collapse

Auteur Topic: Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!  (gelezen 35274 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Gepost op: 24 mei 2008, 15:21:30 »
Hallo allemaal,

de kogel is door de kerk; ik ga haar na bijna 7 jaar ten huwelijk vragen. De ring is gekocht, het hoe-en-waar-ga-ik-haar-vragen kom ik ook wel uit (denk ik  :wink: ), nu rest mij nog een ding: bij de schoonfamilie langs!

Mijn schoonouders hebben dat ooit bij wijze van grapje geroepen, dat ze wilden dat ik om haar hand kom vragen als het eenmaal zo ver zou zijn. Dus bij deze...

Maaarrrr... hoe ga ik dat aanpakken? Ik heb hier geen ervaring mee en met een bos bloemen daar naar binnen walsen: "pa, ma, doe mij de hand van je dochter" lijkt me nou ook niet alles!  :tongue:  :happy:

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen...

happygirl

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2008, 16:22:49 »
haha mijn man vroeg het waar ik bij was en toen stikte mijn vader haast in zijn gebakje! Vraag het dus als zijn mond leeg is!
Ik heb weleens gehoord van een man die voor zijn schoonvader ook op de knieen ging dat vond ik wel erg stoer!

Misschien kun je vertellen hoeveel je van je meisje houdt en dat je heel goed voor haar wilt zorgen en of je astublieft met haar mag trouwen!

succes ermee!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2008, 17:21:44 »
Dat laatste klinkt goed. Minus dat op de knieën gaan. Dat zou ik helemaal niets vinden :biggrin:

debby82

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2008, 18:11:58 »
Mijn mannetje was 2 maanden (!) voor het huwelijksaanzoek al bij mijn ouders langgegaan onder het mom van "even overleggen over een kerstkado" maar mijn ouders hadden het wel gelijk door omdat ze opeens allebei thuis moesten zijn. Mijn vader zei voor de grap eerst nee hihi maar hij vond het natuurlijk heel erg leuk dat hij dat kwam vragen. Mijn moeder heeft die 2 maanden moeite gehad haar mond dicht kunnen houden.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2008, 18:12:26 door debby82 »

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2008, 19:14:51 »
Mijn schoonmoeder zal daar inderdaad ook moeite mee hebben.

"Probleem" is wel dat ik 3 uur moet reizen om bij mijn schoonouders te komen en de kansen om zonder argwaan van mijn vriendin daar heen te reizen niet bijzonder hoog in aantal zijn...

Daar komt bij, dat er ook nog een thuiswonend zusje heeft die ik ook nog niks wil vertellen...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2008, 21:54:44 »
Dat wordt lastig.
Is het niet binnenkort de verjaardag van je vriendin of een andere speciale dag.
Dat je onder het mom van een speciale verassing je schoonouders opbelt om te vragen of je langs kan komen om het te bespreken.
Tegen je vriendin zeg je dan gewoon dat je met een vriend hebt afgesproken, of iets voor je werk.
Tja, even een leugentje om bestwil.

Maar wat super gaaf dat je je schoonvader om haar hand wil gaan vragen!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2008, 22:48:08 »
[color=\"#6600CC\"]Mijn verloofde is onder het mom van "papier wegbrengen" samen met mijn vader de auto ingestapt :)
Had sigaren en whiskey bij zich, en heeft t zo aan pap gevraagd :biggrin:!!
Hij was erg ontroerd en vond het een heel goed idee :wink:
3 dagen later werd ik gevraagd  :laugh: [/color]

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2008, 16:31:15 »
Bedankt voor de reacties, kan ik zeer zeker wat mee  :biggrin:

Vandeweek is m'n vriendin weg met een vriendin dus valt het niet op als ik wat later thuiskom :biggrin: Morgen even m'n schoonouders polsen of ze toevallig dan ook kunnen, dwz geen andere afspraken hebben. :tongue:

Dan is dat geregeld, nu zit ik alleen nog met het "thuiswonende zusje" die nog niks mag weten... Hoe omzeil ik dat probleem?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2008, 09:19:43 »
Ik weet niet hoe oud ze is, maar als je vraagt of ze heel even weg wil gaan (even boodschappen doen ofzo) omdat je haar ouders onder 6 ogen wil spreken, zal ze daar waarschijnlijk wel begrip voor opbrengen.
En misschien heb je geluk en is ze al weg op het moment dat je komt.

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2008, 13:35:12 »
[quote name=\'Anke\' post=\'163685\' date=\'26 May 2008, 09:19\']Ik weet niet hoe oud ze is, maar als je vraagt of ze heel even weg wil gaan (even boodschappen doen ofzo) omdat je haar ouders onder 6 ogen wil spreken, zal ze daar waarschijnlijk wel begrip voor opbrengen.
En misschien heb je geluk en is ze al weg op het moment dat je komt.[/quote]

Dat kan ik natuurlijk ook doen, vragen of ze even weg wil gaan. De pest is alleen dat vanwege de afstand (zij wonen midden in Zeeland, wij omgeving Arnhem) wij daar niet zo vaak komen. Als ik daar ineens op de koffie kom...

Ik wil graag dat zo weinig mogelijk mensen er ook maar iets vanaf weten voordat ik haar ga vragen.

Ik weet 't, ik zoek de problemen ook wel op :tongue:, maar mijn vriendin heeft ook echt GEEN idee, en dat wil ik voorlopig ook graag zo houden... :wink:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #10 Gepost op: 26 mei 2008, 14:19:14 »
Nou geweldig toch.
En dat zusje, dat is gewoon een klein probleempje.
Maar ik weet zeker dat dat zich ook wel oplost.
Heel veel plezier in ieder geval.

Carolina

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #11 Gepost op: 26 mei 2008, 17:50:51 »
Mmm, dit is lastig hoor. het vragen opzich niet maar hoe laat je het niet opvallen als je er 3 uur voor moet reizen! Vraag je schoonouders anders te eten bij jullie en vraag het waar je vriendin bij is...

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #12 Gepost op: 26 mei 2008, 21:12:49 »
[quote name=\'Carolina\' post=\'163785\' date=\'26 May 2008, 17:50\']Mmm, dit is lastig hoor. het vragen opzich niet maar hoe laat je het niet opvallen als je er 3 uur voor moet reizen! Vraag je schoonouders anders te eten bij jullie en vraag het waar je vriendin bij is...[/quote]

Hoe ik er kom ben ik al uit. Ik heb gelukkig een goeie vriend een eind uit de weg wonen waar ik dan "naar toe kan" :wink: Als het goed is rij ik deze week nog die kant op...

Dat brengt mij gelijk op het volgende... Neem ik wat mee en zo ja wat? Ik las al een leuk idee hierboven met whisky en sigaren, alleen daar doe ik voornamelijk mijzelf een plezier mee denk ik :biggrin:

Iemand tips?!

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #13 Gepost op: 26 mei 2008, 22:56:48 »
Morgen (dinsdag) is het zover. Ik ga naar mijn schoonouders!  :ph34r:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #14 Gepost op: 26 mei 2008, 23:01:27 »
Spannend! Succes! Enneuh, wij willen een compleet verslag :biggrin:

En dat zusje, dat moet jou daar helemaal niet zien, denk ik. Want die gaat dan tegen jou vriendin zeggen: Waarom was je vriend hier?

Vraag anders aan je schoonouders of ze haar met een smoes weg willen sturen. Laat haar boodschappen doen of zo. Is je schoonzusje binnenkort jarig? Gebruik dan als smoes dat het om een cadeau voor háár gaat...

Sylvia en Andre

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #15 Gepost op: 26 mei 2008, 23:33:18 »
Hahaha, eindelijk nog een kerel met ballen op dit forum. Ik ben natuurlijk ook raaaaaaaaaazend benieuwd hoe dit gaat aflopen.

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #16 Gepost op: 26 mei 2008, 23:50:33 »
Kerel met ballen nog wel... :tongue:

Ik moet zeggen dat de zenuwen nu wel toeslaan en ondanks dat ik bijna een jaar gestopt ben ik nu wel heel veel zin in peuk begin te krijgen... :tongue:

Maar alle gekheid op een stokje, bedankt voor de tips!

Verslag volgt zsm...!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #17 Gepost op: 27 mei 2008, 15:33:04 »
En hoe ging het vandaag???

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #18 Gepost op: 27 mei 2008, 21:22:04 »
Wat een dag....

Vandaag was ik vrij! Mijn vriendin had ik echter wijs gemaakt dat ik ivm ziekte van mijn collega, moest werken. Dus om 10.00u in de trein naar Zeeland! Om 13.00u kwam ik aan en werd ik door schoonpa opgehaald van het station. Hij was speciaal van zijn werk naar huis gekomen voor mijn komst.

Ik had ze de avond ervoor een sms gestuurd met de boodschap dat ik onder 6 ogen wilde praten. Ze verwachtten vanalles, maar niet dat ik 200 kilometer kwam reizen om hen om de hand van hun dochter te vragen.

Ma begon (uiteraard) te snotteren en van pa (fanatiek feyenoord-supporter) kreeg ik zijn zegen als ik (fanatiek Ajax-supporter) zou besluiten te trouwen in een restaurant onder de Kuip... :wink::biggrin:
Alle gekheid op een stokje natuurlijk, ze konden het enorm waarderen dat ik naar Zeeland was gekomen om het ze te vragen, en ze waren erg blij dat ik met hun dochter wil trouwen.

Na een uurtje werd ik weer op de trein gedropt en zo was ik om half 8 weer thuis. Mijn vriendin nog steeds in de veronderstelling dat ik lekker gewerkt had :wink:

Nu op naar de volgende stap: het eigenlijke aanzoek...

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #19 Gepost op: 27 mei 2008, 21:25:41 »
Aggosh!! Wat geweldig!
Vet hoor, zo'n vent die dat allemaal over heeft voor zijn meissie. We zijn nu natuurlijk wel razend benieuwd hoe het gaat als je haar ten huwelijk vraagt!

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #20 Gepost op: 28 mei 2008, 09:43:45 »
Het hoe en wat moet ik nog even bedenken, maar dat gaat ongetwijfeld goed komen. De ring heb ik (in ieder geval) al! :biggrin:

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #21 Gepost op: 28 mei 2008, 10:00:12 »
te gek!!! kan je schoonmoeder haar mond houden....?

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #22 Gepost op: 28 mei 2008, 11:02:30 »
Ik hoop 't... Ze begon gister al wanneer ik 't ging vragen en hoe en waar en wanneer (ja 2x)... Mijn vriendin kan verrassingen ook moeilijk voor zich houden, dus laten we er het beste van hopen...

Gelukkig zit m'n schoonpa ernaast: "doe nou is rustig, laat die jongen rustig z'n gang gaan. Je hoort 't vanzelf wel..."

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #23 Gepost op: 28 mei 2008, 16:27:05 »
Wat romantisch zeg!! Je vriendin zal dit wel enorm waarderen. Veel plezier met alle voorbereidingen voor je aanzoek en natuurlijk verwachten we tzt wel een verslag :wink:

King of the World

  • Gast
Hoe Vraag Ik Om Haar Hand?!
« Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2008, 17:05:40 »
Dat gaat helemaal goed komen! Ik houd jullie op de hoogte!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards