collapse

Auteur Topic: Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?  (gelezen 5024 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matheos

  • Gast
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Gepost op: 10 juni 2008, 09:05:21 »
Onlangs bij Robacher geweest, en na tientalle andere locaties te hebben gezien, hebben we direct een optie genomen hierop op 15 mei volgend jaar. Zo'n leuke, mooi locatie, helemaal tegek! Nadat de beste man in zijn agenda had gekeken, en zag dat deze datum nog vrij was, hebben wij direct een optie genomen op deze datum.

Nu belde de man gisterenavond op dat er een foutje was gemaakt, en dat hij een andere optie over het hoofd had gezien, waardoor onze datum van 15 mei volgend jaar net voor onze neus weg is gegapt :sad:

De 16e was nog wel vrij, maar dat is op een zaterdag.

Opzich hebben wij daar niet zo heel veel moeite mee, ook niet dat de leges iets duurder zijn, maar als alles duurder word (koets, auto, DJ, band, noem het maar op), dan word het een ander verhaal.

Weten jullie of diverse activiteiten op zaterdag per defenitie duurder zijn dan op een vrijdag???

Alvast dank!

Julia

  • Gast
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2008, 09:08:53 »
Hoihoi,

Mijn vriend en ik zouden eerst op zaterdag trouwen, maar wordt nu maandag. Bij ons waren alleen de leges duurder op zaterdag.
De fotograaf, koets e.d. bleef gelijk. Ook de locatie bleef hetzelfde, alleen mochten we nu wel met meer dan 30 gasten komen, zonder dat we verplicht waren ook hotelovernachtingen erbij te nemen. Als we op zaterdag met meer dan 30 man kwamen, moesten we minimaal 7 hotelkamers nemen.

Dus ik denk niet dat activiteiten per se duurder zijn op zaterdag...in ons geval was alles wel veel makkelijker te regelen korter van tevoren, omdat maandag geen populaire dag is :).

Veel succes met de voorbereidingen!
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2008, 09:09:12 door Julia »

svdh

  • Gast
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2008, 09:16:45 »
Wij zijn op een zaterdag getrouwd en alleen de leges waren bij ons duurder. De koets, fotograaf, videograaf, dj, locatie e.d. waren niet duurder.

eline2

  • Gast
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2008, 10:29:30 »
onze locatie was EUR 1000 duurder, de fotograaf werd duurder (+15%), de trouwauto werd duurder +150 EUR etc. het hield niet op. Wij trouwen dus niet op een zaterdag (bovendien was onze voorkeursdatum al volgeboekt).

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2008, 12:34:03 »
Ik zou het even vooraf informeren.
Naar mijn weten zijn alleen de leges duurder.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2008, 13:24:46 »
Volgens mij zijn alleen de leges duurder dan op de rest van de dagen. Maar waarom informeer je niet gewoon, dan weet je gelijk meer.

Maartje83

  • Gast
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2008, 14:52:43 »
Wij trouwen ook op 16 mei volgend jaar! Alleen het trouwen zelf is ongeveer 200 euro duurder dan op vrijdag geloof ik, maar verder heb ik nog nergens meegemaakt dat het duurder wordt.
Oja, wel bij onze tweede-keus-feestlocatie. Die wilde een omzet van minimaal 4000 euro op een zaterdag. Omdat wij geen avondfeest geven , maar alleen receptie en eten, kwamen we daar niet aan. Er is toen maar gewoon 150 euro bij opgeteld om toch aan het bedrag te komen...
Nu hebben we een prachtige andere locatie voor 1400 euro minder....
Als je het een beetje uitgebreid wilt vieren hoef je je dus ook daar niet echt druk om te maken. (ligt misschien wel aan de regio trouwens, dat weet ik niet).

Succes met beslissen en de voorbereidingen!

Susan

  • Gast
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2008, 15:02:17 »
In Rotterdam dacht ik dat het 300 euro verschilt tussen vrijdag en zaterdag, maar dan ga ik wel uit van een bijzondere locatie. Ik weet het niet van het gemeentehuis.

Caar

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 23
    • http://www.reisbijbel.nl
Zaterdag Duurder Dan Vrijdag?
« Reactie #8 Gepost op: 15 juni 2008, 22:14:16 »
In Delft scheelt het voor leges ongeveer 500 euro! Zie het fragment hieronder dat ik van de gemeentes-site haalde:

tarieven huwelijk
De tarieven voor huwelijksvoltrekkingen en partnerschapsregistraties in het stadhuis van Delft zijn als volgt:

maandag t/m vrijdag € 359,00
zaterdag € 888,00
overige tarieven:
trouwboekje wit kunststof € 16,40
trouwboekje donkerblauw leer € 36,00
kaligraferen trouwboekje € 20,50
carillonspel Nieuwe Kerk bij komen en gaan € 88,10

Bij huwelijken en partnerschapsregistraties op zaterdag geldt het volgende: luxere omlijsting zoals ontvangst met rode loper, palmen, carillonspel, meer parkeerplaatsen, twee bodes en de mogelijkheid tot het maken van foto's in Het Steen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards