collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1073424 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2850 Gepost op: 15 mei 2013, 11:50:00 »
Ik zou het echt wel proberen te zeggen, misschien iets in de richting van....dat het echt etiquette is om niet in het wit (of een tint daar van) te verschijnen op de bruiloft van iemand anders....zeg dat je toevallig een artikel tegen kwam over trouw-etiquettes of zo....subtiel, maar wel duidelijk! En inderdaad, wat Aggies ook zegt, het is niet een discobal, als de zon lekker vel schijnt verblind ze iedereen met die glimmertjes!

Owww....ik dacht dat je bij tui zat...maar nee, dat klopt ook...je zit bij vx! Nee, dan waren we geen collega's geworden! ;-)

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #2851 Gepost op: 15 mei 2013, 12:19:53 »
Hey Maggy,

gewoon er iets van zeggen hoor, en die schoenen en tasje nog daar aan toe..maar dat jurkje (volgens mij ook nog mega kort) kan ECHT niet.
Niks persoonlijks, gewoon volgens de etiquette... je mag tijdens een huwelijk echt wel uitpakken met bloemenprints,felle kleuren etc, maar over het algemeen ga je gewoon niet in het wit, creme, of iets wat er op lijkt, tenzij anders vermeldt en daarmee uit.

Oh en wat herkenbaar die "kop in het zand stekende" reactie van aanstaande, doet die van mij ook vaak als ik een conflict is..
Ik heb trouwens precies hetzelfde probleem, maar dat de jurk van een gast veel te somber is, terwijl ik heel vrolijk wil, maar ja dat laat ik dan maar...

etiquette
Je kunt er van uitgaan dat de volgende kleding niet gedragen wordt wanneer je te gast bent tenzij het op uitdrukkelijk verzoek van het bruidspaar is:

Zwart tijdens een huwelijksceremonie op de dag. Het lijkt dan net alsof je in rouw bent.
Wit, want dat is alleen voorbehouden aan de bruid
Jeans
Alles wat te bloot is, vooral tijdens de kerkelijke inzegening. Neem dan altijd een sjaal, stola of bolero mee wanneer je een strapless jurk of jurk zonder mouw draagt.



kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2852 Gepost op: 15 mei 2013, 13:06:59 »
FOTOGRAAF GEBOEKT!!! Een echte fotograaf deze keer, met een kvk-inschrijving en mooie foto's! Kijk maar even op www.frn-fotografie.nl

Pfff....opgelucht! We gaan nu naar het restaurant om daar het een en ander door te spreken! Ook leuk!!!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #2853 Gepost op: 15 mei 2013, 19:20:34 »
Maggy, je kan altijd nog een fles rode wijn in haar koffer doen...met een barst erin! hihih....(insert evil laugh)

:lol2:
Maggy zeg er aub iets van vanavond bij het sporten. Anders blijf je jezelf eraan ergeren.

Fijn, dat de akte getekend is Vlinder. Kan ook maar gebeurt zijn. Wanneer heb je ook alweer controle?

KM super fijn dat jullie een fotograaf geboekt hebben. *kijkt even op de site* Mooie foto's!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2854 Gepost op: 15 mei 2013, 20:20:43 »
Jawel hé, we zijn er blij mee! (weer iets van het lijstje af)

We zijn in het restaurant geweest en we mogen zoveel zelf doen, we mogen zelfs zelf champagne meenemen en glazen en hun schenken dan voor ons, we mogen zelf de taart verzorgen, ze vragen geen schotelgeld en serveren uit...heerlijk! Nu alleen nog kijken wat we gaan doen qua aankleding, ook dat mogen we zelf verzorgen, maar het is al een mooi restaurant, heeft niet veel nodig, ga denk ik voor wat tafelstukkje, misschien de pompoms (die ik toch al gemaakt had) en ik wil bij elk bord een kaartje leggen zoals dit... http://prettybrasstacks.com/table-setting-thank-yous/   zaterdag even kijken of mijn zwager een korting kan regelen bij de bowlingbaan, hij kent daar mensen, dus wie weet en dan zijn we zo goed als rond voor de grote dingen! Ik ben blij! We hebben trouwens nog steeds ook niets gehoord van de locatie die ze nog aan het bouwen zijn, vanmiddag er even langs gereden, een grote bouwval, dus extra bevestiging dat we een slimme keus hebben gemaakt!

Productief dagje!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #2855 Gepost op: 15 mei 2013, 21:18:47 »
Ben benieuwd Maggy, of je er vanavond nog wat van gezegd hebt?
En wat een mooie gemene opmerking van Kirrie hihihi

Trouwens fijn Kirrie dat de fotograaf geboekt is! En dat restaurant is ook lekker makkelijk! Heerlijk! Wij betalen echt overal de hoofdprijs voor  :blush: En gaan jullie bowlen als activiteit? Is wel lekker ontspannen en relax zeg en past denk ik echt in de sfeer die jullie willen creëren!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #2856 Gepost op: 15 mei 2013, 21:30:59 »
Portfolio ziet er goed uit km! En doe kaartjes op de borden vind ik ook een super leuk idee!

Ik heb het niet gedaan... ik heb echt geen gezin in gezeur zo vlak voor de bruiloft. Heb tijdje terugook al gedoe gehad omdat ik te direct (eerlijk) ben. Gisteren wel gezegd dat ik dr een glitter bol vind en gevraagd of ze naar de toppers gaat..... ze zei dat net in het echt wel mee valt.

Net tijdens sporten wel heel even over kleding in het algemeen gehad en gevraagd wat zij wit en wat zij creme vind.... en nog even tussen neus en lippen dat mijn jurk ivoor is en dus ook soort cremewit is....nou ik zie het wel. Misschien vind ik ergens nog iets van weetjes over trouwen waar ook zoiets bij staat.




kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2857 Gepost op: 15 mei 2013, 21:35:46 »
Gemene opmerking van mij??? (moet even terug lezen denk ik!)

@Sperzieboon, ja, je betaald al snel overal de hoofdprijs voor volgens mij, maar goed, als het kan en je hebt bij het pinnen of overschrijven van grote bedragen niet elke keer het idee dat iemand naast je met z'n nagels over een schoolbord krast...dan is het prima toch? (zo voel ik me altijd als ik een grote uitgave moet doen!)

De sfeer die we nu willen creeeren is voornamelijk familie / vrienden, gezelligheid en gewoon lol, zeker aangezien er best wat kindjes bij zijn...we willen gewoon een leuke dag en ik denk dat we dat hiermee wel gaan bereiken.

@Maggy, die weetjes ga ik voor je zoeken...wie weet kun je die "per ongeluk" bij haar terecht laten komen...als ze het dan nog niet snapt..dan moet haar vriend echt een slimmere vriendin gaan zoeken!   :biggrin:

ff een vraagje over sokken van jullie mannen, die van mij draagt echt ALTIJD elke dag witte sportsokken (we hebben ook echt wel 60 paar sportsokken in huis) een hij gruweled echt van idee van die dunne zwarte "nette" sokken...hij draagt ook gewoon sneakers onder z'n pak, wel nieuwe natuurlijk, die we speciaal daarvoor kopen, wat voor sokken moet hij aan??? Is er ook een nette sok maar dan niet zo dun?? (nu ik dit zo lees denk ik...waar sta je bij stil, maar goed, sokken zijn een big deal voor hem! ;-) )

*edit: gemene opmerking gevonden!, ik ben echt een heel aardig persoon hoor!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2858 Gepost op: 15 mei 2013, 21:48:59 »
@KM, zwarte sportsokken?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2859 Gepost op: 15 mei 2013, 21:50:05 »
Bedankt voor de complimenten  :blush:

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #2860 Gepost op: 15 mei 2013, 21:50:36 »
Haha grappig!  Mijn as heeft altijd zwarte sportsokken... maar voor onder zn pak ga ik gewoon dunne creme sokken kopen ik overleg dat niet eens. Wij weten toch veel beter wat mooi is!

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2861 Gepost op: 15 mei 2013, 21:50:59 »
Gemene opmerking van mij??? (moet even terug lezen denk ik!)

@Sperzieboon, ja, je betaald al snel overal de hoofdprijs voor volgens mij, maar goed, als het kan en je hebt bij het pinnen of overschrijven van grote bedragen niet elke keer het idee dat iemand naast je met z'n nagels over een schoolbord krast...dan is het prima toch? (zo voel ik me altijd als ik een grote uitgave moet doen!)

De sfeer die we nu willen creeeren is voornamelijk familie / vrienden, gezelligheid en gewoon lol, zeker aangezien er best wat kindjes bij zijn...we willen gewoon een leuke dag en ik denk dat we dat hiermee wel gaan bereiken.

@Maggy, die weetjes ga ik voor je zoeken...wie weet kun je die "per ongeluk" bij haar terecht laten komen...als ze het dan nog niet snapt..dan moet haar vriend echt een slimmere vriendin gaan zoeken!   :biggrin:

ff een vraagje over sokken van jullie mannen, die van mij draagt echt ALTIJD elke dag witte sportsokken (we hebben ook echt wel 60 paar sportsokken in huis) een hij gruweled echt van idee van die dunne zwarte "nette" sokken...hij draagt ook gewoon sneakers onder z'n pak, wel nieuwe natuurlijk, die we speciaal daarvoor kopen, wat voor sokken moet hij aan??? Is er ook een nette sok maar dan niet zo dun?? (nu ik dit zo lees denk ik...waar sta je bij stil, maar goed, sokken zijn een big deal voor hem! ;-) )

*edit: gemene opmerking gevonden!, ik ben echt een heel aardig persoon hoor!

Oke, nietlullig bedoeld, maar WITTE SPORTSOKKEN?  :blink: dat kan en mag niet meer hoor. Zeg dat maar tegen AS :-) en ik zou voor de dag ook gewoon nette zwarte sokken kopen.

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2862 Gepost op: 15 mei 2013, 21:52:11 »
Bedankt voor de complimenten  :blush:

????

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #2863 Gepost op: 15 mei 2013, 21:55:59 »

*edit: gemene opmerking gevonden!, ik ben echt een heel aardig persoon hoor!

Hihihi dat geloof ik best hoor!
 
En we hebben wat inbrekers hier zie ik ;) Haha, maar ik dacht inderdaad ook gewoon aan zwarte sportsokken. Maar je kan misschien ook juist sokken zoeken met een knipoog zeg maar. Een plaatje van zijn favoriete disneyheld, met een bruid/bruideogom er op, met iets dat verwijs naar jullie themakleuren etc. Maar Maggy's tactiek is ook wel een goeie! ;)

En Maggy, als jij er op deze manier happier mee voelt, moet je het ook lekker zo laten hoor. Tis natuurlijk makkelijk van ons gezegd, maar lastig om echt tegen haar te zeggen natuurlijk.

Oh En Aggies, Jnine heeft de uitnodiging van Destino ontworpen! ;)

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2864 Gepost op: 15 mei 2013, 21:57:51 »
Oh gelukkig. Ik dacht even dat het de schoonzus van maggy was die ons bedankte hahaha

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #2865 Gepost op: 15 mei 2013, 22:41:25 »
Hahahaa zou zo maar kunnen natuurlijk!

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #2866 Gepost op: 15 mei 2013, 23:01:20 »
Haha dat was echt te grappig!

 @kirrie: fijn dat je nu fotograaf hebt.. begreep ik nu dat je gaat bowlen? In je trouwjurk? Vraag me wel af hoe..
zwarte puma sportsokken?

@Prijs: we hebben overal op onderhandeld, scheelt echt enorm..

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #2867 Gepost op: 16 mei 2013, 10:21:00 »
Oh gelukkig. Ik dacht even dat het de schoonzus van maggy was die ons bedankte hahaha

Oh, dat zou geweldig zijn. Misschien is het dan wel duidelijk ;)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2868 Gepost op: 16 mei 2013, 10:49:04 »
hahaha, ja, het is triest maar waar...witte sportsokken ...ik zal inderdaad eens gaan kijken naar gladde zwarte sportsokken...mijn as is als het gaat om zijn sokken en ondergoed een beetje een ocd typje...altijd witte sokken en altijd een volledig zwarte boxer, geen plaatjes geen kleurtjes, altijd zwart en altijd van hetzelfde merk...hihihi...wel lekker makkelijk shoppen!

Hahaha....'t zou inderdaad wel een stunt zijn als de "vriendin" van maggy ineens op zou duiken hier, nou ja, dan hoef je het in elk geval niet meer uit te leggen!

En wedding, ik heb geen lange jurk, dus dat gaan prima!!

Onderhandelen scheelt inderdaad enorm, maar ik ben er bijzonder slecht in, wij betalen meestal overal gewoon de hoofdprijs voor....aangezien as het ook echt niet goed kan!

@Jnine, het ziet er echt goed uit, je hebt talent!

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #2869 Gepost op: 16 mei 2013, 11:06:21 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 10:04:14 door destino »

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #2870 Gepost op: 16 mei 2013, 11:53:04 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 10:04:00 door destino »

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2871 Gepost op: 16 mei 2013, 14:43:27 »
De website van de fotograaf ziet er goed uit Kirriemirrie! Fijn dat dat geregeld is. Mooie kaartjes voor bij de borden en wat leuk dat jullie willen gaan bowlen.
Ik zou dan ook kiezen voor zwarte sportsokken die zullen er toch wel zijn? Dat doet me er aan denken dat we nog nette zwarte sokken moeten kopen voor mijn vriend. Hij heeft wel heel veel paar maar ik vind dan toch ook dat dat nieuw moet zijn hihi!

Joyce, ik moet morgen voor onderzoeken naar het ziekenhuis en krijg daar dinsdag de uitslag van. Best spannend weer, pfff!

Bij ons is het rustig qua voorbereidingen, komende week komen de bedankjes, kijk er erg naar uit, ben benieuwd hoe ze in het echt zijn.
Vandaag het hele huis schoon gemaakt, het is toch superslecht weer en dan hoeft dat van het weekend niet. Vanavond naar mijn nichtje van 6, ze loopt de laatste avond van de avond vier daagse.. hoop zo dat het wat minder regent, zou sneu zijn voor alle kinderen.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #2872 Gepost op: 16 mei 2013, 14:50:59 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 10:03:36 door destino »

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #2873 Gepost op: 16 mei 2013, 15:01:45 »
Ja superfijn dat ik zo snel de uitslag krijg. Gelukkig denken ze in het ziekenhuis goed mee..

Leuk he dit tikkers, ik zag net ineens 4 maanden en 4 dagen staan en ineens overviel me het gevoel 'wat gaat het hard'. Maar bij jou is het nog korter.. super he?

Ik heb de rolletjes pepermunt gezien op de website en vond ze erg leuk; maar als je ze klein vindt kan je ze inderdaad in een zakje doen met wat andere snoepjes erbij. Leuk idee hoor! Dat maakt het misschien net wat meer af?

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #2874 Gepost op: 16 mei 2013, 15:20:31 »
Witte sportsokken kunnen echt niet hoor. Ik heb dat hier ook iemand afgeleerd Op de bruiloft kan het helemaaaaaal niet ;) Nette zwarte sokken? Of wat dikkere?

Vlinder, ik dacht wel dat je bijna naar het zhs moest. Ik dacht de 18e, maar kon me dat eigenlijk niet voorstellen (op een zaterdag). Dus dacht dan dat het ergens deze week moest zijn. Spannend weer! Succes. Fijn dat je al snel de uitslag hebt.
Hmmm.. Het huis schoonmaken. Dat wilde ik deels gaan doen, alleen het opruimen en stofzuigen. Maar dit al de hele dag op de bank voor de tv. Heb het koud (verwarming op 21,5), duf en moe. Denk dat het komt, omdat ik vandaag ongesteld ben geworden. Nja dan geef ik er maar een dagje aan toe :) Ben toch vrij, dus het kan.
Ik hoop ook snel dat het wat minder gaat regenen. Hier is het nog geen minuut droog geweest.

Destino; Ik vind zo'n rolletje alleen erg leuk! Als jullie het te klein vind, kunnen jullier er inderdaad nog iets omheen bedenken.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards