collapse

Auteur Topic: Welk Aanzoek?  (gelezen 7877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mari-jeltje

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Gepost op: 6 maart 2007, 10:11:00 »
Hallo iedereen,

mijn vriend en ik hebben regelematig over trouwen gesproken, toen we ons dochtertje kregen werd wel duidelijk dat trouwen een makkelijk manier was om dingen te regelen! dat was stap 1.

op een gegeven moment begon ik steeds vaker het gevoel te hebben dat ik onze liefde offiecieel wilde maken en begon dan ook over trouwen te praten.
ik wist altijd al wel dat we met elkaar wilde trouwen, dus zei mijn vriend heel nuchter dan gaan we toch eens kijken wat we willen en wat dat dan allemaal gaat kosten!

eerst opperde ik voor het gemeentehuis trouwen met familie en naaste vrienden en dan lekker met zijn allen wat eten. dit vondt mijn vriend dus te karig.

en dat kijken wat we ongeveer zouden willen was zo gebeurt, nu nog het in de puntjes uit zoeken  :biggrin:

dus wij hebben lekker modern samen besloten te trouwen.

al mis ik af en toe wel het romantische verhaal van een huwelijks aanzoek!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Welk Aanzoek?
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2007, 10:51:14 »
Ja, kan me voorstellen dat je soms dat romantische verhaal mist.
Maar belangrijker is, jullie staan voor de volle 100% achter het idee dat jullie samen in het huwelijksbootje willen stappen.
En die dag samen, dat is pas romantisch!
Volmondig ja tegen elkaar zeggen.
Nou, het "gemis" van een aanzoek zal helemaal overdondert worden door een geweldige dag!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Welk Aanzoek?
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2007, 19:06:38 »
Ja, herken het gevoel ook wel een beetje...

mijn man vroeg me dus ten huwelijk toen ik doodziek op bed lag...
weet er helemaal niks meer van.... vind het zo erg.... ik weet niet eens de datum meer...
alleen dat toen ik de volgende dag wakker werd hij zei, zo nu kom je dus niet meer van me af...  :blink:

niks geen ring, geen romantische muziek, geen rozen, geen.... helemaal niks, alleen een snotdoek en een glas water...  :dry:

mijn vriendin heeft toen op de dag zelf nog een aanzoek gehad... haar man kwam boven met het bruidboeket, ging op zijn knieën en vroeg of ze met hem wou trouwen...

en een andere vriendin kreeg ook een uur voor de bruiloft haar aanzoek en ring... *zucht* was zo romantisch.....

maar ja, zonder officiele romantische aanzoek is het zeker niet minder...

sarissa

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2007, 08:59:00 »
Hier ook geen romantisch aanzoek hoor!
Wij hebben ook gewoon samen besloten dat we wilden trouwen.

Gwen

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2007, 14:21:20 »
Hier ook geen aanzoek. En ik mis het ook niet, al had ik het natuurlijk wel leuk gevonden.

Wij hebben ook samen besloten om te gaan trouwen!

*Ruby*

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2007, 09:37:08 »
Hier ook geen aanzoek hoor! Als ik daarop moest wachten, zouden we nooit gaan trouwen haha. Hoewel we wel van plan zijn elkaar 'officieel' te vragen, ik met een horloge (die hij heeft uitgezocht) voor hem en hij met een ring (die ik heb uitgezocht) voor mij.

Ik vind het juist leuk als dingen anders gaan dan de geeikte paden!

Yvy

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2007, 04:39:09 »
Ook hier hebben we samen besloten te trouwen. Als ik daarop had moeten wachten, kon ik tot St. Juttemis wachten. :dry: Ik had het wel leuk gevonden, maar mis het niet echt.

sweeetypie

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2007, 17:41:26 »
Mijn vriend heeft er laatst pas mee ingestemd 'dat het er nu toch maar van moet komen' (hoezo 'nu'? Want het duurt nog een jaar!!!)

Bijna 6 jaar geleden toen we net verkering hadden vroeg hij me dagelijks ten huwelijk voor de gein op de gekste plaatsen, tot ik er zo zat van was dat hij het alleen nog maar mocht vragen als hij het écht meende....  :sad:  
Nou 6 jaar geen reactie...  :frustrated: Ik heb hem gevraagd, maar daar ging hij niet mee accoord want:  'ik moet jou vragen'  :mad:  :huh:  :mad:

De laatste 3 jaar heb ik continu hints gegeven over trouwen... dit had volgens hem tot gevolg dat hij me niet meer durfde te vragen...  :huh:  :wacko:  

Laatst zei hij me dat hij toen we nog geen week verkering hadden al wist dat hij met me wilde trouwen... :wub: Zulk geslijm maakt alles natuurlijk in een keer goed!!! :date:

Ik heb ook een keer gezien dat de bruidegom, voordat de ambtenaar aan de ceremonie wilde beginnen, op z'n knieen ging en z'n bruid eerst nog even officieel vroeg... :wub:

Dus er is nog hoop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :floating:

nisanlin

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #8 Gepost op: 4 juni 2007, 13:27:20 »
Welk aanzoek? inderdaad

Bij ons is het meer een logische stap, we wilden gaan trouwen als we eenmaal voorgoed samen zouden zijn...dat is nu, dus hebben we vorige week lekker nuchter een datum geprikt.

Ik vind het wel jammer hoor maar mijn vriend is gewoon helemaal geen romanticus in die zin van het woord. Ach, hij houdt van me, daar gaat het om toch? :wink:

Mandy28-09-2007

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2007, 17:28:45 »
Op een of andere manier zou ik het toch missen hoor.  voor mij zou het meer voelen als een incompleet iets.. maar goed.. dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk...

Mijn vriend had me namelijk al na 1 week en daarna nog eens na 6 maanden ten huwelijk proberen te vragen in een restaurant..... (wel romantisch geregeld achteraf hoor... dat was wel goed gedaan)..

Voor al die mensen in het restaurant heb ik uiteraard JA gezegd, omdat ik hem niet wilde laten afgaan voor die groep.
Daarna wilde hij al gelijk vrienden gaan bellen om het nieuws te vertellen, maar ik zei "Wacht daar nou mee tot na het eten".

Na het eten zijn we naar buiten gegaan om naar huis te vertrekken en toen heb ik hem verteld dat hij het nog maar eens moest vragen tot we een aantal jaar samenzijn.... Persoonlijk vind ik dat als je 6 maanden samen bent , en je woont beiden nog thuis, dat je dan nog niet kunt weten of je bij elkaar hoort... 2 a 3 jaar vind ik persoonlijk beter passen... Maar ik ben natuurlijk zelf hier nogal nuchter in en vind samenwonen voor het huwelijk een goed iets.. Maar ik wil dus niemand mijn mening opdringen of impliceren dat andere manieren slechter zijn ofzo... Het is ieder voor zich natuurlijk.. ieder persoon is anders.

Maar goed... sindsdien heb ik nietsmeer vernomen op dat vlak en toen we 2 jaar samenwoonden ben ik in december 2005 gevraagd. (we waren toen 6 jaar samen). Nu gaan we trouwen als we 8 jaar samenzijn...

Zelf ben ik toch wel blij achteraf dta hij mij toch een aanzoek heeft gedaan... geeft gewoon een heel speciaal gevoel af vind ik.

Maaike2902

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2007, 19:33:37 »
Ik herken je verhaal, zo ging het bij ons ook.
We hebben het dus ook samen besloten. (aanzoek krijg ik nog, daar zorgen mijn vriendinnen voor. ze zijn iets aan het regelen voor op de feestavond... en die meiden kennende is jeroen nog niet jarig)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Welk Aanzoek?
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2007, 01:26:28 »
Nog een aanzoek op je trouwdag zelf???? :huh:

linda72

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2007, 16:52:29 »
oke hier ook geen romantisch aanzoek alleen de woorden: misschien moeten we "het" maar eens gaan doen.... tsja.... "het" was in dit geval trouwen en voor ons kindje is het beter als alles goed geregeld is.
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2007, 16:52:57 door linda72 »

Alexia

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #13 Gepost op: 19 juli 2007, 17:22:24 »
nou, prima reden toch :)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Welk Aanzoek?
« Reactie #14 Gepost op: 20 juli 2007, 00:47:09 »
Dat dacht ik ook!

Maaike2902

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2007, 16:18:09 »
[quote name=\'Anke\' post=\'124319\' date=\'12 July 2007, 01:26\']Nog een aanzoek op je trouwdag zelf???? :huh:[/quote]

Ja NA ons huwelijk (vinden die meiden humor) ben benieuwd of ze het uitvoeren....

Loezy

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #16 Gepost op: 28 november 2007, 11:14:18 »
Ik heb ook geen officieel aanzoek gehad! Maakt me ook niet uit! Eigenlijk is het meer van mij uit gekomen! Ik heb aldoor wel gezegd dat ik graag wil trouwen voordat er ooit kinderen komen. Maar mijn vriend die had zoiets van "Wat kost dat wel niet!" Nou toen hadden we het daar weer eens over en toen zei ik dat we dan maar eens moesten uit gaan zoeken wat de kosten zijn (je kunt het immers zo duur maken als je zelf wil!) En dat viel hem toch wel mee! Toen we er mee bezig waren vond hij het idee toch ook wel heel erg leuk! Dus nu krijgen we een bruilloft met alles erop en eraan!  :biggrin:


En dat aanzoek hoeft van mij ook niet zo hoor! We kennen elkaar al zolang en na 10 jaar weet je echt wel van elkaar of je wilt trouwen of niet!  :wink:
« Laatst bewerkt op: 28 november 2007, 11:15:07 door Loezy »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Welk Aanzoek?
« Reactie #17 Gepost op: 28 november 2007, 12:02:03 »
Vind het wel grappig hoe het is gegaan bij jullie!

Lytsfamke

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #18 Gepost op: 17 december 2007, 13:40:16 »
[quote name=\'mari-jeltje\' post=\'113789\' date=\'06 March 2007, 10:11\']Hallo iedereen,

mijn vriend en ik hebben regelematig over trouwen gesproken, toen we ons dochtertje kregen werd wel duidelijk dat trouwen een makkelijk manier was om dingen te regelen! dat was stap 1.

op een gegeven moment begon ik steeds vaker het gevoel te hebben dat ik onze liefde offiecieel wilde maken en begon dan ook over trouwen te praten.
ik wist altijd al wel dat we met elkaar wilde trouwen, dus zei mijn vriend heel nuchter dan gaan we toch eens kijken wat we willen en wat dat dan allemaal gaat kosten!

eerst opperde ik voor het gemeentehuis trouwen met familie en naaste vrienden en dan lekker met zijn allen wat eten. dit vondt mijn vriend dus te karig.

en dat kijken wat we ongeveer zouden willen was zo gebeurt, nu nog het in de puntjes uit zoeken  :biggrin:

dus wij hebben lekker modern samen besloten te trouwen.

al mis ik af en toe wel het romantische verhaal van een huwelijks aanzoek![/quote]


Ook hier is geen aanzoek geweest maar net als jullie meer een overeenkomst om te gaan trouwen...

romantisch?! ach zo romantisch ben ik ook weer niet om het te missen.


xx
Lytsfamke

Secretary

  • Gast
Welk Aanzoek?
« Reactie #19 Gepost op: 17 december 2007, 21:19:15 »
Ik heb wel een aanzoek gehad, maar dat was een 1-aprilgrapje voor het spelen van een bruid en bruidegom op de 'catwalk' van een presentatie van mijn schoonzusje. Sindsdien noemen we die presentatiedag ook onze trouwdag.  :laugh:

Maar goed, nu we besloten hebben om voor de bruiloft te gaan sparen, is er ook niet echt een aanzoek geweest. Ik heb die ochtend dat ik het hem zei heel erg zitten twijfelen of ik het op de beslagen spiegel zou schrijven toen hij aan het douchen was en ik mijn tanden poetste, maar ik durfde het niet.... Ik kende zijn mening over trouwen en bruiloften net iets te goed. :blink:

Gelukkig voor mij wil hij zich wel een keer in een pak heisen om "ja, dat wil ik ook wel" te zeggen. Maar een officieel aanzoek is er niet. Wellicht dat die nog komt? Ik kan het altijd zelf nog doen natuurlijk wanneer ik het idee krijg dat hij er klaar voor is en we genoeg gespaard hebben.  :rolleyes:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards