collapse

Auteur Topic: Twijfels Over Trouwlocatie  (gelezen 28452 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Gepost op: 25 mei 2010, 12:09:03 »
De laatste tijd twijfel ik heel erg over de trouwlocatie... Om voor de gemeente te trouwen...

We trouwen namelijk op het hofje van mevr aerden in Leerdam. De plek waar iedereen trouwt in Leerdam!! Ik heb al veel opmerkingen hierover gehad: Je trouwt toch niet op het hofje he? Toch niet op dat stomme hofje? Het hofje is zo cliche!

En nou gaat het me niet alleen over die opmerkingen, maar ik twijfel zelf ook zo erg! Het is zo saai! Terwijl tegenwoordig zoveel kan!

Nu hebben mijn ouders een ander huis gekocht met een gigantische tuin! We trouwen eind juni.. En het lijkt me eigenlijk wel heel erg leuk om daar te trouwen... Er staat zo'n mooi prieeltje bedekt met blauwe regen.. * zwijmel *

Maar de gemeente is dus al vastgelegd, en veranderen kost geld... 50 euro geloof ik  plus de kosten voor alternatieve locatie (ok het is de moeite waard)
En je bent dan wel aan het weer gebonden..

Even de voor en nadelen:

Hofje:
Voordelen:
Geen extra kosten
Het is binnen
Geen gedoe

Nadelen:
SAAI
Heel erg cliche
Midden in het centrum met heel veel pottekijkers!
Heel slecht bereikbaar
Heel ver weg parkeren

Tuin:
Voordelen:
Romantisch
Plek voor meer mensen
Origineel
Zomers en vrolijk
Helemaal naar eigen hand te zetten

Nadelen:
Afhankelijk van het weer
Een hele hoop te regelen
Een hoop extra kosten


Help mij! Wat zal ik doen!?

Edit: Wat ik mij nu nog realiseer is, dat we dan ook gewoon de taart aansnijden enzo thuis kunnen doen, en niet op de feestlocatie, wat wederom leuker is in de tuin dan in een suf zaaltje.. en dat scheelt dan weer wel in de kosten... hmmmmmmm
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2010, 12:13:46 door Jnine89 »

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2010, 12:16:47 »
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]Lastig![/font][/color]
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]
[/font][/color]
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]Mij persoonlijk zou het bijzonder weinig kunnen schelen als het saai, cliche of wat dan ook is. Lekker boeiend! Het blijft jullie bruiloft, dus hoe dan ook anders dan alle andere bruiloften![/font][/color]
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]Daarbij is de trouwplechtigheid echt maar een klein deel van je dag. Die van ons viel tegen door de ambtenaar, maar omdat het maar zo'n kort gebeuren is heeft het onze dag zeker niet verpest. Het werd nl ruimschoots goedgemaakt door alles wat er verder gebeurde.[/font][/color]
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]
[/font][/color]
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]Ik zou me zelf denk ik niet allerlei extra geregel en 'weer-stress' op de hals halen. :)[/font][/color]
[color="#8B0000"][font="'Lucida Sans Unicode"]Maar misschien ben ik een uitzondering[/font][/color]

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2010, 12:36:16 »
Nou ja... ik moet zeggen dat het hofje mij nooit zo heeft getrokken... maar we hadden ervoor gekozen omdat de zus en ook de broer van mijn as nog niet zo lang geleden in het gemeente in Lingewaal zijn getrouwd. En we wilden niet dat het een herhaling van die dagen zou worden.

Mijn ouders roepen het de hele tijd al, over het in de tuin houden... en op die manier maak je het dus een groter deel van de dag (welke ik eigenlijk wel heel belangrijk vind), zeker als je aansluitend daar ook champagne en bruidstaart doet..

Ik zie het gewoon al helemaal voor me.. het lijkt me zo mooi intiem! Een mooi prieeltje met bloemen, alles versierd in roze met wit.. van die mooie stoelen met strikken... heerlijk zonnetje.. mooie foto's...Trouwens nog meer mensen die buiten getrouwd zijn?
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2010, 12:28:27 door Jnine89 »

_M_

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2010, 12:43:33 »
Volgens mij geef je zelf het antwoord al...
Je gevoel zegt dat de tuin veel leuker is dan het hofje. En aangezien je dit als het goed is maar één keer doet, moet je kiezen voor wat voor jou het beste voelt.

Het is misschien even wat meer werk om het om te gooien, maar er zijn vast genoeg mensen die willen helpen. Zeker als je ouders zelf al zo enthousiast zijn over het idee.

Ik zou het wel weten als ik jou was  :wink:

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2010, 12:58:09 »
Een idee: waarom trouw je niet in t kort voor de wet, en dan een ceremonie bij jullie in de tuin? met een spreker of wat? dan heb ej meer tijd?meer mogelijkehden.. in het gemeentehuis of waar dan ook gaan ze uit van 1 uur! dat kunj e dus in de tuin uitbereiden,als je dat zou willen

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2010, 13:30:50 »
Nou... we trouwen ook nog voor de kerk.. Dus er is geen tijd voor dubbelop..

Maar ik denk wel dat we meer tijd hebben s ochtends als we het thuis in de tuin doen.. dat hebben we geen reistijd (op en naar naar hofje en naar taart eten op feestlocatie)..
Aangezien we nu sochtends best krap in de tijd zitten met foto's en aankleden en alles, zou dat best goed uitkomen!

Ik denk dat voor mij de keuze al gemaakt is eigenlijk ja...

Ik zit alleen nog een beetje met het weer... eind juni.. tsjah.. je hebt nooit zekerheid!

jassou

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2010, 13:41:46 »
re: het weer. Op de uitnodiging schrijven: neem je paraplu mee! En de foto's kunnen dan ook erg mooi zijn:
Zie deze pagina

_M_

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2010, 13:43:36 »
Een partytentje opzetten of zeil spannen is met een clubje zo gedaan!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2010, 13:49:15 »
Een partytentje opzetten of zeil spannen is met een clubje zo gedaan!

Ja dat is waar... met de buienradar in de gaten houdend weet je van te voren ook wel of je maatregelen moet nemen natuurlijk...

Ja mijn keuze is gemaakt :)

Nu mijn as nog  :tongue: (Hij heeft als gezegd het niet erg te vinden het te moeten veranderen)Bedankt voor het meedenken allemaal!

Heb nu al zin om de hele tuin te versieren (denkt aan een hele lange roze loper :tongue: )!!! Misschien dan ook gelijk een thema kiezen...

_M_

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2010, 14:37:52 »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2010, 14:39:36 »
AAAAAAAAAAAAAAARGH!!!  :laugh:

e_vlyne

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2010, 14:42:52 »
HAHA!!! Maar roze als ACCENT is wél mooi!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #12 Gepost op: 25 mei 2010, 14:47:11 »
Zit te springen op mn stoel hier!!! Precies wat ik voor ogen had ghihi  :laugh:

e_vlyne

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #13 Gepost op: 25 mei 2010, 14:49:21 »
Zit te springen op mn stoel hier!!! Precies wat ik voor ogen had ghihi  :laugh:

Mijn zusje had ook roze als accent en dat was écht prachtig, ik zeg: doen!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #14 Gepost op: 25 mei 2010, 15:03:21 »
Poeh, moet je dat dan allemaal zelf maken, van die hoezen voor stoelen enzo? Of zou je dat ook ergens zo kunnen huren?Toch maar voor thema Touch of Pink kiezen dan... Dan maar gelijk goed doen :wink:
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2010, 14:57:28 door Jnine89 »

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2010, 15:19:49 »
Thuis en buiten in de tuin is wel heel gaaf!!!

Ik verwacht sowieso dat je een dak boven je hoofd (vooral boven het hoofd van de Babs...) moet regelen. Dat is in onze gemeente wel een voorwaarde... En dan is een prieeltje niet voldoende en zul je dus alsnog iets van een tent of iets dergelijks neer moeten zetten...
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2010, 15:20:15 door @nniek »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2010, 15:23:33 »
Thuis en buiten in de tuin is wel heel gaaf!!!

Ik verwacht sowieso dat je een dak boven je hoofd (vooral boven het hoofd van de Babs...) moet regelen. Dat is in onze gemeente wel een voorwaarde... En dan is een prieeltje niet voldoende en zul je dus alsnog iets van een tent of iets dergelijks neer moeten zetten...

Owja? Dat zou wel erg jammer zijn, ik zat inderdaad aan een prieeltje te denken!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2010, 15:27:26 »
Bloeit de blauwe regen nog wel in juni?
Lastige keus maar als de tun van je ouders echt een droomlocatie is dan zou ik die extra kosten op de koop toe nemen.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2010, 15:43:31 »
Bloeit de blauwe regen nog wel in juni?
Lastige keus maar als de tun van je ouders echt een droomlocatie is dan zou ik die extra kosten op de koop toe nemen.

Och weet ik het! Hahaha! Tis ook geen roze regen natuurlijk :wink:
Nee daar gaat het me ook niet om.. die groeit er nu toevallig zag ik...

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2010, 16:07:45 »
[color="#8B0000"][font="Lucida Sans Unicode"]Als ik jou zo eens lees: doen, meis! Jij gaat echt geen genoegen meer nemen met dat hofje :wink: Daar zou je alleen maar spijt van krijgen en altijd blijven denken "Hadden we nou toch maar.........." Dat voorkomen is toch wel (een beetje) extra geld waard..?[/font][/color]
[color="#8B0000"] [/color]
[color="#8B0000"][font="Lucida Sans Unicode"]EDIT Lees nog eens goed; je bent al om :) Goed, zo![/font][/color]
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2010, 16:09:07 door _mirjam_ »

Bellie

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2010, 16:11:30 »
en je bespaart een hoop geld op de champagne, die je nu niet per persoon moet afrekenenen voor een hoop geld maar je kan nu zelf (rose) :tongue: champagne kopen, scheelt ook weer een hoop geld :).

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2010, 16:24:52 »
Thuis en buiten in de tuin is wel heel gaaf!!!

Ik verwacht sowieso dat je een dak boven je hoofd (vooral boven het hoofd van de Babs...) moet regelen. Dat is in onze gemeente wel een voorwaarde... En dan is een prieeltje niet voldoende en zul je dus alsnog iets van een tent of iets dergelijks neer moeten zetten...

Owja? Dat zou wel erg jammer zijn, ik zat inderdaad aan een prieeltje te denken!

Maar dat prieeltje kan toch nog wel gewoon?
En een tent klinkt erger dan het is.
Met mooi weer haal je alle zijkanten er uit en heb je echt alleen een soort afdakje... Dit kun je dan wel zo aankleden dat het geen 'tentgevoel' meer geeft...

Maar goed, misschien eerst even bij de gemeente checken wat de voorwaarden zijn om in de tuin van je ouders te mogen trouwen...

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2010, 16:26:18 »
Wow, roze champagne! ghihihi!

Ja ik bel mn lief zo meteen gelijk maar eens op.. Ik heb er een heel goed gevoel bij :)

Nu nog hopen dat ze van de gemeente niet al te moeilijk gaan doen  :unsure:

Suusjeuh

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2010, 17:49:33 »
Gelukkig ben je er ruim op tijd bij dus ze vinden bij de gemeente vast wel iemand anders voor die dag. Ik vind het een super plan! Als wij in de zomer getrouwd waren, had het me ook geweldig geleken om op een bijzondere locatie te trouwen! De boerderij waar wij foto's gemaakt hebben, is van een vriend van P, en daar is het zo mooi! Ik zag het helemaal voor me; de schuur versierd, overal tafels, de kinderen rond rennen op 't erf. Geweldig! Super dat je toch de keuze hebt gemaakt om te gaan voor wat je super vind!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2010, 18:15:23 »
Dankje Suusjeuh!

Ik hoop zo dat het lukt! Gemeente doet zo snel moeilijk hier.
Probleem: De grond is niet van ons, maar van de gemeente. Het wordt gehuurd door de vorige eigenaar van het huis. Mijn ouders kunnen die huur niet overnemen, dus die  huren het weer van de vorige eigenaars. Ik lees bij veel gemeentes dat het niet om een woonhuis mag gaan... Dus ze zullen wel flink lastig gaan doen!!

Heb het net met mijn moeder besproken en die vond het een erg leuk idee. Straks ga ik het met mn lief bespreken, ben benieuwd wat hij ervan vind.
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2010, 18:33:18 door Jnine89 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards