collapse

Auteur Topic: Tekst Voor De Ambtenaar?  (gelezen 5004 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marlieske

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Gepost op: 23 januari 2006, 16:45:48 »
Hallo allemaal,
nu ben ik druk aan het zoeken naar een leuke tekst/gedicht om de ambtenaar voor te laten lezen op de plechtigheid, liefst van een bekender persoon nu ben ik dit tegen gekomen van Dolf Jansen en wilde even jullie mening vragen, want ik wil absoluut niet zo'n kwijlend gedichtje of zoetsappig gebeuren hebben, want tja zo zijn we niet ... dit is dus een gedichtje dat je in heeeeel rap tempo moet lezen, moet dus ff kijken of onze ambtenaar dat wel kan anders vragen we een goede vriend dit voor ons te doen.


vertel me niet waar je ooit was
het is voorbij het maakt me klein
ik wil weten waar je heengaat
zodat ik daar al kan zijn

ik baan het pad en warm het bed
ontdoe het beeld van schone schijn
jij arriveert en een ding telt:
ik zal er altijd voor je zijn

jij zoekt mijn ogen, in mijn blik
herken je dat ik je herken
de stilte helpt me meer dan ooit
te begrijpen wie ik ben

ik zoek de zin die alles zegt
in zwart op wit of hemelsblauw:
‘samen zijn we overal
ik ben nergens zonder jou’

Wat vinden jullie ervan , en wat leest/leesde bij jullie de ambtenaar voor?
Alle ideeën zijn welkom!!!

Groetjes Marlies

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2006, 17:36:55 »
Vind je het niet leuker als de ambtenaar zelf een tekst verzint? Ik ga me daar in ieder geval niet mee bezig houden. Het is zijn praatje en daarin mag ie zeggen wat hij wil. Maar dat is mijn mening hoor.
Ik vind deze tekst mooi, maar meer iets om zelf aan je partner voor te dragen, omdat het in de ik-persoon is geschreven.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2006, 17:37:25 door Jorieke »

smartie

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2006, 17:41:32 »
Wij laten dat ook de ambtenaar doen.

Nienke

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2006, 17:49:50 »
Ik vind deze ook erg leuk, heb hem toen voor het eerst bij een show van Dolf Jansen gehoord!

Ik denk inderdaad niet dat ik de ambtenaar een tekst ga geven, maar misschien kan je vragen of je het zelf mg voorlezen? Dat is misschien nog wel leuker!

Mags

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2006, 18:12:59 »
[quote name=\'Jorieke\' post=\'72941\' date=\'23 January 2006, 17:36\']Vind je het niet leuker als de ambtenaar zelf een tekst verzint? Ik ga me daar in ieder geval niet mee bezig houden. Het is zijn praatje en daarin mag ie zeggen wat hij wil. Maar dat is mijn mening hoor.
Ik vind deze tekst mooi, maar meer iets om zelf aan je partner voor te dragen, omdat het in de ik-persoon is geschreven.[/quote]
Wij ook. Twee weken van te voren komt hij/zij ons intervieuwen en dan wordt daar een luek verhaaltje van gemaakt. Ik heb dat ook al bij twee andere stellen meegemaakt... een beetje goeie ambetenaar maakt er echt een leuk verhaaltje van hoor....

Zo'n gedicht zou ik idd zelf voorlezen... het komt dan mooier uit... het betekend dan net wat meer. Maar da's mijn mening hoor..  :wink: (Of zelf eentje schrijven? Gebasseerd op??)
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2006, 18:15:42 door Mags »

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2006, 19:09:42 »
het gedicht vind ik erg mooi, maar wat de anderen al zeggen: iemand verzind zelf wat de speech gaat worden. Dus wellicht dat je kan overleggen met die desbetreffende persoon of het mogelijk is om dat erin te verwerken. Misschien wil die persoon dat wel niet (heb je ook nog kans van).... maar ik denk dat het wel geheel onmogelijk wordt om de gehele tekst te maken want ik denk niet dat ze daartoe bereid zijn.

happygirl

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2006, 19:20:01 »
Een mooi gedicht...ik zou het persoonlijk door een vriend ipv de ambtenaar laten voorlezen........

Thora&Neanie

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2006, 00:40:42 »
Onze  ambtenaar vroeg ons zelf of we een gedicht wilden aandragen/uitzoeken waar ze mee kon afsluiten

bruidje

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2006, 06:22:38 »
Onze ambtenaar had ook zelf een gedicht.
ter afsluiting deden onze dochtertjes een liedje voor ons.
mischien kun je dit bv zelf ter afsluiting voorlezen

carol.line

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2006, 19:30:08 »
[quote name=\'bruidje\' post=\'73015\' date=\'24 January 2006, 06:22\']Onze ambtenaar had ook zelf een gedicht.
ter afsluiting deden onze dochtertjes een liedje voor ons.
mischien kun je dit bv zelf ter afsluiting voorlezen[/quote]

ff off topic: Bruidje, wie was jullie ambtenaar? of hadden jullie er geen uit Enschede?

Ylang

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #10 Gepost op: 27 februari 2006, 23:42:34 »
Ik ken het gedicht, en vind het wondermooi!!

Ik heb er eigenlijk niet over nagedacht, geef ik iets om voor te laten lezen of niet. Ik weet wel dat ik niet van die flauwe humor wil, en ook geen plechtige toespraken die me aan een troonrede doen denken :tongue: Mooi ceremonieel maar wel luchtig. Hopelijk gaat ze me snappen  :blink:

Ik zie er trouwens niet zo'n probleem in om dat voor te laten lezen, liedjes zijn toch ook altijd vanuit de Ik vorm gezongen en daar luister je ook naar (of is dit een domme vergelijking?  :rolleyes:)  Mocht je jezelf ook bedenken, of je twijfelt aan haar of zijn voordracht, dan kun je het misschien ook zelf doen.

Laat je weten wat je beslist?  :)

bruidje

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2006, 07:10:27 »
[quote name=\'carol.line\' post=\'73104\' date=\'24 January 2006, 19:30\'][quote name=\'bruidje\' post=\'73015\' date=\'24 January 2006, 06:22\']
Onze ambtenaar had ook zelf een gedicht.
ter afsluiting deden onze dochtertjes een liedje voor ons.
mischien kun je dit bv zelf ter afsluiting voorlezen[/quote]

ff off topic: Bruidje, wie was jullie ambtenaar? of hadden jullie er geen uit Enschede?
[/quote]



sorry een heeeeele late reactie

wij hadden een amtenaar uit rhenen omdat we daar ook trouwde  (ouwehands dierenpark)

Marlieske

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2006, 08:32:10 »
ik weet nog niet goed wat ik ermee ga doen ter zijner tijd maar eens vragen aan de ambtenaar.
blijft toch een mooi gedicht en past ook wel bij ons.

jodie

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #13 Gepost op: 2 maart 2006, 14:12:10 »
volgs mij weet je het wel maar hou je je in ...als jij dat gedicht wil het haar gewoon op laten dragen

bruidje

  • Gast
Tekst Voor De Ambtenaar?
« Reactie #14 Gepost op: 2 maart 2006, 16:25:56 »
[quote name=\'Marlieske\' post=\'76796\' date=\'28 February 2006, 08:32\']ik weet nog niet goed wat ik ermee ga doen ter zijner tijd maar eens vragen aan de ambtenaar.
blijft toch een mooi gedicht en past ook wel bij ons.[/quote]


mischien kan je het zelf opdragen aan je schat

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards