collapse

Auteur Topic: Zelf auto versieren  (gelezen 45045 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mappie

  • Gast
Zelf auto versieren
« Gepost op: 15 juni 2010, 14:22:41 »
Binnenkort gaat een vriendin van mij trouwen. Zij leent mijn mans old timer (grote mercedes) en die willen wij als verrassing versieren.

We zijn zelf ook in die auto getrouwd maar hadden er toen een enorm boeket op.(zat op een zuignap die inmiddels weggegooid is) Dat is nogal duur (150,- euro) dus dat wordt 'm niet als cadeautje :-) Ik denk zelf aan tule en lint spannen over de motorkap en in het midden iets van een strik ofzo? Op internet staan alleen wat vage beschrijvingen maar ik zoek concrete tips met wat voor spul, hoe je het vastmaakt etc. En ook voor in de auto zelf. Het gaat erom dat het er leuk uitziet. (foto's zijn welkom) Voorwaarde is dat de lak niet beschadigd..

Alvast bedankt!

vitani

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2010, 14:45:31 »
Misschien kan je op de onderstaande sites ideetjes op doen...

http://www.trouwartikelen.nl/bruiloft-decoratie-huwelijk-versieringen/trouwauto-versiering.html

http://www.kleinkadootje.nl/index.php?toontype=subcategorie&id=47

http://www.kristinabruidsmode.nl/?page=catalog&view=category&cat_id=14

Ik zou ook niet willen dat de lak beschadigd zeker niet als het niet mijn auto is (vanuit bruidspaar oogpunt)
denk dat je met Tule heel veel kunt doen. En zoals volgens mij op die eerste site een kentekenbord met tekst just married doet het naar mijn idee ook erg leuk.

Succes

Marry24

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2010, 16:15:32 »
Wij hebben met tule een keer een auto versierd. De tule kun je vast maken om de spiegels en onder de motorkap bijvoorbeeld. We hebben toen zelf aan de tule nog een klein boeketje aan vast gemaakt (boeketje ook zelf gemaakt). Aan de antenne hadden we ook een grote tule strik. Die is er alleen halverwege afgewaaid :biggrin:

Mappie

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #3 Gepost op: 15 juni 2010, 16:45:49 »
Wij hebben met tule een keer een auto versierd. De tule kun je vast maken om de spiegels en onder de motorkap bijvoorbeeld. We hebben toen zelf aan de tule nog een klein boeketje aan vast gemaakt (boeketje ook zelf gemaakt). Aan de antenne hadden we ook een grote tule strik. Die is er alleen halverwege afgewaaid :biggrin:

Hoe had je dat boeketje vastgemaakt? Lag dat op de motorkap ofzo? Heb je toevallig een foto?

groetjes

Marry24

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2010, 19:40:17 »
hihi ik zal even een uitleg proberen te geven hihi  

we hadden met tule een soort V gemaakt. Aan de spiegels vast en onder het midden van de motorkap. Het boeketje lag op de tule en hebben we vast gezet met visdraad of iets dergelijks. Gewoon simpel aan het tule vastgeknoopt (we moesten het ter plekke verzinnen op de dag zelf) maar het is goed blijven zitten.
Hier is een foto hoe het vast gemaakt is kun je alleen niet zien...
Als je hem niet kan zien dan upload ik hem hier. Maar zo staan mn schoonzusje en zwager niet open en bloot hier

http://94.100.115.180/719050001-719100000/719097601-719097700/719097664_5_DEs0.jpeg

Verder hebben we nadat ze getrouwd zijn met witte auto raam stift op de ramen geschreven just married en hartjes erbij, en natuurlijk ook nog lege blikken aan sterk touw en het touw tussen de kofferbak vastgezet

Crazysweet

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2010, 18:28:59 »
heey :)

ik heb nog wel de zuignap van onze autoboeket liggen, ik heb hem bewaard. je hoeft er dus alleen nog maar oase in te stoppen en een paar bloemen... als je daar zin in hebt tenminste :tongue:

Mappie

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2010, 09:46:20 »
heey :)

ik heb nog wel de zuignap van onze autoboeket liggen, ik heb hem bewaard. je hoeft er dus alleen nog maar oase in te stoppen en een paar bloemen... als je daar zin in hebt tenminste :tongue:


Dat zou wel tof zijn. Denk je dat hij nog goed is? (niet uitgedroogd oid?) Hoeveel kost de nap?

Crazysweet

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #7 Gepost op: 21 juni 2010, 10:35:20 »
heey :)

ik heb nog wel de zuignap van onze autoboeket liggen, ik heb hem bewaard. je hoeft er dus alleen nog maar oase in te stoppen en een paar bloemen... als je daar zin in hebt tenminste :tongue:


Dat zou wel tof zijn. Denk je dat hij nog goed is? (niet uitgedroogd oid?) Hoeveel kost de nap?

Hij is nog maar een maandje oud, dus dat denk ik niet. wat wil je er voor geven?

hier 2 foto's er van
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2010, 10:36:03 door Crazysweet »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Auto Zelf Versieren
« Reactie #8 Gepost op: 21 juni 2010, 11:00:06 »
Wij hadden de auto ook zelf versierd. We hadden een grote strik van wit tule om de antenne gedaan en dat vonden we mooi genoeg. Niet teveel poespas en vooral geen bloemen ( vind ik iets begravenis-achtigs hebben).

Marry24

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2010, 17:58:37 »
Ik zag in de stad iemand die een grote tule strik echt om de auto hadden gemaakt zag er ook leuk uit:D

grappig lalala ik vind bloemen juist niet bij een begravenis horen haha

Crazysweet

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2010, 19:10:54 »
Ik denk dat het bij allebei juist kan, ligt eraan wat voor bloemen je kiest :wink:

(offtopic: @Marry24, leuke naam en trouwdatum :) Ik heet ook Marry en ben jarig op 27-08 :tongue: )

Marry24

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2010, 20:33:11 »
haha marry gezellig :biggrin::D

Crazysweet

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2010, 21:24:45 »
haha marry gezellig :biggrin::D

Inderdaad :tongue:

Mappie

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #13 Gepost op: 6 juli 2010, 23:44:13 »
heey :)

ik heb nog wel de zuignap van onze autoboeket liggen, ik heb hem bewaard. je hoeft er dus alleen nog maar oase in te stoppen en een paar bloemen... als je daar zin in hebt tenminste :tongue:


Dat zou wel tof zijn. Denk je dat hij nog goed is? (niet uitgedroogd oid?) Hoeveel kost de nap?

Hij is nog maar een maandje oud, dus dat denk ik niet. wat wil je er voor geven?

hier 2 foto's er van


Enorm bedankt, maar mijn man is bij nader inzien toch wat bezorgd over de lak bij zo'n zuignap :-(

Crazysweet

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #14 Gepost op: 7 juli 2010, 23:45:38 »
Bij de auto die wij hadden is helemaal niks beschadigd hoor :wink: en dat was ook geen goedkope auto. de zuignap is vrij zacht en verschuift helemaal niet! ik heb het bloemstuk de dag erna ook nog even op onze eigen auto gedaan voor de lol, maar je ziet er helemaal niks van, alleen een vochtig randje achteraf, maar dat is met alle zuignappen zo.
maar de keuze is uiteraard aan jullie :wink:

Marry24

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #15 Gepost op: 8 juli 2010, 07:39:20 »
Wij hebben een ferrari gehuurd en ook daar komen de bloemen op met een zuignap dus er zal heus niks gebeuren:D

melis

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2010, 14:20:34 »
dit probleem heb ik nu ook.
Wat doen we op de auto geen attennen op de auto kan geen vlagentje tussen de ramen doen omdat dan automatich de ramen weer opgaan.
Zuignappen wilt die ook niet op de auto pffffffffffffffffff word er zo moe van hahahaha

jolanda1985

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #17 Gepost op: 8 juli 2010, 16:22:09 »
Wij doen tulle of lint over de motorkap. En kleine boeketjes aan de anttene(
roosje met tulle ofzo iets...

ikke2

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2010, 14:51:16 »
heey :)

ik heb nog wel de zuignap van onze autoboeket liggen, ik heb hem bewaard. je hoeft er dus alleen nog maar oase in te stoppen en een paar bloemen... als je daar zin in hebt tenminste :tongue:


Dat zou wel tof zijn. Denk je dat hij nog goed is? (niet uitgedroogd oid?) Hoeveel kost de nap?

Hij is nog maar een maandje oud, dus dat denk ik niet. wat wil je er voor geven?

hier 2 foto's er van
Hoi,

ik heb misschien wel interesse in de zuignap, maar waar is de zuignap op te halen en wat wil je er voor hebben?

groetjes ikke

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Auto Zelf Versieren
« Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2010, 12:42:46 »
Ik zal wel weer een domme vraag stellen, maar vooruit.
De auto met de tule van de voorkap naar de spiegels vind ik echt heel leuk! Maar waar kan je tule halen? Op de markt misschien?
 :ashamed:

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Auto Zelf Versieren
« Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2010, 12:48:17 »
Ik had het op de lapjesmarkt in utrech gekocht.

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Auto Zelf Versieren
« Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2010, 13:09:21 »
het is ook via internet te koop, in verschillende breedtes, op rol.
gewoon even googelen :)

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Auto Zelf Versieren
« Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2010, 13:24:55 »
Ja ik ging al op marktplaats kijken :biggrin:
Ik ga even googlen! Bedankt!

kattekliek

  • Gast
Auto Zelf Versieren
« Reactie #23 Gepost op: 8 november 2010, 15:32:44 »
Wij hebben met tule een keer een auto versierd. De tule kun je vast maken om de spiegels en onder de motorkap bijvoorbeeld. We hebben toen zelf aan de tule nog een klein boeketje aan vast gemaakt (boeketje ook zelf gemaakt). Aan de antenne hadden we ook een grote tule strik. Die is er alleen halverwege afgewaaid :biggrin:
Zo heeft onze ceremoniemeester het ook gedaan, was hartstikke leuk! Overigens toevallig dat wij ook in een grote mercedes gereden hebben (al zal de vriendin van de topicstarter inmiddels al wel getrouwd zijn) :)





(dit was in de themakleuren van onze dag, onze uitnodiging had ook die felle kleuren geel, rood/roze en groen)

En die avond hadden ze snel nog ff de tule overgezet op onze eigen auto, een heel ander modelletje (Peugeot 205):



De tule kostte ca. 25 euro, was wel bij een winkel die ermee ging stoppen (in Amersfoort), dus misschien goedkoper dan anders.
« Laatst bewerkt op: 8 november 2010, 15:34:39 door kattekliek »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Auto Zelf Versieren
« Reactie #24 Gepost op: 8 november 2010, 15:40:02 »
Ziet er leuk uit! en geen geld natuurlijk dan!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards