collapse

Auteur Topic: Trouwen op het strand  (gelezen 7425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirjamkraan1978

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
Trouwen op het strand
« Gepost op: 1 februari 2015, 20:23:02 »
Hoi,
Ik wil heeeel graag op het strand trouwen en zou graag wat ervaringen willen lezen van mensen. Die dit hebben meegemaakt of binnenkort gaan doen.
Misschien iemand nog tips voor een leuke strandtent?

Groetjes Mirjam

Billy

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
    • mijn website
Re: Trouwen op het strand
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2015, 15:54:40 »
Hi Mirjam,

Ik wou eerst ook dolgraag op het strand trouwen en ben bij diverse strandtenten gaan kijken.
Heel mooi, zo'n prieel in het zand tegen een strak blauwe lucht en een lekker zonnetje, maar ook badgasten voor en naast....
Niet zo leuk op de foto's lijkt mij, dus ik heb ervanaf gezien....

Wil niet heel negatief overkomen hoor, ik heb gekeken bij Zoomers en nog een paar in hetzelfde rijtje. Welke omgeving zoek jij een strandtent?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen op het strand
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2015, 16:29:25 »

Ik had hetzelfde als Billy, we wilden eerst dolgraag op het strand trouwen, maar toen ik foto's van anderen zag met mensen in zwemkleding op de achtergrond zijn we snel van gedachte verandert. Als je een strand vind met een afgesloten plek dan is dat probleem verholpen.

Succes!

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen op het strand
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2015, 17:13:13 »
Ik heb een bruiloft gehad in Katwijk aan Zee en ik heb de foto's gezien en ik kan me niet herinneren dat op de dag zelf of op de foto's er allemaal mensen in badkleding rondliepen. De strandtent was een van de laatste in de rij, dus wellicht dat dat erg geholpen heeft. Verder denk ik dat het nogal uitmaakt wanneer je precies trouwt en wat het weer is.

Beachbride

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Trouwen op het strand
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2015, 20:45:14 »
Hi Mirjam,

Wij trouwen 1 september op het strand van zandvoort. Wij waren net als bovenstaande reacties bang voor truus met haar 5 kinderen op de foto. Daarom hebben we gekozen voor een dinsdag, een beetje incourant, maar zorgt wel dat er weinig mensen vrij zijn. Verder hebben wij gekozen voor een beachclub welke op een verhoging ligt en heeft de club ons verzekerd dat de omstanders op afstand worden gehouden. Op de foto's welke zij ons hebben kunnen tonen is geen badgast te zien! Wij gaan binnenkort op zoek naar een fotograaf met ervaring op het strand van zandvoort. Onze beachclub heeft er een aantal aangeraden. Zo zorgen we dat de foto's ook badgast vrij blijven. Mijn tip is om een aantal beachclubs te bezoeken en je gevoel te laten spreken!

Loo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 8
Re: Trouwen op het strand
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2015, 12:23:08 »
Hoi Mirjam,

Wij gaan in september trouwen op het strand. Voor het zoeken van de strandlocatie hadden wij een lang weekend uitgetrokken en daarin van noord naar zuid de kust afgereden. Tussen Castricum en Monster hebben wij overgeslagen i.v.m. de drukte op het strand.

De strandpaviljoens in Castricum vonden wij voor het "rondje kust" de mooiste locaties, maar vielen ons zeer tegen. D.w.z. alles ziet er fantastisch uit, maar het was ons veel te groot en te massaal. Het strand is afgeladen vol en op de Zaterdag dat wij er waren (eerste zonnige weekend van het jaar) was het strand afgeladen vol (ook naast de trouwbankjes van het paviljoen dat in het zand trouwde) en elke strandtent had op dat moment 1 of meerdere bruiloften. Het was een doolhof van wegwijsbordjes/ vlaggetjes/ballonnen etc. van de verschillende bruidsparen, om de gasten maar naar de goede bruiloft te krijgen... ;-).

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor onderin Zeeland, is wel ver voor de gasten, maar we hebben de locatie 10 maanden van tevoren aangekondigd, zodat het te plannen viel, en de meesten maken er een weekendje Zeeland van :).

Een paar omschrijvingen van strandpaviljoens die op onze "shortlist" aren geƫindigd:

* Paal 6 in Julianadorp: Mooie locatie, veel sfeer binnen. Je huurt hier het achterste gedeelte. Dit heeft een eigen terrasdeel en de binnenkant is ook afgeschermd, Goede keuken, en het achterste deel heeft eigen (mooie!) toiletten en een eigen bar. Ook heeft het terras een eigen strandopgang. Extra bonus: een 100M naast het strandpaviljoen zijn strandhuisjes ("bungelows") van Landal te huur. Eventueel leuk voor huwelijksnacht en/of gasten, als je dit leuk vind (en het budget voor hebt)...

* Woest in Callantsoog: Zusje van Paal 6, (veel) groter, ook hier achter een apart gedeelte wat je kunt afhuren. Dit gedeelte zit wel meer in het zicht van het "publieke" deel van het strandpaviljoen. Andere sfeer, meer verweerd / strandjutters sfeer.

* Strandpaviljoen Noord in Bergen aan Zee: Beachclub van Sissy boy. Moeilijk parkeren voor gasten, en drukke smalle duinovergang. Locatie heeft geen apart deel om af te huren zoals Paal6 en Woest. Daardoor wel groot. Mooi effect met een dakterasje en veel sfeer. Ook heel veel licht en daarmee een vrolijke setting. Ook binnen ruim en door de grote ramen veel uitzicht direct op het strand en toch veel privacy.

* De Tropen in Egmond aan Zee: Totaal anders dan de andere strandpaviljoens, flinke wandeling over de duinen of strand (beiden mul zand), en een flinke trap op richting de strandtent. Voor de tropische jamaican vibe/ surfers vibe, moet je hierzijn. Prettig rommelige, zeer ongedwongen sfeer. Wil je lekker hangen aan het strand met een biertje/wijntje en wat comfort food/ BBQ, moet je hier zijn. Wil je wat chiquere/romantische tinten, zou dit niet mijn eerste keus zijn.

* Castricum aan Zee: Zoals hierboven beschreven. Een alla carte menu van verschillende strandtenten. Kies de sfeer/ aankleding die je wilt, en het zal goed en professioneel georganiseerd zijn. Parkeermogelijkheden genoeg. Ons persoonlijk te massaal/groot.

* Strandpaviljoen Zomertijd in 's Gravenzande: Fantastische locatie! (als het niet Zeeland was geworden, waren we hier getrouwd). Mooie ruimtes, waarbij voor elke groepgrote een leuke sfeer te maken is. Binnen, terras, strandbedden, alles mogelijk. De enige locatie die wij gevonden hebben, waar je echt op het strand kan trouwen in privacy. Zomertijd heeft een prive gedeelte van de laatste duin, welke overloopt in het strand en hier kun je trouwen. Prachtige overdekte bar op het terras en heerlijk eten. De gastheer (Janus) is een geweldige man, die goed met je meedenkt en zeer ervaren is in het opzetten van een mooie bruiloft. Voldoende parkeergelegenheid, en Zomertijd kan een pendelbusje regelen naar de parkeerplaats.

* Elements in 's Gravenzande: Zeer eigen sfeer, Aziatisch meets krakerspand. Als je er van houdt, ben je direct verkocht, houdt je er niet van, vind je het ook echt helemaal niets. Mijn AS vond het niets, dus 1 keer doorheen gelopen en direct weer weggegaan. Vanwege de unieke sfeer toch een vermelding.. ;-)

* Verso aan het strand in Rockanje: Ook eigen sfeer, bijna tegenpool van Elements. Glimmer, glamour, Ibiza sfeer. Zeer goed verzorgd en je verwacht elk moment tegen BN'ers aan te lopen. Als je van deze sfeer houd en je wilt ook op het strand trouwen, zoek dan niet verder, dit is je stek.. ;-). Onszelf iets teveel glamour, maar dat is persoonlijke smaak. (Voor een hapje/drankje zullen we heb nog wel eens bezoeken)

* Rockanje: Hier zijn ook een aantal andere strandpaviljoens te vinden, goede parkeergelegenheid, maar naar onze smaak te groot en massaal. Wel minder druk/hectisch dan Castricum aan Zee. Zit je te twijfelen over Castricum aan Zee, maar wil je wat minder drukte, is Rockanje een goed alternatief.

* Zeeland: Vanaf Rockanje en zuiderlijker kom je in de strandtenten in Zeeland. De stranden zijn hier allemaal rustiger, en eigenlijk is elke sfeer wel te vinden. Van luxe met aangesloten hotel (Fletcher Beachclub, Westkapelle), Ongedwongen Nederlands strand (Strandpaviljoen Kijkduin, Renesse), Knus en lounge (Strandpaviljoen Bluv, Westkapelle) en alles daartussen in.


RosaBride

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Trouwen op het strand
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2015, 16:23:08 »
Hello everyone,

I am a German bride, living in the USA and I don't speak Dutsch. :(

I was wondering if any of you have experience with Strandclub Doen and Beachclub People?

Thank you! :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards