collapse

Auteur Topic: fotograaf / videograaf topic  (gelezen 78966 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

svdh

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #75 Gepost op: 24 juni 2008, 13:52:39 »
Wij hadden wel een (prof)videograaf. Van te voren had ik erg mijn twijfels omdat ik er normaal niet van hou om gefilmd te worden. Maar we hadden veel positieve reacties gehoord/gezien van de videograaf dat we zoiets hadden, we doen het gewoon. En ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik moet zeggen dat ik het mooie herinnering vind dan de foto's (en die zijn ook super mooi hoor).
Maar bij een film leeft alles gewoon veel meer,  veel meer de reacties van de mensen en dat is zo leuk om te zien. Ik moet zeggen dat wij wel een goede videograaf hadden want ik heb totaal niet het idee gehad dat ik de hele dag werd gefilmd. En de film is ook super in elkaar gezet (oa met muziek op de achtergrond) wat het gewoon heel leuk maakt om te kijken. Wij hebben de film dan ook al diverse keren bekeken. Daarnaast hebben we ook een filmpje van 10 min want super leuk is om te laten zien als er visite is om zo kort de dag te laten zien. En over 2 weken (dan zijn we 1 jaar getrouwd) dan zal de dvd-speler ook zeker weer aan gaan.

500 euro voor een vriendendienst vind ik wel erg veel. Wij waren 650 kwijt en dat was met 2 videograven van 's morgens vroeg tot 's avonds laat incl montage en alles.

bride 2 be

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #76 Gepost op: 24 juni 2008, 14:09:26 »
Ook wij hebben een videograaf besproken. Het is inderdaad een flink bedrag maar van de bruidsparen die wij kennen krijgen we toch steeds als tip mee om het wel te doen.
Inderdaad zijn de bewegende beelden tastbaarder. Bovendien vielen de kosten voor de fotograaf enorm mee dus was de beslissing snel gemaakt!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #77 Gepost op: 24 juni 2008, 14:57:05 »
Wij hebben ook een videograaf (zijn er 2), maar dan voor maar 2 uurtjes.
Dit omdat we de ringen aan laten vliegen en we een vogelshow hebben, en die wil ik gewoon erg graag op video.
Verder hoeft het van mij ook niet.
Wij betalen voor die 2 uurtjes ook nog €175,-, maar scheelt dat ze met zijn 2-en komen.

_Sabien_

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #78 Gepost op: 24 juni 2008, 16:30:15 »
Een collega van mijn hub heeft een film en fotobedrijfje naast zijn werk in de ICT. Hij had gezecht dat als hij zijn spul niet verhuurd had, hij zou komen filmen, en dat was dus ook het geval. Ik vind het toch wel heel erg leuk om terug te zien, al stelde die van ons niet veel voor. Voornamelijk van de mensen die iets gedaan habben (liedje, verhaaltje enzo) Dat komt toch niet over op een foto vind ik...

Sandra1977

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #79 Gepost op: 26 juni 2008, 11:47:53 »
Wij hebben ook een videograaf. Zo hoeven we onze familieleden en vrienden niet met het filmen op te zadelen en kunnen ze ook ten volle genieten van de gebeurtenissen op onze dag. Ik denk dat je alles beter herbeleeft als je een paar weken later alles nog eens terugziet met de geluiden/verhalen. Bovendien zie je zo waarschijnlijk dingen die je op de dag zelf niet zo ervaren, gehoord of gezien hebt.

Herjan

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #80 Gepost op: 28 juni 2008, 14:00:41 »
Gisteren (vrijdag) hebben we een kennismakingsgesprek gehad met een videograaf. Zijn werk is echt ontzettend mooi en professioneel. Maar de prijs! Voor 10 uur filmen, afmonteren en een mooie DVD betaal je zo'n 1350 euro! Eigenlijk 1500, maar hij geeft standaard 10% korting.
We gaan die dus maar afzeggen en via Marktplaats.nl eens kijken of we iets kunnen vinden. En zondagavond hebben we een gesprek met iemand in Rotterdam. We zullen zien.

EDIT: Ondertussen hebben we de offerte ontvangen van de eerste videograaf. Die komt op 1475,-. Gisteravond (zondag) zijn we langsgeweest bij een videograaf in Rotterdam-Zevenkamp. Prettig, informeel contact. De prijs komt aanzienlijk lager (ca. 900 euro), maar nog steeds een berg geld. We moeten nog even goed kijken naar de financieën en wellicht nog een keer rondkijken voor we besluiten wat we doen.
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2008, 09:38:32 door Herjan »

annakrylova

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #81 Gepost op: 7 juni 2009, 17:04:55 »
wij willen misschien onze trouwdag op de  video zetten. hebben zelf ook eentje maar vind het niet het leuk om iemand op zo'n dag te vragen het voor ons te doen.
misschien heeft iemand ervaring of kent iemand die het kan op goeie kamera zetten? ik kan  het zelf dan ook editoren.

Graag tips en wat denken zou het kunnen kosten?

LovelyMe

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #82 Gepost op: 8 juni 2009, 12:27:13 »
Hoihoi,

Wij worden gefilmd door Task4 (www.taks4.nl --> staat ook een voorbeeldfilmpje op), da's een heel leuk stel (zijn ook nog niet zo lang getrouwd) en zij filmen met z'n tweeen. Voordeel is dat je heel veel mooie invalshoeken krijgt, bv bij het binnenlopen gemeentehuis/kerk of bij het ophalen van de bruid. Je wordt namelijk van voor en achter gefilmd. En je mist minder momenten, omdat ze met 2 camera's zijn. Ze zijn goed op elkaar ingespeeld waardoor ze elkaar niet in beeld krijgen. Ze leveren echt geweldig werk!

Ik weet alleen niet wat ze momenteel kosten... Wij hebben ze vorig jaar geboekt en toen waren ze pas begonnen en dus helemaal niet duur! Lijkt me niet dat ze ineens een vermogen vragen. Zou ze gewoon eens mailen, ze zijn echt heel relaxed.

Ze komen om 9 uur 's morgens en blijven tot na de kerk (17.00 uur). Daarna komen ze 's avonds nog terug om de openingsdans te filmen en een uurtje op het feest wat te filmen, zodat ook dat erop staat.

Echt een aanrader.
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2009, 12:28:58 door LovelyMe »

Mickey

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #83 Gepost op: 8 juni 2009, 13:52:56 »
Wij hebben Wilko Tigelaar als cameraman. Vorig jaar heeft hij het huwelijk van vrienden van ons gefilmd en het resultaat vonden we prachtig! Hij is niet duur, blijft 12 uur en het is een hele rustige, aardige man. We hebben tijdens hun huwelijk een tijdje met hem zitten kletsen. Hij weet goed op de achtergrond te blijven en toch een film te creeeren waarbij het bruidspaar op de voet gevolgd wordt! Echt super!

www.huureencameraman.nl

IngridS

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #84 Gepost op: 8 juni 2009, 14:13:24 »
Wij hebben Trouwdag op dvd geboekt. We zijn ze tegen gekomen op een trouwbeurs en het klikte heel erg leuk.

Op hun site hebben ze ook voorbeelden staan van wat ze al eerder gedaan hebben.

chip

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #85 Gepost op: 8 juni 2009, 15:05:38 »
Een hele goeie is Steven van Eck. Hij is professioneel, dus niet goedkoop (895 euro met alles erop en eraan), maar het eindresultaat is prachtig. Dit heb ik bij vrienden gezien. Voor meer info zie zijn website. Hij komt zelf uit Tiel, maar reisafstand is geen bezwaar (reiskosten zijn standaard inbegrepen).

annakrylova

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #86 Gepost op: 8 juni 2009, 17:09:53 »
ik heb ook van gegoogd en kom tegen dat minimum prijs is 500-600 euro. Vind ik toch erg duur. Wij hebben al een super duren fotograaf en video wilden wij gewoon eigenlijk meer voor zichzelf en vooral kerkdienst met  byzantijnse koor  filmen

bedankt voor de tips ik ga daar even offerte aanvragen

annakrylova

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #87 Gepost op: 8 juni 2009, 17:15:19 »
nog iemand anders een tip ? :)
ik ben vrijwel laat ermee, bruiloft is al op 19 sept. , daarom probeer zoveel mogelijk offerten aanvragen.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #88 Gepost op: 8 juni 2009, 20:37:33 »
Ik heb toevallig vandaag iemand gesproken die dat ook doet. Ik krijg begin Juli een demo van hem, en dan ook wat meer informatie

annakrylova

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #89 Gepost op: 8 juni 2009, 21:00:06 »
Dinyb - heb je misschien een www of email of die man?

Ik vind toch 500 euro te duur voor video, aangezien dat wij dan ook kosten moeten  betalen voor zij eten en drinken ca. 100 euro p/dag ... :sad:

annakrylova

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #90 Gepost op: 8 juni 2009, 21:27:19 »
eei ik  heb nu offerte van task4 gekregen en het is indd. goedkoop voor 2 cameraman!  45 euro per uur  excl. bewerking en montage en 65 euro incl. bewerking en montage
 het komt dus op 300-400 euro neer voor 5 uren.
 ben erg blij mee en de datum is nog vrij!

LovelyMe

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #91 Gepost op: 9 juni 2009, 15:31:04 »
[quote name=\'annakrylova\' post=\'236480\' date=\'08 June 2009, 21:27\']eei ik  heb nu offerte van task4 gekregen en het is indd. goedkoop voor 2 cameraman!  45 euro per uur  excl. bewerking en montage en 65 euro incl. bewerking en montage
 het komt dus op 300-400 euro neer voor 5 uren.
 ben erg blij mee en de datum is nog vrij![/quote]

Idd, niet duur he! En geloof me, ze zijn echt goed. Werken met professionele apparatuur e.d. De voorbeeldfilm die ik zag toen we bij hun waren, liet me bijna huilen zo mooi! Terwijl ik dat bruidspaar niet eens kende wat gefilmd werd.

annakrylova

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #92 Gepost op: 9 juni 2009, 15:37:35 »
LovelyMe, nou voor dit prijs en met zijn tweeen filmen vind ik het erg goedkoop. Ik ga ook zelf film monteren, dan kan ik tekst en fotos nog toevoegen.
Mijn vriend was al bang hij zei-  dat het te veel aandacht, fotoman en dan nog  2 cameras, jeetje!
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2009, 19:15:46 door annakrylova »

LovelyMe

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #93 Gepost op: 9 juni 2009, 15:56:54 »
Ja je moet inderdaad wel de keuze maken of je het erg vind dat op die dag 1 fotograaf en 2 videografen rondom je lopen. Niet iedereen vind dat fijn. Maar wij vinden dat niet erg, daardoor kunnen we de dagen nog vaak nabeleven.

En het is echt fijn als je zelf kunt monteren enzo. Wij laten het door hun doen (ik kan dat namelijk echt niet), maar het scheelt vaak een hoop als je het zelf kunt.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #94 Gepost op: 9 juni 2009, 17:10:46 »
[quote name=\'annakrylova\' post=\'236470\' date=\'08 June 2009, 21:00\']Dinyb - heb je misschien een www of email of die man?

Ik vind toch 500 euro te duur voor video, aangezien dat wij dan ook kosten moeten  betalen voor zij eten en drinken ca. 100 euro p/dag ... :sad:[/quote]

Ik heb nog geen info van hem, die krijg ik begin Juli. Ze had het nu niet bij zich (ze was model)

Sjoco

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #95 Gepost op: 11 juni 2009, 12:34:49 »
Ook wij hebben gekozen voor task4. We vonden het heel leuk om een dvd te hebben na afloop om de dag nog eens terug te zien, maar wilden er geen fortuin aan kwijt, want 500 euro is nog niets in de branche. Op de trouwbeurs stond een man, die had een beginpakket van 1200 euro, (was ie er alleen ochtend en ceremonie...)

Vind dat task 4 het heel leuk doet en mooi eindresultaat levert. Ze hebben duidelijk hart voor hun werk!

LovelyMe

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #96 Gepost op: 11 juni 2009, 18:08:53 »
[quote name=\'Sjoco\' post=\'237459\' date=\'11 June 2009, 12:34\']Ook wij hebben gekozen voor task4. We vonden het heel leuk om een dvd te hebben na afloop om de dag nog eens terug te zien, maar wilden er geen fortuin aan kwijt, want 500 euro is nog niets in de branche. Op de trouwbeurs stond een man, die had een beginpakket van 1200 euro, (was ie er alleen ochtend en ceremonie...)

Vind dat task 4 het heel leuk doet en mooi eindresultaat levert. Ze hebben duidelijk hart voor hun werk![/quote]

Leuk om te horen :). Hoe hebben jullie ze eigenlijk gevonden?

En ze hebben inderdaad hart voor hun werk, dat merk je echt! Zijn ook echt heel prettige mensen om om je heen te hebben haha. Ook belangrijk natuurlijk.

Sjoco

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #97 Gepost op: 11 juni 2009, 18:11:39 »
via jou  :wink:

LovelyMe

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #98 Gepost op: 11 juni 2009, 18:59:22 »
Haha grappig :biggrin:. Ben blij dat je dan iets aan mijn tip hebt gehad .

Wij hadden ze 'ontdekt' omdat Kim Houben, een van de videografen, een dochter is van een kennis van mijn moeder. En toen viel me op dat ze best lastig te vinden waren als je niet met ze in contact wordt gebracht. Bij 'Task4' denk je nou niet meteen aan huwelijksvideografen :wink:.

ellie48

  • Gast
Re: fotograaf / videograaf topic
« Reactie #99 Gepost op: 11 juni 2009, 21:00:59 »
Wij hebben rob huizing als videograaf tegen 900 euro ze komen uit enschede,ze zijn heel goed,wij trouwen op21 augustus voor 10 uur  komen ze,ze hebben een website
gr ellie

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards