collapse

Auteur Topic: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?  (gelezen 177079 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #525 Gepost op: 19 juli 2013, 15:03:54 »
Hij wil de mijne ook niet! Terwijl die van mij veel handiger is dan die van hem..  Die van hem is heeeel lang... En ik zit echt niet te wachten op zo'n naam die nooit ergens in het vakje past.. :P

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #526 Gepost op: 24 juli 2013, 17:25:53 »
Ik wil later graag dezelfde achternaam als mijn kindjes dus de naam van mijn man. Maar natuurlijk wil ik mijn familie niet vergeten dus die plak ik er lekker achter :D

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #527 Gepost op: 17 februari 2014, 08:49:59 »
Ik neem de achternaam van mijn man met mijn eigen daarachter aan, zoals de meesten hier

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #528 Gepost op: 25 februari 2014, 09:00:37 »
Ik neem lekker ouderwets zijn naam aan.
Zijn achternaam komt ook niet veel voor en daarbij mag ik altijd en overal nog steeds mijn eigen naam gebruiken.
Vind het altijd zo raar als de vrouw een andere achternaam heeft als de kinderen.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #529 Gepost op: 25 februari 2014, 09:06:28 »
De kinderen mogen ook de achternaam van hun moeder krijgen hoor!

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #530 Gepost op: 25 februari 2014, 09:29:37 »
hahaha, ja dat weet ik  ;), maar vind het gewoon fijn als we straks allemaal dezelfde achternaam hebben
(heb echter wel de keuze gemaakt, nadat ik wist dat ik voor bijna alles nog mijn meisjesnaam mag gebruiken)

A_nouk

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 249
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #531 Gepost op: 25 februari 2014, 13:13:23 »
Ik neem ook zijn naam aan :)

Sweetananas

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #532 Gepost op: 10 maart 2014, 16:28:22 »
De naam van mijn man. Het is een buitenlandse naam maar gelukkig 1 die heel makkelijk uit te spreken is.

Droopy

  • Gast
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #533 Gepost op: 24 maart 2014, 08:59:30 »
Ik wil zijn naam en maar mijn eigen naam ook gebruiken voor officiëlere dingen.
Gebruik nu al vaak zijn naam omdat ik mijn eigen naam altijd moet spellen en die van hem lekker makkelijk is.

lafarina

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
    • Gerbilfokkerij Mileena
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #534 Gepost op: 26 mei 2014, 19:59:05 »
Wat is dat toch met die mannen die de achternaam van hun aanstaande niet willen.... die van mij ook al niet :/ en heb nog wel zo'n mooie Franse naam :/ nouja ik vind het wel prima maar heb dan wel met mijn meisjesnaam erachteraan. Beetje water bij de wijn doen omdat ik ook nog wat andere dingen wil die hij niet wil, kan handig zijn voor later hahaha :sleep: :biggrin:

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #535 Gepost op: 26 mei 2014, 20:23:14 »
Ik neem zijn achternaam met m'n eigen achternaam erachter.. En hij neemt ook mijn achternaam"erbij" :applaus: Hij zei: "ja, maar als jij mijn achternaam ook aanneemt en daarmee mag laten zien dat we getrouwd zijn, waarom zou ik dat dan niet doen?" Lief he :blush:

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #536 Gepost op: 26 mei 2014, 20:36:56 »
Ah dat vind ik lief! Mijn vriend wil inderdaad ook mijn naam er niet bij, maar van mij hoeft dat ook niet. Zijn naam is ook veel leuker vind ik :biggrin:

lafarina

  • Junior
  • **
  • Berichten: 106
  • Geslacht: Vrouw
    • Gerbilfokkerij Mileena
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #537 Gepost op: 26 mei 2014, 20:57:57 »
Dat is zeker super lief, zeg!!

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #538 Gepost op: 27 mei 2014, 15:21:14 »
Ik heb de achternaam van mijn man aangenomen en daarachter mijn eigen wel gehouden.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #539 Gepost op: 27 mei 2014, 15:33:05 »
Ik neem zijn achternaam met m'n eigen achternaam erachter.. En hij neemt ook mijn achternaam"erbij" :applaus: Hij zei: "ja, maar als jij mijn achternaam ook aanneemt en daarmee mag laten zien dat we getrouwd zijn, waarom zou ik dat dan niet doen?" Lief he :blush:

What a man :D

Wij houden allebei onze eigen naam

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #540 Gepost op: 27 mei 2014, 17:13:43 »
Ik neem zijn achternaam met m'n eigen achternaam erachter.. En hij neemt ook mijn achternaam"erbij" :applaus: Hij zei: "ja, maar als jij mijn achternaam ook aanneemt en daarmee mag laten zien dat we getrouwd zijn, waarom zou ik dat dan niet doen?" Lief he :blush:

What a man :D

Wij houden allebei onze eigen naam
zeker :biggrin:

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #541 Gepost op: 27 mei 2014, 18:51:54 »
mijn eigen naam gevolgd door zijn naam....sorry maar mijn naam is echt mooier! hahaha...

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #542 Gepost op: 16 juli 2014, 03:18:01 »
Ik neem de naam van mijn man aan (met eigen naam erachter), zodat we als we kindjes mogen krijgen, we allemaal dezelfde naam dragen!

de-nachtzuster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 45
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #543 Gepost op: 2 augustus 2014, 01:24:34 »
Ik houd mijn meisjes naam aan,heb een dochtertje van 13 uit een vorige relatie en ben lang bezig geweest voor naamswijziging de eerste keer was afgewezen nu eindelijk gelukt,we moeten alleen nog 10 weken wachten tot het door de koning bekrachtigd is en dan heeft ze mijn achternaam,dan zijn er 2 de vr...jes en 2 s...jes toch wel gezellig zo
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2014, 22:52:12 door de-nachtzuster »

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #544 Gepost op: 2 augustus 2014, 08:57:15 »
Mooie oplossing nachtzuster!

Maiky

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 42
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #545 Gepost op: 27 oktober 2014, 19:32:14 »
Pffff....nou dat vind ik nog een hele lastige! De naam van mijn vriend en mijn achternaam zijn bijna hetzelfde...het scheelt werkelijk maar 1 letter! Hoe hebben we elkaar zo uit kunnen zoeken, haha!
Het wordt in ieder geval een combi van 2 namen, maar in welke volgorde...vind het zó moeilijk..
In mijn werk blijf ik mijn eigen naam gebruiken, omdat mijn werkmail ook zo is en dat vind ik wel het makkelijkst. Maar tsja..doe ik dan eerst man's naam en dan mijn eigen, lekker traditioneel en makkelijker in het papierwerk lijkt me of houd ik mijn eigen naam gevolgd door man's naam..In beide gevallen kan ik uiteraard mijn eigen naam blijven gebruiken.. Lastig!

83angel

  • Junior
  • **
  • Berichten: 64
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #546 Gepost op: 17 februari 2015, 08:51:09 »
Ik weet niet wat ik moet kiezen

Maiky

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 42
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #547 Gepost op: 17 februari 2015, 15:41:01 »
@83angel: ik heb uiteindelijk gekozen voor mansnaam - eigen naam. Puur omdat ik dit het praktischte vind. Mijn eigen naam blijf ik in m'n werk gebruiken, maar voor officiële stukken vind ik het toch makkelijker dat we beide dezelfde naam dragen als we getrouwd zijn

83angel

  • Junior
  • **
  • Berichten: 64
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #548 Gepost op: 17 februari 2015, 15:46:15 »
hmm alleen eerste zin is gepost rest is weggevallen :(

 Ik neem sowieso de naam van mijn aanstaande ik weet alleen nog niet of ik mijn achternaam er nog achter aan ga plakken. Ik heb er niks mee en kijk er naar uit om een andere achternaam te hebben. Ik heb ook geen contact meer met mijn vader. Maar ja op officiele documenten blijft altijd je meisjesnaam. Dat vind ik dan misschien weer raar. Maar als ik straks aangesproken word met mijn achternaam wil ik dat het mijn mans achternaam alleen is. pff lastig allemaal.

dit moest er nog achter

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Jij Met Je Achternaam?
« Reactie #549 Gepost op: 17 februari 2015, 17:10:47 »
Ik heb mijn mans naam en dan mijn naam, maar ik wordt niet meer aangesproken met mijn naam hoor. Als ik ergens voor moet tekenen gebruik ik ook niet meer mijn meisjesnaam.

En je officiële naam blijft inderdaad je meisjesnaam, dus je schiet er eigenlijk niet zo heel veel mee op als je alleen de naam van je man aanneemt. vind ik.


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards