collapse

Auteur Topic: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!  (gelezen 379644 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MenS

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #350 Gepost op: 19 november 2012, 14:20:19 »
Fijn topic weer dit.  :applaus: Ik wil graag zo'n bloemenbal aan een lint. Inmiddels ben ik er achter dat zo iets een pomander of een kissing ball heet. Ik vind het er erg speels uitzien en ik kan er goed lastige gasten mee meppen ;) hihih, gnifl. Op youtube heb ik al gezien dat ze vrij eenvoudig zelf te maken zijn. Ook heb ik het vermoeden dat een pomander goedkoper is dan een normaal bruidsboeket. Heeft iemand ervaring met een pomander? Hoe lang blijft ie goed en is ie erg zwaar?

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #351 Gepost op: 19 november 2012, 14:37:10 »
MenS, zo'n bal is ook heel goed zelf te maken met foam roosjes. Heel eenvoudig en blijft lang mooi na je bruiloft.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #352 Gepost op: 19 november 2012, 15:11:55 »
Ik laat er een maken met zijden bloemen. Blijft ook heel lang goed  :biggrin:

MenS

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #353 Gepost op: 19 november 2012, 15:20:06 »
Mmm zijden bloemen en foam ed. heb ik ook al veel gezien maar ik ben toch gevoeliger voor echte bloemen. Iemand daar ervaring mee?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #354 Gepost op: 19 november 2012, 22:36:24 »
@MenS, ik heb het vermoeder dan een pommander juist duurder zal zijn dan een traditioneel boeket aangezien het nu "hip" is en het niet zomaar even bloemschikken natuurlijk! Moet ook een lint door, de bloemen moeten goed vastgezet worden...

MenS

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #355 Gepost op: 20 november 2012, 09:44:59 »
@MenS, ik heb het vermoeder dan een pommander juist duurder zal zijn dan een traditioneel boeket aangezien het nu "hip" is en het niet zomaar even bloemschikken natuurlijk! Moet ook een lint door, de bloemen moeten goed vastgezet worden...

Ik denk dat het best meevalt. Lint heb je al voor een euro en op youtube zie je hoe simpel het is om die te bevestigen in de bal van oase, welke ook maar een paar euro mag kosten. Vervolgens koop je twee soorten mooie bossen bloemen a hoogstens 10 euro, die knip je af en steek je in de oase en klaar is de bruid, denk ik......

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #356 Gepost op: 20 november 2012, 13:27:19 »
Je kunt het voor die prijs misschien een keer van te voor oefenen?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #357 Gepost op: 20 november 2012, 18:38:44 »
oefenen kan nooit kwaad. Ook een zelfvertrouwen boost..

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #358 Gepost op: 20 november 2012, 20:38:00 »
Fijn topic weer dit.  :applaus: Ik wil graag zo'n bloemenbal aan een lint. Inmiddels ben ik er achter dat zo iets een pomander of een kissing ball heet. Ik vind het er erg speels uitzien en ik kan er goed lastige gasten mee meppen ;) hihih, gnifl. Op youtube heb ik al gezien dat ze vrij eenvoudig zelf te maken zijn. Ook heb ik het vermoeden dat een pomander goedkoper is dan een normaal bruidsboeket. Heeft iemand ervaring met een pomander? Hoe lang blijft ie goed en is ie erg zwaar?

 Ik heb hem zelf gemaakt, met nep bloemen. Kostte me in totaal nog geen 30 euro.
Als je t met echte bloemen doet,zou t misschien wel iets duurder uit kunnen vallen, afhankelijk van de grootte van de oase sphere. Houd er wel rekening mee dat met echte bloemen de bol erg zwaar wordt, vanwege het water dat er eerst in moet trekken. En dat kan een beetje gaan lekken, denk ik.

Succes!

MenS

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #359 Gepost op: 21 november 2012, 11:34:25 »
Dames ik zal het binnenkort eens ff gaan proberen. De fotos, gewicht en het kostenplaatje zal ik dan wel ff met jullie delen.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #360 Gepost op: 21 november 2012, 11:40:12 »
Uit nieuwsgierigheid, zal een pomander van echte bloemen als je die even weglegt de bloemen waar hij op rust niet pletten?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #361 Gepost op: 21 november 2012, 11:41:28 »
Daar was ik dus bang voor ;) en heb ik meppers gekozen!

Marja, dan moet je m maar ophangen :)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #362 Gepost op: 21 november 2012, 11:46:59 »
Dat kan natuurlijk ook :D


kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #364 Gepost op: 21 november 2012, 12:45:54 »
't ziet er wel mooi uit maar ik vraag me serieus af of je op de dag van je bruiloft, of de avond ervoor je nog druk wil maken om je bloemen? Met neppers kun je die bij wijze van spreken nu al maken en nog jaren bewaren, ik denk dat het wel een extra stress factor zal zijn! Een simpel boeketje daarintegen zet je iets makkelijker in elkaar. Maar goed, ik zou het gewoon eens als testje proberen met goedkope bloemetjes van de ah of zo, en dan kijken hoe lang je erover doet en hoe het resultaat is.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #365 Gepost op: 21 november 2012, 14:03:07 »
Daar was ik dus bang voor ;) en heb ik meppers gekozen!

En wie heb je allemaal gemept? :D

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #366 Gepost op: 2 december 2012, 12:09:23 »
Ik heb een vraagje: Stel dat je een gewoon boeket zou kopen bij de bloemist ipv een speciaal trouwboeket. Wat zou je dan moeten/kunnen doen om er een boeket van te maken waar je de hele dag mee kunt lopen? Of zou je het ook gewoon zo kunnen gebruiken? Heeft iemand daar ervaring mee?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #367 Gepost op: 2 december 2012, 17:46:07 »
Daar was ik dus bang voor ;) en heb ik meppers gekozen!

En wie heb je allemaal gemept? :D

Haha, mijn man.. De ambtenaar.. De fotograaf ;)

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #368 Gepost op: 2 december 2012, 20:44:48 »
Gut en vroegah was het altijd traditie om je boekt te gooien, dat ze tegenwoordig zelfs er mee meppen.Nou voel ik me echt oud

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #369 Gepost op: 2 december 2012, 21:38:50 »
Ik kon wel gaan kogelslingeren ermee  :biggrin: maar heb m toch maar gehouden!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #370 Gepost op: 3 december 2012, 13:36:19 »
kogelslingeren,hahaha

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #371 Gepost op: 2 januari 2013, 21:30:33 »
Zo de knoop doorgehakt het moet een pomander worden  :biggrin: vind ze geweldig ! Zo leuk en anders dan standaard! Morgen heb ik een afspraak bij de bloemist (of beledig ik haar nu met de verkeerde naam) ben erg benieuwd hou dingen als gewicht en mogelijk lekken in m'n achterhoofd :)

MenS

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #372 Gepost op: 3 januari 2013, 06:59:19 »
 :applaus: voor bezigbijtje! Jeeh nog een pomandermeisje!! Ik heb nog steeds geen tijd gehad om mn eigen proef pomander te maken, dus deel gauw al die info met ons svp, gewicht en lekken. ed. Ik ben ook benieuwd welke kleur en bloemen je neemt/mogelijk zijn. Dit laatste zal denk ik wel te maken hebben met de maand/seizoen waar je in trouwt. Leuk leuk!

misseagle

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #373 Gepost op: 3 januari 2013, 07:17:51 »
Aangezien mijn AS voor het boeket wil zorgen kan ik dus niets anders dan afwachten.. ik weet dat hij sowieso niets gaat maken dus t zullen echte bloemen zijn.. Wel ga ik de pomander even flink promoten want lijkt me gewoon erg gaaf! Dan wel vooral rood! Met wit lint ofzo haha..

En dan kun je hem gewoon altijd ophangen als je hem even niet wilt vasthouden..

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #374 Gepost op: 3 januari 2013, 12:18:50 »
@MenS ik laat hem maken van rozen, ik wil rozen in zacht roze met wat groen in het hart. De bloemist laat eerst wat bloemen komen omdat de juiste zijn. Voordeel van rozen dat ze het hele jaar verkrijgbaar zijn. Ik laat er smalle grassprieten door heen buien met pareltjes eraan geregen. Ik kom echt net bij de bloemiste vandaan :)
Qua lekken gaf zij aan dat zodat kon voorkomen door voldoende water in de oase te gieten wat de rozen op zuigen verder niet. Zij gaf aan (gekke vergelijking misschien) maar rouwstukken op de kist mogen ook niet lekken dus goede hoeveelheid water is belangrijk.

Gewicht was afhankelijk van de grote van de bol, ik ga voor 25cm doorsnede incl bloemen. Zij gaat kijken of er een kleine standaard te vinden is waaraan je hem kunt hangen of een vaas waarin je hem kan leggen hierdoor is de druk over een groter oppervlak verspreid.

Ze ging kijken of een lint of een parelsnoer fijner was om vast te houden en eventueel een kwastje of iets dergelijks onder de bal leek me ook leuk :)

Zo heel verhaal weer ! Ik blij bloemist blij want ze mocht weer eens iets anders maken dan het gangbare :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards