collapse

Auteur Topic: Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis  (gelezen 21889 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nienke2

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Gepost op: 30 augustus 2010, 12:28:04 »
Hi allemaal,


Ik ben Nienke en nieuw op dit forum. Een tijdje geleden ben ik ten huwelijk gevraagd, en het enige waar ik aan kan denken is onze huwelijksreis! :)

Daarbij wil ik erg romantische dingen gaan doen, maar het hangt er natuurlijk maar helemaal vanaf waar we naar toe gaan. Eigenlijk doe ik nooit zo moeilijk over de bestemming, als het maar niet tussen de grote meute is. Het liefst kom ik op verlaten romantische plekjes, waar dan ook ter wereld.

We zijn ons nu aan het oriënteren waar we heen zouden willen. Ik denk dat we daar wel uitkomen, want we hebben nog veel plekken niet gezien op deze wereld.

Maar hebben jullie misschien nog romantische tips? En dan bedoel ik echt spannende speciale dingen als een ballonvaart over de savanne in Afrika, of salsa dansen op Cuba, kookles in Thailand etc.

Wat zijn de meest leuke en romantische dingen die jullie hebben meegemaakt op jullie reis (of wat jullie gaan doen)?


Verder ga ik ook ideen opdoen op dit forum. Heb er zin in!!
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2010, 09:24:49 door Nienke2 »

Kylie

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2010, 12:36:28 »
Wij gaan naar ijsland en zullen verschillende excursies doen. Zo gaan we ook naar de blue lagoon, dat is een thermaal bad, maar ook watervallen en gletsjes bekijken, winkelen en uitgaan in Reykjavik. Helaas zijn we net te vroeg om het noorderlicht te zien, dat leek me wel het toppunt van de reis. Een goed excuus om nog eens terug te gaan.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2010, 13:01:19 »
Australië is mijn aanrader voor jou.
Het is een eindje weg maar een prachtig land en een reis om nooit te vergeten.
Dit is een prachtig romantische locatie in Bundeena, vlak onder Sydney.

Het is maar een klein stukje vanaf Sydney(3 kwartier met openbaar vervoer).
En in Sydney kun je heerlijk lunchen of dineren in het 360 restaurant op grote hoogte eet je heerlijk romatisch met een schitterend uitzicht.

Daarnaast heb je natuurlijk nog de mooie natuur bijvoorbeeld Ayers Rock

Als je meer over Australië wil weten dan hoor ik het wel.
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2010, 13:03:04 door Happy Bride »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2010, 13:51:08 »
http://www.supertrips.nl/
Hier staan hele leuke dingen op...
Zelf zou ik (bij een onbeperkt budget) de boomhut in Costa Rica wel heel cool vinden...

Nienke2

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2010, 10:40:54 »
Dank jullie voor deze goeie tips!


Wij zaten al aan Australie te denken. Alleen weet ik inderdaad niet of ons budget dat wel aan kan. We hebben ongeveer 4000 euro met z'n tweetjes te besteden.  Misschien iets voor later, want ik wil daar nog wel heel erg graag heen!


Heeft iemand anders nog tips? Het gaat me daarbij vooral ook om echt romantische dingen die je OP je reis kan doen. Ik vind het zo moeilijk online meer informatie te vinden behalve dat een resort erg mooi is.... Wat kan je in al die verschillende landen nog meer voor romantische dingen doen?

Maewyn

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2010, 15:35:30 »
De meeste gebieden met resorts hebben vaak wel wat romantische opties zoals:

- paardrijden
- varen met een (zeil)bootje
- detlagliding in de meer bergachtige gebieden
- overnachten in de jungle/savanne indien je naar een land gaat wat dit biedt
- sunset cruise (vereisten: zuidelijk gebied en zee)

Wij zijn afgelopen voorjaar naar de VS geweest en hebben daar een héél romantisch gebied bezocht:the Magnolia Plantation net buiten Charleston, SC! Sowieso vond ik het zuiden van de VS romanstisch aandoen, we zijn in Virginia, North Carolina en South Carolina geweest en die staten zijn echt geweldig, met héél romanstiche spots! Een ander hoogtepunt was Shenandoah National Park, VA, waar je ontzettend veel kunt doen, echt weg bent van de wereld, en met name in de lente is het er adembenemend!

Mocht je mee van tropisch en warm houden, dan kun je de stillere keys ook overwegen: we hebben er kleine, verlaten resortjes/hotelletjes gezien en ik weet zeker dat dat ook heel romantisch is.

Andere, in mijn ogen romantische, opties zijn:
- een cruise door bijv. de Galapagos-eilanden of een ander rustiger gebied
- Het Icehotel, een ijshotel in Lapland: lijkt me héél bijzonder! Punt: je moet wél van sneeuw en ijs houden
- Om daarop door te gaan: in de Alpen zijn ook heel rustieke plekjes

Kortom, het is lastig want er is zoveel! Waar houden jullie van?

dscangela

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2010, 16:09:52 »
Ik zou Bali aanraden. Als wij er nog niet geweest zouden zijn en een groot budget hadden voor onze reis zou ik daarheen gaan. Ik vind wel dat het er ook een beetje aan ligt hoelang je weg wilt. Bali is te doen in 2 a 3 weken. Als ik naar Australie zou gaan (wat ook nog een keer op ons verlanglijstje staat) dan wil ik daar toch wel langer dan 3 weken naar toe.

Oh, en waarom ik Bali romantisch vind; het is een eiland die erg mooi is met witte stranden en de ondergaande zon...

Succes!
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2010, 16:12:21 door dscangela »

Nienke2

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #7 Gepost op: 1 september 2010, 12:09:58 »
Amerika is natuurlijk ook wel een erg mooi land ja. Ben ik nog nooit geweest! Dank je Maewyn voor je tips! Ik heb die site even bezocht van die nationale parken en dat zijn er veel en hele mooie! Dat ene park is ook erg romantisch..


Bali is ook erg mooi, en natuurlijk niet zo duur. Gaan de meeste mensen daar in een all inclusive of hebben jullie nog andere aanraders?


Er zijn zo veel opties! Dank voor al jullie reacties! Meer ervaringen zijn altijd welkom!

w&ndy

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #8 Gepost op: 1 september 2010, 13:36:46 »
Hoi Nienke,

Ook wij gaan naar Bali, inderdaad prijs is leuk en het is er zo mooi! Vrienden van ons zijn vorig jaar geweest en die foto's,super gewoon!
Je kunt druk of rustig gelegen je hotel kiezen en je kunt van centrum tot in de jungel.
Wij hebben hotel met ontbijt,cocktails van 17 tot 19u, drinken/hapjes gehele dag door,dagelijks krantje op de kamer en vers fruit. Bewust geen all in want eten is zo goedkoop daar en ik vind dat je dan meer van de cultuur mee proeft.
Wij hebben een hotel met een soort huisjes in de tuin (zijn wel de luxere kamers) maar het is onze honeymoon dus moet kunnen,ook hebben we een openlucht badkamer en zitten vlak aan het strand. Dus zonsondergang gegarandeerd!
Aan romantiek geen gebrek denk ik,het land is ook heel gastvrij ingesteld en helpen je graag dus als je iets bijzonders zoekt helpen ze je graag in het hotel..
Succes met jullie zoektocht! Wij kunnen niet wachten tot het onze trouwdag is en dan 2dgn later heelijk naar bali voor 17dgn!!!

juf77

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2010, 11:32:29 »
Hallo allemaal, wat een leuk topic!
Mijn naam is Ingrid en ga trouwen op 10 juni 2011.
Mijn mannetje gaat de huwelijksreis regelen, heb geen idee waar we heen zullen gaan, maar vertrouw erop dat het helemaal goed komt.
Er staan hier al wat goede tips op. Misschien hebben jullie ook nog wat aan deze:
Australië is geweldig en dan zijn de whitsunday Islands super romantisch!
Amerika is ook super. Ik ben ooit in Vermont geweest, wat evt met Canada te combineren is. Super mooie plek en erg romantisch ook. Maleisië is ook een aanrader. Is niet al te duur en vooral Langkawi was wel erg romantisch! Dichter bij huis is Madeira ook erg leuk. Hebben we een autorondreis gedaan van een week en aansluitend relaxen aan zee. Stranden zijn er niet, maar ieder hotel heeft wel een zwembad en dat van ons had er een met uitzicht op zee. Groetjes Ingrid

Femke

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2010, 11:41:56 »
Owh, zoveel mooie dingen:
Maleisie is heel mooi en heel divers: leuke stad, prachtige stranden, mooie jungle, en geweldige highlands met theeplantages en natuurlijk Borneo met regenwoud.

Bali is ook prachtig, binnenlanden en stranden/

Malediven zijn super romantisch.

Bijna overal kan je wel dingen doen zoals ballonvaarten, vluchten over mooie landschappen.
Ballonvaart in Dubai hebben wij gedaan, viel me een beetje tegen door bewolking.

Voor mooie hotels: google eens: design hotels

Nienke2

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #11 Gepost op: 6 september 2010, 11:00:21 »
Bali staat nu bij ons op nummer een, na er in het weekend over nagedacht te hebben. Dan kunnen we ook nog uitwijken naar Lombok iets minder toeristisch en ook heel mooi. En dan kunnen we naar de Gili Gili eilanden en heel mooi snorkelen.

Australie wil ik echt heel graag nog heen, maar komt later wel. Even op nieuw voor sparen :)

We hebben zelfs nog even gekeken naar Afrika ( Kenia en Tanzania) maar dat is ook al snel wat prijziger... Wel jammer want ik wilde ook wel eens al die wilde dieren in het echt zien! Ook die staat dus nog op het verlanglijstje.

@Ingrid: jij bent ook al lekker bereisd! Lankawi even bekeken en ziet er inderdaad wel erg romantisch uit!

w&ndy

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #12 Gepost op: 6 september 2010, 16:14:20 »
Hey Nienke,

Leuk joh dat jullie mischien ook voor Bali gaan! Ik kan je over een week of 5/6 meer vertellen dan zijn wij weer terug van onze honeymoon!
Zal wel ff een verslagje plaatsen!

wanneer trouw je eigenlijk?niet dat het daar ooit slecht weer is maar toch..

juf77

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #13 Gepost op: 7 september 2010, 19:34:23 »
Hoi Nienke2

Ik reis inderdaad heel graag, maar speel wel een beetje vals hoor. In Australie heb ik familie waar ik kan verblijven, in Amerika kennissen. Dat maakt het makkelijker en goedkoper om wat verder weg te gaan, maar niet minder leuk.
Er zijn echter nog heel veel plekken waar ik graag heen zou willen...ach wie weet.
Groetjes Ingrid

Nienke2

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #14 Gepost op: 9 september 2010, 10:44:08 »
Hoi Wendy: wij trouwen volgend jaar pas, 23 april. Dus duurt nog wel even. Maar we willen die reis al even van te voren boeken, dat scheelt weer wat in de kosten he!  

Ik hoor heel graag hoe je het hebt gehad! Veel plezier!


@Juf77: goeie reden om mooie landen te bezoeken toch?

w&ndy

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #15 Gepost op: 9 september 2010, 10:57:17 »
Hoi Nienke2,

Ja inederdaad scheelt aanzienlijk in de kosten,wij hebben ook al in jan geboekt voor sep (vroegboekkorting etc. is toch lekker meegenomen!)
April is ook nog buiten hoog seizoen dus dat pak je ook nog even mee dan m.b.t. de kosten!
Wij moeten nog 2 weekjes wachten maar hebben er zo veel zin in!!

Je hoort het als we terug zijn!

demi

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #16 Gepost op: 11 september 2010, 22:36:38 »

w&ndy

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #17 Gepost op: 21 oktober 2010, 12:24:43 »
Hoi Nienke,

Zoals beloofd zou ik je laten weten hoe Bali was!
In 1 woord GEWELDIG! Echt een aanrader!
We zaten in legian (net voor Kuta) je zit hier op 15min lopen van het drukke centrum maar zelf zit je nog in de rust. Wel veel winkeltjes etc. om de hoek dus ook wel genoeg leven om je heen. Zou persoonlijk niet in Kuta zelf hebben willen zitten,iets te druk.
Zee is niet bijzonder mooi maar wel heerlijk kwa temp. en flinke golven!
De bevolking is erg lief en helpen je graag (zoals hier nog nooit meegemaakt op vakantie!) natuurlijk proberen ze je wat te verkopen maar zeg je nee is het ook goed,geen getrek aan je armen etc.
Verder hebben we veel trips gemaakt door het binnenland,het land is boedistisch (hoe schrijf je dat?) dus ze hebben een schat aan cultuur,mooie tempels op vulkaanbergen of bijv. in het water. Verder de aapjes die in bepaalde bossen leven, de ceremonie's die je bij toeval veel mee kunt maken van een afstandje.
Maar ook de mooie meren en rijstvelden.
Verder hebben wij ook geraft op de rivier (was doodsbang maar had het niet willen missen!) dit was zo mooi! paradijs vogels die over vliegen en een hele mooie diepe vallei waar je door heen raft. Hier en daar wat wilde stukken maar zo gaaf!
Verder nog naar de watervallen geweest,je loopt echt even door de bush bush maar dan heb je ook wat!
Ook nog olifant gereden,ook een unieke ervaring! Ze zijn gelukkig goed en lief voor de beesten want anders had ik het niet gedaan.
Het eten is ook super en goedkoop! Je kunt gewoon overal veilig eten ook sla etc. Ook erg gevarieerd,van Balinees tot pizza en pasta.
Ik zou zo een heel boek kunnen schrijven maar zo heb je in ieder geval een beetje een idee..
Verder zijn ze honeymoon gericht daar,op ons hotel kon je bijv. een romantische diner voor 2 boeken,dan zit je aan de zee of tuin helemaal met zn 2tjes..
Mocht je vragen hebben hoor ik het wel!

Groetjes Wendy

~M*M~

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #18 Gepost op: 1 november 2010, 22:24:27 »
Ik zag dat je zat te denken aan een ballonvaart over de savanne, ik kan je vertellen dat je met je budget niet gaat uitkomen helaas.

Wij gaan bijna 3weken weg bestaande uit safari met privegids in Tanzania en een weekje zanzibar. Wij hebben expres niet voor de ballonvaart gekozen omdat de prijzen idioot hoog zijn.
Onze reis is ruim jullie budget alleen dan pp.
Je doet het maar 1 keer,

Lurkertje

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #19 Gepost op: 2 november 2010, 13:36:00 »
Ik ben eens op een bruiloft geweest waar je delen van de huwelijksreis kado gaf...zij gingen naar afrika voor 2 maanden en alles, maar werkelijk alles stond op het lijstje...van een vlucht tot aan een flesje wijn op een terras....ik geloof dat ze (bijna) alles gekregen hebben...hun ouders deden ook mee :wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #20 Gepost op: 2 november 2010, 14:20:17 »
@M: Whoo, 8000 euro (plus wat daar nog bij komt) voor een vakantie :blink:

@ Lurkertje :wink:: Wat leuk zeg! Al zou het toch jammer zijn als je alles krijgt, behalve de vlucht :tongue:
(jaha, ik snap wel dat je die dan zelf koopt, maar toch :tongue:)
« Laatst bewerkt op: 2 november 2010, 14:20:46 door Inx »

Lurkertje

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #21 Gepost op: 2 november 2010, 14:46:55 »
scheelt toch weer in het budget, voor een paar duizend euro kan je ver vliegen! En als je daarna 2 maanden lang kunt gaan genieten op kosten van je gasten...tja....:wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #22 Gepost op: 2 november 2010, 15:01:35 »
Het is wel écht een leuk idee, ik ga hem onthouden voor het geval mijn zus nog een keer gaat trouwen ofzo :wink:

~M*M~

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #23 Gepost op: 2 november 2010, 17:35:06 »
@ inx, ik kijk ook maar niet naar het eindbedrag... het is nog meer dan onze kosten voor het huwelijk....

Het wordt echt een geweldige reis dat wel! en ik heb er nu al enorme voorpret van en verwacht net zo lange napret..

misstiara

  • Gast
Gezocht, bijzondere, romantische huwelijksreis
« Reactie #24 Gepost op: 3 december 2010, 01:37:53 »
Wat kunnen jullie aanraden:
Hawaii of malediven?

Is de malediven ook te combineren met een andere plek, en zo ja, wat zou je dan aanraden?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards