collapse

Auteur Topic: Andere Jurk Voor Openingsdans  (gelezen 34398 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2008, 09:14:09 »
[quote name=\'Herjan\' post=\'174764\' date=\'14 August 2008, 10:22\']Ik heb 't gisteravond nog even gehad over de mambo met onze vriend die ons een mooie Engelse wals leert. Hij zei dat er bij veel dansscholen regelmatig 5-weekse "Dirty Dancing" lessen gegeven worden, waarbij je vooral de mambo leert (aangezien de rest van de dansen eigenlijk fragmenten/afgeleiden zijn van de slotdans). De basis is niet al te moeilijk. Zeker voor de man niet. Wat wel erg, maar dan ook heel erg belangrijk is (vooral voor de man) is spanning in de armen. Je moet als man enorme spanning en kracht in je armen houden om de vrouw haar basis te laten dansen op hoog tempo. Dus laat je aanstaande alvast oefenen! :wink:

Was op zich wel leuk. Mijn vriendin en ik kennen de mambo totaal niet, maar in 2 minuten liet hij mijn vriendin al een stukje basis dansen! Zag er leuk uit. Misschien dat we toch nog maar even die dans ook oefenen. Dan nog even de quickstep en we zijn klaar.[/quote]
Bedankt voor de tip, ik hoop dat ik ook zo een 5-weekse cursus in de omgeving kan vinden!
En wat goed om te weten dat de pasjes wel meevallen! Onze "mambo-experience" gaat op dit moment niet verder dan de strand danslessen in een hotel in Dom. Republiek...
Had ik maar zulke vrienden!!!!!  :cool:  Die ons kunnen leren dansen!!!! hihihi
Maar die heb ik niet!

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #26 Gepost op: 12 januari 2009, 13:15:01 »
Ik ben zo blij! Ik heb net de eerste dansles afgesproken! Bij de dansschool waar wij vroeger t/m goud hebben gedanst!
Ik vond het zo gaaf dat de dansleraar zo enthusiast was over de Dirty dans van ons!  :laugh:  Hij vroeg ook heel gewoon: "wil je ook gelift worden?" Ik: "kan dat dan??? Ik weeg wat meer dan 30 kg zeg maar" Hij: "natuurlijk, als je het wil!". Wouw! Ik weet niet of het ons lukt, maar het idee al dat het theoretisch kan doet mij zo goed!
Ik moet nog tot 9 maart wachten, maar loop nu al met een enorme grijns op mijn gezicht!

PS ik wilde niet onze forum vervuilen en een nieuwe topic hierover maken, maar ik moest het vertellen! Daarom heb ik het maar in mijn oude topic geplakt!

~M*M~

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2009, 13:27:25 »
wat leuk!

wel iemand van te voren een videocamera in zijn handen duwen. ben erg benieuwd naar je filmpje.

hoe is het met je rok afgelopen?

Sue

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2009, 14:37:54 »
[quote name=\'debby82\' post=\'173436\' date=\'06 August 2008, 18:10\']http://nl.youtube.com/watch?v=ZYhlm9GTAQ0

Dit filmpje vind ik prachtig en zij heeft toch een kortere jurk aan...  En gelijk een oplossing voor de lift... de mannen tillen haar op hihi

Ik zou zelf mijn "sprookje" niet willen verstoren voor een andere jurk... maar als dit jouw droom is moet je het doen.[/quote]

WOW, wat geweldig romantisch, dat filmpje op Youtube.
Als het jouw droom is om zoiets te doen zou ik het gewoon doen, echt, dit is de kans van je leven, dan maar even een andere jurk aan.
Het is dat mijn man een hekel heeft aan dirty dancing, anders zou ik dit ook geweldig hebben gevonden :wub:

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2009, 15:31:20 »
Wat een ontzettend leuk filmpje zeg :biggrin:
Ik heb die film ook al zo vaak gezien dat ik nog wel met je zou kunnen dansen :wink:
Sleur je a.s gewoon mee naar die dansschool en ik denk dat je versteld staat van wat hij na 1 les al kan :biggrin:
Ik ben benieuwd :biggrin:

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2009, 15:39:53 »
[quote name=\'~M*M~\' post=\'197494\' date=\'12 January 2009, 13:27\']wat leuk!

wel iemand van te voren een videocamera in zijn handen duwen. ben erg benieuwd naar je filmpje.

hoe is het met je rok afgelopen?[/quote]
Het is nog niet afgelopen! Ik ben nog steeds aan het twijvelen! Ik heb dit onderwerp ff laten rusten, maar nu begin ik opnieuw te dobben!
Ik heb binnenkort een afspraak met iemand, die mijn jurk gaat vermaken, ik wil aan haar vragen of er een aanpassing aan mijn jurk mogelijk is die mij in staat zal stellen om een beetje mambo te kunnen dansen zonder over mijn rok te struikelen. Als het niet mogelijk is ga ik een leuke kleine witte jurk weer overwegen! Het lijkt mij zowiezo leuk om een te hebben voor op de huwelijksreis!

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2009, 15:42:50 »
[quote name=\'Sue\' post=\'197535\' date=\'12 January 2009, 14:37\']WOW, wat geweldig romantisch, dat filmpje op Youtube.
Als het jouw droom is om zoiets te doen zou ik het gewoon doen, echt, dit is de kans van je leven, dan maar even een andere jurk aan.
Het is dat mijn man een hekel heeft aan dirty dancing, anders zou ik dit ook geweldig hebben gevonden :wub:[/quote]
Ja, zo voelt het inderdaad voor mij - de kans van mijn leven om het te doen! Daarom ben ik ook zo blij vandaag! Helemaal in de wolken.

~M*M~

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #32 Gepost op: 12 januari 2009, 16:37:55 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'197549\' date=\'12 January 2009, 15:39\'][quote name=\'~M*M~\' post=\'197494\' date=\'12 January 2009, 13:27\']wat leuk!

wel iemand van te voren een videocamera in zijn handen duwen. ben erg benieuwd naar je filmpje.

hoe is het met je rok afgelopen?[/quote]
Het is nog niet afgelopen! Ik ben nog steeds aan het twijvelen! Ik heb dit onderwerp ff laten rusten, maar nu begin ik opnieuw te dobben!
Ik heb binnenkort een afspraak met iemand, die mijn jurk gaat vermaken, ik wil aan haar vragen of er een aanpassing aan mijn jurk mogelijk is die mij in staat zal stellen om een beetje mambo te kunnen dansen zonder over mijn rok te struikelen. Als het niet mogelijk is ga ik een leuke kleine witte jurk weer overwegen! Het lijkt mij zowiezo leuk om een te hebben voor op de huwelijksreis!
[/quote]

zou je gewoon omkleden, het lijkt me met een lange rok erg moeilijk om de mambo te dansen. en de huwelijks reis (romantisch met je witte jurkje op het strand in de branding, ik zie het voor me)





Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #33 Gepost op: 12 januari 2009, 16:48:58 »
OH! Nummer 3 lijkt mij wel wat!
Zijn deze plaatjes van otto?

~M*M~

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #34 Gepost op: 12 januari 2009, 17:03:01 »
ja idd, otto verwacht je niet he?
ik vind de 3de ook het mooiste

link

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #35 Gepost op: 13 januari 2009, 08:52:26 »
[quote name=\'~M*M~\' post=\'197609\' date=\'12 January 2009, 17:03\']ja idd, otto verwacht je niet he?
ik vind de 3de ook het mooiste[/quote]
Ik heb nr 3 aan mijn a.s. laten zien, zegt die gelijk: Kopen! Maakt niet uit of je die jurk voor de dans gaat dragen of niet!
Haha
Het is altijd afwachten natuurlijk of zo een jurk je net zo gaaf staat als het modelletje op de foto...  :huh:

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #36 Gepost op: 13 januari 2009, 12:11:21 »
Als ie niet zo mooi staat, kun je m bij internetwinkels toch altijd terugsturen? Dus dan heb je alleen wat kosten die je moet betalen van de verzendkosten, maar verder kost het je dan niks. Makkelijk om te proberen dus! Ga je m ook echt bestellen, Puma?

Madelon

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #37 Gepost op: 14 januari 2009, 09:44:12 »
Wij denken ook aan de finale dans van Dirty Dancing. Ik was er al een tijdje enthousiast over, maar dacht dat mijn vriend het niets zou vinden. Gisteren stelde ik het hem voor en hij blijkt ook enthousiast te zijn! Alleen weet hij volgens mij nog niet echt wat ik van hem verwacht (lift!) haha. We hebben enkele jaren ervaring met stijldansen, maar niet met salsa.

Ik ga over ruim twee weken voor mijn trouwjurk kijken. Als ik een top met rok kies, dan koop ik een apart latin rokje voor de Dirty Dancing dans, zodat ik alleen de rok hoef te wisselen. Dit kost minder tijd met omkleden en ik vind het wel leuk dat ik dan nog tenminste een deel van m'n trouwjurk aan heb. Als ik een trouwjurk aan een stuk heb, koop ik een wit kort jurkje. Ik vind jurkje 4 van die foto's echt geweldig! Ik denk nl. dat het niet gaat lukken om zo'n snelle dans met veel draaien in een lange zware rok te dansen.

Verder heb ik op internet gezocht naar dansscholen die deze dans aanleren. Nou heb ik er enkele gevonden, maar allemaal in het noorden en oosten van het land. Ik woon zelf in Den Haag en dat is dus te ver. Hier liggen wel enkele dans- en salsascholen in en om de stad, dus ik wil daar gaan vragen of ze ons deze dans in prive-lessen aan willen leren. Bij de meeste scholen kosten prive-lessen ca. 40 euro per uur per paar. Als je echter met 2/3 paren komt, zakt de prijs per paar. Nou is mijn vraag of er misschien een of twee andere paren zijn die deze dans voor september willen leren (wij trouwen op 05-09-2009) bij een dansschool in de regio Den Haag (eventueel ook Rotterdam, Utrecht, Leiden, Delft). Ik denk dat wij ongeveer 5-6 lessen van een uur nodig hebben, ervan uitgaande dat we na iedere prive-les nog 2-3 uur zelfstandig trainen (de meeste dansscholen hebben ook vrije trainingsuren).

Als iemand nog andere tips heeft hieromtrent, graag!

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2009, 09:59:23 »
Wat een goed idee Madelon! Om samen met een ander stel te lessen!! Het scheelt zeker in de kosten!
Dan moet je wel rond dezelfde datum trouwen EN, nog belangrijker, je moet ongeveer even snel leren!

En by the way, het is geen salsa, het is een mambo.  :rolleyes:

Mijn jurk bestaat uit 2 delen, een losse korte rok erbij zou dus kunnen. Alleen mijn jurk is niet wit en ook niet ivoor, het zou nog een klus zijn om een enigzins qua kleur bijpassende rok te vinden. Ik denk dat ik voor zo een mooie witte jurk ga. En misschien blijf ik die gewoon de rest van het avondfeest dragen. Ik vind het wel een beetje jammer, dat mijn avondgasten mij alleen 1 uurtje in mijn bruidsjurk zien, maar tja! We will see!
Ik ben benieuwd hoe jij het gaat doen! Je heb wat meer tijd om na te denken!
Oh ja, bijna vergeten! Je trouwt in september, hou dus rekening met de zomervakantie! Dan zijn de dansscholen ook vaak gesloten voor bepaalde periodes.

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #39 Gepost op: 14 januari 2009, 10:04:32 »
[quote name=\'vangarderen\' post=\'197788\' date=\'13 January 2009, 12:11\']Als ie niet zo mooi staat, kun je m bij internetwinkels toch altijd terugsturen? Dus dan heb je alleen wat kosten die je moet betalen van de verzendkosten, maar verder kost het je dan niks. Makkelijk om te proberen dus! Ga je m ook echt bestellen, Puma?[/quote]
Ik denk het wel! Het idee bevalt mij steeds beter!
En zo heb ik dan alsnog een witte bruidsjurk! (mijn "echte"  jurk is gekleurd).

Nadia

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #40 Gepost op: 16 januari 2009, 21:47:49 »
Onze trouwdag is pas in 2010, nl op 10 juli.  Maar we zouden graag onze gasten verrassen bij de openingsdans, dus eerst een trage dans om dan over te schakelen naar oftewel rock en roll oftewel de salsa.
Dus zou ik graag bij de dans nog in het lang gaan en dan bij de start van de verrassing mijn jurk omtoveren naar een korte jurk.  Ik hoop alleen dat ik hem vind : ik zoek in het genre van de kledij in bijlage :

~M*M~

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #41 Gepost op: 16 januari 2009, 22:01:35 »
ik zou even een afspraak gaan maken bij anastaci.
zij kan je vast wel helpen,
gaaf joh zo'n lange split.

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #42 Gepost op: 16 januari 2009, 22:10:52 »
Zeker heel mooi.
Erg gewaagd...

Feelfree

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #43 Gepost op: 17 januari 2009, 12:12:26 »
Ik houd bij de openingsdans gewoon mijn lange jurk aan, heb ik tenminste een smoes als het niet lukt :wink:
Maar zo'n omtoveridee is inderdaad ook erg leuk, en de jurkjes van de otto vind ik ook leuk (ook als je daarna op huwelijksreis gaat, voor eventueel nog een fotoshoot op het strand ofzo!)

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #44 Gepost op: 10 maart 2009, 09:03:02 »
Hoi iedereen.
Een kleine update over mijn droom. :rolleyes:
Wij hadden gisteren onze eerst dirty dansles en ik heb een dubbel gevoel aan overgehouden.
Het begon al thuis toen mijn a.s. 30 minuten voor het weggaan naar een fles bier greep! Op een maandag? Ja, hij was zenuwachtig en wist niet precies meer of hij het nog wel leuk vond!  :unsure:
Bij onze oude dansschool aangekomen kreeg ik ook ineens de zenuwen, maar eenmaal op de dansvloer ging het weer helemaal goed. Ik heb nog nooit privĂ©-les gehad en ik vond het heerlijk!!!  
Maar ja, hier komt dat dubbele: de dans lijkt niet helemaal op die uit de film, het is gewoon een mambo, zonder van die herkenbare stukjes uit de film. Erg makkelijke stapjes zonder fratsen...
1. Aan een kant ben ik blij dat de pasjes zo makkelijk zijn. Mijn a.s. valt het dansen niet echt makkelijk, dus ik ben blij dat hij het toch redelijk makkelijk kan doen. Je hebt toch niets aan moeilijke pasjes, die slecht zijn uitgevoerd.
2. Aan de andere kant heb ik meer een dans verwacht, die "zo uit de film" kwam. En ik dacht dat ik het duidelijk heb gemaakt toen ik onze dansleraar belde. Ik heb het na afloop van de les aangegeven en hij zou nog dat stukje op dvd gaan bekijken, maar hij dacht toch echt dat alle pasjes in de film wel voorkwamen. Tja, het zal best wel, het blijft mambo natuurlijk.
En dan nog DE lift. De dansleraar zei aan telefoon dat ik zeker weten de lucht inging. Blijkt dat hij een ander soort lift bedoelde, eentje die door "normale" mensen erg goed uitvoerbaar is... Weer het gevoel van - goed, dat het ons zeker weten gaat lukken, balen dat het toch niet dat is wat ik wilde...
Dat stukje heb ik geschreven om mijn teleurstelling van mij af te schrijven, maar nu komt een beroep op jullie, die goed op internet kunnen zoeken! Ik weet dat er echt geweldige googlers tussen zitten! In deze topic staan een paar mooie witte jurken, die mensen voor mij ooit hebben gevonden, voor de dans. Ik vond het toen te voreg om te kopen en nu zijn de jurken niet meer beschikbaar!!!! Die witte jurken van OTTO zijn weg uit hun assortiment!! En wat ze nu hebben is het helemaal niet!!! Op e-bay kwam ik ook al niet uit. Wil iemand met mij kijken voor een dirty dancing-achtige jurk?? Alvast bedankt!

LovelyMe

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #45 Gepost op: 11 maart 2009, 13:30:50 »
Even over die lift: die kun je niet zomaar aanleren. Ikzelf doe veel aan dansen (en o.a. stijldansen) en weet dat die Dirty Dancing lift ontzettend moeilijk is. Ik begrijp dat een dansleraar die niet zomaar aan een beginnend stelletje gaat leren, want de kans dat je je verwondt is enorm.

En alternatief is dat een stuk of 4 mannen je optillen tijdens die lift, zodat het erop lijkt. Maar ik zou never nooit die lift zo gaan doen, da's levensgevaarlijk.

Ik heb er ook over gedacht om mijn jurk even te wisselen, maar bij nader inzien hebben we een Engelse Wals gekozen, wat wel gaat lukken met mijn jurk. Hij was zo duur en hij is zo mooi (en na die dag zal ik hem niet meer dragen) dat ik mijn bruidsjurk van het eerste tot laatste moment aan wil hebben haha.

Die jurkjes van Otto zijn wel heel mooi!

Ratatosk

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #46 Gepost op: 12 maart 2009, 15:29:35 »
Ik heb op youtube gisteravond een filmpje gezien met een stelletje dat op hun openingsdans de lift deden, het eindresultaat was een bruid die over de schouder van de bruidegom hing. Zo met haar kont recht de lucht in, dat ken je vast wel. Errug charmant <insert plaatsvervangende schaamte hier>.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2009, 15:31:10 door Ratatosk »

Puma in love

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #47 Gepost op: 12 maart 2009, 15:51:12 »
[quote name=\'Ratatosk\' post=\'215956\' date=\'12 March 2009, 15:29\']Ik heb op youtube gisteravond een filmpje gezien met een stelletje dat op hun openingsdans de lift deden, het eindresultaat was een bruid die over de schouder van de bruidegom hing. Zo met haar kont recht de lucht in, dat ken je vast wel. Errug charmant <insert plaatsvervangende schaamte hier>.[/quote]
Ja, ik zie het helemaal voor me... Alleen dan misschien een nog charmanter resultaat - de bruid, die op haar bek gaat en met spoedeisende hulp naar de kaakchirurg wordt afgevoerd!  :ph34r:

Ik heb mij al neergelegd bij onze minder spectaculaire lift, maar niet bij de pasjes, die niet op die uit de film lijken! Over 2 weken mogen wij weer en ik ga het zeker zeggen tegen die dansleraar.
Mijn a.s. zegt: "Van die 80 man op het feest zal jij de enige zijn die weet dat de pasjes niet precies het zelfde gaan als in de film". Het zal wel zo zijn, maar toch....

Bijna zover...

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #48 Gepost op: 12 maart 2009, 16:31:34 »
Hoeveel lessen hebben jullie om de dans aan te leren?

Waarschijnlijk heeft de dansleraar de relatief eenvoudige stukken uit de dans genomen en niet de spectaculaire..deze zullen ook een stuk moeilijker zijn. Dus misschien dat hij het uit tijdsoverweging niet gedaan heeft?

De basispassen en eenvoudige figuren uit de mambo zijn idd ook niet zo lastig, maar goed gedanst ziet alles toch leuk uit?

roxanne29-08

  • Gast
Andere Jurk Voor Openingsdans
« Reactie #49 Gepost op: 12 maart 2009, 18:12:54 »
enne even iets anders. let op de sluiting van je jurk.. ik kan die van mij niet even zomaar wisselen.. ik denk dat er een half uur voor nodig is om hem los te maken, en daarna weer vast..

heel veel succes ermee..

groetjes rox

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards