collapse

Auteur Topic: Trouwen In Juni 2013  (gelezen 867752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1275 Gepost op: 14 januari 2013, 12:27:13 »
@Sannepan: Mooi om daar foto's te maken bij water/duinen, weilanden en een molen.
Wij zitten er aan te denken om bij een oude fabriek foto's te laten maken. Deze week moet ik even bellen om het vast te laten zetten. Het is een geliefde fotolocatie.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1276 Gepost op: 14 januari 2013, 12:29:21 »
@ Mootje: Een oude fabriek is ook leuk!! Die hebben we hier ook, alleen dat doen er nu zoveel dat ik het niet meer origineel vind voor ons haha.

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1277 Gepost op: 14 januari 2013, 13:41:33 »
@ Singha, bedankt voor het doorgeven van het typfoutje. Inmiddels hebben we de voorkant van de kaart aangepast en hebben we een proefdruk aangevraagd, dus we zijn in spanning tot we hem ontvangen!
@ Joda, zodra ik thuis ben zal ik de foto zonder de twee foto's delen. We hebben er wel voor gekozen om nog een foto daar te laten staan.

@ Carien, mooie ringen, erg chique!

@ Light in the box, de ene keer moest ik wel invoerrechten betalen en de andere keer niet, dus verschilt per keer en per grote denk ik van het pakketje.

@ BB, mooi pak! Staat je AS goed ;)

@ Anne_Lyze, mooi bruidsboeket, erg romantisch.
@ Bruidsboeket, ik heb ook vaker gehoord dat de AS het bruidsboeket uitzoekt, maar vindt het wel fijn om mijn mening er over te geven aangezien ik er de hele dag mee loop :p

@ Regenseizoen, bij ons viel het regenseizoen dit jaar erg mee. We hebben in 4 weken tijd in totaal 3 dagen echt veel regen gehad. De rest van de tijd was het heerlijk weer en viel er geen druppeltje water :D

@ Mootje, klinkt als een super locatie! Fijn dat het gesprek goed ging.





Crista

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1278 Gepost op: 14 januari 2013, 13:50:01 »
Citaat
Ik heb even 2 plaatjes toegevoegd! van voorbeeld bruidsboeket, worden sowieso pioenrozen, lichtroze en/of wit! Die komen trouwens ook in de decoratie, corsages etc. Ben dol op pioenrozen, altijd al, hebben de romantiek van rozen, maar minderstekelig ;) En ze staan voor luxe en weelde....

Wat een mooie bloemen!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1279 Gepost op: 14 januari 2013, 17:39:41 »
zit op mijn werk en mijn trouwschoenen zijn bezorgd! Strks open maken.. spannend!!!

Kim Righarts

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1280 Gepost op: 14 januari 2013, 18:12:29 »
Jeetje ik had gehoopt dit allemaal op mijn gemakje bij te kunnen lezen maar jullie gaan echt veel te hard pff!
Ik lig nog steeds op bed  :cry: doet zo veel pijn pfff maargoed! Ik zal toch ff reageren op de dingen die ik wel voorbij heb zien komen!

@bloemen die plaatjes waren van jou toch Anne_lyze? die heb ik ook op mijn pinterest staan haha! Ik wil of dus net zoals op die plaatjes een mooie bos pioenrozen of ik wil een bos met allemaal verschillende fel gekleurde bloemen in dat geval krijgen de bruidskindjes ieder een polscorsage met allemaal een verschillende (kleur) bloem! Vriend wil eigenlijk alleen maar ik vertrouw het niet zo dus ik ga gewoon met hem mee haha :D

@bezigbijtje mooie jurk zag ik op de mail voorbij komen!

@nieuwe bruidjes welkom hier en op de mail! Ben benieuwd naar alles wat jullie gaan posten!

@gastenboek hebben jullie allemaal al een idee voor jullie gastenboek? Ik had van begin af aan al bonje met mijn as als het over het gastenboek ging. Hij wilde een saai standaard boek en ik wilde alles behalve dat! het liefste wilde ik zo'n plaatje van een boom waar iedereen dan een vingerafdruk als blaadje zet maar dat ging dus echt niet gebeuren haha! Toen we zelf op de trouwbeurs stonden een tijd geleden en daar ff rondje liepen voor openingstijd om zelf wat ideetjes op te doen zagen we een drukker die de voorkant van de kaart op canvas afdrukte en dat vond vriendlief wel leuk!
Dus vriendlief heeft ons ontwerp voor de kaart met een kleine aanpassing (we hebben het JA weg gehaald en in het hoekje locatie en datum gezet) een canvas besteld! nou mag iedereen op de canvas hun naam spreuk of wat zij willen schrijven en dan hangen wij hem ergens op! ik denk de wc ofzo..... hoeft niet zo in het zicht haha!

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1281 Gepost op: 14 januari 2013, 19:14:50 »
@ Anne_Lyze: En? En? Je schoenen al uitgepakt??

@ Kim: Gastenboek zijn wij nog niet helemaal over uit, maar wel al heel veel leuke ideeën gevonden. We zitten te denken aan een spiegel waar iedereen wat op schrijft en dat erin laten graferen, of een groot doek waar iedereen wat op schrijft o.i.d. We moeten het nog eens goed bedenken wat we nou echt willen. Zowiezo laten we ook van alle feestgasten in een lijst een foto maken, dus daar gaan we ook nog wat mee doen.

Balen dat je nog steeds plat ligt. Beterschap nog!!

Wij hebben donderdag om 16.15 een afspraak bij de drukkerij om het één en ander door te spreken voor de kaarten :)

Carien85

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1282 Gepost op: 14 januari 2013, 19:41:07 »
Bedankt voor de leuke reacties op onze ringen!

Mootje, fijn dat jullie een leuk gesprek hebben gehad bij de locatie

Svlok, spannend de proefdruk!

Bezigbijtje, mooi pak heeft je as gekozen

Anne_Lyze, hoe zijn de schoenen? Passen ze? Zijn ze mooi?

Kim, wat vervelend dat je nog ziek bent. Hopelijk knap je snel op.

Gastenboek, ik wilde eerst graag alle gasten hun naam op een hartje laten schrijven (1 hartje per stel) en de hartjes dan op een vierkante achtergrond plakken en deze inlijsten. Maar ik denk dat we dat toch niet gaan doen. Ik denk dat ik het leuker vind om van alle gasten een foto te maken bij binnenkomst en ze op een gekleurd vel hun persoonlijke boodschap te laten schrijven. Later plak ik de foto en het papier dan in een mooi boek.

Carien85

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1283 Gepost op: 14 januari 2013, 19:54:50 »
Oh en de to-do-lijst lijkt bij ons ook alleen maar langer te worden haha.

Voor m'n gevoel hebben we al heel wat geregeld, maar als ik naar de lijst kijk zijn we er nog lang niet, nog niet eens op de helft haha.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1284 Gepost op: 14 januari 2013, 20:02:44 »
jaaaaaah, ze passen perfect!!! blij!!!

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1285 Gepost op: 14 januari 2013, 20:20:16 »
Leuke schoenen Anne-Lyze, staan erg netjes!!

Ik krijg net een mailtje van de taartenmevrouw. Ze raad ons de smaak champagnecreme ook aan, dus die gaan we nu ook proeven :D

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1286 Gepost op: 14 januari 2013, 20:47:50 »
Wauw mooie schoenen anne-lyze! :biggrin:

@gastenboek: wij gaan een mooi boek bestellen op internet. Een boek is makkelijk op te bergen en leuk om af en toe in te bladeren.

Joda

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1287 Gepost op: 14 januari 2013, 20:52:24 »
Bedankjes: Ik heb een aantal een beetje schoon proberen te maken, maar dat wil bijna niet. Ik laat het maar zo er zijn gelukkig maar een paar echt niet mooi, dus die bewaar ik gewoon als laatst. Er blijft vast wel wat over.
Mijn schoonmoeder was bezig met de bedankjes voor mijn cliënten, een bakje (net als voor de andere gasten), daar heeft mijn schoonmoeder opgeschreven 'Leuk dat je er was, Johan & Daniëlle, 7-6-2013. Dan doen we er hartjes snoepjes in en klaar.

Gastenboek: Wij gaan dus iedereen vragen om een wensen kaart in te vullen en bij het feest komt iedereen ook op de foto. Dit plakken we dan later bij elkaar in een boek.

Sannepan: Lastig met de kaarten. Ik denk dat je er goed over na moet denken, je wilt er later ook geen spijt van hebben lijkt mij, aan de andere kant het is wel weer 60 euro.

Openingsdans: wordt bij ons gewoon schuifelen, we hebben ooit dansles gehad maar dat zit er niet meer goed genoeg in. En ik hoop dat er wat om ons heen gezet/gedaan wordt. Dan kun je natuurlijk niet over de hele dansvloer zwieren.

Crista: De derde optie is ook de enige optie die mogelijk is dat is mooi bekeken van de locatie. Hopen dat het net zo mooi wordt.

Bruidsboeket: Nee hoor ik ga mooi zelf heen! AS heeft niks met bloemen en met kleur. Ik denk niet eens dat hij mee gaat. Vind het ook wel lastig als hij mee gaat. Als ik de kleur van de jurk in het boeket wil laten terug komen moet hij dat niet horen natuurlijk.
Dat vind ik sowiezo een ding, sommige dingen moet je toch een kleur aangeven en dan is het lastig niet te zeggen wat het wordt. Hebben jullie dat ook?
Pioenrozen ziet er mooi uit. Niet mijn ding maar wel mooi!

Anne_Lyze: wat een leuk idee om een Oerang Oetan te adopteren.
Mooie schoenen hoor! Heel sierlijk.

Karlijn: Geweldig dat filmpje, ik heb hem niet helemaal bekeken maar wauw ik wou dat mijn AS dat ging doen!

BezigBijtje: Jij gaat hard ineens.

Kim89: Jeetje wat vervelend zeg. Beterschap!!

Hoe ziet de binnenkant van jullie kaarten eruit? Mijn zus ontwerpt de voorkant maar bedenk me ineens dat er aan de binnenkant misschien ook iets moet. Of alleen tekst??
Verder vandaag afspraak gemaakt voor manicure voor de trouwerij.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1288 Gepost op: 14 januari 2013, 20:58:09 »
@ Joda: Het enige verschil op de kaart is dat bij de ene kaart het lint niet van boven naar beneden maar van links naar rechts loopt. Niet echt een detail waar ik over 20 jaar nog wakker van kan liggen ;) maar ik snap wel wat je bedoelt hoor!! Maar er is verder zo weinig verschil tussen de kaarten dat ik nu gewoon neig om daar  wat kosten op te kunnen besparen :)

@ Bruidsboeket: Mijn as en ik gaan zowiezo eerst samen oriënteren. Hij wilde het boeket wel alleen regelen, maar dan gaat onze CM en tevens mijn beste vriendin mee. Dus ik geloof dat dat goed gaat komen :)

@ Binnenkant kaart: Wij hebben aan de binnenkant alleen tekst. Links aan de binnenkant een gedichtje en onderaan de cadeautip.
Rechter binnenkant onze namen, datum, plaats + uitnodiging. Voor de daggasten willen we een klein kaartje bijvoegen, donderdag even vragen of dat mogelijk is.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1289 Gepost op: 14 januari 2013, 21:45:58 »
@ Kim, ogh wat vervelend! Beterschap!

@ Sannepan, jullie fotolocaties klinken super!

@Joda, een manicure, dat is nog een goeie, die heb ik ook nog nodig. Wat zoiets eigenlijk? Nog nooit gehad? Heb toruwens met deze schoenen ook een pedicure nodig hahaha

@Schoenen, bedankt voor alle complimentjes ;)


Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1290 Gepost op: 14 januari 2013, 22:22:23 »
Mooie schoenen Anne_Lyze! Ik heb bijna dezelfde. Jij hield je toch ook aanbevolen voor kousen met open teen? Ik laat ook een pedicure doen i.v.m. de open teen. Neem ook een French manicure zodat het er netjes uitziet :-) Pedicure is gewoon voor je handen, nagels vijlen, nagelriemen worden verzorgd, alle randjes/velletjes zijn dan weg aan de zijkanten van je nagels. Je krijgt meestal een verzorgend handmasker/handcréme. Nagels lakken etc. Ik laat gelnagels zetten ook met French manicure en 1 steentje op mn ringvingers.

Gaat echt snel hier trouwens :biggrin:

Kim: Beterschap!

Huwelijksreizen: Klinkt heerlijk, maar ik vrees dat hier het geld op is na de bruiloft en verbouwing.

Bruidsboeket: Die pioenrozen vind ik ook prachtig! Hopelijk zijn ze er ook in fuchsiaroze, anders neem ik gewone rozen in die kleur.

Joda: Jammer van de bedankjes, gelukkig zijn het er maar een paar die niet mooi zijn geworden. Wel lief van je schoonmoeder dat ze wilde helpen, alhoewel ik snap je het niet graag uit handen geeft. Ik doe ook het liefst alles zelf, beetje perfectionistisch :biggrin:

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1291 Gepost op: 15 januari 2013, 09:38:03 »
Mooie schoenen Anne_Lyze! Ik heb bijna dezelfde. Jij hield je toch ook aanbevolen voor kousen met open teen? Ik laat ook een pedicure doen i.v.m. de open teen. Neem ook een French manicure zodat het er netjes uitziet :-) Pedicure is gewoon voor je handen, nagels vijlen, nagelriemen worden verzorgd, alle randjes/velletjes zijn dan weg aan de zijkanten van je nagels. Je krijgt meestal een verzorgend handmasker/handcréme. Nagels lakken etc. Ik laat gelnagels zetten ook met French manicure en 1 steentje op mn ringvingers.


hahaha ze zijn echt bijna hetzelfde, alleen jouw hakken zijn denk ik 4cm hoger, die van mij zijn maar 6cm, andrs val ik op...  :applaus: :applaus: voor jou dat je op zulke mooie hoge schonen kunt lopen!

Hoe doe jij dat eigenlijk op gras of steentjes grond? Neem jij andere schoenen mee voor de foto shoot?

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1292 Gepost op: 15 januari 2013, 17:26:24 »
Mooie schoenen Anne_Lyze en Sjaantje!

@Sannepan, in het geval van jouw kaarten, zou ik ook voor de kostenbesparing gaan denk ik! 60 euro is dan toch weer een leuk avondje op stap...

@Bruidsboeket, mijn ouders zitten allebei in de bloemen, dus ik hoop dat zij een mooi boeket kunnen regelen. Anders laten we het ook gewoon bij de bloemist doen. Op zich mag vriendlief van mij best een boeket uitzoeken, maar ik denk dat hij dat zelf niet wil!

@Gastenboek, wij zijn er ook nog niet helemaal over uit wat we hiermee willen. Ik wil geen groot schilderij ofzo, want dat hangen we toch niet op. Ik zat zelf te denken aan een verjaardagskalender. Ik koop dan een lege kalender bij de hema ofzo. De gasten kunnen dan hun naam bij de juiste datum zetten en een stukje schrijven in het lege vak dat bij die maand hoort. Nog leuker vind ik het om alle gasten per maand op de foto te zetten, maar dat is niet echt haalbaar.

@Joda, tof he?! Mijn AS gaat dat écht niet doen!! ;-)


Singha87

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1293 Gepost op: 15 januari 2013, 18:58:21 »
Bruidsboeket: Ik denk zelf aan roze bloemen die hangen. Zoiets als ik heb toegevoegd in de bijlage, maar dan dus roze en wat kleiner :) Ik houd zelf niet zo van bloemen op een stokje.

Gastenboek: Wij willen een wensboom neerzetten. Een vaas met mooie takken in zand, met daarnaast mooie kaartjes aan linten. Gasten kunnen daar een wens voor ons op zetten en dit in de boom hangen. Kan na de bruiloft nog gezellig in huis staan en na een tijdje plakken we de kaartjes in een receptieboek, zodat we inderdaad een mooie herinnering hebben die we zo uit de kast kunnen trekken :)

Bedankjes: We zitten de denken aan zo'n bedankjestaart. De bedankjes staan dan de hele avond als een soort taart op tafel, en als mensen weggaan kunnen ze een doosje meenemen. Vinden wij wel een leuk idee, ook omdat we geen taart eten met alle gasten. Dan heb je toch nog een beetje een bruidstaart staan. Voor het idee heb ik ook even een bijlage toegevoegd. Dit is niet wat wij willen, maar je hebt ze in alle soorten en maten.

Schoenen: Ik heb weer hele mooie voorbij zien komen. Mooi zeg, Anne_Lyze en Sjaantje! Grappig dat ze zo op elkaar lijken :)

Ik ga ook voor de manicure, en ik vind iets van een steentje oid ook wel erg mooi op de ringvingers, of alleen op de vinger waar de trouwring om gaat.

Onze DJ is nu officieel bevestigd. Ook heeft mijn vriend even het stadhuis gebeld om wat dingen te bevestigen. We hebben namelijk een hoop met ons DigiD geregeld via de site van de gemeente. Daarop hadden ze wat dingen veranderd waardoor het net leek of we bepaalde dingen niet geregeld hadden, die we dus wel geregeld en zelfs al betaald hebben. Namelijk ons trouwboekje, parkeervergunningen en het laten luiden van de kerkklokken van de kerk tegenover het stadhuis.
Gelukkig bleek alles gewoon al vast te staan :)


nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1294 Gepost op: 15 januari 2013, 19:03:32 »
Bruidsboeket: Ik denk zelf aan roze bloemen die hangen. Zoiets als ik heb toegevoegd in de bijlage, maar dan dus roze en wat kleiner :) Ik houd zelf niet zo van bloemen op een stokje.


hahahaha bloemen op een stokje! GENIAAL!

Singha87

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1295 Gepost op: 15 januari 2013, 19:15:08 »
Haha tja hoe moet ik het anders uitleggen ;)

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1296 Gepost op: 15 januari 2013, 19:19:16 »
Bruidsboeket: Ik heb een foto toegevoegd, dat vind ik een heel mooi boeket met onze thema kleur! :biggrin:

Bedankjes: Als bedankje hebben we waxinelichtjes van glas, met een fuchsia kaarsje erin. En dat pakken we in met doorzichtig folie en dan komt er nog een klein kaartje aan waar bedankt op staat.

Ik heb vandaag de fotolocatie geregeld! :biggrin: Het is een oude fabriek, (Enka terrein Ede)

En ik had op de bruidsbeurs een waardebon van 25 euro gewonnen bij royabloemen, deze is geldig tot eind januari. Dus die moest ik maar eens opmaken, heb er antennestrikjes/bloempjes besteld.

Carien85

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1297 Gepost op: 15 januari 2013, 19:32:52 »
Bloemen: heb as een paar maanden geleden gezegd dat officieel de man het boeket regelt. Nou, dat zag hij niet zitten haha. Dus dat doen we samen of ik alleen. Ik wil graag een boeket met verschillende kleuren licht roze. Zat eerst te denken aan een normaal bosje bloemen met een mooi lint om de stelen, maar ik zag dat zo'n druppel (kleine variant op de waterval) ook wel heel mooi staat op de foto's; zo'n bosje houd je toch als je loopt vaak met de bloemen naar beneden ben ik bang.

Ik neig nu naar een boeket in de vorm zoals de eerste foto en met de kleuren zoals de tweede foto

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1298 Gepost op: 15 januari 2013, 19:39:20 »
Anna_Lyze: ik heb ergens op internet van die doorzichtige clipjes gezien. Die kun je om je hak heen schuiven. Er zit dan een plat rondje onder je hak waardoor je niet tussen stenen en in gras zakt. Dan blijven mn schoenen in ieder geval mooi tot de fotoshoot. Ik woon namelijk in een straat met alleen maar kinderkopjes. Met normale hakken blijf je er al tussen hangen. :dry:


Zoiets bedoel ik:
http://www.latinshoestore.nl/ids-hakbeschermers.html

Danis

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1299 Gepost op: 15 januari 2013, 21:44:23 »
Wat leuk om al jullie mooie jurken op de mail te zien!! :-D @ Sannepan ik heb jouw jurk ook gepast ;-) en ik heb een zelfde soort jurk. Ik zal van het weekend wat foto's op de mail zetten! Ik heb de laatste tijd wel twijfels of mijn jurk wel écht mooi wordt (hij wordt nog aangepast), maar ik lees ook wel dat, dat  meer bruiden hier last van hebben...

@ gastenboek: wij hebben een videozuil waarop iedereen een boodschap kan achterlaten, maar door al jullie leuke ideeën ga ik twijfelen of iets geschreven ook niet leuk zou zijn...

@ to-do-lijst / Carien: het gevoel dat er steeds meer bij komt, heb ik zeker ook!! Het gaat nu veel meer richting de details en dat zijn er toch best veel ;-).. Maar ik blijf het ook wel heel leuk vinden om er mee bezig te zijn.

@ Kim 89: beterschap!!

@ schoenen: super mooie schoenen Anne Lyze en Sjaantje. Ik hou wel van die stijl. Ik ben zelf helaas vrij lang (en net zo groot als mijn AS), dus voor mijn geen hoge hakken..

@ Joda: over de details verraden, daar heb ik ook heel veel moeite mee ;-)! Volgens mij met alles wat ik wel verteld heb, kan mijn AS mijn bruidsjurk in grote lijnen wel uittekenen, haha.

@ Bruidsboeketten: jullie hebben wel smaak dames! Vooral die foto van Singha (en dan idd wat kleiner) erg mooi!

Wij hebben gisteren een hele leuke band gezien en meteen geboekt! Precies wat we zochten: voornamelijk nummers van de afgelopen 10 jaar, ontzettend enthousiast en energieke mensen en super geluid en het mooiste: voor de helft van ons begrootte bedrag :-D. 




 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards