collapse

Auteur Topic: Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk  (gelezen 7225 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LovelyMe

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Gepost op: 20 maart 2009, 12:23:19 »
Hoihoi,

Voor onze huwelijksmis in de katholieke kerk zijn wij nog op zoek naar een zangeres of koor. In de kerk mogen geen cd's worden gedraaid en geen muziek vinden wij wel heel sober. We hebben helaas niet meer zoveel budget over, dus het moet een klein beetje betaalbaar blijven.

Heeft iemand tips voor een zangeres of koor (niet te groot, het is maar een klein kerkje haha)? Wij trouwen in Hoensbroek (zuid-Limburg).

Edit: we hebben inmiddels een zangeres gevonden :).
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2009, 12:11:32 door LovelyMe »

Herjan

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2009, 12:40:35 »
Is dat het elfde gebod geworden? "Gij zult geen CD's draaien in den kerk?" Wat een belachelijke situatie weer. Maar goed, dat is mijn persoonlijke frustratie tegen het instituut "kerk". Ze weten echt niet meer waar het eigenlijk om gaat daar.

Maar on topic: je vergeet te melden waar je trouwt, welk budget je hebt en wie je al gevraagd hebt. Vaak zijn er verschillende koren verbonden aan een kerk. Daarnaast lijkt het me slim om in het kerkboekje (komt vast elke maand wel uit) een advertentie te zetten.

LovelyMe

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2009, 14:45:27 »
Ik heb vermeld waar ik trouw en ik heb nog niemand gevraagd. Een budget heb ik niet, het moet gewoon niet te duur zijn :wink:. Iedereen kan wel inschatten dat ik geen koor van 3000 euro zoek voor dat uurtje, maar gewoon een redelijke prijs. Wat dat is, weet ik niet. Ik zoek namelijk niet elke dag een koor... Ik bepaal nadat ik gezien heb wat zoiets ongeveer kost, of we het geld ervoor hebben.

Advertentie in kerkboekje is wel een idee... Maar ik probeer het eerst op deze manier. Want ik wil eerst even kijken wie en wat het is, voor ik iemand contacteer. De pastoor had ook nog een lijstje, maar dat zijn van die oudbollige koren van 60+ers, wat ik liever niet heb.

En je frustratie richting de kerk... Sja da's uiteraard een persoonlijke mening. Ik respecteer gewoon de wensen van pastoor. Daarnaast heeft de kerk ook geen geluidsinstallatie.

Sjoco

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2009, 14:48:09 »
Kijk eens bij een conservatorium, genoeg jonge studenten die wel wat willen oefenen (bijverdienen) Of bvb koor van de fontys hogeschool. Er zijn ook jongerenkoren, heb je toch een wat vlottere stijl mee misschien. En een soliste of duo, die zijn er ook zat! Succes

LovelyMe

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2009, 14:51:03 »
Goeie tip ja, het conservatorium :biggrin:. Ga ik meteen eens opzoeken.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2009, 17:01:45 »
http://koren.startkabel.nl/ Hier staat per provincie een aantal koren vermeld :)

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2009, 18:24:47 »
Heb je geen mensen in je vriendenkring of familie die zingen of muziek maken?
Wij hebben 3 nichtjes (2 van mijn kant, 1 van de familie van mijn aanstaande) gevraagd en zij vinden het superleuk om te zingen!

EDIT: ennuh.. de kosten.. ze mogen op feest komen :)
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2009, 18:25:13 door Kabouter80 »

svdh

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2009, 09:06:07 »
Wij hadden http://www.artiworld.com/overview/10962.html en dan de zangeres met gitarist. we hebben ook heel veel reacties gekregen dat de muziek/zang zo mooi was.

rottweilertje

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2009, 23:43:30 »
[quote name=\'svdh\' post=\'218789\' date=\'23 March 2009, 09:06\']Wij hadden http://www.artiworld.com/overview/10962.html en dan de zangeres met gitarist. we hebben ook heel veel reacties gekregen dat de muziek/zang zo mooi was.[/quote]

hey,
weet niet wat je budget is maar wij hebben 450 euro betaald voor gospelkoor toghter super echt waar.
wij zijn ook in een rk kerk getrouwd en bij ons was het geen probleem,
misschioen is  dat een oplossing.

groetjes

LovelyMe

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2009, 13:39:56 »
Hoihoi,

Ik ben inmiddels voorzien in een zangeres. Wij hebben Hannelore als zangeres (www.huwelijkszangeres.nl) en kost 300 euro, past mooi binnen het budget.

Een koor was geen goed idee, het is een heel klein kerkje en ben bang dat je dan zo weggeblazen wordt haha. Maar bedankt allemaal voor de tips!
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2009, 13:40:38 door LovelyMe »

roxanne29-08

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #10 Gepost op: 27 mei 2009, 12:02:05 »
ohh beetje laat, maar weddingsingers.nl zijn ook erg goed..

dory

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #11 Gepost op: 27 mei 2009, 12:44:26 »
Hannelore had ik toen ook gevenden. Vond haar ook erg leuk. Maar ze zit niet in onze regio. Het was voor haar jammer genoeg te ver.

Wij hebben valentino ze waren ook op de trouwbeurs.

http://www.valentinoslivemusic.nl/

Slecht 275 euro voor 1 uurtje.

CyrinaChris

  • Gast
Zangeres/koor Voor In Katholieke Kerk
« Reactie #12 Gepost op: 29 mei 2009, 00:42:21 »
Wij hebben hetzelfde probleempje alleen dan in de regio Hengelo.

We zijn eventueel nog aan het kijken voor inderdaad een kerkkoor.
 We trouwen ook in een klein kerkje en zijn bang dat het aantal koorleden groter is dan de gasten.

Wij zijn ook al aan het kijken via de muziekschool hier.

maar tips zijn altijd welkom.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards