collapse

Auteur Topic: Piano Muziek Ceremonie  (gelezen 5624 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suus07092012

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Piano Muziek Ceremonie
« Gepost op: 21 juni 2012, 21:52:39 »
Hallo allemaal,

De gelegenheid waar onze ceremonie plaats zal vinden, leent zich er uitstekend voor om live piano te spelen. We hebben iemand gevonden die dit ook wil doen en stukken voor ons wil instuderen.

We komen er alleen helaas niet helemaal uit. We zoeken nog een nummer wat gespeeld wordt bij het binnenkomen van de gasten en een nummer voor het einde van de ceremonie / verlaten van de locatie. Het mag een klassiek stuk zijn, maar ook een mooie versie van een 'popnummer'.

Heeft iemand tips of ideeen hier over?

Alvast bedankt!

Djulietaah

  • Gast
Piano Muziek Ceremonie
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2012, 12:31:55 »
Muziek van Yann Tiersen (Amélie) is heel mooi op piano.

2juli2013

  • Gast
Piano Muziek Ceremonie
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2012, 23:59:18 »
Ik heb deze op mijn wensenlijstje staan. Kan alleen (nog) niet kiezen.
Maar dan alles op harp.

Air (J.S. Bach) - harp

Amélie Piano

Pachelbel's Canon in D on Harp HD

Van die laatste ben ik nu een beetje minder fan aangezien ik er nu pas achter kom, nu ik mij verdiep, dat dit zowat het meest standaard nummer is...

DarkRosie

  • Gast
Piano Muziek Ceremonie
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2012, 16:33:27 »
Ik vind Dawn wel een mooi stuk, van Dario Marianelli. Dan moet hij/zij wel echt goed piano kunnen spelen. De piano arrangementen van Jan Vayne en André Waignein zijn ook erg mooi. De keuze van de stukken hangt ook samen met het moment in de trouwerij. Als het stil is is een ander nummer op z'n plek dan wanneer er gelopen / gepraat wordt.
La Vie en Rose van Edith Piaf, dat is helemaal op z'n plek bij een trouwerij vind ik. Dat nummer gaat over het vinden van de liefde van haar leven. 'C'est lui pour moi, moi pour lui, dans la vie'. Hij voor mij, ik voor hem, de rest van het leven. Maar ja, dan moet je eigenlijk DarkRosie uitnodigen met accordeon/zang... :tongue: Kies in elk geval niet voor Hallelujah van Leonard Cohen. Het is ongelooflijk prachtig als het goed gedaan wordt, maar de tekst gaat over verloren liefde en desillusie. Of maak er in elk geval een andere tekst op...!

deniesje

  • Gast
Piano Muziek Ceremonie
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2012, 19:39:23 »
Als je houdt van een andere slag in klassiek, een moderne pianist kan ik je Yiruma echt aanbevelen! Ben gek op zijn muziek en speel het zelf ook.

http://www.youtube.com/watch?v=7maJOI3QMu0

En als je een stuk popmuziek tot enkel pianospel wil, dan sunny choi!

http://www.youtube.com/watch?v=yoQWovZU_g0

2juli2013

  • Gast
Piano Muziek Ceremonie
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2012, 11:07:47 »
Je hebt gelijk Elina.

Ik ben zo'n typ dat altijd alles anders wil :wink: Zwaar vermoeiend.
Maar moet zeggen dat er voor ons nog steeds geen mooier stuk voorbij gekomen is.
Waarschijnlijk wordt het toch Pachelbel. Voor de rest nog even opzoek.

Zaterdag telefoon gehad van een harpiste en zij zou graag voor ons spelen voor, tijdens en na de ceremonie.
Helemaal blij :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards