collapse

Auteur Topic: Andere Jurk Voor Openingsdans  (gelezen 34396 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Gepost op: 6 augustus 2008, 13:28:22 »
Al heel lang denk ik bij het nummer “Time of my life” van Dirty Dancing aan mijn openingsdans! Lang voordat ik gevraagd was! Ik wist – ALS ik ging trouwen wilde ik die mambo doen.
Voor mij is dus geen twijfel mogelijk, het wordt hoe dan ook Time of my life! :rolleyes:

Maar mijn grootste probleem (groter nog dan mijn totaal a-ritmische aanstaande!) is nu mijn jurk.
Ik heb lang over nagedacht welke van mijn dromen zwaarder wegen – die van een lange  mooie trouwjurk of die van de openingsdans. Ik heb geen enkele mooie korte bruidsjurk gezien en heb gewoon een lange gekocht, met een kleine (loop)hoepel. Maar totaal niet geschikt dus voor die mambo! Ik heb al op youtube bruiden gezien, die in “gewone” bruidsjurken deze openingsdans doen en ik vind het geen gezicht!!!!!! Ik wil niet zo!!!!!

Nou komt mijn vraag. Wat als ik een gewone (korte) witte zomerjurk koop en die voor mijn openingsdans aandoe? Dan loop ik van 20:00 tot ca. 21:00 uur rond in mijn bruidsjurk, dan doe ik snel die andere jurk aan en na de openingsdans weet ik het ff niet meer. Eigenlijk zou ik dan die “dansjurk” aan kunnen houden want het danst makkelijker, maar ik vind het ook erg jammer om maar een uurtje op het feest met mijn echte bruidsjurk aan rond te lopen..... Is het dan helemaal stom om na de dans weer mijn trouwjurk aan te doen?
Ik weet het gewoon niet meer!
Ik vind die dans zo belangrijk! Ik wil het zo graag goed doen (voor mijzlef uiteraard, want de rest zal het allemaal best vinden).
Maar ik wil ook niet gek overkomen met al dat gedoe met omkleden......

Carina

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2008, 13:44:08 »
Als ik jou was zou ik voor de openingsdans dan inderdaad een andere jurk aandoen en je gewoon daarna weer verkleden!
Denk niet dat daar iemand over zal vallen of het stom vinden, je moet gewoon lekker doen wat je zelf wilt en waar je je goed bij voelt.
ik weet niet of het veel gedoe is om je jurk weer aan en uit te doen, daar moet je dan wel even rekening mee houden. Dat je niet teveel van je eigen feest mist!

mvdylan

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2008, 13:48:16 »
ik zou inderdaad ook voor de dans een andere jurk aan doen. En het is jullie dag dus mag je zelf beslissen wat jullie doen. Als dit altijd een droom van je is geweest zou ik hem waar maken. Op de site van otto en dan bij bruidsmode of avondjurken hebben ze hele mooie jurken en ideaal voor mambo. Succes!!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2008, 14:06:27 »
Ook ik zou als ik in jouw situatie zat gewoon voor de dans een andere jurk aandoen, en daarna weer lekker in mijn trouwjurk verder feesten.
Denk niet dat mensen het echt raar gaan vinden, en al helemaal niet als ze het je zouden vragen en je het uit zou leggen.

Margy

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2008, 14:55:45 »
inderdaad, denk dat ze t helemaal prachtig vinden hoe jullie de mambo doen! :biggrin:
straks breek je je nek over je eigen jurk en dat is ook niet de bedoeling haha !
ben benieuwd hoe het straks eruit gaat zien ! wordt het gefilmt? zonee... fix dat even haha ! ben zoooooo nieuwsgierig
weet zkr dat t net zoals in de film echt zo'n (L)ooohhh.. zucht momentje gaat worden (L)

wilde zelf ook graag zo'n dans, maar dan liever de tango (die ik wel kan dansen, maar mijn vriend niet)
nou is hij niet a ritmisch... maar zoiets als de tango, mambo etc wordt tog even te lastig haha !

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2008, 15:24:41 »
Je kunt het net zo doen als je zelf wilt, het is jouw dag! Je zou inderdaad een andere jurk aan kunnen trekken met de openingsdans en je eventueel daarna weer verkleden of gewoon je dansjurk aanhouden, net wat je daarna nog gaat doen natuurlijk  :biggrin:

Ikzelf kleed me niet om. Ten eerste omdat ik een jurk heb gekozen die ik de hele dag ga dragen en gewoon omdat ik geen zin en tijd heb om me eigen daar rustig om te kleden.

Herjan

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2008, 15:45:45 »
Ik hoop wel dat je beseft dat het er nooit zo mooi uit gaat zien als in de film? De setting is anders en tenzij jij en je vriend professionele dansers zijn (en je schrijft zelf al dat je partner "totaal a-ritmisch" is), zal de dans ook niet zo zijn als in de film. Daar doet een leuk zomerjurkje niets aan. Klinkt hard, maar ik ben bang dat het dan juist wat sneu overkomt. Vooral doordat je eigen verwachtingen erg hoog lijken te zijn en wellicht niet realistisch.

Maar als je het zelf ook niet al te serieus oppakt, is het natuurlijk wel erg leuk. En als het warm is, kun je het zomerjurkje natuurlijk gewoon aanhouden de rest van de dag.

P.S. Mocht je trouwens zelf wel enorm goed kunnen dansen, ben je dan niet bang dat je aanstaande zich een voor paal voelt staan?
« Laatst bewerkt op: 6 augustus 2008, 15:46:54 door Herjan »

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2008, 15:56:38 »
Bedankt meiden!!!!
Ik ben zo blij om te lezen, dat jullie het niet erg raar vinden! Een hele opluchting!
Ik denk niet dat het omkleden erg lang gaat duren, ik heb geen ingewikkelde trouwjurk.

Margy:
Ik hoop ook op een zuchtmoment! Het zal dan waarschijnlijk niet aan onze dansprestaties liggen, maar ach!
Ik denk dat het niet alleen voor mijn as lastig wordt, maar ook voor mij, maar ja ik wil het ZO GRAAG, dat wij het gewoon gaan doen.  :tongue:

[quote name=\'Herjan\' post=\'173418\' date=\'06 August 2008, 15:45\']Ik hoop wel dat je beseft dat het er nooit zo mooi uit gaat zien als in de film? De setting is anders en tenzij jij en je vriend professionele dansers zijn (en je schrijft zelf al dat je partner "totaal a-ritmisch" is), zal de dans ook niet zo zijn als in de film. Daar doet een leuk zomerjurkje niets aan. Klinkt hard, maar ik ben bang dat het dan juist wat sneu overkomt. Vooral doordat je eigen verwachtingen erg hoog lijken te zijn en wellicht niet realistisch.

Maar als je het zelf ook niet al te serieus oppakt, is het natuurlijk wel erg leuk. En als het warm is, kun je het zomerjurkje natuurlijk gewoon aanhouden de rest van de dag.

P.S. Mocht je trouwens zelf wel enorm goed kunnen dansen, ben je dan niet bang dat je aanstaande zich een voor paal voelt staan?[/quote]
Hi Herjan!
Ik snap heus wel dat ik niet aan de "proffs" kan tippen!  :laugh:  Gaan wij ook niet proberen! En ik denk echt niet dat iemand onze pogingen sneu gaat vinden! Tenminste, dat wil ik hopen! Mijn gasten snappen toch ook wel dat wij gewone mensen zijn!
Mijn jurk zal zeker niets aan de kwaliteit van de dans bijdragen! Jij hebt gelijk!! Het danst gewoon makkelijker!
Mijn as wil meedoen, dat is alles wat ik over "voor paal staan" kan zeggen.  :wink:

Herjan

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #8 Gepost op: 6 augustus 2008, 15:58:44 »
Dan wens ik je enorm veel plezier bij het oefenen! Enne... als je een podium hebt, moet je vriend natuurlijk wel zo'n mooie sprong er vanaf maken en jij later naar beneden getild worden en naar hem toe rennen en een mooie lift maken en... Affijn: succes! En we zien graag een filmpje! :wink:

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2008, 16:04:56 »
[quote name=\'Herjan\' post=\'173420\' date=\'06 August 2008, 15:58\']Dan wens ik je enorm veel plezier bij het oefenen! Enne... als je een podium hebt, moet je vriend natuurlijk wel zo'n mooie sprong er vanaf maken en jij later naar beneden getild worden en naar hem toe rennen en een mooie lift maken en... Affijn: succes! En we zien graag een filmpje! :wink:[/quote]
pffff die lift! DIE vind ik zo mooi! Maar dat is pas onrealistisch volgens mij!!!!!  :sad:
Maar ja - wel de hoogtepunt van de dans natuurlijk..... Ik hoop een beetje, dat de dansleraar ons iets anders kan voorstellen als een leuke hoogtepunt (de kans is namelijk groot dat de lift in onze uitvoering wel de dieptepunt kan worden!!!)  :laugh:   :laugh:    :laugh:
En de video - die komt pas over 10 maanden!

~M*M~

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #10 Gepost op: 6 augustus 2008, 19:07:25 »
als (met de nadruk op als) je jurk uit 2 delen dus een losse top en rok bestaat kan je ook een rokje bij je top laten maken die er meteen feestelijk uit ziet.

debby82

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #11 Gepost op: 6 augustus 2008, 19:10:02 »
http://nl.youtube.com/watch?v=ZYhlm9GTAQ0

Dit filmpje vind ik prachtig en zij heeft toch een kortere jurk aan...  En gelijk een oplossing voor de lift... de mannen tillen haar op hihi

Ik zou zelf mijn "sprookje" niet willen verstoren voor een andere jurk... maar als dit jouw droom is moet je het doen.
« Laatst bewerkt op: 6 augustus 2008, 19:13:39 door debby82 »

Joli

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2008, 08:55:32 »
Gewoon lekker een andere jurk aantrekken! Als jou droom is om die dans te dansen en je voelt je dan prettiger in een andere jurk...'t is jou feestje hé!?

Ikzelf ga me ook omkleden voor het feest. 'k koop gewoon ergens een galajurk of zo. Als mensen me in m'n trouwjurk willen zien, moeten ze maar op tijd komen of zorgen dat ze in de kerk zitten! Haha.

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2008, 10:35:41 »
[quote name=\'~M*M~\' post=\'173435\' date=\'06 August 2008, 19:07\']als (met de nadruk op als) je jurk uit 2 delen dus een losse top en rok bestaat kan je ook een rokje bij je top laten maken die er meteen feestelijk uit ziet.[/quote]
Ja, mijn jurk bestaat inderdaad uit 2 delen, ik dach ook al aan om een rok erbij te kopen (om er eentje te laten maken lijkt mij onbetaalbaar!). Ik ga er nog over nadenken!

[quote name=\'debby82\' post=\'173436\' date=\'06 August 2008, 19:10\']http://nl.youtube.com/watch?v=ZYhlm9GTAQ0

Dit filmpje vind ik prachtig en zij heeft toch een kortere jurk aan...  En gelijk een oplossing voor de lift... de mannen tillen haar op hihi

Ik zou zelf mijn "sprookje" niet willen verstoren voor een andere jurk... maar als dit jouw droom is moet je het doen.[/quote]
Zucht... Dit vond ik ook prachtig!!!! Maar wij hebben het al een beetje uitgeprobeerd - en ik ben gewoon niet te tillen!!!!! Ik ben niet echt klein zeg maar....  Ik denk dat wij het toch echt zonder de lift moeten doen....  :sad:  


[quote name=\'Joli\' post=\'173462\' date=\'07 August 2008, 08:55\']Gewoon lekker een andere jurk aantrekken! Als jou droom is om die dans te dansen en je voelt je dan prettiger in een andere jurk...'t is jou feestje hé!?

Ikzelf ga me ook omkleden voor het feest. 'k koop gewoon ergens een galajurk of zo. Als mensen me in m'n trouwjurk willen zien, moeten ze maar op tijd komen of zorgen dat ze in de kerk zitten! Haha.[/quote]
Oh wat goed om te weten dat er meer mensen zijn, die zich voor het feest omkleden! Ik heb nog nooit een bruiloft meegemaakt en weet dus niet wat "normaal" is! En dan zegt iedereen "je kan het doen zoals je zelf wilt", maar ik wil ook niet raar gevonden worden....

~M*M~

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2008, 11:30:22 »
[quote name='Puma in love' date='07 August 2008, 10:35' post='173479']
[quote name='~M*M~' post='173435' date='06 August 2008, 19:07']
als (met de nadruk op als) je jurk uit 2 delen dus een losse top en rok bestaat kan je ook een rokje bij je top laten maken die er meteen feestelijk uit ziet.
[/quote]
Ja, mijn jurk bestaat inderdaad uit 2 delen, ik dach ook al aan om een rok erbij te kopen (om er eentje te laten maken lijkt mij onbetaalbaar!). Ik ga er nog over nadenken!


ik heb op een ander forum een bruidje gezien die bij Anastasi een jurk had laten maken met een salsa rokje eronder. misschien een idee?

http://www.anastasi.nl/index.php?id=0

ben er zelf niet geweest maar er wordt lovend over haar gesproken
en alleen een rokje laten maken lijkt mij niet zo heel duur
je kan altijd contact met haar opnemen.
succes

debby82

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:09:36 »
http://cgi.ebay.nl/Bridal-Bridesmaid-Weddi...1QQcmdZViewItem

is dit wat voor je? Op maat gemaakt, toch een beetje bruidsjurk en 125 euro ofzo incl. verzendkosten...

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2008, 21:57:11 »
[quote name=\'debby82\' post=\'173589\' date=\'07 August 2008, 21:09\']http://cgi.ebay.nl/Bridal-Bridesmaid-Weddi...1QQcmdZViewItem

is dit wat voor je? Op maat gemaakt, toch een beetje bruidsjurk en 125 euro ofzo incl. verzendkosten...[/quote]
Wow! Wat een leuke jurk! En best wel Dirty Dancing-achtig ook nog! Die gaat gelijk naar mijn "favorieten"! Verder heeft die verkoper ook een hoop leuke jurken. Maar wat een prijzen!!! Een bruidsjurk voor 6 euro??  :blink:  Oké, de verzendkosten van 75 GBP zijn wel heftig, maar toch?
Dank je!

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #17 Gepost op: 8 augustus 2008, 13:49:43 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'173593\' date=\'07 August 2008, 21:57\'][quote name=\'debby82\' post=\'173589\' date=\'07 August 2008, 21:09\']
http://cgi.ebay.nl/Bridal-Bridesmaid-Weddi...1QQcmdZViewItem

is dit wat voor je? Op maat gemaakt, toch een beetje bruidsjurk en 125 euro ofzo incl. verzendkosten...[/quote]
Wow! Wat een leuke jurk! En best wel Dirty Dancing-achtig ook nog! Die gaat gelijk naar mijn "favorieten"! Verder heeft die verkoper ook een hoop leuke jurken. Maar wat een prijzen!!! Een bruidsjurk voor 6 euro??  :blink:  Oké, de verzendkosten van 75 GBP zijn wel heftig, maar toch?
Dank je!
[/quote]


De verzendkosten zijn niet werkelijk zo hoog maar als ze iets verkopen voor de werkelijke prijs ( en dus de verzendkosten weergeven zoals die echt zijn) dan betalen ze veel meer aan ebay zelf. Geloof dat je ongeveer 5% "commissie"kosten betaald. Ik denk dat ze dat op deze manier willen omzeilen. :biggrin:  Anders verdienen ze nog niets.

Juni

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2008, 14:21:29 »
Ik denk dat het juist verstandig is om even wat anders aan te doen, als je graag een 'up-tempo' dans wilt doen. Geen struikelrisico enzo. stel je voor dat je op je jurk gaat staan en die scheurt...dat zou echt zonde zijn. En zoveel werk is even verkleden niet.

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #19 Gepost op: 10 augustus 2008, 15:04:31 »
[quote name=\'Juni\' post=\'173936\' date=\'10 August 2008, 14:21\']Ik denk dat het juist verstandig is om even wat anders aan te doen, als je graag een 'up-tempo' dans wilt doen. Geen struikelrisico enzo. stel je voor dat je op je jurk gaat staan en die scheurt...dat zou echt zonde zijn. En zoveel werk is even verkleden niet.[/quote]
Inderdaad, veel werk zal het niet zijn!
Ik denk dat ik het gewoon ga doen! Ik was benieuwd of zo een verkleed act als "normaal" wordt gezien, maar volgens de meeste reacties wel dus! Gelukkig!
Ik weet dat ik, als bruid, bijna alles op mijn bruiloft mag doen, maar ik zou het toch niet leuk vinden als mijn gasten zouden denken (en zeggen): "Gekke Rus! Dat doe je toch echt niet in Nederland!!!"
HAHAHA

Jojanne

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:22:30 »
Op trouwshop was er een bruidje die heeft een kort salsarokje bij haar top laten maken bij anastasi, zag er erg mooi en bruidig uit! Misschien iets voor jou? Zodat je je misschien niet hoeft te verkleden maar lekker kan blijven dansen in een kort rokje?
Check dit: http://www.trouwshop.com/_forum/forum_post...32052&PN=39
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2008, 09:27:03 door Jojanne »

Susan

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2008, 11:54:01 »
Ik zou er persoonlijk echt niet aan moeten denken om me op de feestavond te moeten omkleden, maar als jij dat zelf wel ziet zitten, waarom niet! Als het jouw droom is, dan doet het er volgens mij ook weinig toe hoe anderen daar over denken.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2008, 12:40:04 »
Bij schoot meteen de vraag door mijn hoofd of je een losse top en rok hebt.. Zo ja, kan je misschien alleen de rok wisselen? Weet natuurlijk niet hoe je jurk eruit ziet.. maar het is een idee!
Sleep je as naar de dansschool en veel plezier/succes!

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2008, 10:00:56 »
[quote name=\'Dinyb\' post=\'174505\' date=\'13 August 2008, 12:40\']Bij schoot meteen de vraag door mijn hoofd of je een losse top en rok hebt.. Zo ja, kan je misschien alleen de rok wisselen? Weet natuurlijk niet hoe je jurk eruit ziet.. maar het is een idee!
Sleep je as naar de dansschool en veel plezier/succes![/quote]
Dank je!
Ik heb inderdaad een losse rok, dus kan nog beide kanten op - of een ander rokje doen of een zomerjurkje kopen, die ik ook gewoon erna kan dragen, en die aandoen.

Herjan

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #24 Gepost op: 14 augustus 2008, 10:22:10 »
Ik heb 't gisteravond nog even gehad over de mambo met onze vriend die ons een mooie Engelse wals leert. Hij zei dat er bij veel dansscholen regelmatig 5-weekse "Dirty Dancing" lessen gegeven worden, waarbij je vooral de mambo leert (aangezien de rest van de dansen eigenlijk fragmenten/afgeleiden zijn van de slotdans). De basis is niet al te moeilijk. Zeker voor de man niet. Wat wel erg, maar dan ook heel erg belangrijk is (vooral voor de man) is spanning in de armen. Je moet als man enorme spanning en kracht in je armen houden om de vrouw haar basis te laten dansen op hoog tempo. Dus laat je aanstaande alvast oefenen! :wink:

Was op zich wel leuk. Mijn vriendin en ik kennen de mambo totaal niet, maar in 2 minuten liet hij mijn vriendin al een stukje basis dansen! Zag er leuk uit. Misschien dat we toch nog maar even die dans ook oefenen. Dan nog even de quickstep en we zijn klaar.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2008, 10:23:34 door Herjan »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards