collapse

Auteur Topic: Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?  (gelezen 314781 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #400 Gepost op: 16 augustus 2011, 14:59:22 »
Dankje! Hij staat hier inmiddels te verstoffen... Weet niet zo goed wat ik ermee moet! Weggooien is ook zo zonde!

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #401 Gepost op: 25 augustus 2011, 00:01:32 »
Misschien heeft iemand anders er nog iets aan?
Stickers eraf, nieuw kartonnetje aan de onderkant en er kunnen weer andere namen op!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #402 Gepost op: 20 december 2011, 15:08:04 »
Dag dames!

Ik heb vanmiddag even zitten knutselen, en onze enveloppendoos is nu af :). De onderste doos,w aar de envelopjes in belanden, kan je gewoon uitschuiven aan de zijkant zeg maar. Dus hoeven we m niet kapot te maken! :) Onze themakleuren zijn roze, zwart (en een beetje wit..)

Wat vinden jullie ervan?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #403 Gepost op: 20 december 2011, 21:21:30 »
Mooi hoor!
@Jnine89: Ik kan de jouwe wel gebruiken, mijn naam schrijf je precies hetzelfde! Alleen zullen de gasten dan een beetje raar kijken wanneer er Arnaut staan in plaats van de naam van mijn AS :laugh:
Aha nee, maar hij is wel super leuk! Wij gaan er eigenlijk vanuit dat we een enveloppedoos op de locatie hebben.

Ashna

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #404 Gepost op: 21 december 2011, 09:51:03 »
Dit is mijn doos.
De dozen zijn van de Xenos, net als de bloemen en het gouden lint. Relatief simpel om te maken dus.
Een goed scherp mes is wel belangrijk heb ik gemerkt. Het karton is vrij dik, dus het is lastig om netjes te snijden.



wat een gave grote bloem bovenop! :-) Zoiets zoek ik ook.. Weet jij nog waar je die gekocht hebt?

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #405 Gepost op: 23 januari 2012, 09:58:32 »
Nou, zo te lezen in de zin "De dozen zijn van de Xenos, net als de bloemen en het gouden lint" krijg ik het vermoeden dat het bij de Xenos was. :wink:

twijfeltje

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #406 Gepost op: 23 januari 2012, 10:35:25 »
Wij hebben hem niet zelfgemaakt, maar ik vind hem wel leuk genoeg om hier te delen:
http://www.liesjeshoutenspeelgoed.nl/opbergen-en-verplaatsen/speelgoedkisten/speelgoedkist-blank-klein_p4245.html

Voor de ceremoniet hadden we boekjes gemaakt met de tekst van de liedjes en een persoonlijk woordje.
Die zaten erin.

Tijdens het feest is het onze enveloppen-schatkist geworden.
Nu hebben we alle spulletjes van de bruiloft, CD's, kaartjes enz erin zitten.
Staat als mooie herinnering op de kast naast onze tijdscapsule.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #407 Gepost op: 23 januari 2012, 13:16:25 »
Stoer..! Hadden jullie m ook nog in een kleur geschilder?

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #408 Gepost op: 23 januari 2012, 13:27:04 »
Jeetje, wat een mooie creaties!

Wij gaan geen enveloppen vragen (maar gaan er wel vanuit dat we geld zullen krijgen).

Ik vind een enveloppendoos een lastig item. Ik begrijp dat het handig is, maar wij zullen er geen neerzetten. Ik neem veel liever zelf de kaartjes in ontvangst. En waar wij ze dan neerleggen maakt mij niet zoveel uit en de gast nog minder denk ik. We kunnen ze daarna wel in 'onze enveloppendoos' stoppen maar persoonlijk krijg ik een beetje kriebels van zo'n enveloppendoos, zeker als ik als gast op een bruiloft kom waar zo'n ding staat. Dus voor ons een no-go!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #409 Gepost op: 23 januari 2012, 13:34:51 »
@Esprit: Wij zetten hem ook niet bij het gastenboek-hoekje hoor! Vind ik ook echt tien keer niks!

Wij nemen zelf alle cadeaus in ontvangst en de enveloppen verdwijnen in de enveloppendoos, zodat we die niet onhandig vast hoeven te houden of 'gewoon' op tafel moeten leggen. De enveloppendoos komt dus wel in het zicht, maat het is zeker niet de bedoeling dat mensen het gewoon deponeren ofzo! Wij gaan er dan ook een beetje taktisch voor staan :wink:

twijfeltje

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #410 Gepost op: 23 januari 2012, 16:29:49 »
Esprit, wij hebben zelf alles in ontvangst genomen, maar je kunt moeilijk met zo'n stapel enveloppen in je hand staan. Die wil je echt wel een goed plekje geven.
De kist stond op de tafel achter ons, waar we ook andere cadeaus hebben gezet na ontvangst.
Niet van: hallo beste gast, je bent welkom dump je kaart maar in de kist, zeker niet!

Ik wilde er in eerste instantie ook geen, maar ja, waar laat je dan je spulletjes?
Nu was het handig allemaal bij elkaar en konden wij het weer meenemen op reis.
(We hadden op de kaart gevraagd om zakgeld voor onze huwelijksreis)
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2012, 19:19:07 door twijfeltje »

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #411 Gepost op: 24 januari 2012, 15:17:45 »
Aha, dan is het wel een andere manier, het 'hoi,leuk dat je er bent dump je envelop met inhoud maar in die mooie enveloppendoos' kwam al wat vreemd over, hihi!

Alsnog zullen wij geen doos neerzetten, misschien dat ik een mandje oid achter de hand houdt, dat, mochten het veel envelopjes worden we het in 1 mand kunnen leggen.

jassou

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #412 Gepost op: 2 februari 2012, 23:42:13 »
Mijn man stak ze in zijn binnenzak, en af en toe liep de CM eens toevallig langs, dan kreeg die een paar om weg te leggen. Wij kregen overigens geen hele stapels hoor, alleen maar om te zeggen dat je niet perse een doos nodig hebt als je die niet wil. :-)

boogschutter

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #413 Gepost op: 24 februari 2012, 10:25:14 »
Wij hebben onze ook zelf gemaakt:


October Bride

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #414 Gepost op: 25 februari 2012, 19:27:28 »
Heel mooi geworden boogschutter! Mag ik vragen waar je die spaarvarkentjes vandaan hebt? Die vind ik écht heel leuk!

boogschutter

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #415 Gepost op: 26 februari 2012, 11:15:52 »
Heel mooi geworden boogschutter! Mag ik vragen waar je die spaarvarkentjes vandaan hebt? Die vind ik écht heel leuk!

De spaarvarkentjes komen van Xenos. We hebben ze zelf 'gepimpt' met wat glitters, een sluiertje en een hoedje.  :biggrin: Wij vinden ze zelf ook erg leuk geworden.

Margriet_

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #416 Gepost op: 26 februari 2012, 13:40:21 »
Die zijn idd erg mooi! Waar heb je het hoedje vandaan als ik vragen mag??

Ik wil ook een enveloppendoos zelf gaan maken, alleen ik kan nergens mooi inpakpapier en breed lint vinden. Weten jullie nog handige shopadresjes?

boogschutter

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #417 Gepost op: 26 februari 2012, 14:53:07 »
Het hoedje hebben we van een badeendje afgeknipt  :huh: We hadden niks anders in huis, hahaha

Ik zou geen gewoon inpakpapier gebruiken, dat is erg dun. Je kan beter kaftpapier of stof gebruiken. Dit met een spraylijm vastzetten, dan krijg je het mooi glad. Wij hebben dit niet gedaan, onze dozen waren al in de kleuren die we mooi vonden.

Het brede lint kun je op de markt kopen, en veel hobbywinkels hebben hele stellages vol met allerlei verschillende lintjes. Ook is dit een goede (en goedkope) webshop: http://www.maaikies.nl/c-456937/band-kant-lint-p-m/

Succes!

Margriet_

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #418 Gepost op: 26 februari 2012, 17:59:15 »
Ow haha, nou dat is helemaal niet te zien dat het een badeend hoedje is! :biggrin: Erg leuk gedaan!

Super bedankt voor de website, daar staan mooie dingen op.

Vriend kwam met het idee om een melkbus te gaan gebruiken als enveloppendoos. Ook wel erg leuk natuurlijk. Dus wie weet wordt het toch geen doos, maar een bus. Ik ga die dan nog wel wat oppimpen, anders vindt ik het wat saai.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #419 Gepost op: 17 maart 2012, 15:33:44 »
En wij gaan ook knutselen! Het wordt een houten constructie (waar zijn we aan begonnen  :laugh: ) in deze vorm:



Idee was van mijn AS!

jassou

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #420 Gepost op: 18 maart 2012, 08:25:44 »
De tardis!!! Wel erg nerdy-cool :-)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #421 Gepost op: 18 maart 2012, 10:16:39 »
hahahaha puntjes voor Jassou! Ja we zijn ook echte nerds en de meeste van onze vrienden ook, dus dat past helemaal bij ons :tongue: We hebben voor de tafelschikkingskaartjes voor iedereen D&D stats bedacht  :biggrin:

Aartie Kedar

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #422 Gepost op: 24 maart 2012, 00:47:11 »
Wat een mooie doos Boogschutter! Ik trouw pas in december maar ben nu al aan het bedenken wat ik wil. Op internet heb ik hele mooie gezien. Kijken of ik ook zelf iets in elkaar kan knutselen.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #423 Gepost op: 24 maart 2012, 10:18:34 »
@Meli: Erg gaaf! De tardis, haha! :biggrin: Heb ik vorig jaar met sinterklaas met surprises nog voor mijn zus gemaakt! Echt origineel :wink:

AnneVee1

  • Gast
Zelf Enveloppendoos Maken Wie Heeft Ideeen?
« Reactie #424 Gepost op: 27 maart 2012, 22:47:27 »
haha leuk melia!

ik zit te denken aan zoiets; (uiteraard met andere/geen tekst)
http://media-cache2.pinterest.com/upload/104427285079136342_U09XGwnr_f.jpg

edit; bij nader inzien is iets dat 'gesloten' is misschien beter
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2012, 18:13:29 door AnneVee1 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards