collapse

Auteur Topic: Trouwen In Juni 2013  (gelezen 867766 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1525 Gepost op: 28 januari 2013, 11:45:49 »
@ Mootje: Thnx voor de tips, daar staan zeker handige tussen.

Wij hebben in september en oktober ook bruiloften gehad, dus hier ook nog wat tips:

- Als je twee of meerdere CM's hebt, zorg dan dat ze allebei goed weten wat de bedoeling is gedurende de hele dag. Bij 1 bruiloft waren er ook 2 CM's en de ene wist dus nergens wat van en liep rond als een kip zonder kop.
- Als je 1 CM hebt, zorg dan dat je sommige taken ook aan andere uitbesteed of laat dat hem/haar doen. Aan een gestresste Cm'er heb je ook (bijna) niks.
- Bij 1 bruiloft mochten we bij het gemeentehuis gratis parkeren, daarna moesten we met zn allen de auto's gaan verzetten (naar betaald parkeren), terwijl daar maar 10 minuutjes de tijd voor was... Ik zou er even goed over nadenken, mocht dat van toepassing zijn. Wij krijgen bij onze bruiloft ook parkeerkaarten waar ze dan tijdens de ceremonie mogen staan. Wij laten de parkeerkaarten voor wat ze zijn en laten de daggasten gelijk naar de goede parkeerplaats rijden. Moeten ze 10 minuutjes lopen, maar dan kunnen we na de ceremonie gezellig met zn allen naar de feestlocatie. En wij nemen ook een potje met kleingeld mee, mocht de gratis parkeerplaats vol zijn.
- Wij letten er heel goed op dat de decoratie e.d. allemaal klaar is. Bij 1 bruiloft konden de daggasten nog ballonnen enz op gaan blazen toen het bruidspaar wat later was :S
- Wij doen bij de daggasten ook een kort overzichtje van het dagprogramma zodat ze weten hoe en wat. Zeker voor degenen met kleintjes is dat handig i.v.m. voeden e.d. Wij moesten bij 1 bruiloft steeds maar afwachten wat we gingen doen!

Zo zijn er vast nog een heleboel tips, maar hoop dat jullie er wat mee kunnen!

@ Stukjes: Wij doen geen stukjes, wij houden er beiden niet van en we gaan liever gewoon feesten :D
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2013, 12:02:12 door Sannepan87 »

Wblond

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 255
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1526 Gepost op: 28 januari 2013, 11:51:23 »
@happy mama ik ken je ook niet dus ook groen licht hier!

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1527 Gepost op: 28 januari 2013, 12:05:05 »
@ trouwkaart, we zijn er nu ook helemaal blij mee. Binnenkort bestellen en dan een datum prikken om de kaarten te versturen.

@ Stukjes, we willen wel de gelegenheid geven om stukjes te doen, maar willen dit vooral aan de begin van de avond. Rond 21.30 - 22.00 maken we er toch echt een dansfeest, zonder onderbrekingen, van.

@ aanvliegen ringen, de valkenier waar we vorige keer ook de workshop hebben gedaan die geven ook de gelegenheid om na het aanvliegen met de vogels op de foto te gaan.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1528 Gepost op: 28 januari 2013, 12:56:35 »
Wij zijn geen type van de stukjes en de familie en vrienden ook niet, dus wij hoeven niet bang te zijn.

Er zitten handige tips tussen meiden. Het geeft mij een fijn gevoel dat we aan heel veel al gedacht hebben. Zo doen we de foto's voor het trouwen en onze fotograaf is er van het begin (klaar maken bruid) tot het einde bij.

Mijn zusje is ceremoniemeester dus ik zal haar een lijst geven van de 'verplichte' foto's. Nu ben ik totaal niet van de statieportretten. Gelukkig weet de fotograaf daar wel raad mee. Nu eerst nog even het lijstje maken.......

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1529 Gepost op: 28 januari 2013, 13:51:31 »
@Happymama: Dat lijstje vond ik zo'n goed idee van hun. En het verliep zo soepel. En zo voorkom je dat je achteraf nog bedenkt van ik had ook graag nog alleen met bv vriendinnen op de foto gewild.

Van mij heb je trouwens ook groen licht, ik kijk nog even na of iedereen al gereageerd heeft en dan krijg je van mij het wachtwoord. Ben ook zo benieuwd hoe jou jurk eruit ziet! :biggrin:

@Svlok en Sjaantje: Ik heb jullie kaarten gezien, mooi hoor! En idd een klein spelfoutje.

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1530 Gepost op: 28 januari 2013, 13:53:02 »
@ Mootje, bij wie heb je een klein spelfoutje gezien? Misschien heb ik erover heen gelezen of het om Sjaantje of mij gaat.


*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1531 Gepost op: 28 januari 2013, 13:59:12 »
@ Mootje, bij wie heb je een klein spelfoutje gezien? Misschien heb ik erover heen gelezen of het om Sjaantje of mij gaat.

Bij Sjaantje staat er: Gods zeger ipv Gods zegen.
Bij jou Svlok is alles goed  :biggrin:

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1532 Gepost op: 28 januari 2013, 14:06:40 »
Haha gelukkig  :biggrin:

@ Sjaantje, erg mooie kaart, heel wat anders, leuk al die verschillen. Vind het leuk dat jullie themakleur er duidelijk in voor komt.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1533 Gepost op: 28 januari 2013, 15:31:27 »
Ik ga mijn vriend de avond voor ons huwelijk een boekje cadeau doen: '101 redenen waarom ik van je hou'. Heb zojuist in 20 minuten de 101 redenen op papier gezet. De komende weken ga ik via de HEMA een fotoboek maken met de redenen en leuke foto's. Kwam dit idee tegen op het forum en vond het zo leuk. Mijn vriend slaapt de avond van te voren bij zijn ouders. Kan hij het mooi lezen.

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1534 Gepost op: 28 januari 2013, 15:33:55 »
Ik ga mijn vriend de avond voor ons huwelijk een boekje cadeau doen: '101 redenen waarom ik van je hou'. Heb zojuist in 20 minuten de 101 redenen op papier gezet. De komende weken ga ik via de HEMA een fotoboek maken met de redenen en leuke foto's. Kwam dit idee tegen op het forum en vond het zo leuk. Mijn vriend slaapt de avond van te voren bij zijn ouders. Kan hij het mooi lezen.

Inderdaad een leuk idee. Ik heb hem ook zo'n boekje cadeau gegeven rond de periode dat hij me ten huwelijk heeft gevraagd. Erg leuk om te maken!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1535 Gepost op: 28 januari 2013, 15:41:00 »
@ Mootje, bij wie heb je een klein spelfoutje gezien? Misschien heb ik erover heen gelezen of het om Sjaantje of mij gaat.

Bij Sjaantje staat er: Gods zeger ipv Gods zegen.
Bij jou Svlok is alles goed  :biggrin:


En er staat God's zegen en dat moet Gods zijn zonder komma.

Prachtige kaart trouwens :)

Andora

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1536 Gepost op: 28 januari 2013, 15:51:31 »
Hier ook groen licht!

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1537 Gepost op: 28 januari 2013, 16:00:56 »
Ik wil ook zo'n boekje gaan maken. Ben al bezig met de redenen, maar gaat allemaal wat langzaam omdat ik het niet op onze eigen computer kan maken. Ben dan veel te bang dat mijn vriend het ziet! De 101 redenen heb ik bijna af, maar het boekje zelf ga ik denk ik bij mijn ouders maken. Ben dus al druk foto's aan het verzamelen op m'n USB stick!
In 20 minuten alle 101 de redenen?! Dat vind ik écht snel! Ik ben er al best een tijdje mee bezig, loop iedere keer vast, dan stop ik weer. En dan gebeurt er weer iets waarvan ik denk: 'daarom houd ik dus óók van je!'

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1538 Gepost op: 28 januari 2013, 16:49:53 »
@Karlijn ja het ging eigenlijk heel snel.  En misschien pas ik hem ook nog wel aan zullen vast nog wel wat te binnen schieten.

@jurk....ik heb mijn jurk gemaild.

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1539 Gepost op: 28 januari 2013, 17:01:05 »
@ Happymama, erg mooie jurk! Ben benieuwd hoe die je staat. Krijgen we binnenkort een foto met jou in de jurk?

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1540 Gepost op: 28 januari 2013, 17:02:53 »
@svlok uiteraard!

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1541 Gepost op: 28 januari 2013, 17:12:43 »
Hele mooie jurk happymama! Ben wel benieuwd hoe hij er met halter uitziet! Het bloemetje bij de heup blijft wel zitten toch?

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1542 Gepost op: 28 januari 2013, 17:22:37 »
mooie jurk happy mama! leuke foto van jezelf!

Singha87

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1543 Gepost op: 28 januari 2013, 17:43:15 »
Happymama, welkom op de mail ;) Leuk om weer te zien wie er achter alle berichten zit! En je jurk is erg mooi. Ik ben benieuwd naar de foto's met jou erin!

Volgens mij krijgen we er daar in februari aardig wat van, want ik lees steeds dat er meiden hier hun jurk in februari weer mogen passen. Ik ben benieuwd naar alle foto's!

101 reden, wat een leuk idee! Die ga ik ook in gedachte houden ;) Ik vind het wel een erg leuk idee om mijn vriend de dag voor de bruiloft nog iets persoonlijks te geven.

Tips, handig! Fijn dat jullie de tips met ons willen delen. Er staan best wat dingen tussen die ik wel ga onthouden. Het lijstje met wie je op de foto wilt ga ik inderdaad ook maken. Dan weet je zeker dat iedereen er op staat met wie en hoe je wilt.

Stukjes, wij doen het wel met de feestavond. Maar ik maak wel duidelijk de afspraak met onze CM dat de stukjes binnen een bepaalde tijd opgevoerd moeten worden. Ik denk dat er maar weinig stukjes zullen zijn, onze familie is er ook niet zo van. Misschien wat vrienden, maar ik verwacht niet dat we urenlang stukjes hoeven te kijken ;) Ik heb er nu in de planning een half uurtje voor staan. Hopelijk is dat genoeg, ik vind lekker feesten een stuk leuker dan het ene stukje na het andere te moeten bekijken.

Ik heb trouwens ook behoorlijk last van kriebels! Ik ben bewust en onbewust veel met de bruiloft bezig. Als we ergens op visite zijn vind ik het heerlijk om erover te praten. Ook ben ik steeds dingetjes op aan het zoeken op Internet. Ik ben blij dat we er hier lekker met elkaar over kunnen kletsen :D

Crista

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1544 Gepost op: 28 januari 2013, 17:49:12 »
Mooie jurk happymama!


Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1545 Gepost op: 28 januari 2013, 17:51:10 »
Bedankt voor de leuke reacties! Klopt van de spelfouten. De ontwerper heeft gewoon even snel de tekst erop gezet. Naar de "echte" tekst gaan we later nog kijken. Het is dus idd Gods zegen :-)

Happymama: Erg mooie jurk, ben benieuwd hoe hij jou staat.

Hier ben ik opzoek naar niet al te dure trouwkaart voor de leerlingen van mn klas. Ze mogen op de bruiloft komen, dus vinden we een kaartje wel leuk. Onze trouwkaart vind ik te "volwassen" voor ze, dus we willen een vrolijk kaartje. Iemand goedkope tips? Heb al een proefkaartje besteld bij kaartje2go. Een leuke fleurige met vlinders die een hart vormen
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2013, 19:52:07 door Sjaantje »

Danis

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1546 Gepost op: 28 januari 2013, 19:41:27 »
Hier ook groen licht voor Happymama! Hele mooie jurk!! En twee érg leuke kaarten op de mail.

Wij (nja vooral onze vrienden) vinden het ook leuk als er stukjes komen op de feestavond, maar geven wel een max. mee aan onze CM. Proberen verder eventuele speeches te laten plaatsvinden rondom het diner.

Dank voor jullie tips voor kleurcombinaties!

Leuk idee van 101 redenen, die schrijf ik ook op :).

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1547 Gepost op: 28 januari 2013, 20:31:16 »
Leuk om jullie jurken te zien meiden

@Sjaantje mooie kleurencombinatie zwart/roze voor jullie kaart. Ik wilde zelf zwart/rood maar kon vriendlief niet overtuigen.

@Svlok een andere kaart maar ook mooi. Mooie foto's van jullie.

Ons kaartje heb ik ook doorgestuurd.
Tekst er in is nog niet definitief. Wat me trouwens opvalt is dat de ene keer eerst de naam van man wordt vermeld en dan de vrouw maar ook wel eens anders om. Volgens mij is eerst de vrouw en dan de man volgens de regels. Maar ik denk dat ik die maar aan mijn laars lap.

Carien85

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1548 Gepost op: 28 januari 2013, 20:40:28 »
Zo, twee pagina's bijgelezen! Gezellige boel hier.

Welkom op de mail happymama. Ik zag het vanavond op de mail en daarna zag ik pas dat er hier al over gesproken was haha. Maar ik ken je niet  :biggrin:. Mooie jurk!

svlok en sjaantje, mooie kaarten! Heel erg leuk.

Svlok, gaaf idee om de ringen aan te laten vliegen!!

Mootje, handige tips heb je gegeven! De fotoreportage doen we wel tijdens de dag. Maar ik ben al wel bezig met een lijstje voor familiefoto's. Tijdens de feestavond willen we mijn neefje en nichtje (beiden al wel in de 20) foto's laten maken. Is van beiden een hobby en m'n nichtje heeft zelfs fotografie gestudeerd. Dus dat moet wel goed komen. Nu nog hopen dat ze het willen doen.

Gisteren is de zus van AS op visite geweest. Haar kinderen, nichtje van 8, en neefjes van 4 en 2 worden de bruidskinderen. Ze zijn al op zoek naar een leuk jurkje en twee schattige smokings. Lijkt me echt zoooo lief. Later bedacht ik me dat het misschien ook wel gaaf zou zijn als mijn nichtje de ringen komt brengen en dat de neefjes schuin achter haar lopen in een t- shirt waar ring security op staat. Nog maar even overleggen.

Stukjes willen wij ook niet tijdens de feestavond. Ben ook niet bang dat dat gaat gebeuren alleen hebben de ouders en broer en zus van AS al wel gezegd dat zij wel een stukje tijdens het feest willen doen ipv overdag. Maar goed, hopelijk zaten ze gewoon te stangen. We hebben een jaar bij de ouders en het broertje van AS ingewoond, dus ze kunnen vast genoeg over ons vertellen :unsure:

@Ringen brengen op de tractor. Misschien is het een leuk idee om stro of hooi in de aanhanger te doen, daar een geruit kleedje lid op waar dan de ringen op liggen?

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #1549 Gepost op: 28 januari 2013, 20:41:41 »
@ Happy mama: Mooie jurk! Ik denk ook dat het mooier is wanneer de bloemen niet op de schouder zitten! ben benieuwd hoe die jou staat.
Leuke kaart ook, vrolijk met dat hartje :)

Wat betreft naam van man/vrouw: officieel hoort het inderdaad zo dat eerst de naam van de vrouw en dan de man komt. Na het trouwen draait het om: dan eerst de man en dan de vrouw. Het is in het stadhuis ook zo dat wanneer je naar binnen gaat de vrouw rechts van de man loopt, bij het naar buiten gaan loopt de vrouw links van de man. Vindt dat wel grappig haha.

Leuk om nu ook een gezicht bij je naam te hebben.

@ Boekje met 101 redenen: Heb dat ook al een aantal keer gezien op het forum! Vindt het wel een heel leuk idee, maar vindt het niet bij ons passen. Misschien dat ik nog iets anders ga doen, weet het nog niet.

@ februari: Er gaan er inderdaad veel in februari weer hun jurk passen! Ik ga helaas pas 1 mei :(

@ Sjaantje: Hier niet echt goedkope tips voor trouwkaartjes. Misschien heeft Vistaprint nog wat leuks?

Hier niks bijzonders. Schoonouders zijn net weg, zijn hier blijven eten. Was gezellig!
Heb net bericht van de vrouw die ons ringkussen maakt, dat ze ook antennelintjes kan maken. Dus dat is mooi :D

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards