collapse

Auteur Topic: Tijd Om Te Verloven!  (gelezen 13965 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bikerboy

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Gepost op: 30 oktober 2010, 16:30:32 »
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus zal me een beetje voorstellen. Ik ben een man en heb binnekort een aantal jaar een relatie met mijn lieve vriendin. Het gaat erg goed tussen ons en het word wel eens tijd om een stapje verder te gaan, namelijk verloven. Mijn vriendin heeft al vele keren gevraagd wanneer we toch eens gaan verloven maar reageer daar nooit zoveel om haar te versassen als het zover is.

Ik heb me altijd al voorgenomen om haar ten huwelijk te vragen als we een x aantal jaar een relatie hebben en binnenkort is dat zover. Ik heb me al een beetje voorbereid wanneer en hoe ik het ongeveer ga doen. Waar alles nu nog op wacht is het moment dat ik naar mijn schoonvader toe moet om zijn goedkeuring te vragen. Mijn vriendin gaf aan dat ze dat graag wou en dat haar ouders dat erg op prijs zouden stellen. Ik zie ze niet heel erg vaak en zal het een keer stiekem moeten doen zodat mijn vriendin het niet door heeft.

Ik heb alles al wel zon beetje uitgestippeld hoe en wanneer ik het ongeveer ga vragen. Ik wil haar tijdens een rondvlucht ten huwelijk vragen, ik leg dan de letters op de grond met "*** wil je met me trouwen? dus het word wel apart en romantisch, dit omdat het niet niks is en omdat ik het een moment vind wat je niet snel mag vergeten. De ring heb ik inmiddels al gekocht. Ik vind een aparte verlovingsring wel erg leuk en vind trouwringen echt iets om later samen uit te zoeken dus vandaar. Ik wilde wel een mooie ring geven maar hoefde van mij niet direct de hoofdprijs te kosten. Daarom ben ik voor een 9 karaats ring met een zirkonia er in (bijlage van de ring verwijderd). Ik heb niet zo heel veel verstand van ringen dus ik hoop dat ze hem mooi vind.

Binnenkort zijn we samen een aantal dagen vrij en wil dan 1 of 2 dagen weg gaan. Ik zit er aan te denken om het dan te doen. Ik wil haar een beetje nieuwsgierig maken door haar niet te vertellen waar we heen gaan. Op de heenweg gaan we dan eerst langs de verrassing waar ik haar ten huwelijk wil vragen. Daarna gaan we door naar een leuke stad waar we 2 nachtjes in een hotel gaan om lekker bij elkaar te zijn en om daar lekker uit eten te gaan.

Het enige wat nog moet gebeuren is goedkeuring vragen van haar vader.

Zijn er hier mensen die ook goedkeuring hebben gevraagd aan de schoonvader? Hoe hebben jullie dat gedaan? Want ik weet niet precies hoe ik dat moet vragen. Ik zit zelf aan te denken gewoon een kort verhaaltje dat we nu 2 jaar samen zijn en dat ik zijn dochter wil verloven. Tips?

Ook tijdens de huwelijksaanzoek weet ik nog niet helemaal hoe ik het ga doen. Ik vraag het niet maar tijdens de vlucht ziet ze "*** wil je met me trouwen?" op de grond staan. Zal ik dan alleen het doosje van de ring open doen en op de knieen voor haar gaan zitten? Of is het leuk om ook hier nog een kort verhaaltje bij te doen?
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 18:15:26 door bikerboy »

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:16:13 »
hoi Bikerboy,

wat een goed idee om het zo te doen en het is een mooie ring. en het gaat natuurlijk niet alleen om die ring maar om het verhaal erachter. ik zou zeggen nadat ze die vraag op de grond heeft gelezen, op je knieën en geen verhaaltje er meer bij(is overbodig)! Heel veel succes en geniet ervan.

groetjes Loesje

Nogevengeduld

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:18:33 »
Hee wat leuk, weer een man in ons midden !!

Ik vind het een mooi aanzoek en zou gewoon het doosje openen en op je knieen gaan. Mits daar ruimte voor is.
Dat wat zij ziet op de grond zegt al genoeg. En je hebt de vraag dan daarmee al gesteld.

Oja, vergeet je fotocamera niet. Lijkt me erg leuk om daar wat plaatjes van te hebben zo van bovenaf.

Mijn man heeft mijn vader niet om toestemming gevraagd. Wij hebben samen besloten om te gaan trouwen. Moet ook eerlijk zeggen ik van dat vragen in mijn omgeving niet voorkomt.
Dacht echt dat dat niet meer gedaan werd. Totdat ik met dit forum in aanraking kwam.

Gefeliciteerd en veel plezier met het aanzoek.

bikerboy

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:36:44 »
Hallo Loesje en nogevengeduld,

Leuk al zo snel antwoord! Ik zat er zelf ook aan te denken om na het zien van de tekst alleen het doosje te openen en op de knieën te gaan indien er ruimte voor is inderdaad haha.

En ik weet dat het toestemming vragen van de vader niet veel meer gedaan word inderdaad maar aangezien mijn vriendin en mijn schoonvader het op prijs zal stellen doe ik het graag.

Lisa2009

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2010, 17:45:07 »
bikerboy: mooie ring en mooi plan. Daar kan geen nee tegen gezegd worden. Veel plezier in de laatste voorbereidingen

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2010, 19:46:20 »
Mooie ring heb je uitgekozen, en een mooi idee voor het aanzoek!
Overigens, mijn as heeft mijn vader  ook om toestemming gevraagd, en ik vind het heel romantisch :)
Veel succes!!

bikerboy

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2010, 09:11:17 »
volgens mij heb ik gelukkig een goede keus gemaakt voor de ring dus?

Vandaag ga ik waarschijnlijk goedkeuring van mijn schoonvader vragen. Vind het best wel eng en weet nog niet goed wat ik moet zeggen. Misschien vind ik hier op het forum nog ergens tips.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 17:53:11 door bikerboy »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2010, 10:25:21 »
Ah joh zeg je toch gewoon dat je haar gelukkig wilt maken, en graag met haar wilt trouwen :) Het komt heus goed!! Succes straks!

KarinB

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2010, 10:43:18 »
Mijn lief heeft het ook aan mijn vader gevraagd. Hij zei achteraf dat mijn vader maar 2 dingen wilde horen.
1. Blijf je haar gelukkig maken?
2. Blijf je goed voor haar zorgen?

Verder is het al een bijzondere geste dat je haar vader erin betrekt. Mijn vader voelde zich vereerd en was zelfs zelf zenuwachtig voor dit gesprek.

Maak je niet druk, zolang hij weet dat zijn dochter blij met jou is en jij goed voor haar bent.. Nothing on the hand ;-)

Succes :biggrin:

ps: de ring is prachtig!
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2010, 10:43:43 door KarinB »

bikerboy

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2010, 10:56:38 »
Heb al een beetje alles op een rijtje wat ik wil zeggen. Nette kleertjes aan en netjes geschoren enz dus moet goed gaan.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 17:54:33 door bikerboy »

Femke

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #10 Gepost op: 31 oktober 2010, 11:29:48 »
klinkt allemaal heel romantisch!

het toestemming vragen hoeft van mij allemaal niet, maar als zij daar waarde aan hecht zou ik t zeker doen!

anna23

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2010, 12:07:29 »
Mijn vriend heeft aan mijn vader ook toestemming gevraagd. Had niet gehoeven, maar pap was er wel blij mee. Hij heeft het gevraagd waar ook mijn moeder bij was, dus pap kon alleen maar `ja´ zeggen, aangezien mam heeeeeeeeeeel graag wilde dat wij gingen trouwen :biggrin: . En daarna iedereen in tranen natuurlijk  :rolleyes:

Dus ik denk dat jou een emotionele dag te wachten staat. Succes!!

Tristara

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2010, 20:25:53 »
bikerboy... en en en ?

hoe is het gegaan?

bikerboy

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #13 Gepost op: 1 november 2010, 07:32:00 »
Pff nou ben in tijden niet meer zo zenuwachtig geweest!! Zat helemaal te shaken onderweg naar ze toe haha. Toen we later bij elkaar zaten was de grootste spanning wel weg maar vond het wel eng en durfde het niet direct te vragen. Op een gegeven moment heb ik het er zonder na te denken maar gewoon uitgegooid.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 17:55:58 door bikerboy »

KarinB

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #14 Gepost op: 1 november 2010, 08:25:58 »
Fantastisch Bikerboy! Dat is stap 1 ;-)

Nu nog een kleine 2 weken wachten en dan de grootste vraag!

bikerboy

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #15 Gepost op: 1 november 2010, 19:39:51 »
Nouja die 2 weken heb ik ook nog wel nodig om alles voor te bereiden. Nog even langs het bedrijf om de vlucht goed af te srpeken enz. En ook voor mezelf moet ik alles even goed op een rijtje zetten hoe ik alles ga aanpakken.

Ze denkt dat we die dagen dat we samen vrij zijn gewoon thuis blijven. 1 a 2 dagen van tevoren zal ik haar zeggen dat ze spullen moet gaan inpakken omdat we toch weg gaan.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 17:57:50 door bikerboy »

~M*M~

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #16 Gepost op: 1 november 2010, 22:16:49 »
Leuk dat je haar vader hebt gevraagd.

Over de ring denk ik, of je doet t goed of je doet t niet. Maar persoonlijk valt bij mij een verlovingsring die uit 9karaat goud bestaat uit doe het dan maar niet.... Sorry.

bikerboy

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #17 Gepost op: 2 november 2010, 07:55:57 »
Nouja ik denk dat de boodschap er achter belangrijker is. Bovendien willen we zoals ik al zei in de openingspost later toch samen trouwringen uitzoeken dus beland deze ring weer in de kast.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #18 Gepost op: 2 november 2010, 09:11:21 »
Vind ik ook hoor bikberboy! Het gaat om de gedachte, al was het een ring uit de kauwgomballen automaat :wink:
Hey maar goed joh! Dat je het durfde te vragen :biggrin: en dat je haar vaders zegen hebt gekregen!
Spannend! Veel plezier met het uitvinden nog!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #19 Gepost op: 2 november 2010, 10:02:22 »
Ik ben het ook niet met je eens M. Ik hou zelf niet zo van geelgoud maar ik vind dit een mooie ring. En hoeveel karaats het is, nou, dat ziet de leek er waarschijnlijk niet aan af.
Kun je iemand dan alleen ten huwelijk vragen met peperdure zoveel karaats sierraden met diamanten erin??
Ik ben zelf zonder ring ten huwelijk gevraagd, en loop al sinds de zwangerschap van Thijmen met een goedkope zilveren vriendschapsring van de Lucardi om, met M's naam erin. Ik vind het prima!

Succes met je aanzoek bikerboy!
« Laatst bewerkt op: 2 november 2010, 10:02:56 door Inx »

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #20 Gepost op: 2 november 2010, 10:30:50 »
Ook niet eens met M.! :) Mijn  verlovingsring is een zilveren met diamantjes (prachtig en ik draag hem nog steeds). Niet iedereen hoeft een rotsblok aan haar vinger en (geel)goud) vindt ook niet iedereen mooi.

Gonda

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #21 Gepost op: 2 november 2010, 14:12:51 »
Wat een super idee! Ik vind trouwens de ring leuk, het gaat vooral om het idee maar daarnaast vind ik hem ook gewoon mooi! Kan me wel voorstellen dat je het eng vond je schoonvader om haar hand te vragen, maar gelukkig die stap heb je nu gehad  :biggrin:  Nu uitzien naar het vragen en de voorbereidingen die daarna komen :)

Geniet ervan

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #22 Gepost op: 2 november 2010, 14:18:35 »
Heel knap en stoer van je! :) Nu je vriendin nog :wink: Succes ermee!!

~M*M~

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #23 Gepost op: 2 november 2010, 17:46:30 »
Nu lijk ik heel verwend he?

Maar ik vind het zonde een ring te kopen die straks in de kast beland zoals je zelf omschrijft. dan denk ik, bespaar je de moeite en doe het dan niet.
Of doe het anders..
Maar misschien is  voor jouw vriendin deze ring wel helemaal goed.
Zelfs ik heb speciale gevoelens bij mijn uberlelijke cheapass hemaring waarmee mijn vriend mij heeft gevraagd (ja we hebben daarna samen een ring uitgezocht) dus alles kan.

anyway. succes met je voorbereidingen enzo.

bikerboy

  • Gast
Tijd Om Te Verloven!
« Reactie #24 Gepost op: 2 november 2010, 20:46:52 »
Heej leuk al die reacties!!

Vanavond ben ik langs het vlieg bedrijf geweest en de laatste puntjes op de I gezet zoals de tekst op de grond dus moet allemaal goed komen nu. Heb een goed gevoel bij het bedrijf en weet zeker dat het leuk word!!

@ Sel: Ja vind ik ook van die ring uit de kauwgum automaat. Het gaat meer om het symbolische. Inderdaad leuk dat ik zijn toestemming kreeg. Zat echt mega te shaken voor de tijd haha. Heb me in tijden niet zo zenuwachtig gevoeld...

@ Inx: Je ziet het inderdaad niet hoeveel karaats het is. En bovendien hoe meer karaats, hoe minder sterk het goud is :wink: . Maar inderdaad, zelfs zonder ring is een huwelijksaanzoek een van de meest bijzondere momenten in je leven!!

@ Anna livera: Inderdaad, het hoeft toch niet altijd zo'n enorme echte diamant te wezen. Er zijn ook mensen die het met een minder budget moeten doen. En al met al koste het al flink wat geld. En niet iedereen houd van dat bling bling inderdaad.

@Gouda: Leuk idee he? Ja ik vind het ook een bijzonder moment dus moet ook op een bijzondere verrassende manier gebeuren. Ze weet nog van niks maar volgende week als het zo ver is zal ik als we er zijn eerst zeggen dat het een verjaardagscadeautje is. Eenmaal in de lucht zal ze merken dat dat niet zo is :wink: . En gelukkig vind je zoals meerde mensen hier de ring mooi! De meeste voorbereidingen zijn nu gelukkig al genomen.

@Jnine89: Nu mijn vriendin nog inderdaad. Nou binnenkort is het zover  :unsure:

@~M*M~: Duidelijk je uitleg! Maar wees blij met je cheapass hemaring! Want het is wel de ring waarmee jij ten huwelijk bent gevraagd!! En dat maakt die cheapass ring nou zo bijzonder!!

@Iedereen: Wat de 9 karaats geelgouden ring met de zirkonia zo ideaal maakt voor mij is dat hij niet te goedkoop is om snel in de kast te belanden en niet te duur is om je hele leven te dragen. Waarschijnlijk gaan we niet binnen een jaar na mijn aanzoek daadwerkelijk trouwen en vind dat ze tot die tijd een mooie ring moet kunnen dragen. Tegen die tijd is de ring ook weer niet te duur om in de kast te belanden nadat we samen een definitieve trouwring hebben uitgekozen. En mocht ze hem dan toch samen met de definitieve trouwring aan de andere hand willen dragen (omdat het toch een emotionele waarde heeft) kan dat nog prima!!

Persoonlijk ben ik geen liefhebber van geelgoud! Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld een goudgele ketting of ring voor kampers haha.. Toch vind ik een goed gevormde goudgele ring bij een verloving of huwelijk juist wel weer horen! De goudgele kleur vind ik een soort verzegeling van de verbintenis tussen elkaar. Goudkleur is toch de kleur van het hoogste niveau (brons, zilver, goud). zo vind ik ook een verloving of huwelijk het hoogste niveau in een relatie).
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 18:01:50 door bikerboy »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards