collapse

Auteur Topic: Cuba?  (gelezen 4119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knijn80

  • Gast
Cuba?
« Gepost op: 19 februari 2008, 14:43:47 »
Heeft hier iemand ervaring met Cuba?

Ireen

  • Gast
Cuba?
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2008, 14:46:36 »
Persoonlijk zou ik het niet zo weten met Cuba op dit moment.
Even de kranten in de gaten houden.

Sambal

  • Gast
Cuba?
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2008, 02:25:23 »
Ben er zelf niet geweest, maar wij willen er heel graag heen in november. Mijn vriendin is wel geweest en vond het geweldig mooi. Wel veel armoede, maar hele lieve mensen. Het is een heel kleurrijk eiland zei ze en de stranden zijn echt droomstranden. Als ik het zo bereken trouw je eind augustus, klopt dat? Wil je daarna op huwelijksreis naar Cuba? Of wil je al eerder? Ik zou niet aanraden om in september en oktober naar Cuba te gaan, het is dan namelijk orkaanseizoen. En vanaf eind mei/begin juni begint het regenseizoen, maar dan kun je er makkelijk heen. Alleen aan het eind van de middag een flinke bui en daarna weer veel zon. Hebben wij in Mexico meegemaakt, prima te doen. Het droge seizoen loopt van november t/m eind mei. Succes!

knijn80

  • Gast
Cuba?
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2008, 09:26:27 »
Klopt, wij trouwen op 22 augustus. Daarna gaan we gelijk 3 week op huwelijksreis, dus dan komen we rond 10 september weer terug. Dan is het orkaanseizoen dus net begonnen....  

We wachten ook maar even af hoe het verder met Cuba gaat nu Fidel Castro er mee ophoudt.

femkemarije

  • Gast
Cuba?
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2008, 18:13:21 »
Wij zijn 1,5 jaar geleden in Cuba geweest. In een woord: Geweldig! Super mooie stranden, mooie steden, mooie natuur, erg aardige mensen, lekker klimaat en natuurlijk een heel apart land!!! Je ziet overal de oude gele bussen uit Nederland rijden! En allemaal oude auto's. Maar het is wel arm en mensen rijden soms met paard en wagen nog rond! Maar echt een aanrader. Hoe het verandert als er een andere president is weet ik niet, ik ben blij dat wij nog in de oude situatie waren. Maar als je zit te denken aan een caribisch eiland is dit echt een aanrader!

We waren trouwens in november en toen regende het soms nog wel... maar dat risico heb je overal in de cariben.

groetjes femke
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2008, 18:13:56 door femkemarije »

bruidpatty

  • Gast
Cuba?
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2008, 19:00:31 »
Cuba is een superland!

Als je er naartoe gaat is het echt een aanrader om een rondreis te maken, dit is heel goed met de auto te doen als je een klein beetje avontuurlijk bent aangelegd. De bewegwijzering is niet heel erg goed maar de cubanen zijn erg behulpzaam. (Beetje handen en voeten werk als je geen spaans spreekt)

Wij zijn eerst een paar dagen in Havana geweest, supermooie stad (een dag of drie is voldoende)
Doorgereden naar Pinar del Rio, een hele mooie groene regio met valleien en grotten.

Trinidad is ook echt een dorpje waar je geweest moet zijn, leuk marktje en nog allemaal kinderkopjes dus geen hakken! haha

Cienfuegos is een klein plaatsje waar je voor een leuke prijs met dolfijnen kan zwemmen.

Santa Clara moet je ook geweest zijn, hier is het mausoleum van Che Guevara met een heel indrukwekkend museum, ook is hier de plek waar hij in 1958 een aanval op militaire troepentransporttrein heeft uitgevoerd en deze heeft laten ontsporen. Hier is ook een monument van gemaakt, heel bijzonder.

Daarna heerlijk bijkomen in een van de luxe resorts van Varadero!

Echt een superreis!

Ik ben in Oktober geweest en heb de meeste dagen zon gezien en heerlijk aan het strand kunnen liggen in Varadero, 's avonds wel regen gehad maar eigenlijk alleen in Varadero.

knijn80

  • Gast
Cuba?
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2008, 10:05:53 »
Dat klinkt allemaal wel heel erg aantrekkelijk!!  :biggrin:

femkemarije

  • Gast
Cuba?
« Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2008, 15:56:36 »
[quote name=\'knijn80\' post=\'150694\' date=\'22 February 2008, 10:05\']Dat klinkt allemaal wel heel erg aantrekkelijk!!  :biggrin:[/quote]

ja, het is echt een aanrader, maar hou wel even rekening met regenseizoen en orkanen, dat kan je allemaal opzoeken op internet! en hou idd het nieuws in de gaten, misschien kan het reisburo daar iets over zeggen?

bruidpatty

  • Gast
Cuba?
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2008, 21:31:57 »
Zoals het er nu voorstaat verwachten ze voorlopig nog geen veranderingen in politieke situatie.

Er is natuurlijk nog niet bekend wat ze moeten verwachten maar tot dusver kan er zonder problemen naar cuba worden gereisd

Het valt wel in het regenseizoen zoals ik al beschreef

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards