collapse

Auteur Topic: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten  (gelezen 172106 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mignon

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #125 Gepost op: 24 september 2009, 22:46:36 »
Grappig!
Ik heb de bedankkaatjes al wel af....volgens mij heb ik die hier wel ergens onder bedankjes geplaatst! Met het idee erbij!
Ik ben nu bezig met zakdoekhoudertjes en servetdingen waar dan ook het buffet op staat!
Ik heb de binnenkant van de kaart ook nog niet gedaan die doe ik er volgend jaar ergens in. Zodra alles wat dichterbij is. Je weet inderdaad maar nooit of er nog iets veranderd!

heidebloempje

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #126 Gepost op: 25 september 2009, 14:35:07 »
Mooie kaart Mignon!

Ik trouw in juli 2010, ook nog wat wachten dus, maar ik heb hetzelfde idee van: alles wat gedaan is, is al gedaan. Wil me ook inderdaad de stress tegen dan besparen, want het zal nog druk genoeg worden. Wij gaan ook de kaart zelf maken. Vriend is naast muzikant ook nog grafisch ontwerper en hij gaat dat dus doen. We hebben al wel ideetjes, maar concreet is er nog niks gebeurd omdat we nu het even veel te druk hebben. Over enkele weken gaan we ons ermee bezig houden. Als hij af is, komt hij ook zeker in dit topic.

Mignon

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #127 Gepost op: 25 september 2009, 20:41:34 »
Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat worden! Succes met beslissen!

Mappie

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #128 Gepost op: 28 september 2009, 12:55:22 »
Het lukt me niet om mijn kaart te uploaden, te groot ofzo.. In ieder geval zal ik dan maar beschrijven wat wij hadden:

Creme witte kaarten met linnenstructuur die dubbel gevouwen vierkant waren. Op de voorkant hadden wij een klein vierkant van hetzelfde papier met onze namen erop geprint geplakt. We hadden kleine donkerblauwe strikjes besteld via een drukker, en die onder dat kaartje met onze naam geplakt.
Binnenkant hadden we op de rechterkant 9 vierkante foto's van onszelf (luchten en op het strand, want we trouwden ook bij het strand) geprint.
We hebben op kalkpapier de uitnodiging geprint, en aan 1 kant vastgelijmd in de naad van de kaart (je kan rolletjes dubbelzijdig plakband kopen, heel smal). De tekst lag dus boven de foto's.
Het voordeel was dat de dag en avondgasten dezelfde kaart, maar met andere tekst, kregen.

Reacties: super persoonlijk door de foto's en mooi door de eenvoud.  :biggrin:

Tip: stevig kalkpapier is dat wat ze voor embossing gebruiken (hobbywinkel). Dat kun je probleemloos printen.(ik heb gewoon inkjet printer gebruikt)
« Laatst bewerkt op: 28 september 2009, 13:01:20 door Mappie »

Kim van Gameren

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #129 Gepost op: 28 september 2009, 23:29:27 »
[quote name=\'Mappie\' post=\'268359\' date=\'28 September 2009, 12:55\']Het lukt me niet om mijn kaart te uploaden, te groot ofzo.. In ieder geval zal ik dan maar beschrijven wat wij hadden:

Creme witte kaarten met linnenstructuur die dubbel gevouwen vierkant waren. Op de voorkant hadden wij een klein vierkant van hetzelfde papier met onze namen erop geprint geplakt. We hadden kleine donkerblauwe strikjes besteld via een drukker, en die onder dat kaartje met onze naam geplakt.
Binnenkant hadden we op de rechterkant 9 vierkante foto's van onszelf (luchten en op het strand, want we trouwden ook bij het strand) geprint.
We hebben op kalkpapier de uitnodiging geprint, en aan 1 kant vastgelijmd in de naad van de kaart (je kan rolletjes dubbelzijdig plakband kopen, heel smal). De tekst lag dus boven de foto's.
Het voordeel was dat de dag en avondgasten dezelfde kaart, maar met andere tekst, kregen.

Reacties: super persoonlijk door de foto's en mooi door de eenvoud.  :biggrin:

Tip: stevig kalkpapier is dat wat ze voor embossing gebruiken (hobbywinkel). Dat kun je probleemloos printen.(ik heb gewoon inkjet printer gebruikt)[/quote]

Hoihoi Mappie,
Zoals je jullie kaart beschrijft is het echt wel helemaal top.
Ik zit eraan te denken ook om onze kaarten zelf te maken, en zoals jij het beschrijft is het wel een beetje zoals ik het in m'n hoofd had.
Ben toch wel erg benieuwd naar de foto's.
Kan je me die toe willen mailen?
Zou super zijn.

Groetjes Kim.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #130 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:21:17 »
Vanmiddag even geknutseld op de computer :) Onze kaart is niet zo creatief als sommigen die we hier zien, maar we wisten precies wat we wilden en konden dat nergens vinden, dus vandaar dat we het maar zelfgemaakt hebben.

Ik heb het papier gekocht bij papicolor (goede tip die ik hier kreeg! :)) en heb deze eenvoudige maar mooie (vinden we zelf :tongue:) kaart gemaakt. Extra leuk omdat zilver ons thema-kleurtje wordt op de bruiloft :) (een van de foto's is met flits, daarop zie je goed dat het papier met een zacht glansje is, en de andere is wat duidelijker, zonder flits)




Het gedichtje aan de binnenkant is van mijn schoonmoeder:

Leven vol liefde
twee grote handen en
een kleine in elkaar
vragen om een zegen
teken van geluk
in dit gebaar

- Henriette Hofman

En het mooie is: Voor 80 uitnodigingen zijn we voor minder dan 60 euro zijn we klaar, wat een stuk goedkoper is dan bij de drukker :)

~M*M~

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #131 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:47:41 »
inx mooi! heel mooi gedichtje ook.

Mignon

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #132 Gepost op: 20 oktober 2009, 09:26:03 »
Mooie kaart Inx! Super!

jet17

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #133 Gepost op: 20 oktober 2009, 10:51:10 »
Heel erg mooi Inx!!

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #134 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:26:09 »
Mooie kaart inx

JustB

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #135 Gepost op: 20 oktober 2009, 12:01:55 »
Mooi zeg Inx!

Broekkie

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #136 Gepost op: 20 oktober 2009, 12:26:27 »
mooi inx,
in dezelfde zin als jullie trouwkaart hadden wij
alle 2 de geboorte kaartjes van de 2 mannetjes.
precies onze stijl heel mooi

Suusjeuh

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #137 Gepost op: 20 oktober 2009, 13:12:39 »
Hele mooie kaart, Inx!

daantje84

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #138 Gepost op: 13 november 2009, 10:03:13 »
@ iedereen hele gave kaarten allemaal!

Ik heb ook onze save the date kaart klaar!!! Wat vinden jullie ervan??
We sturen de kaart alleen naar de daggasten.[attachment=11836:Save_the_date.pdf]

Kippie

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #139 Gepost op: 13 november 2009, 10:12:24 »
Ik vind het erg mooi!
Wat een leuk idee om dat met de kalender erbij te doen.

Ik heb een heel leuk idee voor save-the date kaartjes gevonden op internet. En aangezien ik een groot aanhanger ben van de gedachte "beter goed gejat dan slecht verzonnen" ga ik dat idee zeker gebruiken.  :)

daantje84

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #140 Gepost op: 13 november 2009, 10:37:16 »
Dank je!

Nu ben ik wel heel benieuwd wat je gezien hebt!

Linkje???

Kim van Gameren

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #141 Gepost op: 18 november 2009, 23:47:23 »
Bij deze een paar foto's van de proefexemplaar van onze zelfgemaakte trouwkaart:

Voorkant:



We moeten onze namen nog op de voorkant zetten, wat we precies willen zijn we nog aan het bedenken.

Binnenkant:



We hebben 4 verschillende foto's voor achter het kalkpapier.
We weten nog niet of dat het uiteindelijk 1 van de 4 foto's gaat worden of dat we verschillende foto's gaan gebruiken voor de kaarten.

We zijn er erg blij mee! Vooral de foto maakt het toch erg persoonlijk.
« Laatst bewerkt op: 2 december 2009, 11:54:24 door Kim van Gameren »

Mignon

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #142 Gepost op: 19 november 2009, 10:29:11 »
Ziet er mooi uit!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #143 Gepost op: 19 november 2009, 10:30:30 »
Ja, inderdaad, heel erg mooi!

samah

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #144 Gepost op: 24 november 2009, 17:40:55 »
[quote name=\'daantje84\' post=\'282908\' date=\'13 November 2009, 10:03\']@ iedereen hele gave kaarten allemaal!

Ik heb ook onze save the date kaart klaar!!! Wat vinden jullie ervan??
We sturen de kaart alleen naar de daggasten.[attachment=11836:Save_the_date.pdf][/quote]

hoi hoi,
 hoe heb je die kalender gemaakt?! als ik vragen mag..

kim

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #145 Gepost op: 26 november 2009, 20:50:19 »
Wij zijn ook druk bezig met het bedenken van een mooie kaart. Ik ben zelf erg handig met photoshop, indesign etc. Maar echt een gave kaart met een kunststoffen omslag kunnen wij niet zelf maken. Nou hebben we via internet een superleuke kaart gevonden. Deze kun je ook ongedrukt bestellen. Door een proefmodel aan te vragen hebben we de binnenkant zelf geprint, en het valt zeker niet tegen! Mooie layout en strakke letters, en het scheelt ook nog eens ruim €120,- aan druk kosten! En dat alleen maar omdat we 3 tinten letters wilden, 2 tekstwissels en omdat ik een speciale opmaak wilde ook nog opmaakkosten...
« Laatst bewerkt op: 6 december 2009, 21:55:34 door kim »

joan

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #146 Gepost op: 2 december 2009, 15:02:26 »
onze save te date 'kaart"
alleen dan natuurlijk zonder dat bruin :wink:
dit was de eerste en daar heeft het strijkijzer te lang opgestaan. moet nog ff een nieuwe maken m te bewaren.

het is dus een zakdoek mét knoop {zodat je het niet vergeet :wink: }

[attachment=11916:Herschaa...IMG_4134.jpg]

owja, kosten; 2 pakjes zakdoeken bij zeemand per 6 stuks geloof 1.80
transfer papier bij hema 6 euro


**********************************************


de uitnodiging;
zwart papier, een inleg vel met dezelfde kleur als het kleine kaartje voorop.
een paars lintje
en een kanten bloemetje in paars en soort van roze met een glimmertje vast gezet

dit is een opzet, niks zit nog vast geplakt maar zo gaan ze waarschinjnlijk worden {tips zijn welkom}
[attachment=11917:Herschaa...IMG_4133.jpg]
maak er ongeveer 45
kosten;

grijze glimmende enveloppen; 50stuks 5 euro
grijs glimmend papier; 5 euro
zwart papier 5 euro
bloemetjes; 24 euro
glimmertjes; 3 euro ????
speciale glimmertjes lijm; 5 euro
lint; 10 ???

totaal; 57 euro??? dus 1 euro per kaartje, niet heel goedkoop dus maar wel onze smaak, idee en wens
« Laatst bewerkt op: 2 december 2009, 15:02:49 door joan »

graatje3

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #147 Gepost op: 2 december 2009, 15:50:18 »
@ allemaal,

Ik wil ook graag zelf onze trouwkaarten maken maar weet niet goed waar ik moet beginnen, kleuren weten we al en ook de tekst, maar dan?
Hoe of waar hebben jullie de binnenkant van de kaart bedrukt, met een eigen printer of ben je naar een copyshop gegaan?
Mijn eigen printer is namelijk niet zo best, ik denk niet dat het gaat lukken om te printen op kalkpapier, wat dan (schrijven)???
En waar hebben jullie goedkoop kaartpapier vandaan, ik zag bij de euroland pakken liggen van 1 euro voor 10 kaart (soort linnenlook) maar ik weet niet of dat wat is...
Tips zijn welkom!!!!
Gelukkig trouwen we pas in juni, maar heb niet zo'n zin om het allemaal op het laatste moment te gaan doen...

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #148 Gepost op: 2 december 2009, 16:01:27 »
leuk gedaan joan!

Kim van Gameren

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #149 Gepost op: 2 december 2009, 23:48:21 »
[quote name=\'graatje3\' post=\'287475\' date=\'02 December 2009, 15:50\']@ allemaal,

Ik wil ook graag zelf onze trouwkaarten maken maar weet niet goed waar ik moet beginnen, kleuren weten we al en ook de tekst, maar dan?
Hoe of waar hebben jullie de binnenkant van de kaart bedrukt, met een eigen printer of ben je naar een copyshop gegaan?
Mijn eigen printer is namelijk niet zo best, ik denk niet dat het gaat lukken om te printen op kalkpapier, wat dan (schrijven)???
En waar hebben jullie goedkoop kaartpapier vandaan, ik zag bij de euroland pakken liggen van 1 euro voor 10 kaart (soort linnenlook) maar ik weet niet of dat wat is...
Tips zijn welkom!!!!
Gelukkig trouwen we pas in juni, maar heb niet zo'n zin om het allemaal op het laatste moment te gaan doen...[/quote]

Hoi Graatje3,

Wij wisten ook al wel welke kleuren we wilden, maar hadden ook zoiets van, waar beginnen we.
Uiteindelijk ben ik zelf begonnen met een proefdruk van de kaart.
Dus 1 vel papier halen bij de boekhandel om het kaart formaat uit te knippen, een vel kalkpapier als inleg, één foto af laten drukken, 1 meter lint gekocht bij de fourniturenwinkel etc.
Toen we uiteindelijk super tevreden waren met het de proefdruk ben ik al het materiaal nu in grote hoeveelheden aan het kopen. (wij maken er 100)
Beetje rondzoeken op internet kan je vaak veel geld schelen.
Wij printen zelf op kalkpapier, de proefdruk bewees dus ook dat dat goed ging! :)
Je kan ook kaligrafie-schrijven op het kalkpapier?

Ik heb kant-en-klare enveloppen en kaarten besteld via http://www.papier-webwinkel.nl
Ze hebben daar diverse formaten en erg veel keuze uit kleuren.
Het papier is van papicolor, wat bij de meeste hobbywinkels/kantoor-/boekhandels binnen ligt. Heb 20 euro bespaard door ze via die website te bestellen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee. :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards