collapse

Auteur Topic: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen  (gelezen 51439 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bosgeestje

  • Gast
Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Gepost op: 17 mei 2008, 15:55:33 »
Tijdens het zoeken naar huwelijkskaarten ben ik al heel wat leuke - niet zo standaard - kaarten tegengekomen. Op het forum staan her en der al leuke ideeën, maar misschien handig om ze even te inventariseren. Hieronder in ieder geval wat links die ik tegengekomen ben (van het forum hier of via google):

- http://www.buskaartje.nl/ (puzzel, ringendoosje in kaart, uitnodiging op zakdoek, vlindertje dat wegvliegt uit envelop!)
- http://www.trouwposter.nl/ (voor een poster of bioscoopticket)
- http://www.trouwkaarten.nu/ (flessenpost, poster, bliqje, puzzel)
- http://www.josdelaat.nl/ (oorkonde / perkament op rolletje, zakdoek, uitnodiging op cd, puzzel)
- http://www.allemaalbedankjes.nl/drukwerk

Zijn jullie nog meer leuke / speciale trouwkaarten tegengekomen?

Zelf vind ik de oorkondes / perkamentrollen erg grappig. Tot nu toe ben ik de volgende tegengekomen op de websites die onder de kaarten genoemd staan.

Verder heb ik nog niets kunnen vinden. Hebben jullie misschien nog meer tips waar dit soort kaarten te krijgen zijn? Of andere kaarten op perkament?

[attachment=8041:attachment]

http://www.allemaalbedankjes.nl/Perkamentrollen.JPG

[attachment=8042:attachment]

[attachment=8043:attachment]

http://www.josdelaat.nl/

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2008, 20:08:28 »
Wat grappig, die oorkondes willen wij doen!
Als het kan zelf drukken, maar anders via hun.
Drukkosten valt ook nog mee daar, €40,-.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2008, 20:14:28 »
Wij zijn bij Jos de Laat geweest, hebben uiteindelijk net niet gekozen voor de oorkondes. Ze zijn vrij zwaar, dus verzenden is behoorlijk prijzig. Wij hebben gekozen voor een piramidekaart (uitvouwen en in elkaar zetten, aan drie kanten bedrukt).

Jos de Laat is een prima drukker - het winkeltje in Dordrecht is wel erg krap dus daar kreeg ik het snel benauwd. De service is prima. En ik vond de prijs ook erg meevallen.

Flowers

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2009, 11:12:20 »
Misschien dat hier al een topic over is geweest,maar kan het niet zo snel vinden.

Gaan/hebben jullie de trouwkaarten via een drukkerij bestellen/besteld of via internet?
Ik ben er nog niet helemaal uit namenlijk.Hoor graag tips en/of ervaringen!

Alvast bedankt!

Groetjes Flowers

Nynke Jellie

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2009, 11:49:16 »
Ik ga onze kaarten via het internet bestellen. Ik heb bij Poobies zelf een kaart ontworpen en later een proefdruk besteld. En het ziet er echt super uit. En ik vond ze in verhouding niet eens heel erg duur. Wij bestellen vijftig tot zestig kaarten.

jet17

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2009, 11:54:09 »
Ik heb mijn kaarten via internet besteld...
Via Cardxl.nl , het zijn mooie kaarten .... zoals je ze ook bij een drukker zou halen... je mag zo vaak als je wil aanpassingen doen in de proefdruk...
ik had 70 kaarten met tekstwissel en was 188euro kwijt...

edit: oja ik kreeg de proefdruk via de mail in een speciaal programmatje. (binnen een dag)... toen ik akkoord gaf waren ze er binnen een week.. exact hetzelfde als via de mail.....
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2009, 14:43:37 door jet17 »

deedee

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2009, 13:48:18 »
Wij hadden onze kaarten ook via internet besteld, bij koningkaart. Wij kregen steeds een voorbeeld van de kaart via internet en dan konden we nog dingen laten aanpassen. Vond het een eng idee om via internet kaarten te bestellen, maar achteraf gezien was het allemaal heel makkelijk.

joycehl

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2009, 14:40:45 »
wij hebben zie ook via internet, trouwkaarten.nl
aapassingen tussendoor zijn mogelijk en ze zageh er allemaal heel netjes uit! ook snelle service binnen 1 week is de proef er en binnen een week na betaling was derest binnen

succes!

Mariska-27

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #8 Gepost op: 3 augustus 2009, 17:00:58 »
Wij hebben kaarten bij fotokaarten.nl besteld. Erg leuk om zelf te maken! Snelle levering en hele schappelijke prijs!

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #9 Gepost op: 3 augustus 2009, 21:17:47 »
Wij hebben de kaarten via internet besteld bij www.cartarosa.be. We kregen die correctierondes en steeds kregen we de kaart als excelbestand opgestuurd. Daarna hebben we nog een voorbeeldkaartje opgestuurd gekregen, omdat ik 'm toch wel in het echt wilde zien voordat we 'm bestelden. Alles is supergoed geregeld daar! :)

mel73

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2009, 08:03:04 »
[quote name=\'Flowers\' post=\'251165\' date=\'03 August 2009, 11:12\']Misschien dat hier al een topic over is geweest,maar kan het niet zo snel vinden.

Gaan/hebben jullie de trouwkaarten via een drukkerij bestellen/besteld of via internet?
Ik ben er nog niet helemaal uit namenlijk.Hoor graag tips en/of ervaringen!

Alvast bedankt!

Groetjes Flowers[/quote]

Ook wij hebben onze kaarten via internet besteld.

Martijn

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #11 Gepost op: 17 december 2009, 20:22:47 »
Wij hebben onze trouwkaart (flessenpost bij www.trouwkaarten.nu besteld.

groetjes,

Martijn & Resa
« Laatst bewerkt op: 1 januari 2011, 12:36:20 door stimpy »

nicolle

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2010, 16:39:12 »
hallo allemaal,
wij zijn druk bezig met het uitzoeken van onze uitnodiging. eindelijk hebben we een mooie gevonden en een mooie tekst bedacht.
we wilde ze bestellen op trouwkaarten.nl, maar vinden de uitleg daar onduidelijk. hoe het gaat met proefdrukken enzo staat niet beschreven.
we vinden het persoonlijk wel eng om daar te bestellen.
heeft er misschien iemand ervaring hiermee??

groetjes

suzan1983

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2010, 13:37:23 »
Deze site ken ik niet.
Maar onze geboortekaartjes hadden we bij een andere site. (geboortepost)
Ze hebben ook trouwkaarten.

www.trouwpost.nl

Wij zijn er tevreden over.

Rianne131

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2010, 17:39:07 »
Een vriendin van mij heeft voor haar huwelijk ook de kaarten besteld via trouwkaarten.nl
Zij was erg positief. De medewerkers zijn goed bereikbaar en behulpzaam. Snelle levering.
Wij gaan onze kaarten daar ook bestellen.

Marry24

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2010, 12:21:14 »
Wij willen onze kaarten daar ook gaan bestellen dus ben benieuwd of er al meer mensen zijn met hun ervaringen via trouwkaarten.nl?

Nienke82

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2010, 23:14:21 »
hoi,

wij hebben onze kaarten hier ook besteld.
Je krijgt een proefdruk digitaal en ook een op A4 dus niet op de kaart gedrukt. kaart wordt wel meegezonden.

Ze zijn bovendien goed bereikbaar als je vragen hebt, ik ben ook positief over trouwkaarten.nl

gr. Nienke

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2010, 14:40:46 »
Hoi Nicolle, als je zoekt op "trouwkaarten.nl" in de zoekfunctie zal je zien dat onder het topic "trouwkaarten" een hoop reacties staan van mensen die ervaring met deze leverancier hebben.

Verder heeft een bevriend stel dat pas is getrouwd de kaarten ook via trouwkaarten.nl gekocht en hen is het prima bevallen. De kaart was ook mooi1

nataschja

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #18 Gepost op: 20 juni 2010, 23:32:49 »
Wij hebben daar enkele proefkaarten besteld.
Hele mooie kaarten.
Een vriendin heeft daar ook gekeken en uiteindelijk bij een drukkerij in de buurt besteld.
Daar was ze een stuk goedkoper uit.
Misschien toch ook handig om bij een drukker te informeren wat de kosten zijn.
Via internet bestellen wil niet altijd zeggen dat het goedkoper is.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2010, 08:55:49 door nataschja »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #19 Gepost op: 23 juni 2010, 08:31:13 »
Wij hebben via trouwkaarten.nl besteld en prima service! Verliep heel goed en ze waren ook goed bereikbaar voor vragen. En voor ons was het goedkoper dan bij een drukker.

Marry24

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #20 Gepost op: 23 juni 2010, 08:37:43 »
Voor ons was het met de geboortekaartjes ook een heel stuk goedkoper bij de drukker. Met de trouwkaarten kwamen we op precies hetzelfde uit. We hebben een proefkaart besteld alleen was de achterkant roze uitgeslagen dus hebben we ze alsnog maar bij de drukker besteld

cassandra

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #21 Gepost op: 24 juli 2010, 15:40:47 »
Wij hebben op trouwkaarten.nl ook onze kaarten uitgezocht.
Als eerste hebben we proefkaarten aangevraagd, maximale was 3 en daar hebben we ook gebruik van gemaakt.
Op een paar andere adresjes hebben we ook proefpaarten aangevraag en we kwamen tot de conclusie dat op trouwkaarten.nl de kaartje veel mooier zijn en een betere kwaliteit hebben.
We hebben de kaarten besteld en zijn nu aan het wachten op de proefdruk.
Het contact met de help/desk-klantenservice was ook erg goed!
We mogen de kaart zo vaak aanpassen als we willen totdat hij ´perfect´ is.
Daarna worden ze pas besteld en gedrukt.
Super dus.
Ben benieuwd naar de proefdruk en de uiteindelijke kaart!

Laurien

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #22 Gepost op: 8 september 2010, 16:44:47 »
Hallo iedereen,

Jaap en ik zijn sinds een paar dagen bezig met trouwkaarten uitzoeken, ik heb een aantal mooie kaarten gezien maar ik weet niet wanneer het een goede tijd is om ze te bestellen!
Als ik ze nu bestel, heb ik de kaarten al 7 mnd in huis voordat ik ze moet versturen maar als ik niet bestel bestaat de kans misschien wel dat ze er niet meer zijn.
Hebben jullie ervaring met trouwkaarten bestellen via internet en wat zijn de voor en nadelen van het bestellen via internet?

Groetjes Laurien

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #23 Gepost op: 8 september 2010, 22:18:21 »
Onderstaand topic gaat over wanneer trouwkaarten te versturen...
Als je dan de levertijd van je trouwkaarten (inclusief een proefdruk) weet en nog een kleine marge neemt heb je ongeveer je antwoord denk ik... :wink:
http://www.trouwforum.nl/forum/index.php/topic/12629-wanneer-de-uitnodiging-versturen/page__st__50__p__299099__hl__trouwkaarten__fromsearch__1&#entry299099

Ik zou iig. even  overleg voeren met je kaartenleverancier/drukker etc.

Zodra je de hoeveelheid gasten weet, de definitieve tijden en locaties en zeker bent van de tekst en looks van de kaart zou je al kunnen bestellen. Maar ik zou niet (veel) eerder bestellen dan nodig. Soms leidt voortschrijdend inzicht ineens tot een wijziging...

w&ndy

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #24 Gepost op: 11 september 2010, 11:38:49 »
Wij hebben ze 4 maanden van te voren laten drukken,hadden de 3 maanden van te voren dus in huis.
Ik heb ook gekeken om te te bestellen via internet (trouwkaarten.nl) maar de drukker had ze ook en het was bij hem goedkoper als online. En ik vond het fijner persoonlijk contact te hebben,hij kon ons ook tips geven mbt opstelling en plaats van de tekst. Proefdruk had ik binnen 1 week binnen via de drukker dus kwa tijd scheelt het ook niets.
Wij trouwen over 2 weken dus onze kaarten moesten ivm vakantie periode ook iets eerder de deur uit (8 weken ipv 6 van te voren).
Maar ik denk dat trouwkaarten.nl wel betrouwbaar is hoor,bestaat al even en ze hebben alle kaarten die een beetje goede drukkerij ook heeft..

Succes met het bestellen en uitzoeken van de kaarten!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards