collapse

Auteur Topic: Verlanglijstje  (gelezen 8681 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

al09

  • Gast
Verlanglijstje
« Gepost op: 2 februari 2009, 15:05:29 »
Omdat wij het zelf een beetje aso vonden om een kadotip op de kaart te zetten moeten wij dus een verlanglijstje verzorgen. Opzich wel handig, want heel veel dingen hebben wij nog niet.

Maar nu moet ik dus kadootjes gaan verzinnen....Wie o wie heeft er een tip wat ik er nog op kan zetten??

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Verlanglijstje
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2009, 15:15:05 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Bij sommige winkels (zoals Bijenkorf) kun je een lijst opstellen en die daar laten liggen, zodat mensen die een kado voor je willen kopen naar die winkel toe kunnen, en iets van de lijst kunnen kiezen... Kan handig zijn..? :)
Verder zou ik je niet kunnen helpen; wij hebben wel gewoon om geld gevraagd :tongue:[/color][/font]

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Verlanglijstje
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2009, 15:15:46 »
[color=\"#6600CC\"]Wij hebben het bij een winkel geregeld!
je kan bij de bijenkorf het doen, en dan krijg je een cadeaukaart met het geld erop zodat je alles kan kopen.
Maar wij wouden echte cadeau's op onze bruiloft, dus via een design winkel in utrecht hebben we alles geregeld (www.mobach.nl)  Echt gaaf hoor om echte cadeautjes te krijgen op je bruiloft :biggrin:[/color]

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Verlanglijstje
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2009, 15:18:53 »
Wij hebben ook een Bijenkorflijst gemaakt! Heel handig, mensen kunnen het online regelen en hoeven dus ook niet te slepen met breekbaar spul (wij hebben er vrij duur servies en wijnglazen opgezet :wink:).

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2009, 18:24:25 »
Wij hebben er bewust wel voor gekozen om een envelop als kadotip op de uitnodiging te vermelden. Wij wonen al 4 jaar samen en ons huis puilt uit van de spullen  :wink:

Maar bij ons krijgen we meestal met feestdagen e.d. een folder in de bus van een exclusief winkeltje in huis-, tuin- en keukenspulletjes. Allemaal wat luxer dan wanneer je het bij de Blokker koopt. Het is ook was duurder, maar zeker leuk om te krijgen. Hebben jullie niet zoiets in de buurt zitten? Want dat zijn dingen die je zelf niet zo snel koopt, maar over het algemeen wel leuk zijn om te krijgen. Je kunt er vaak ook een huwelijkslijst achter laten, zodat gasten zelf kunnen bepalen wat ze voor welk bedrag kopen. Succes met zoeken en samenstellen voor je lijst.

mark2009

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2009, 07:25:29 »
Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt of je b.v. al lang samen bent. Bij ons is dat het geval (11 jaar is toch al een hele tijd), de meeste spullen heb je dan al. Een envelop kan wel, maar vind ik wel erg onpersoonlijk (heb zelf altijd het gevoel dat ik mijn eigen feest zit te betalen). Zelf zou ik denken aan een paar grotere kadeau's, of een envelop maar dan wel erbij vermelden wat je wilt kopen en achteraf als je dat gekocht hebt een fotootje sturen daarvan als bedankje. Zelf wil ik een set nieuwe Champagneglazen van Zwiessel, en als ik dan dat glaswerk heb, dan wil ik eigenlijk ook de wijn- water- port-glazen erbij. Is toch al snel 300,- euro zo'n set. We zoeken ook nog steeds een mooi kunstwerk van twee mannen (iemand suggesties voor een kunstenaar?)... en verder weet ik het zo 1-2-3 niet.

Bijna zover...

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2009, 08:15:36 »
Wij hebben als cadeautip wel een enveloppe gedaan, maar omdat wij een DVD bij de uitnodiging hebben, hebben we hierop uitgelegd wat de bedoeling is van het geld: we laten hier een terrasoverkapping van maken na de bruiloft.
Dus, het gaat zeker niet het feest in! Dat willen wij zelf gewoon niet.

Cella

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2009, 09:01:34 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'203641\' date=\'03 February 2009, 07:25\']Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt of je b.v. al lang samen bent. Bij ons is dat het geval (11 jaar is toch al een hele tijd), de meeste spullen heb je dan al. Een envelop kan wel, maar vind ik wel erg onpersoonlijk (heb zelf altijd het gevoel dat ik mijn eigen feest zit te betalen). Zelf zou ik denken aan een paar grotere kadeau's, of een envelop maar dan wel erbij vermelden wat je wilt kopen en achteraf als je dat gekocht hebt een fotootje sturen daarvan als bedankje. Zelf wil ik een set nieuwe Champagneglazen van Zwiessel, en als ik dan dat glaswerk heb, dan wil ik eigenlijk ook de wijn- water- port-glazen erbij. Is toch al snel 300,- euro zo'n set. We zoeken ook nog steeds een mooi kunstwerk van twee mannen (iemand suggesties voor een kunstenaar?)... en verder weet ik het zo 1-2-3 niet.[/quote]

Hey Mark,
Is het niet een idee om een kunstwerk van jezelf en je partner te laten maken?
Ik weet nog wel een fotograaf eventueel. Als je meer wilt weten hoor ik het graag van je via PM anders ga ik hier reclame maken en dat mag uiteraard niet :).

Kus

mark2009

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2009, 09:23:56 »
Hoi, dat kunstwerk was ook mijn idee, maar gisteren kreeg ik te horen: ik ga geen portret (of foto) van mezelf aan de muur hangen. Wel vond ik een mooie Parijse kunstenares die erg mooi schildert.... en niet eens gek duur!

Fotograaf wordt wel een item, want mijn partner wil sowieso een uitgebreide reportage...

Bedankt in ieder geval voor het mee-denken!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Verlanglijstje
« Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2009, 09:43:34 »
Wij vragen ook geld, omdat we gewoon al die kleine spulletjes al hebben. Maar we zetten geen envelopsymbooltje op de kaart. Ipv daarvan stoppen de CMs er een klein briefje bij met 3 grotere cadeaus. Onder elk cadeau zit een aankruisvakje, zodat je kunt aangeven voor welk cadeau jij graag je geld wilt geven. Dit briefje kunnen de gasten dan bij hun felicitatiekaart stoppen. Toch blijf je altijd gasten houden die absoluut geen geld willen geven. Daarvoor leggen wij een kleine cadeaulijst neer bij de CMs, maar in principe is het niet de bedoeling dat iedereen daar zijn cadeaus af gaat plukken.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Verlanglijstje
« Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2009, 09:48:55 »
Wij hebben geen cadeautip op de kaart gezet, maar de ceremoniemeesters hebben in de begeleidende brief neer gezet dat als mensen iets wilde geven dat we graag geld zouden willen hebben om een kampeeruitrusting te kopen. Als mensen toch liever een cadeau wilden geven hadden we ook nog een verlanglijstje. Van beide is goed gebruik gemaakt en ook met de bestemming van het geld zijn sommige mensen heel creatief om gegaan.

Melissie

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #11 Gepost op: 3 februari 2009, 09:51:19 »
Cadeaus krijgen lijkt me ook leuker dan gewoon een kaal envelopje. Doe er dan tenminste een leuke/mooie kaart bij hihi. Maar ik weet zeker dat veel mensen dat bij ons niet gaan doen.

Wij gaan enkele weken na de bruiloft emigreren, dus is het niet handig om spulletjes te vragen. Die moeten dan natuurlijk allemaal mee. Dus met behulp van een klein gedichtje leggen we dit uit en geven we als cadeautip een envelopje

ikkegatrouwen

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #12 Gepost op: 3 februari 2009, 11:38:30 »
Zelf wonen we ook alweer 3 jaar samen en hebben eigenlijk ook al genoeg spullen. Zelf doen we gewoon het klassieke envelopje op
de kaart zetten. Cadeaus krijgen lijkt mij vooral leuk als het iets persoonlijks is of origineel.
Een vriendin van me heeft bijvoorbeeld van enkele vrienden een opblaaskrokodil+fototoestel gekregen. Ook zat er een boekje bij (zoals je bij de hema kan laten maken met foto's)met een heel verhaal over de honeymoon. Alleen op bepaalde blz. waren dus ruimtes voor foto's overgelaten zodat ze daar later
foto's van henzelf met de krokodil in kunnen plakken.
Wel lijkt het ons leuk om het geld dat we krijgen apart te zetten en er dan vooral leuke dingen mee te gaan doen(uit eten/vakanties).

Sh@ron

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #13 Gepost op: 3 februari 2009, 13:37:56 »
Als je je huwelijksreis al van te voren regelt, kan je het bij sommige reisbureau's ook regelen dat je gasten als kado een "stukje"van de reis kado kunnen doen. zowel meebetalen aan de reis of een excursie ter plekke...

CCBloom

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #14 Gepost op: 3 februari 2009, 15:57:59 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'203665\' date=\'03 February 2009, 09:23\']Hoi, dat kunstwerk was ook mijn idee, maar gisteren kreeg ik te horen: ik ga geen portret (of foto) van mezelf aan de muur hangen. Wel vond ik een mooie Parijse kunstenares die erg mooi schildert.... en niet eens gek duur!

Fotograaf wordt wel een item, want mijn partner wil sowieso een uitgebreide reportage...

Bedankt in ieder geval voor het mee-denken![/quote]

Zoek anders even op: Sam Drukker. Hij schildert veel mannen maar vrij abstract. Mijn moeder heeft een klein schilderij van hem. Maar let op: niet goedkoop maar wel heel mooi. Ik weet ook niet of hij ook schilderijen van twee mannen heeft....

joycehl

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #15 Gepost op: 3 februari 2009, 16:10:21 »
wij zetten wel een envlopje als cadeaytip op de kaart. we wonen nu 4 jaar samen en hebben alles al. we hebben wel een bestemming voor het geld, een nieuw bankstel dus het gaat niet naar het feest of iets dergelijks

mark2009

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2009, 16:52:44 »
Bedankt voor de tip van de kunstenaar. Ik heb zijn site gevonden, vind hem niet abstract maar eerder impressionistisch. Toevallig trouwens dat hij uit Goes komt want daar kom ik ook vandaan.
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2009, 16:55:11 door mark2009 »

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Verlanglijstje
« Reactie #17 Gepost op: 3 februari 2009, 17:36:30 »
Ik weet niet of je de kunstenaar Solko uit Rotterdam kent maar die maakt ook hele mooie schilderijen en tekeningen in opdracht (ook niet goedkoop volgens mij :wink:).
http://www.solkoschalm.nl/

Cella

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #18 Gepost op: 3 februari 2009, 20:12:09 »
Als we dan toch gaan gooien met namen van fotografen hierbij die van mij:
Ton Kroon uit Utrecht. Ik heb ooit een foto door hem laten maken en is erg mooi geworden

mark2009

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #19 Gepost op: 4 februari 2009, 06:59:13 »
Volgens mij is er nog geen fotograaf genoemd, maar bedankt voor de links naar Solko.

Feelfree

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #20 Gepost op: 4 februari 2009, 11:13:48 »
Volgens mij heb ik het hier al eerder gezegd, maar wij hebben geen envelopje op de kaart laten drukken, en we maken ook geen verlanglijst.

De mensen kunnen ons met niets blijer maken dan met hun komst, en een kado is wat ons betreft niet nodig. Ik ben er wel van overtuigd dat we heel veel mooie, persoonlijk uitgezochte kaarten zullen krijgen, omdat iedereen weet dat we dat leuk vinden. En we zullen ook echt wel wat kado's krijgen (of geld), maar ik maak me geen zorgen dat dat 'rare' dingen zullen zijn; iedereen die we uitnodigen kent ons goed genoeg om te weten wat we wel of niet leuk vinden/kunnen gebruiken.

CCBloom

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #21 Gepost op: 4 februari 2009, 13:42:11 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'203866\' date=\'03 February 2009, 16:52\']Bedankt voor de tip van de kunstenaar. Ik heb zijn site gevonden, vind hem niet abstract maar eerder impressionistisch. Toevallig trouwens dat hij uit Goes komt want daar kom ik ook vandaan.[/quote]
 Ja...impressionistisch is idd een betere uitdrukking...haha...ik bedoelde te zeggen dat je op veel van zijn schilderijen niet ziet 'wie het is' zeg maar...dus als je een levensecht schilderij van jezelf wil.......

goed...so much for het kunstacademiestudentje in mij

roxanne29-08

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2009, 14:39:46 »
hmm als ik een levenecht schilderij zou willen zou ik hem op een mooie en goede kwaliteit canvas laten afdrukken... vrienden van osn hadden een persoonlijke uitnoding met hun foto's erop.. die uitnoding kregen ze tijdens het feest op canvas, een erg mooi idee volgens mij..

Danielle76

  • Gast
Verlanglijstje
« Reactie #23 Gepost op: 4 februari 2009, 16:09:04 »
Wij zetten een envelopje op de uitnodiging en leggen bij onze CM's een verlanglijstje neer voor de mensen die echt alleen een cadeautje willen kopen en geen geld willen geven (onze ouders hebben al aangegeven dat ze persé een cadeautje willen geven, dus moeten we toch een paar dingen verzinnen, hahaha).
En inderdaad: als ze niets willen geven is het natuurlijk ook goed, vinden het allang leuk dat ze allemaal komen om deze speciale dag met ons te delen.

Wij willen van dat geld wat dingen kopen voor de baby(kamer)...en dat mogen de gasten natuurlijk nog niet weten :wink: (aangezien we nu nog niet bezig zijn om zwanger te worden...pas over twee maandjes)


dus..Patrice, mocht je dit lezen, mondje dicht hoor :wink: (en dan ben je meteen de enige in onze vrienden- en familiekring die hiervan op de hoogte is :))


Liefs,
  Daantje

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Verlanglijstje
« Reactie #24 Gepost op: 5 februari 2009, 11:38:19 »
Wij gebruiken www.gratisverlanglijstje.nl  kun je dingen opzetten die je wilt hebben en iedereen kan dingen reserveren. Werkt wel handig.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards