collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Leiden eo  (gelezen 21750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Seolram

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #25 Gepost op: 25 februari 2010, 11:55:34 »
Oja, ik zat ook te denken: de Grote Beer... die hebben boven ook een zaaltje waar je kunt dansen en de serre is best aardig en als het mooi weer is, is buiten ook leuk.

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #26 Gepost op: 25 februari 2010, 12:58:02 »
Maar wat zoek je? Want je kan bijvoorbeeld ook een feestje geven op een camping in Warmond, maar dat wordt dan wel een ander soort feestje dan in La France ofzo. Receptie in Einstein is ook leuk!

Seolram

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2010, 13:37:37 »
Van de Werf, die hebben ook zo'n zaal achter....en die doen aan bufetten.... (?ik roep dus ook maar wat!)
net wat je zegt Lynzz, ligt aan wat je wil...

Cityhall... lekker onder het stadhuis
Four reasons, heb ik nog nooit gegeten... maar wel toen het nog antoniuszaal was feestje gehad, wel goeie dansvloer....

oeh...ofofof :nut: : (ok ik word een beetje enthousiast, maar ik denk dat ik zoiets zou willen als we niet in Venetie zouden trouwen...hier spreekt de archeoloog in mij... sorry...): RMO!
Daar kun je diner en feest houden, ik heb werkelijk geen idee wat de prijs doet, maar wel echt een toplokatie!

Nog een hele leuke: Hortus Botanicus!!
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2010, 13:44:48 door Seolram »

Fl-tje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #28 Gepost op: 27 februari 2010, 12:39:40 »
Zit er al iets van je gading tussen Jodocus?

Jodocus

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #29 Gepost op: 1 maart 2010, 21:02:09 »
Rijksmuseum van Oudenheden lijkt me ook top  :biggrin:  maaruh niet met mijn familie. Hahaha

Park, Zijlpoort en Zijl Stroom zitten helaas al vol de 20ste augusts.
Koetshuis lijkt me ook leuk maar is volgens mij wat te groot (110 en 160man).
Beukenhof Oegstgeest hebben we ook aan gedacht maar voelde me daar niet echt op mijn gemakt.

Ben nu idd bezig met La France en Hanepoel te Oud Ade (beetje uit de richting maar wel heel oke).

Igg bedankt voor alle tips.

Seolram

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #30 Gepost op: 2 maart 2010, 08:49:48 »
Engelbertahoeve...?
Jammer dat zijlpoort al vol zit, die schoot idd dit weekend nog door mijn hoofd.

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #31 Gepost op: 2 maart 2010, 09:03:06 »
Je moet dan echt even kijken bij Koetshuis, zo groot is dat niet hoor! Juist heel knus.

Jodocus

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #32 Gepost op: 5 maart 2010, 13:59:10 »
[quote name=\'Lynnz\' post=\'312360\' date=\'02 March 2010, 09:03\']Je moet dan echt even kijken bij Koetshuis, zo groot is dat niet hoor! Juist heel knus.[/quote]

Helaas, ookal besproken netals:
Park Leiderdorp
Zijl stroom Leiderdorp
Zijlpoort Leiden
Hijdra Leidschendam
Haagse schouw

Vanmiddag gaan we dus langs bij La France.

En zou het theehuis in het Leidse hout leuk zijn?
Daar ben ik echt al 100jr niet geweest maar is wel een leuke plek voor een avond in augustus .:)

Jodocus

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #33 Gepost op: 5 maart 2010, 14:06:24 »
[quote name=\'Elina\' post=\'313725\' date=\'05 March 2010, 14:04\']en Cronesteijn?[/quote]

Turven alle hapjes en drankjes en wij zoeken echt een arrangement zodat we weten waar we aan toe zijn.

Arri

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #34 Gepost op: 3 januari 2011, 23:01:15 »
Ha aanstaande bruiden/gommen! :)

Ik ben net nieuw op het forum, en wil meteen de gelegenheid aangrijpen om hier jullie tips te vragen.
Mijn vriend (student) en ik (werkend) zijn van plan om komend jaar te gaan trouwen.
Onze bruiloft moet zeer low-budget zijn, omdat we simpelweg het geld niet hebben om een groot, duur knalfeest te geven. Van ons hoeft dat ook niet, we willen met een klein clubje intimi een superdag meemaken.

Wij zijn op zoek naar een locatie in de buurt van Leiden waar wij ons feest kunnen geven en kunnen eten met de gasten.
We willen qua eten een chinees buffet laten brengen. Het is dus niet nodig dat er een restaurant o.i.d. bij de locatie hoort. Ook kunnen we evt. zelf het drinken inkopen.
We hebben ongeveer 40 daggasten met wie we willen eten. Het feest zal ongeveer uit 80 gasten bestaan.

Tips zijn meer dan welkom. Ik begin net met het bedenken van dingen, en overzie het helemaal nog niet :wink:

Groetjes, Arri

Faith

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #35 Gepost op: 4 januari 2011, 11:14:24 »
Hoi Arri,

Allereerst welkom op dit forum en gefeliciteerd met jullie voornemen om te gaan trouwen!

Ik weet geen locatie in de omgeving van Leiden, maar heb inmiddels wel ervaring met het zoeken naar een goedkope locatie. En ik kan je vertellen dat dit behoorlijk lastig is! Uiteindelijk is het ons gelukt via ons kennissennetwerk. Wij hebben nu 24 uur een klein zaaltje (buurthuisstijl), wel in een mooi natuurgebied, voor 200 euro, waarbij we ook de beschikking hebben over een keuken. Dit zaaltje stond niet op internet o.i.d.
Dus ik raad je aan, als het hier en via zoeken op internet niet lukt, je kennissennetwerk eens door te spitten! Veel succes! :biggrin:

En nog een tip: je hebt wel een relatief goedkope zaak met bruidskleding in Leiden, waar ik mijn jurk ook heb gehaald.(www.bruidsoutlet.nl) Ik hoop dat je daar iets aan hebt.

suzan1983

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #36 Gepost op: 4 januari 2011, 13:04:29 »
Wij hielden ons feest in het dorpshuis hier. Kostte alleen de drankjes.
WAt faith al zegt, zaaltjes, kantines, tuin (ligt eraan wanneer je trouwt)

Veel plezier met de voorbereidingen!

Daniƫlle B

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #37 Gepost op: 4 januari 2011, 19:04:45 »
Ha aanstaande bruiden/gommen! :)

Ik ben net nieuw op het forum, en wil meteen de gelegenheid aangrijpen om hier jullie tips te vragen.
Mijn vriend (student) en ik (werkend) zijn van plan om komend jaar te gaan trouwen.
Onze bruiloft moet zeer low-budget zijn, omdat we simpelweg het geld niet hebben om een groot, duur knalfeest te geven. Van ons hoeft dat ook niet, we willen met een klein clubje intimi een superdag meemaken.

Wij zijn op zoek naar een locatie in de buurt van Leiden waar wij ons feest kunnen geven en kunnen eten met de gasten.
We willen qua eten een chinees buffet laten brengen. Het is dus niet nodig dat er een restaurant o.i.d. bij de locatie hoort. Ook kunnen we evt. zelf het drinken inkopen.
We hebben ongeveer 40 daggasten met wie we willen eten. Het feest zal ongeveer uit 80 gasten bestaan.

Tips zijn meer dan welkom. Ik begin net met het bedenken van dingen, en overzie het helemaal nog niet :wink:

Groetjes, Arri


Hoi Arri,

Allereerst gefeliciteerd.
Ik woon zelf in Leiden maar kan niet zeggen dat er (naar mijn smaak) gezellige locaties zijn die goedkoop zijn.
Je komt dan bij speeltuinverenigingen bijvoorbeeld. De speeltuin in de vogelbuurt verhuurt het 'clubhuis' regelmatig voor feesten, als er kinderen zijn is deze wel leuk. Zo zijn er meer speeltuinen (bijv. beatrix) die dit doen.
In voorschoten kun je het Cultureel Centrum Vooschoten huren, van horen zeggen is de prijs best redelijk als je goed onderhandelt. :wink:
In leiden heb je het Antonius Clubhuis e.d. maar geen idee wat dat kost. Is het niet mogelijk iets bij de studentenvereniging van jouw vriend te doen?

Succes met zoeken!

Groetjes,

Daniƫlle

Vla13

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Leiden eo
« Reactie #38 Gepost op: 4 mei 2014, 10:26:52 »
Hallo allemaal,

Vorige week hebben we te horen gekregen dat mijn moeder ongeneeslijk ziek is. Omdat we graag mijn moeder bij de bruiloft willen, in zo'n goed mogelijke conditie, hebben we besloten om onze bruiloft die gepland was van juni 2015 naar voren te schuiven en in de herfst/winter al te gaan trouwen.
Ipv landelijke sfeer met buiten eten, moeten we nu dus even omschakelen. Gelukkig zijn m'n lief en ik allebei enorme liefhebbers van vuur en kaarsjes, dus past dit ook heel goed bij ons. Probleem is echter dat ik nog niet echt veel locaties in de omgeving heb kunnen vinden die een speciale 'winterbruiloft' aanbieden of waar ik het me kan voorstellen.
Misschien hebben jullie suggesties voor mooie locaties in Leiden en directe omgeving waar we bv. met vuurkorven, Heaters en een tent buiten zouden kunnen werken voor ontvangst en borrel en misschien een open haard/veel kaarsen in de ruimte van het diner?

Ik hoop dat jullie wat suggesties hebben, het moet allemaal op wat kortere termijn dan gepland helaas.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards