collapse

Auteur Topic: Mening Van Bruidsparen  (gelezen 5695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Budget Planner Maris

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Gepost op: 8 augustus 2008, 22:15:34 »
Als bedrijf heb ik me nu gericht op het geven van advies voor a.s. bruidsparen. Ik heb gemerkt dat voor veel paren het inhuren van een weddingplanner toch een te grote investering is. Door ze alleen advies te geven en verder alles zelf te laten regelen hoop ik a.s. bruidsparen voor een kleine prijs toch goed voorbereid aan de slag te laten gaan.

Hoe denken jullie hierover? Is er in Nederland een markt voor weddingplanning of advies? Zouden jullie overwegen hier wel of geen gebruik van te maken? Waarom wel en niet? Zijn kosten een drempel?
Ben erg benieuwd naar jullie ideeën hierover. Ik vind het toch best moeilijk om met bruidsparen in contact te komen en hun mening te vragen.

Groetjes
Alexandra

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2008, 22:24:19 »
[color=\"#6600CC\"]Ik denk ook dat veel bruiden het graag zelf regelen :biggrin: en dat het een beetje.... ehm kakkerig overkomt om te zeggen: "Wij hebben een weddingplanner". Maar dat is mijn mening :)

Ik denk dat advies, en kant en klare draaiboek-documenten wel de toekomst hebben.[/color]

mvdylan

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2008, 22:47:43 »
ik zou het best willen om advies in te winnen enz. weddingplanners hebben denk ik ook wel meer adresjes denk ik. omdat ze in die kring zitten. Ik vind het alleen super duur. dat is wat mij tegenstaat

lente82

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2008, 22:56:39 »
ik denk niet dat er een grote markt voor is. het is veel te leuk om zelf te regelen. wat tips en dingetjes waar je aan moet denken zouden fijn zijn maar echt een planner.. nee ik denk het niet.
maar ik ben benieuwd, wie weet zit ik er helemaal naast!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2008, 00:38:00 »
Ik denk dat Nederlanders veel te "down to earth" zijn om massaal weddingplanners te boeken. Dat is toch meer iets Amerikaans - of in ieder geval iets voor jetsetters.

Wel denk ik dat je wellicht een nichemarkt te pakken hebt met louter advies en inderdaad kant en klare draaiboeken - hoewel dat ook wel gratis op internet te vinden is. Maar die zijn vrij onpersoonlijk. Misschien dat er voor een persoonlijker aanpak wat draaiboeken/advies betreft wel een markt is.

Wij hadden geluk met onze CM, zij werkt op Hooge Vuursche en doet dus vier of vijf bruiloften in een week - zij kon ons precies vertellen waar je aan  moet denken etc, en dat was erg handig. Dus als zo iemand voor een redelijke prijs in te schakelen is, denk ik dat mensen daar wel in geinteresseerd zijn.

K en P

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2008, 08:36:21 »
Mensen die hier op dit forum zitten of op welk ander trouwforum dan ook, die zitten hier vaak om ideetjes op te doen en tips uit te wisselen.
Om lekker alles zelf te doen voor de bruiloft dus.
Denk niet dat je op een trouwforum een duidelijk beeld krijgt van wie er eventueel een weddingplanner zullen nemen.
Op dit soort forums misschien 1%.
En denk in heel Nederland 1-5%.
En aangezien er tegenwoordig elke dag wel een weddingplanner bij komt zal je er zeker niet van kunnen leven.

Mijn antwoord is dus nee, er is geen markt voor.
De markt is al verzadigd volgens mij.

Ik zou ook absoluut niemand mijn bruiloft willen laten regelen.
Veel te leuk om zelf te doen  :biggrin:

Toch succes met je bedrijfje.

Marije en Niels

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2008, 11:01:17 »
Ik vind het veel te leuk om alles zelf (of met samen met mijn aanstaande natuurlijk :tongue:  te regelen :wink: haha
Een weddingplanner zou ik dus nooit doen. Veel te prijzig ook.

Maar advies opvragen bij een weddingplanner of een persoonlijk draaiboek, dat zou ik evt. nog overwegen. Mits de prijs daarvoor niet te hoog is. Een bedrag van 100 euro voor 2 gesprekken bijv. zou ik redelijk vinden.

Succes met je zoektocht!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #7 Gepost op: 9 augustus 2008, 11:19:47 »
Wij hebben bewust niet voor een weddingplanner gekozen. Ik begrijp dat in Amerika het de normaalste zaak is, maar ik vind het niets voor Nederland. Als je een hele grote bruiloft geeft met heel veel gasten, kan ik me voorstellen dat je wat dingen uit handen wilt geven. Wij hebben een feest met 150 - 200 gasten en voor de rest doen wij niets bijzonders die dag. Dus voor ons is het niet nodig om een weddingplanner te regelen, wij doen het liever zelf, kunnen we zelf de touwtjes in handen houden. En mijn zwager is onze CM, die is ook goed in organiseren, dus met z'n drieeen gaan wij er een geslaagde dag van proberen te maken. Ook telt bij ons het budget mee, wat ook een van de redenen is om niemand in te huren.

Sylvia en Andre

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #8 Gepost op: 9 augustus 2008, 17:09:21 »
Ik weet het eigenlijk wel zeker dat er geen markt voor is. Het is echt iets heel typisch amerikaans, die besteden haast alles uit, Ik (en Syl) hebben zo ontzettend genoten en plezier gehad aan het half jaar van voorbereiden, regelen en organiseren. Moet er niet aan denken dat ik dit allemaal, en nog tegen betaling, uit handen had gegeven. Nee wij hollanders (op een uitzondering na) moeten er helemaal niets van hebben.

Ook het geven van uitsluitend adviezen heeft geen schijn van kans. Wij hebben dagelijks de laptop op schoot gehad om op allerlei fora's te zoeken naar tips, raad, en oplossingen voor dillemas waar we tegen aan liepen en we hebben alles dankzij internet kunnen oplossen. Het bewijs dat dit werkt blijkt bij ons wel uit het feit dat er van de ruim 100 gasten slechts 1 niet tevreden was met een gedeelte van de dag en de rest roemt de dag nu nog steeds, zelfs de fotograaf waar we van de week even waren vertelde dat hij een van allerleukste en mooiste bruiloften uit zijn 30 jarig ervaring was geweest. Alle leuke ideeen die we hadden op onze dag kwamen gewoon hier van het forum af en andere plekken op internet. En gratis !!!!!

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben, want anders zouden er geen honderden mensen op dit forum komen. Die komen echt voor tips, adviezen en een stukje ondersteuning. Niks geen betaalde adviseurs.
« Laatst bewerkt op: 9 augustus 2008, 17:12:32 door Sylvia en Andre »

~M*M~

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #9 Gepost op: 9 augustus 2008, 17:28:10 »
ik heb ooit eens lang geleden, een map gezien waarin alle stappen van het plannen in stonden en waar je al je eigen ideeën toe kon voegen,
dat lijkt me nu wel handig maar ik blijf een nederlander. heb nu iets gratis gedownload, budget planner en checklist, gastenlijst ed en doe alles zelf.
(nou ja nu nog niet straks)
het lijkt mij dat als er advies nodig is dat veel bruidsparen op internet uitkomen. en daar gratis heel veel vandaan halen. oa dit leuke forum!

als je advies wil gaan geven, is misschien een goed opgezetten websites met adverteerders, zodat je er nog geld aan verdiend, iets waar gebruik van gemaakt zou kunnen worden. dan moet je er wel uitspringen want er zijn er al zo veel.

ik zou nooit een planner inschakelen, vind het veel te leuk om het zelf te regelen.

debby82

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #10 Gepost op: 9 augustus 2008, 17:30:53 »
ik durf en wil het ook niet uit handen geven. Ik vind het zelf ook veel te leuk om te doen. En bovendien ben ik een control freak wat de bruiloft betreft en moet niemand (zelfs geen proffesional) dit voor mij gaan regelen want dat doe ik liever zelf. Een draaiboek heb ik zelf ook wel binnen een uurtje in elkaar gedraaid.

Misschien is het wat voor mensen die weinig tijd hebben. Ik wou schrijven weinig tijd/zin hebben maar wie heeft er nou geen zin om zijn/haar bruiloft te plannen? Mij lijkt weddingplanner ook een fantastisch beroep maar ik zou er niet op durven gokken dat er markt voor is.

Juni

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #11 Gepost op: 9 augustus 2008, 18:00:59 »
Ik zou het heel fijn vinden om een weddingplanner te hebben. Zelf heb ik een autistische stoornis, waardoor het voor mij erg moeilijk is om te plannen. Ik sta om de haverklap bij mijn moeder voor de deur en ik droom minstens eens per week dat ik dingen vergeten ben :blink: Dus het zou fijn zijn om iemand te hebben die je kan helpen checken. Maar ik heb echt geen geld om zo iemand te betalen, dus helaas.

Xenia2009

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #12 Gepost op: 9 augustus 2008, 21:09:35 »
Helaas, ook ik vind het zelf veel te leuk!!!  :biggrin:
Ik ben vrij creatief en zit boordevol ideeen hoe ik het wil (als sinds ik een klein meisje was)..
Dus ik zou veel te eigenwijs zijn voor een planner..

Patricia bruid 1-08-08

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #13 Gepost op: 10 augustus 2008, 14:44:53 »
Wij hebben geen wedding planner gehad persoonlijk om de volgende redenen: zowel finacieel en een beetje overdreven!

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #14 Gepost op: 10 augustus 2008, 16:44:52 »
wij willen ook geen weddingplanner. We hebben een redelijk kleine bruiloft, 25 daggasten, en 's avonds komen er nog 25 bij, en ik vind het erg leuk om samen dingen te regelen. Komt ook bij dat ik zelf het overzicht en de leding wil houden :wink:

kwebbel83

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2008, 00:46:43 »
ik zou het ook niet willen. Veel te leuk idd om zelf te regelen en valt me tot nu toe eigenlijk 100% mee hoeveel werk het is. Plezier vergoedt natuurlijk veel :biggrin:
Zou het trouwens ook wel zonde van mijn geld vinden, doe nu al veel dingen zelf, omdat het goedkoper is..

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2008, 16:59:26 »
Als mede weddingplanner zit ik eigenlijk een beetje met dezelfde vragen als jij. Ik wil me er graag op gaan richten om het imago van weddingplanners te veranderen, want duur is het helemaal niet. Je betaald een aantal procenten van je budget, dus laag budget is lage prijs. En het geld voor de weddingplanner krijg je terug in kortingen die zij kan regelen. Dus als ik in maart/april afgestudeerd ben wil ik me daar op richten. Mensen huren steeds vaker een planner in voor advies, dus wat dat betreft zit je goed. Alleen dat imago.. tja

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2008, 17:50:02 »
[quote name=\'Dinyb\' post=\'174183\' date=\'11 August 2008, 16:59\']Als mede weddingplanner zit ik eigenlijk een beetje met dezelfde vragen als jij. Ik wil me er graag op gaan richten om het imago van weddingplanners te veranderen, want duur is het helemaal niet. Je betaald een aantal procenten van je budget, dus laag budget is lage prijs. En het geld voor de weddingplanner krijg je terug in kortingen die zij kan regelen. Dus als ik in maart/april afgestudeerd ben wil ik me daar op richten. Mensen huren steeds vaker een planner in voor advies, dus wat dat betreft zit je goed. Alleen dat imago.. tja[/quote]

Hoi Diny,

Ik hoop voor je dat het inderdaad alleen het imago is. Maar je hoort hier al op het forum, en daar ben ik het wel mee eens, het is veel te leuk om het zelf te doen.

Denk inderdaad wel dat je met een adviserende rol een heel eind kunt komen.
Succes met je studie!

Liefs Rixt

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2008, 19:18:22 »
Ook dat ben ik met je eens, maar dat is ook een imago-iets.. Moeten ze het toch is een andere naam geven! Een weddingplanner doet niet meer dan luisteren wat de client wil en daar passende bedrijven bij zoeken. De rest doet de klant.. verder is de WP een CM op de dag zelf, regelt het de papierwinkel met contracten en zorgt dat alle afspraken worden nageleefd.. Genoeg nog te plannen voor de die-hard bruidjes dus :tongue: alleen een beetje hulp?

Budget Planner Maris

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:55:25 »
Diny,

Volg jij een opleiding als weddingplanner? Van de BWPN soms? Hoe bevalt dat?

Groetjes
Alexandra

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2008, 10:02:32 »
Ik had ook geen gebruik willen maken van een weddingplanner. Ik zou ook geen weddingplanner op mijn bruiloft als CM willen hebben. Ik vond het juist heel erg leuk dat een vriendin van ons dat deed. Dat vind ik veel persoonlijker. Ik vind het een beetje een raar idee om een buitenstaander zo'n groot aandeel in mijn bruiloft te laten nemen.
Maar ik denk ook dat een trouwforum niet echt representatief is voor hoe toekomstige bruidsparen daar over denken.

Alexia

  • Gast
Mening Van Bruidsparen
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2008, 15:43:08 »
nee ik had er ook geen gebruik van willen maken en ik ben ook blij dat ik alles zelf heb gedaan!
we hebben zoveel plezier (ook stress) gehad bij het voorbereiden, bedenken wat we wilden en kijken of het ons ging lukken om dat zo te doen en uiteindelijk hadden we een enorm prachtige dag!
ben blij dat we het zelf hebben geregeld!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards