collapse

Auteur Topic: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen  (gelezen 51429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kattekliek

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #25 Gepost op: 20 september 2010, 20:47:50 »
Deze site ken ik niet.
Maar onze geboortekaartjes hadden we bij een andere site. (geboortepost)
Ze hebben ook trouwkaarten.

www.trouwpost.nl

Wij zijn er tevreden over.
Deze hebben wij ook gebruikt, met een geheel zelfontworpen kaart. Zeer tevreden! Het is o.a. zeer handig dat je kaarten gelijk kunt laten versturen naar de genodigden, hoef je niet alle enveloppen zelf te schrijven (en het adres wordt er met een mooi 'schrijf'lettertype opgeprint).

secricible

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #26 Gepost op: 29 december 2011, 21:09:27 »
Tja, morgen gaan we rond kijken voor de uinodigingen voor onze bruiloft. We trouwen pas in Augustus maar in overleg met onze locatie is het verstandig om de uitnodigingen zo vroeg al te sturen. We trouwen ver uit de buurt van de meeste mensen en nog in het hoogseizoen en beide hotels beginnen al vol te lopen, dus wil voorkomen dat mensen straks geen slaapplek meer hebben.
Nu hebben we besloten dat we bijv. bepaalde tantes en ooms overdag willen, maar de nichten en neven alleen in de avond. Dit zijn vaak al oudere nichten en neven (boven de 15), dus lijkt me niet heel gek.
Is het het meest handig om 2 verschillende uitnodigingen te sturen, of zou ik dit ook met 1 uitnodiging op moeten kunnen lossen? Hebben jullie hier adviezen over? Misschien een kaart voor het feest sturen aan "fam." en een kaart voor de rest van de dag sturen aan "Dhr. en Mw."??

Lotte09-09

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #27 Gepost op: 29 december 2011, 21:27:08 »
[font="Century Gothic"]Volgens mij zijn er al topic's over de uitnodigingen, dus zoek daar even naar zou ik zeggen voor meer ideeën.

Vrienden van ons gaan in mei trouwen en hebben ruim een maand geleden een mail gestuurd naar alle gasten met daarin de locatie van de bruiloft en de mededeling dat het mogelijk is om er een hotelkamer te boeken, kosten erbij en de manier om te boeken. Met het verzoek als je dat zou doen het dan ook even aan hun te laten weten.  
Ik kan me voorstellen dat zo'n constructie voor jullie ook handig is.
Qua uitnodigingen kan je natuurlijk doen wat je zelf hebt bedacht, maar dat ik wel duur. Ik kan me ook voorstellen dat je een kaart stuurt gericht op het hele gezin met daarin de uitnodiging zoals hij geld voor je neven en nichten met een klein kaartje in de uitnodiging waarin je de oom en tante uitnodigt voor de hele dag. (je kunt dan bv een standaard briefje maken met beste (of lieve) .... en dan zelf per genodigde de namen opschrijven.
Dus 1 kaart met daarin de uitnodiging voor de avond en een briefje erbij voor degene die je als daggast wilt.
[/font]

secricible

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #28 Gepost op: 29 december 2011, 22:33:11 »
Over het hoe en wat we doen i.v.m. hotel dat is al geregeld, dat komt allemaal goed. Dat was ook meer bedoeld als achtergrond informatie waarom we nu al uitnodigingen versturen terwijl we pas in augustus trouwen :)
Wat jij aangeeft was ook mijn andere idee, ik hoop alleen dat het dan wel duidelijk genoeg is en dat het niet vervelend over komt.. Daar ben ik een beetje bang voor.

marian1313

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #29 Gepost op: 29 december 2011, 23:02:57 »
Ik zou wel voor twee aparte uitnodigingen gaan, dit hebben wij ook gedaan in hetzelfde geval. (Neefje en nichtje alleen voor de receptie, oom en tante voor het feest 's avonds).

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #30 Gepost op: 30 december 2011, 07:35:15 »
Ik persoonlijk vind twee apparte uitnodigingen netter, en heb dat dus ook gedaan met thuiswonende neven en nichten. Ik weet dat er dan nog mensen zijn die zich gepaseerd voelen :dry:

Is je locatie trouwens goed bereikbaar met het openbaar vervoer, of kunnen degene zonder rijbewijs met anderen meerijden?

Maidenofmay

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #31 Gepost op: 7 januari 2012, 10:13:22 »
Wij hadden ook te maken met thuiswonende neven die geen daggast waren, maar hun ouders wel. We hebben ervoor gekozen om aparte uitnodigingen te versturen. Ik vond het zelf niet zo aardig om een daggastkaart naar de familie te sturen met een inlegvel 'trouwens, jullie kinderen mogen alleen op de receptie komen' Maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

djm008

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #32 Gepost op: 18 februari 2012, 19:36:33 »
Zijn er hier mensen die wellicht meer weten of er de mogelijkheid is een trouwkaart van David de Kabouter te bestellen?

Tips zijn welkom.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #33 Gepost op: 18 februari 2012, 19:48:00 »
Je kan ook zelf naar een drukker gaan met een ontwerp/idee denk nl niet dat er een standaard kaart voor is
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2012, 19:48:14 door Happy Bride »

Soraaytje

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #34 Gepost op: 29 februari 2012, 16:44:57 »
Wat een grappig en origineel idee..David de Kabouter, echt schattig!
Ik zou inderdaad ook met de gewenste afbeelding naar de drukker gaan, ben het nog nergens tegen gekomen.
Succes!

MaaikeenRaymond

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #35 Gepost op: 2 april 2012, 21:57:24 »
Hallo,

Ben een beetje aan het prutsen met de tekst voor de uitnodiging, en wil onderaan graag een RSVP neerzetten. Nu weet ik zelf sinds kort pas wat het betekend  :wink: En ik denk dus ook dat er heel veel gasten zijn die hetzelfde hebben.  :biggrin:  Hoe kan ik dit het beste verwoorden.
Ook willen we graag van tevoren een klein beetje weten hoeveel collega's er komen. Is het handig, om een lijst mee te sturen, of een email adres aan te maken, waarop mensen kunnen doorgeven met hoeveel ze komen?

Dit is de tekst voor de avondgasten:  

Raymond en Maaike

Op vrijdag 12 oktober 2012 zeggen wij “Ja” tegen elkaar!

Vanaf 20.30 uur bent U van harte welkom om met ons mee te feesten bij
Restaurant “Florilympha” Lutterzandweg 16, 7587 LH De Lutte.

Raymond en Maaike
Adres
Adres

Ceremoniemeester: Jeroen Achternaam, Tel. 06-……..

twijfeltje

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #36 Gepost op: 2 april 2012, 22:10:24 »
Erbij zetten:

Laat je voor ... weten of je komt?
Mail het aantal personen naar ...@...

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #37 Gepost op: 3 april 2012, 09:05:29 »
Wij zetten erbij:

Verhinderd?
Graag voor 15 mei een berichtje.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #38 Gepost op: 3 april 2012, 09:17:38 »
In het teksten topic en de voorbeeld uitnodigingen vind je nog meer voorbeelden, zou daar 'even' door heen struinen.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #39 Gepost op: 3 april 2012, 09:30:49 »
Bij ons staat er gewoon op, laat je het weten als je niet kunt komen?

MaaikeenRaymond

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #40 Gepost op: 3 april 2012, 12:06:41 »
Thanxs allemaal, het is eigelijk zo en simpel zinnetje. Maar kon er ff niet op koen!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #41 Gepost op: 4 april 2012, 08:37:31 »
Soms zit je zo met moeilijke termen in je hoofd dat de makkelijkere bewoordingen even niet in je op komen :wink:
En dan ga je ws ook nog twijfelen, is het wel netjes, kan het wel wat doen andere?
Succes met het maken van je tekst!

September2012

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #42 Gepost op: 1 juli 2012, 15:26:45 »
Hi allemaal,

We zijn  nog steeds druk bezig met het uitzoeken van een mooie trouwkaart. Wat vinden jullie van een zwarte trouwkaart. Ik heb een voorbeeld van de kaart die we op het oog hebben erbij gevoegd. Graag jullie mening.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #43 Gepost op: 1 juli 2012, 16:13:30 »
Misschien even in dit topic je vraag stellen? Klik
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2012, 16:13:43 door Jof »

kwarkje

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #44 Gepost op: 1 juli 2012, 21:04:22 »
Erg stijlvol  :) Mooi!

Leo1986

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #45 Gepost op: 8 juli 2012, 21:40:53 »
Erg mooi! Wij neigen ook naar een donkere (zwarte?) trouwkaart :)

marian1313

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #46 Gepost op: 9 juli 2012, 07:50:22 »
Wij hadden ook een paar zwarte trouwkaarten op internet gezien die we mooi vonden. Maar toen we een proefexemplaar in huis hadden vonden we het erg tegenvallen, het zag er gewoon niet zo mooi uit (ik weet niet meer wat, ze waren geloof ik erg mat en je zag er snel vingers op). Maar zo te zien hebben jullie ook een 'echt' exemplaar, als die wel gewoon mooi is zou ik het doen!

twijfeltje

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #47 Gepost op: 9 juli 2012, 11:23:23 »
Ligt inderdaad aan het materiaal en de inkt

ikke89

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #48 Gepost op: 9 juli 2012, 12:17:36 »
ik zou zelf niet zo snel kiezen voor zwart. Onlangs een zwarte kaart gehad maar ik vond het er erg somber uit zien.. Maar dat is natuurlijk mijn mening... Kan er ook heel chic uitzien.. Ik houd meer van kleur dus is de voorkant van onze kaart is dan ook een rode roos geworden...

Maar aan de hand van de proefdruk kun je pas echt een goede indruk krijgen...
Kijk ook goed naar wat voor papier je wilt. Daar kan ook een enorm verschil in zitten...

I-Know-What-I-Am

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #49 Gepost op: 11 juli 2012, 23:22:59 »
Die van ons is zwart: schoolbord zwart. Ik vond het wel origineel.  
Staat ook in het topic dat Jof hierboven noemde.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards