nog wel ff.

Truste allemaal!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1170 Gepost op: 13 juni 2013, 12:12:15 »
Ik slik al ruim een jaar de pil niet meer....en nu.....een week overtijd en misselijk maar geen positieve test. Kan ook eigenlijk niet want deze maand is er niet veel actie geweest. Verder is mijn rugpijn ook lekker aanwezig, maar das een bekent probleem.
Wij zijn niet extreem bezig met zwanger worden hoor, zien wel wanneer het gebeurt.
Wel heeft mn vriend gezegt dat hij het niet leuk zou vinden als ik hoogzwanger op onze trouwdag zou zijn dus denk dat hij bewust niet heel actief wil zijn nu hahaha.

Wel spannend mariska.....vaste aanstelling zeker in deze tijd. Hoop dat ik het volgend jaar ook kan melden dat ik een vaste aanstelling krijg....nu is mijn laatste jaarcontract afgelopen  mei ingegaan.
En leuk die verrassingen wat betreft je versiering. Ik weet nog niet hoe ik dat wil. Tegen die tijd maar eens bespreken.

Welkom trouwens Aens....het wordt zo al een lekker groot groepje Gezellig.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1171 Gepost op: 13 juni 2013, 15:43:20 »
Welkom voor alle nieuwe bruidjes :D Super leuk al die 2014 bruiden! Beloofd een jaar vol liefde en romantiek te worden.....

@Frenchbull85: Wat spannend meid! Je kunt nog een test doen? Ze zijn niet altijd in één keer betrouwbaar. Of ff langs de dokter dan weet je het wel zeker.

@Daphne: Hier hetzelfde hoor.. Haha.. Geen honeymoon wrs.. No money.. En ik denk ook een gebrek aan vrije dagen vrees ik... Hihi... Maar ach... Ons nieuwe huisje (krijgen eind deze maand de sleutel) leent zich vast ook wel voor wat romantische momenten.. :D

@Bolien: Ik ben fan van je parkerpen idee... Super tof.. Zoek ook nog naar een leuk idee.. Willen de ceremoniemeester in augustus gaan vragen... Wij hebben trouwens het idee om het een beetje op z'n Engels/Americaans aan te pakken.. We willen één ceremoniemeester (een soort maid of honour) en dan drie andere meiden die haar dan een soort van ondersteunen (een soort van de bride maids)... We zijn de eerste van onze vrienden die gaan trouwen een sommige van mijn vriendinnen zijn echt helemaal blij met ons aanstaande huwelijk.. (ze zitten nu al te denken aan het vrijgezellenfeest en welke kleren ze aan willen.. super lief en leuk) En op deze manier willen we hun ook een rol in het hele gebeuren geven..

Wat alleen een beetje jammer is, is dat mijn AS in augustus in Engeland moet blijven (hij heeft geen vrije dagen meer en we wonen in Engeland) baal d'r als een stekker van.. Maar goed...

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1172 Gepost op: 13 juni 2013, 20:52:17 »
bruid op onderzoek....leuk idee hoor met je vriendinnen. Ga je ook, net zoals bij say yes to the dress, de jurken en zo voor hun uitzoeken? Bij ons zitten de vrienden ook al lang en breed te discuseren over ons vrijgezellenfeest hoor....maar we zijn niet het eerste stel wat gaat trouwen.
Nou een test ga ik niet meer doen....weet toch wel dat er niks kan zijn deze maand dus wacht gewoon geduldig af.

@all.....mn schoonzusje vroeg aan mij of ik een lijstje met mensen die ik perse bij mn vrijgezellenfeest wil hebben wou geven. Ik vind dat best moeilijk. Normaal is het volgens mij alleen de mensen die je overdag uitnodigt toch? Ben bang dat als ik mensen die alleen 's avonds mogen komen ook daarvoor uitnodig ze verwachtingen krijgen. En vind het aan de andere kant niet leuk dat ik al weet wie er allemaal komen. Heb aan mn vriend gevraagd om een lijstje te maken maar die kwam ook met mn collega's aanzetten, en dat wil ik juist weer niet. Poehhh moeilijk maar gelukkig nog tijd zat om over na te denken.

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1173 Gepost op: 13 juni 2013, 22:06:13 »
Frenchbull85, bedoel je dat de mensen dan denken dat ze ook mogen mee-eten?
Ik heb bijvoorbeeld ook collega's op mijn lijstje staan en vriendinnen. Maar bij ons staat het ja-woord voor iedereen open. Iedereen mag komen als zij/hij dat willen. Eten is alleen met de naaste familie en daarna een feest met iedereen.
Ik vind het niet vanzelfsprekend dat de mensen van je vrijgezellenfeest ook gelijk daggasten zijn. Wordt een duur "grapje" dan.... :)
Op mijn vrijgezellenlijstje zullen collega's, zussen, schoonzussen, mama en schoonmoeder, vriendinnen en vriendinnetjes van beste vrienden ook. 14 meiden in totaal waarvan 3 collega's.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1174 Gepost op: 14 juni 2013, 09:38:57 »
Ik heb geen idee of ik een vrijgezellenfeest krijg ;), mocht dit zo zijn dan zijn de meeste meiden ook geen daggast. Iedereen is welkom voor de ceremonie en het feest, we hebben maar 20 man op ons diner uitgenodigd.

Stoppen met de pil niet voor mij  :sleep: Ik ben dan 24, nog volop aan het studeren en nog helemaal niet toe aan kinderen. Ik heb altijd geroepen: voor mijn 30e geen kinderen en dat blijft ook zo ;)

Ik zit er nu aan te twijfelen om een vriendin te vragen om muziek te maken tijdens de ceremonie (dwarsfluit) ze is één van mijn beste vriendinnen sinds de brugklas. Alleen even kijken wat AS ervan vind, maar ik vind de muziek dan zoveel persoonlijker. Zouden jullie live-muziek willen?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards