collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 739725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1825 Gepost op: 12 september 2013, 17:47:32 »
Leuk het Miekje....nu kan je echt gaan aftellen en ik kan je vertellen het gaat zo verschrikkelijk snel. Wordt er soms echt zenuwachtig van hoe snel de tijd gaat en welke dingen we nog moeten regelen.

@Margreet ben benieuwd naar de foto's maar in ieder geval leuk om te horen dat jullie zo enthousiast zijn.

@Toinette, ik zelf zou niet snel voor spelletjes kiezen. Ik heb het bij vrienden gezien dat er geen animo voor was gewoonweg omdat iedereen wel ff lekker vond om op het gemak een bakkie te doen en bij te kletsen met iedereen. Misschien dat het bij jullie anders is dat weet ik natuurlijk niet. Is het de bedoeling om als bruidsspaar ook mee te doen of is het als jullie foto's aan het maken zijn?

@all....volgende week een weekje op vakantie. Ben er ff zo aan toe en daarna zien we wel weer verder. Ga in ieder geval mn schoonpapa vragen of hij me weg wil geven.

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1826 Gepost op: 12 september 2013, 19:14:32 »
Zeker spannend, heb nu ook zo iets van nu moet ik echt dingen gaan regelen (lees nu toch echt actie ondernemen voor een locatie) gelukkig hebben we over een weekje vakantie en dan willen we veel dingen gaan regelen

@toinette, leuk idee van die spelletjes, maar of het handig/slim is weet ik niet. Ik vond op de bruiloft bij mijn zwager gewoon ff lekker om niks te doen en te genieten van het weer en alles om me heen, was bijna teleurgesteld dat we naar binnen moesten voor het feest wat niet buiten gehouden kon worden. (oke het was toen ook 35 graden)

@fenchebull geniet lekker van je vakantie voordat je het weet is het weer voorbij

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1827 Gepost op: 13 september 2013, 15:13:37 »
Er was toch iemand die een korte trouwjurk zocht? Weet niet meer wie......

http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,21842.0.html

Hier staat die van marlie.....misschien heb je er wat aan.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1828 Gepost op: 13 september 2013, 15:41:30 »
Margreet: leuk seg! Ik kijk ook al uit naar de foto's!

Miekje: spannend he! Vanaf nu zal alles wel heel erg snel gaan! Heel erg leuke foto ook :)

Toinette: wij waren ook enorm op zoek naar een activiteit, maar we hebben het gewoon zo gelaten. Ik denk dat de mensen zich zelf wel zullen kunnen vermaken en de dag zal voor velen zo al zwaar genoeg zijn, dus laat ze die tijd maar lekker zitten en de nieuwe familieleden leren kennen. Maar ik denk wel dat als het goed weer is en je iedereen warm kunt maken voor een spelletje dat dat echt geweldig is :)

Spacekitten: ik trouw in het bordeaux/zwart ;)
Geen wit of ivoor of champagne kleur voor mij. Ik heb er eentje gepast en de kleur zei me niets, het model daarentegen :wub:


Straks met as naar de notaris, huwelijkscontract laten opmaken. Echt heel erg spannend seg!
We hebben ervoor gekozen om een contract met scheiding van goederen te nemen. Je weet namelijk nooit wat er kan gebeuren.
En we gaan ook vragen of we elkaar enige erfgenaam kunnen worden. Blijkbaar als je dat niet specifiek aanvraagt gaat, als 1 van beide partijen sterft, de helft van de erfenis naar de ouders en de helft naar de partner.
Het is niet dat we op slechte voet staan met onze ouders, maar het is toch fijn dat als je partner komt te overlijden je de eigendom niet moet gaan verdelen.


daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1829 Gepost op: 13 september 2013, 17:09:42 »
@Steffie, ik denk dat het in Nederland anders is geregeld, volgens mij gaat daar alles naar je echtgeno(o)t(e)
Wij gaan trouwen onder huwelijkse voorwaarden, zodat, mocht het idd misschien, alles al is geregeld. We gaan er maar vanuit dat dat niet gebeurd :)

Vandaag zijn we 5 jaar samen, dus straks lekker uit eten, kan nu al niet meer zonder hem ;)

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1830 Gepost op: 13 september 2013, 17:56:55 »
Wij trouwen gewoon in gemeenschap van goederen. We zijn al vanaf om 14 en 16 bij elkaar en alles wat we hebben is van ons samen. Zou niet eens een verdeling kunnen maken.. Dus mochten we ooit uit elkaar gaan dan delen we gewoon alles!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1831 Gepost op: 13 september 2013, 21:16:48 »
Wij hebben het zo geregeld omdat we het een beetje zonde vinden dat je dan de nalatenschap moet gaan delen met kinderen, ouders, broers en zussen, ...
Maar wij willen sowieso ook geen kinderen, als we wel kinderen krijgen ooit dan gaat er uiteraard een deel ook naar hun want een kind kan je niet zomaar onterven natuurlijk. En dan moet er echt al iets enorm fouts zijn gebeurd als je je kind zou willen onterven.
Wij zijn dan elkaar enige erfgenaam, maar kunnen van die erfenis zeker nog dingen schenken aan ouders, broers, ...
En je kan in je testament laten opnemen dat bepaalde zaken naar iemand anders dan je partner gaan.

Voor ons is dit het beste stelsel. Want moesten we ooit uit elkaar gaan (ik hoop natuurlijk van niet) en het zou m'n as z'n schuld zijn dan kan ik je nu al zeggen dat ik héél erg moeilijk ga doen.
En eigenlijk zou je ten alle tijden een inventaris moeten hebben van je spullen, want het is niet omdat het nu goed gaat en je elkaar nu graag ziet dat je alles evenredig en eerlijk zal verdelen als je uit elkaar gaat, zeker als er veel verdriet/woede mee gemoeid is.


Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1832 Gepost op: 14 september 2013, 09:02:04 »
@Frenchbull85: Fijne vakantie, meid!

@Steffie_G: Dat is inderdaad spannend! Het lijkt me wel iets Belgisch? Ik had er nog nooit van gehoord. Wat wij wel gaan doen is een langstlevende erfenis (hoe zoiets ook heet) op laten stellen. Dat betekend dat als wij kinderen krijgen en één van ons komt te overlijden, dat een (volwassen) kind niet zijn of haar deel al kan opeisen. Maar dat staat niet in de huwelijkse voorwaarde, want wij gaan niet onder huwelijkse voorwaarde trouwen.
Ik lees nu je 2e bericht. Nou, dat lijkt op dat van ons dus, maar dan voor onze toekomstige kinderen. 

@daphne89: Gefeliciteerd!

@all: Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er met AS over gehad. Hij zei: "Ik denk niet dat rondleiding erg leuk is voor jouw kant van de familie. Ik denk dat spelletjes leuker zijn. En ze kosten maar 10 of 15 euro. Als we er 3 neerleggen en niemand wilt er achteraf mee spelen, dan is er nog niets aan de hand. Het is niet zo dat het honderden euro's kost."
We hebben jullie woorden, gedachten en tips dus wel overwogen en we weten nu ook dat ze misschien/waarschijnlijk niet gebruikt gaan worden, maar omdat het maar zo weinig kost, zou dat niet zo heel erg zijn. Bedankt voor jullie gedachtes! Dan zijn we een beetje voorbereid.

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1833 Gepost op: 14 september 2013, 10:08:11 »
Ik ga vandaag voor het eerst jurken passen  :applaus:! Heeeeeeeeel veel zin in, maar ik ben ook een beetje nerveus  :blush:

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1834 Gepost op: 14 september 2013, 10:14:25 »
Leuk KvD! Spannend hoor! Met wie ga je? Heb je plaatjes of ideeën van wat je wilt? Of laat je het een beetje op je af komen? :)

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1835 Gepost op: 14 september 2013, 10:21:42 »
Ik ga samen met mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus naar leiden. Mijn zus kon helaas niet en gaat volgende week mee naar een andere winkel.
Ik heb wel een paar plaatjes,  maar die stijlen lopen nogal uiteen... ik ga me dus denk ik maar gewoon laten adviseren!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1836 Gepost op: 14 september 2013, 10:22:33 »
Toinette, ik denk dat het inderdaad iets Belgisch is. Maar misschien heeft het ook gewoon een andere naam :)
Gisteren langs geweest en vandaag de papieren al in de mail seg :)
Nu moeten we nog eens een afspraak zien te regelen om dat allemaal officieel te maken.
Maar dat heeft geen haast, als we dat de dag van de trouw (voor het eigenlijke huwelijk) tekenen dan is dat ook in orde.

Wat de spelletjes betreffen, jullie doen er natuurlijk nog jullie zin mee he :)
Hebben jullie al een ideetje welke spelletjes jullie gaan kiezen?

KvD, spannend!!  :biggrin:
Ik hoop dat je dé jurk vind!

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1837 Gepost op: 14 september 2013, 11:26:42 »
Heel veel plezier vandaag KvD geniet ervan!

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1838 Gepost op: 14 september 2013, 14:44:10 »
Wij trouwen op huwelijkse voorwaarden, niet omdat we bang zijn voor een scheiding, maar mijn partner heeft een eigen zaak, mocht dat op de één of andere manier klappen, zit niet ik met de schulden ;)

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1839 Gepost op: 14 september 2013, 18:34:25 »
Wat is jurken passen leuk! Ik heb een paar hele mooie jurken aan gehad,  met uiteenlopende vormen en stijlen. Een jurk van ladybird sprong er wel uit, maar op de een of andere manier voelde ik nog niet helemaal een 'wow'-effect. Misschien omdat ik er al zoveel had aan gepast dat het me begon te duizelen, misschien ook een beetje omdat ik volgende week nig ergens anders een afspraak heb die ik nog wil afwachten?  We zullen zien! Wel heel speciaal voel je je in een trouwjurk zeg!

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1840 Gepost op: 15 september 2013, 09:17:31 »
@Steffie: We willen 3 soorten: rustig, middel, druk spelletje. Zo is er voor ieder wat.

@KvD: Leuk dat het zo leuk was! :D En later nog eens passen. Wel jammer dat je zus niet mee kon, maar wie weet is ze er bij als jij je jurk vind. Ik had ook een jurk die ik mooi vond, maar de emoties mistte. In een andere zaak, in een andere jurk, daarin kon ik me voorstellen dat naar AS toe zou lopen als ik de zaal binnenkwam. Oké, dit is hem! :) Je merkt vanzelf wanneer een jurk jouw jurk is. En niet bij iedereen is dat hetzelfde. Het kan ook zijn dat je toch je jurk hebt gevonden, maar dat je gewoon overweldigd bent. Dat merk je vanzelf als je maar blijft denken aan die ene jurk en alle jurken met die ene aan het vergelijken blijft. :)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1841 Gepost op: 15 september 2013, 12:10:59 »
Even bijgelezen meiden, had het een paar dagen erg druk met m'n verjaardag, trouwringen maken, fotoshoot en dan nog cupcakes / candytable maken voor m'n verjaardag.

Frenchbull: geniet van je vakantie, even lekker bijtanken!
Daphne: nog gefeliciteerd met jullie 5 jarig samenzijn!
KvD: gaaf he die jurken passen hihihi. Gewoon verder zoeken tot je DE jurk aan hebt. Dat merk je toch echt meteen hoor als je DE jurk aan hebt.

Ik heb de foto's van de shoot naar de mail gestuurd  :biggrin:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1842 Gepost op: 15 september 2013, 16:58:52 »
@Margreet, de foto's zijn super leuk geworden!

@KvD, jurken passen is gewoon super, de eerste keer had ik ook een jurk die erg mooi was, maar niet het wauw-gevoel. De tweede keer bij een andere winkel had ik dit wel, ik heb zeker 10 minuten in de spiegel naar mezelf staan kijken :)

@all, wij hebben het met mijn nicht gehad over huwelijkse voorwaarden etc. (ze is kandidaat-notaris) en volgens haar erven je kinderen niks als je partner overlijdt. Ze hebben wel recht op dit deel, maar dat komt pas als jezelf ook komt te overlijden. Anders zouden je kinderen (bijvoorbeeld) de helft van het huis kunnen toe-eigenen. Maar altijd handig om dit zwart op wit te hebben ;)

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1843 Gepost op: 15 september 2013, 19:37:26 »
thnx Daphne

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1844 Gepost op: 15 september 2013, 21:54:31 »
Hoi allemaal!

Jullie zullen mij waarschijnlijk ook zo nu en dan zien in dit topic, mijn datum bevind zich namelijk op 20-10-'14.
En als ik zie waar ik allemaal aan moet denken.. ohhh hopelijk word ik geen bridezilla. Stresskip dat ik ben. Haha.

Enne gefeliciteerd allen. :applaus:

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1845 Gepost op: 16 september 2013, 11:56:43 »
@all, wij hebben het met mijn nicht gehad over huwelijkse voorwaarden etc. (ze is kandidaat-notaris) en volgens haar erven je kinderen niks als je partner overlijdt. Ze hebben wel recht op dit deel, maar dat komt pas als jezelf ook komt te overlijden. Anders zouden je kinderen (bijvoorbeeld) de helft van het huis kunnen toe-eigenen. Maar altijd handig om dit zwart op wit te hebben ;)
Thnx! :) Zo zie je maar: goed je laten informeren is belangrijk.
Hoi allemaal!

Jullie zullen mij waarschijnlijk ook zo nu en dan zien in dit topic, mijn datum bevind zich namelijk op 20-10-'14.
En als ik zie waar ik allemaal aan moet denken.. ohhh hopelijk word ik geen bridezilla. Stresskip dat ik ben. Haha.

Enne gefeliciteerd allen. :applaus:
Jij ook gefeliciteerd! :D
En ik herken het wel wat je zegt. Maar let je wel op dat je niet alles veel te vroeg regelt? Wij hebben al zoveel rond dat aan het einde straks niks meer te doen is. :P

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1846 Gepost op: 16 september 2013, 13:50:01 »
@KvD: Super dat je zo genoten hebt van het jurken passen.. Ben je toevallig bij de Bruidshoek in Leiden geweest..?? Heb er hele goede verhalen over gehoord en ben benieuwd wat jij er van vond?

@ Franz0r: Gefeliciteerd!!! Super leuk.. Ennuh.. Idd tijd zat... Probeer je niet al te maf te laten maken en je kunt hier altijd even stoom afblazen.. :)

Heb van het weekend met AS over de bruiloft gehad.. (eindelijk) meestal is het bij ons namelijk een soort van eenrichtingsverkeer.. Waarbij ik praat en hij uhm, ja, en goh zegt.. :P Maar nu ff wat ideeën opgedaan samen.. AS wil graag op een kasteeltje trouwen.. Nu had ik dat niet op no. 1 staan.. Maar ik vind het geloof ik ook wel heel erg leuk.. We gaan nu wrs voor eind september/begin oktober.. En dan is het weer wat slechter en dan is dat ook wel leuk.. Kregen allebei de zenuwen van juni.. Zowel qua tijd als qua geld..  Zitten nu namelijk ook nog ons huis in te richten.. Maar ben erg blij dat we er nu ff goed over hebben gehad.. :)

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1847 Gepost op: 16 september 2013, 16:56:54 »
Ok, ik moet echt wat vaker gaan kijken hier haha!

@Frenchbull85; ik wilde graag een korte jurk, super dat je hem even ter aandacht brengt! helaas niet de juiste maat voor mij.

@Steffie_G; Zwart/bordeaux, dat lijkt me echt super mooi! Ik wilde voor 1 keer heel graag toch iets met wit in de jurk, maar er komt zeker een kleur bij, waarschijnlijk petrol blauw of violet

@Toinette en KvD; ik heb dat dus nu met 1 jurk, paar weken geleden gepast en het blijft in mijn hoofd hangen, waarschijnlijk heb ik m dus gevonden, maar weet nog niet of ik met de prijs kan leven (was duurder dan ik hoopte)

Hier gaat het allemaal langzaamaan echt lopen, binnenkort met de ceremoniemeester om tafel en de ondertrouw staat nu ook echt vast, ik denk dat ik het nu niet meer kan af doen als een hele fijne droom lol

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1848 Gepost op: 16 september 2013, 20:44:11 »
Bedankt allemaal!
Ik ga proberen om mezelf niet gek te maken.. ;)

Wij willen geen ceremoniemeester, regel toch liever de meeste dingen zelf..
Binnenkort mijn beste vriendin vragen om mijn (enige) bruidsmeisje/meid te zijn.. ben benieuwd of ze het wil! Wil er wel wat taken aan vastmaken.. dus ze moet er wel zin in hebben en anders kan ze lekker genieten van de dag. :)

Hoe doen jullie dat?

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1849 Gepost op: 16 september 2013, 21:27:26 »
@Franzor: wij regelen ook alles zelf. We hebben de ceremonie meesters meer gevraagd om ons op de dag zelf te helpen.  Aanspreekpunt voor de locatie / de gasten / de band enzo.

@bruid op onderzoek: ik was inderdaad bij de bruidshoek. Mooie winkel!  Ze doen er drie rondes met afspraken per dag,  dus ik ben er dik 2 uur geweest. En het wss er druk afgelopen zaterdag! Fijne winkel, met veel keus.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards