collapse

Auteur Topic: Trouwen In Juni 2013  (gelezen 867751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2325 Gepost op: 10 maart 2013, 20:42:25 »
Wat een geweldig weekend was dit :) M'n jurk passen en AS zn pak ophalen!  :biggrin:
Dat was echt genieten zeg!
Alles is hier eigenlijk op rolletjes, CM is begonnen aan de begeleidende brief voor bij de uitnodigingen. Ook zij is erg enthousiast ;-) De kaarten liggen geschreven en wel klaar.

Morgen over een week gaat m'n haar in de steigers, ik ben wel zo benieuwd of ik het plaatje wat ik gevonden heb ook daadwerkelijk mooi staat bij mij. Vind ik wel spannend moet ik zeggen.
Vanavond ook weer de begroting bijgewerkt er moet nog een beetje bij gespaard worden maar we lopen zo mooi op schema!

@Anne-Lyze Wij hebben 17 dag gasten (incl ons zelf) en die zijn er overdag bij en eten met ons. 's avonds hebben we in totaal zo'n 80 gasten.

@ Sjaantje wat een lief gedichtje
@Joda jou gedichtje vind ik ook erg mooi!

Ik drijf nog even verder op m'n roze wolk hihi  :cool2:

Danis

  • Junior
  • **
  • Berichten: 159
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2326 Gepost op: 10 maart 2013, 21:57:31 »
@ Willieee: Ik heb toevallig vandaag de Flip in hair gekocht! Ik zal zo een foto naar de mail sturen. Precies dezelfde kleur als mijn haar (daar was ik best verbaast over..) en valt mooi. Kriebelt wel een beetje ;-).. Super zeg die dans van het youtube filmpje. Het lijkt me echt gaaf om zo goed te kunnen dansen.. Ook ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met, bij 0.18..

@ Happymama: leuk dat je AS helemaal blij is met zijn pak!!

@ Schoenen: ik ben nog druk op zoek naar leuke schoenen.. Ik ben nagenoeg net zo lang als mijn AS en ik wil (net als Karlijn) ook niet groter zijn dan mijn AS, echter de meeste (leuke) bruidsschoenen zijn toch wel met een flinke hak.

@ Joda: is het gelukt met de wensput??

@ Karlijn: super zeg dat de vriend van je AS komt filmpen tijdens jullie huwelijk voor die prijs.

BezigBijtje: wat is je idee over je haar?? Heerlijk dat je zo'n fijn weekend achter de rug hebt :)!

@ Annelyze: ben erg benieuwd naar jullie uitnodigingen ;-), je had nog niks op de mail gezet toch?

Aantal gasten: wij hebben met de ceremonie en de receptie ongeveer 65 gasten, op de boot (met het eten) ongeveer 40 en savonds rond de 150.   

Dragen jullie trouwens een sluier? Bijna alles waarvan ik van te voren zei dat ik niet wilde, heb ik nu toch wel haha. Zo wil ik toch een hoepel, heb ik van het weekend een tiara/diadeem gekocht en ben ik toch aan het twijfelen over een sluier...


Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2327 Gepost op: 10 maart 2013, 22:28:52 »
Danis: Dat klinkt bekend :-P. Alles wat ik vooral niet wilde, heb ik nu. Dus ook een sluier en een diadeem.

Wij hebben 79 daggasten, 100 met eten, 190 avondfeest

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2328 Gepost op: 10 maart 2013, 22:39:53 »
@ sluier! Ik ook! Een lange met kant.

@ danis, heb hem nog niet gemail, hij is nog niet klaar

@ bb wat zie je er fantastisch uit in je jurk

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2329 Gepost op: 10 maart 2013, 22:51:27 »

Wiliieee:
Ziet er mooi uit jullie dans, ik snap alleen niet wat ik na 18 sec. moet zien? Er staat in je mail 2x hetzelfde linkje klopt dat? Ben wel benieuwd het klinkt super!!

 


Oeps, foutje!
Nu staat de goede link er ;)

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2330 Gepost op: 11 maart 2013, 09:20:23 »
Wij hebben in principe geen daggasten. Alleen onze getuigen 4 stuks, en de vriend van 1 van mijn getuige. (8 pers.)
Bij het eten komen onze ouders en opa's en oma's (17 pers.)
Op het feest komen onze vrienden en familieleden (94 pers.)

Hier geen hoepel, geen sluier, en geen tiara ;)
Een hoepel past niet onder mijn jurk ;)
Een sluier en een tiara passen niet bij me.
Ik heb nog wel naar een birdcage gekeken, maar denk dat dit niet mooi is met mijn bril.

@Danis Ik kan de fotos van jouw flip-in in de mail niet openen :( Ik ga ook maar eens bij de kapper kijken. Heb wel een kapsel gezien wat ik erg leuk vind, niets aparts, maar wel leuk vind ik, en ik zoek nogsteeds naar iets wat bij mijn jurk staat, en ik denk dat dit wel kan ;)

@Joda volgens mij is het idd vindt en verbindt


Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2331 Gepost op: 11 maart 2013, 11:52:27 »
BezigBijtje, leuk om te lezen dat je zo'n fijn weekend hebt gehad! Heerlijk he? Om zo met de bruiloft bezig te zijn?

Sluier, ik neem geen sluier. Vind ik echt zonde van de mooie achterkant van m'n jurk!

Wij hebben ongeveer 30 daggasten (die ook blijven eten) en op het feest komen daar nog 100 mensen bij.

Dit weekend hebben we weer helemaal niks gedaan voor de bruiloft... Ik heb zaterdag een schilderworkshop gedaan, was echt superleuk! En ondanks dat ik helemaal niet kan tekenen is mijn koe best goed gelukt! 's Avonds hadden we een verjaardag en dat was nogal laat geworden. Zondag dus heerlijk niks gedaan en 's avonds wat gegeten met vrienden.
Was allemaal ook erg gezellig, dus volgend weekend maar weer aan de bak voor de bruiloft! We moeten nu toch echt uitnodigingen gaan kiezen... Hier worden we het maar niet over eens! Ik heb al wel 20 kaarten laten zien die ik leuk vind, maar iedere keer krijg ik als reactie: 'Mwa' Haha... ik geloof dat knopen doorhakken niet echt onze sterkste kant is!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2332 Gepost op: 11 maart 2013, 12:10:06 »
http://www.ebay.nl/itm/BLUE-SATIN-CLUTCH-BAG-WITH-RHINESTONE-FLOWER-CLASP-BRIDAL-PROM-00104-/230940769015?pt=UK_Women_s_Handbags&hash=item35c5247af7#ht_687wt_1271

Ik zit eraan te denken om deze clutch te gaan bestellen voor de bruiloft! En dan kijken of hij ook bij mijn blauwe schoenen kleurt!

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2333 Gepost op: 11 maart 2013, 12:11:44 »
Mooie kleur Willie! Maar ga je daar echt de hele dag mee lopen? Heb je ook een bruidsboeket? Ik geloof dat ik toch mijn cm laat sjouwen met mijn spullen!  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2013, 12:17:27 door Karlijn84 »

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2334 Gepost op: 11 maart 2013, 12:13:22 »
naja, ik heb wel een boeket maar dit komt omdat de vriend van mijn getuige bloemist is en dit heel graag wilde doen ;)
ik heb niet zoveel met bloemen. en de clutch kost bijna niets, en kan ik daarna ook altijd nog gebruiken bij mijn schoenen ;)
maar dan zou ik m idd wel de hele dag meenemen ;) leg hem savonds op het feest wel achter de bar ;)

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2335 Gepost op: 11 maart 2013, 12:41:19 »
@BB: Wauw mooie jurk! :biggrin: Leuk ook dat je je schoenen hebt laten verfen in het kleuraccent van je jurk!

@Willie: Mooie clutch. Zou erg leuk zijn als het precies dezelfde kleur is als je schoenen. Maar als het een klein verschil is geeft het ook niet hoor, want je draagt de tas niet op je schoenen dus dan valt het ook weer minder op ;) Ik werk in een tassenwinkel en krijg vaak mensen met schoenen binnen die daar een tas bij willen, dus weet hoe moeilijk het is. ;)

@Sluier: Ik heb tijdens het passen wel een sluier op gehad. Ik vond het wel mooi maar heb er niet voor gekozen omdat mijn jurk ook een erg mooie achterkant heeft en een sluier neemt de aandacht daarvan weg. En in de winkel zou ik er 200 euro voor moeten betalen, dat vind ik veel ste duur. Heb op internet precies dezelfde voor 50 euro gezien! :blink:

@Tiara: Nix voor mij. Ik ga op zoek naar wat leuke bling blingetjes voor in mn haar :biggrin:

@Daggasten: Wij hebben ook 30 daggasten. En s'avonds zitten we rond de 70 man incl. daggasten.

@Danis: Miss zijn mijn schoenen ook wat voor jou? De hak is 4 cm. En mocht het te hoog zijn, schoenmakers kunnen hakken iets lager maken. ;)



Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2336 Gepost op: 11 maart 2013, 12:56:36 »
Mootje, kunnen schoenmaker dat echt? Dat zou dan misschien ook wel wat voor mij zijn! Maar dan klopt de rest van je schoen toch niet meer? Het stuk dat omhoog gaat zeg maar, of maakt dat niet uit?
Dat is trouwens wel een heel groot verschil, 200 of 50 euro voor dezelfde sluier!

Ik neem ook geen tiara, maar weet nog niet wat ik dan wel wil. Ik vind op zich curlies heel mooi, maar omdat ik blond haar heb, denk ik dat die een beetje wegvallen... Ik denk dat ik op zoek ga naar kleine bloemetjes voor in mijn haar.

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2337 Gepost op: 11 maart 2013, 13:04:09 »
@Karlijn: Tegenover mn werk zit een schoenmaker en die heeft een bord buiten staan waarop staat dat hij hakken lager kan maken.
Nou zal je een hak van 10cm niet 5 cm korter kunnen maken denk ik want dan klopt de schoen idd niet meer. Maar een hakje van 4 cm zou denk ik wel een cm lager gemaakt kunnen worden. Dat ga ik misschien zelf ook wel laten doen, je hebt miss mijn verhaal van een paar dagen terug wel gelezen...

Ik heb net mijn hoepelrok op internet besteld. Scheelt me ook weer 70 euro :biggrin:

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2338 Gepost op: 11 maart 2013, 13:07:10 »
Oja, dit wilde ik ook nog vragen: Waar brengen jullie je huwelijksnacht door? Omdat er bij ons veel mensen van ver op het feest komen, hebben we ons huis ter beschikking gesteld om te blijven logeren. Dit betekent natuurlijk wel dat wij ergens anders gaan slapen. Mijn vriend had het over het Eftelinghotel, maar ik heb net even gekeken en dat is best duur. (295,- per nacht!) Wij zijn dus nog op zoek naar iets anders leuks bij ons in de buurt..

en dan maar hopen dat onze logees ons huis heel laten!

Mootje, goh dat wist ik niet joh! Ga ik hier toch ook eens naar informeren.. 1 cm scheelt toch weer 1 cm! ;-)

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2339 Gepost op: 11 maart 2013, 13:11:38 »
@ Hakjes... ooooh wat handig, mijn AS is 12 cm groter, dus bij mij niet nodig, maar ik wist helemaal niet dat dat kan!

@ huwelijksnacht, wij krijgen van onze locatie een bruiddsuite aangeboden, dus daar mogen we slapen.

@ Ideetje huwelijksnacht, bij vrienden van ons hebben de CM'er de overnachting geregeld. Ze werden dus opgehaald door een taxi en het was dus een verrassing, erg leuk!

@ Willie, erg leuke clutch! Kan je altijd weer gebruiken.

@ daggasten; ik twijfel zo; zonder ooms en tantes zijn we met 44, met ooms en tantes met 58. Avondgasten 120.

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2340 Gepost op: 11 maart 2013, 13:18:44 »
@Huwelijksnacht: Wij slapen gewoon in ons eigen huisje. Lekker ons eigen bedje. We wonen hier ook nog maar net en als we binnen komen is het nog altijd van oh is dit nu echt van ons! En zo hoeven we ook geen oppas voor de katjes te zoeken.

Ik heb nog een vraagje over de trouwkaart. Bestellen jullie alle kaarten met dezelfde tekst? Of hebben jullie aparte kaarten voor de daggasten en de avondgasten? Ik zit er aan te denken om allemaal dezelfde kaarten te bestellen en bij de daggasten er een extra kaartje in te doen.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2341 Gepost op: 11 maart 2013, 13:22:42 »
@huwelijksnacht Wij slapen gewoon thuis. Wonen heerlijk dicht bij de feestlocatie dus dat is lekker makkelijk.
Efteling hotel is idd erg duur, en zo bijzonder vond ik het niet!

Trouwkaarten zijn bij ons allemaal hetzelfde, maar wij hebben dan ook alleen maar avondgasten. Ik geloof dat een los kaartje erbij heel gebruikelijk is hoor!

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2342 Gepost op: 11 maart 2013, 13:26:17 »
@ huwelijksnacht wij krijgen een de huwelijksnacht aangeboden in de suite in het hotel wat bij de trouwlokatie hoort :) Thuis slapen is geen optie dan moet ik 5 kwartier rijden minimaal voor ik thuis ben  :sleep:

@ kaart wij hebben twee kaarten laten drukken was bijna net zo duur als losse velletjes.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2343 Gepost op: 11 maart 2013, 13:26:40 »
Mootje, wij doen 2 verschillende kaarten, dezelfde voorkant, andere binnekant. Maar wij maken de kaarten zelf, dys dan is het ook eenvoudig om 2 verschillende kaarten te hebben,


Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2344 Gepost op: 11 maart 2013, 13:30:33 »


@ Ideetje huwelijksnacht, bij vrienden van ons hebben de CM'er de overnachting geregeld. Ze werden dus opgehaald door een taxi en het was dus een verrassing, erg leuk!


Dit vind ik echt een leuk idee! Ga dat vanavond maar eens voorstellen aan as!

Kaarten, bij ons gaf de drukker ook aan dat twee verschillende teksten afdrukken ongeveer net zo duur is als een los velletje ertussen. Ik weet nog niet hoe wij het doen, moeten eerst maar eens een kaart vinden!

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2345 Gepost op: 11 maart 2013, 13:43:35 »
@Williiee gaat vast leuk worden die openingsdans. Clutch is er gaaf. Hoop dat deze match met de schoenen.

Voor wat betreft je haar. Ik vind 225 euro veel geld. Bovendien ben ik van mening dat je zo dicht mogelijk bij jezelf moet blijven. Dus houd je haar zoals het is en draag ook vooral je bril. Ik heb in het topic over kapsels een paar leuke korte haarcoupes voorbij zien komen die perfect passen bij je jurk.

@aantal daggasten wij hebben overdag en 's avonds 31 daggasten inclusief kinderen

@Sluier ik heb geen sluier. Vind het niet bij mij passen. Is me iets te prinsesserig. Bovendien heeft mijn njurk een hle mooie achterkant die gezien mag worden.

@Huwelijksnacht AS wil perse de nacht ergens anders door brengen. Dat vind hij een leuke afsluiting van de dag. Nu nog iets geschikts vinden.

Dit weekend hebben wij de bedankjes besteld. Heb ze op de mail gezet.


Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2346 Gepost op: 11 maart 2013, 14:19:14 »
@Williiee
Voor wat betreft je haar. Ik vind 225 euro veel geld. Bovendien ben ik van mening dat je zo dicht mogelijk bij jezelf moet blijven. Dus houd je haar zoals het is en draag ook vooral je bril. Ik heb in het topic over kapsels een paar leuke korte haarcoupes voorbij zien komen die perfect passen bij je jurk.

Probleem met mijn haar is vooral dat het zo dun is dat het tussen schuifspeldjes uitzakt, en dat je die dingen ook heel goed ziet zitten etc. Daarom draag ik bijvoorbeeld met het dansen ook altijd een neppe knot...

@happymama leuke bedankjes! Maar vast heel prijzig.. Wij twijfelen nu, hebben gisteren nog iets leuks gezien met vergeet-me-nietjes en daar hebben wij wel wat mee. (as was me vergeten op te halen op het werk, en vanaf toen stuurde ik hem steeds als hij me op zou halen een vergeet-me-nietje, we hebben er nu ook 1 thuis staan ;))
dan als tekst erop: vergeet-ons-nietjes 28-06-2013
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2013, 14:21:25 door williieeee »

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2347 Gepost op: 11 maart 2013, 14:32:52 »
@Willie: Leuk idee voor de bedankjes! :biggrin: Ik vond het nog best lastig om iets te verzinnen. Maar wat wij het belangrijkste vonden was dat we iets geven waarvan we bijna zeker weten dat het niet weg gegooid wordt. Een collega van mij is vorig jaar getrouwd en die gaf kleine lantaarntjes. Als ze nu bij vrienden op bezoek is ziet ze altijd wel ergens het lantaarntje staan. Dat vond ik zo leuk! Dus wij hebben gekozen voor waxinelichthoudertjes met een fuchsia kaarsje erin. :biggrin:

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2348 Gepost op: 11 maart 2013, 15:05:13 »
@Joda er zijn al dames die het hebben gemeld, maar het is inderdaad vindt en verbindt (dus met dt)

Ik vind zelf een gedicht van Toon Hermans heel erg mooi. Helaas is het te groot voor op de kaart maar misschien dat ik deze nog ergens anders in verwerk.

Als je echt van iemand houdt   
 Iemand alles toevertrouwt
 Een die echt weet wie je bent   
 Ook je zwakke plekken kent
 Die je bij staat en vergeeft   
 Een die "naast" en "ïn" je leeft
 Dan voel je pas wat leven is   
 En dat liefde geven is.

Wij kiezen nu voor het volgende gedicht op onze kaart:

Liefde is....
houden van
en denken aan
zorgen voor
vertrouwen op
en samen gaan

Niandra

  • Gast
Re: Trouwen In Juni 2013
« Reactie #2349 Gepost op: 11 maart 2013, 16:34:25 »
@Andora: jij vroeg nog of wij een themabruiloft houden. Nee dat doen we niet echt, maar we houden wel allebei van horrorfilms en metal, dus we wilden wel wat van die elementen daarvan terug laten komen. Zo heeft de taart idd een horrorthema, en de avondlocatie ook (is een 16e eeuw 'cave' :biggrin: en we gaan de boel versieren met doodskopjes, vleermuisjes etc) en zo zijn er nog wat dingetjes.

@huwelijksnacht: wij slapen gewoon thuis, en er blijven ook wat gasten bij ons slapen. De volgende dag pakken we onze koffers voor onze huwelijksreis naar Jamaica :biggrin: :applaus:

@williieeee: wauw, leuk kapsel op dat plaatje, zou ik ook gekozen kunnen hebben!
Mijn haar is alleen nogal dood/ongezond, daarom wil ik er graag een flink stuk afknippen en dan extensions/haarmatjes laten zetten. En dan half opsteken, weet nog niet precies hoe, blijft lastig. Nog nooit iets van extensions gehad, hopelijk word het zoals ik hoop...

@gedichtjes voor kaartjes, zitten erg mooie tussen! Wij hebben een Engelse:
From this day forward
You shall not walk alone
My heart will be your shelter
And my arms will be your home

Wij hebben idd ook een los kaartje erbij gedaan voor de daggasten, we hebben een gaatje gemaakt in de hoek van het kaartje, en daar met een lintje het kleine kaartje aan vast gemaakt. Rond welke tijd gaan jullie de kaartjes eigenlijk versturen? Wij hebben ze al klaar en wil ze eigenlijk al graag versturen omdat ik benieuwd ben naar de reacties :) maar dat is wel erg vroeg, misschien beter nog even wachten?

Over het aantal gasten, wij hebben 25 daggasten en ongeveer 70 avondgasten. Wilde eerst minder daggasten uitnodigen, maar kon het niet maken om het ene familielid wel uit te nodigen en het andere niet, vond ik...

Ik zal mijn jurk eens even op de mail zetten :) hij is daar wel veel te groot, rond mijn middel gaat 'ie nog een stuk strakker zitten en het 'koord' om mijn schouders wordt ook nog wat aangepast. Ben er heel blij mee :applaus:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards