collapse

Auteur Topic: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)  (gelezen 48577 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Destino

  • Gast
Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Gepost op: 30 mei 2013, 10:01:05 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:50:27 door destino »

marjolein1987

  • Gast
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2013, 10:23:24 »
Wij zijn ongeveer 325 euro kwijt. dan hebben we 35 corsages, een corsage voor bruidegom, trouwboeket en bloemen voor in de kerk

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2013, 10:27:53 »
Waar ben je geweest destino? Wij hadden onze bloemen van Tommy Style op de Hoogstraat. Hij maakt echt kunstwerken. (Al had ik iets vrij simpels). Wij hebben bewust gekozen om de gasten geen corsages te geven. Ik vond het niets toevoegen. Alleen A had een luxere corsage (of zoals hij het noemde courgette  :dry: ) en de drie bruidsmeisjes hadden een mini versie van mijn boeket.

Destino

  • Gast
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2013, 10:34:27 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:50:34 door destino »

Jassou

  • Gast
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2013, 10:43:10 »
Een bruidsboeket van 120 euro lijkt mij ook extreem hoog, die prijs heb ik in ieder geval nog nooit gezien. Het meeste was ik gehoord heb (na verschillende offertes e.d.) lag tussen de 50 en 80. Corsages tussen de 3 en 6 euro.

Destino

  • Gast
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2013, 10:45:15 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:52:41 door destino »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2013, 11:02:06 »
Ik weet het niet precies meer,maar volgens mij waren wij rond de 125 euro kwijt voor mijn boeket, luxe corsage en 3 kleine boeketjes. Maar Tommy's is denk ik nog wat duurder ja..
Wij hadden erg veel daggasten, 45 geloof ik. Dus het werd echt veel te duur. En aan het einde van de dag hangen die corsages er meestal maar treurig bij..

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2013, 11:09:05 »
Wat op zich nog een idee is, is om de corsages zelf te freubelen? Als je toch graag voor alle gasten ene corsage wilt?

Wij waren overigens iets van 220 euro kwijt voor mijn boeket, autostuk, bruidegomcorsage en 5 gastcorsages (getuigen, CM, fotograaf), ringboeketje voor bruidsmeisje. Maar dat was van vilt :)

Destino

  • Gast
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2013, 11:11:49 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:50:43 door destino »

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2013, 12:00:22 »
Wij laten het bruidboeket door iemand maken die vanuit huis werkt. Bij de bloemist betaal ik voor hetzelfde boeket 125-150 euro en bij de vrouw thuis betaal ik 75 euro. Scheelt me iets teveel!!! Zij is vroeger altijd bloemiste geweest met een eigen zaak, nu doet ze het alleen nog van huisuit. Ideaal dus. Via de locale trouwbeurs in Dordrecht aan haar gekomen omdat ze daar met een stand stond.

Destino

  • Gast
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2013, 12:02:14 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:50:49 door destino »

wedding2013

  • Gast
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2013, 12:10:36 »
Melia, ik denk dat ik daar de tijd niet voor heb, wil ook nog andere dingen zelf maken :blush:

Jnine, die prijs valt me dan nog mee voor wat je allemaal had. Ga sowieso snel bij hen langs een en ander op te vragen :)
Dat ligt er ook een beetje aan welke bloem je hebt? Bij vrienden hadden we gerbera's en die overleefden de dag niet, maar roosjes bij andere vrienden ging wel goed. :) .

wat goed dat je dat zegt, ik wilde namelijk gerbera's doen als corsage..ga nu heel erg twijfelen!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2013, 12:16:52 »
wij betalen; 75 euro voor bruidsboeket (inclusief bruidegomscorsage) en 65 euro voor 156 andere corsages, dus totaal 140 euro

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2013, 12:23:49 »
Waar woont deze vrouw Margreet1983?
Ik woon niet heel ver van Dordrecht vandaan :)

In oud alblas, de wilgenkatjes. Ze komt bij jullie thuis als je een afspraak maakt met haar. Boeket wordt ook bij je thuis afgeleverd. 'k Zat het mailtje nog na te kijken, mijn bruidsboeket gaat tussen de 50-75 euro kosten.
(website is heeeeeel erg verouderd, daar moet je het niet van hebben) Ik heb haar een plaatje van een boeket gemaild wat ik mooi vind en daarvan de prijs opgevraagd.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2013, 14:02:17 »
Boukezz had ook gerbera's, je zou het misschien aan haar kunnen vragen?

idgnkv

  • Gast
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2013, 15:00:01 »
Wij waren volgens mij 55 euro kwijt voor het boeket en één corsage.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2013, 16:27:13 »
Wij zijn voor bruidsboeket, corsage as, 16 volwassen corsages, 2 kindercorsages, een autobloemstuk en 8 decoratie stukjes voor op de tafels ongeveer 335 euro kwijt.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2013, 17:41:46 »
Mijn boeket : 50€ (gerbera's )
Corsage met magneet voor AS : 5€
Corsage voor daggasten met speldje : 3,50€ (24x)
Autostuk: gratis , kado van bloemist

Totaal zitten we op : 139€

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2013, 18:41:46 »
Wij waren rond de 100 euro kwijt, bij een man die het in zijn vrije uurtjes deed.
Ik ben best iemand die alles perfect wil hebben en ik was bang dat het niet zo professioneel zou zijn, het tegendeel bleek waar, hij had er werkelijk iets prachtigs van gemaakt.

Voor die prijs hadden wij;
boeket
2 corsages voor mijn man
20 corsages voor de daggasten
boeketje voor bruidsmeisje
autoboeket met zuignap

Mocht iemand de gegevens willen hebben, stuur me een pb.
De beste man woont in Kaatsheuvel en kan alles maken van een plaatje of foto.

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #19 Gepost op: 31 mei 2013, 05:51:08 »
Het ligt helemaal aan het boeket zelf. Welke vorm heeft het, welke bloemen worden er gebruikt etc. Ik geloof dat de meeste boeketten toch echt tussen de 80'en 150 euro liggen. De prijs van de corsage vind ik erg meevallen. Ik zou 10 euro pp kwijt zijn. Heb ik natuurlijk niet gedaan want dat vond ik knap aan de prijs. Vergeet niet dat er in een bruidsboeket veel arbeid in zit waar je ook voor betaald.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #20 Gepost op: 31 mei 2013, 05:58:08 »
Jeetje, geloof dat wij dan best duur uitkwamen :blush:

Boeket, autostuk en bruidegomscorsage (oké en 3 losse rozen om in mijn haar te doen) voor €200,-. Corsages voor de gasten waren €5,- per stuk. We hadden rozen in lichtroze en wit en krijg, als ik hier lees, een beetje het gevoel dat we zijn 'afgezet' :dry:

Pip

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3313
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #21 Gepost op: 31 mei 2013, 12:28:46 »
Jeetje, geloof dat wij dan best duur uitkwamen :blush:

Boeket, autostuk en bruidegomscorsage (oké en 3 losse rozen om in mijn haar te doen) voor €200,-. Corsages voor de gasten waren €5,- per stuk. We hadden rozen in lichtroze en wit en krijg, als ik hier lees, een beetje het gevoel dat we zijn 'afgezet' :dry:

Ligt ook heel erg aan de bloemen he! boeket met alleen gerbera's zal over het algemeen een stuk goedkoper zijn als een boeket met allerlei verschillende soorten bloemen.

Gerbera's kunnen prima als corsage hoor, als het 30 graden is zou ik het niet aanraden (maar hoe vaak is dat het nou) uiteraard zit er wel verschil in kwaliteit van gebera's!

Overigens zie ik hier prijzen die me als erg duur en erg goedkoop opvallen  :blink:

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #22 Gepost op: 31 mei 2013, 18:49:36 »
Bij ons waren de gastcorsages ook maar 1 euro per stuk. Een witte roos met wat groen erin en een speldje. Keurig mooi gemaakt.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #23 Gepost op: 31 mei 2013, 19:14:16 »
Dat zijn ook normale prijzen Herftstorm, alleen de reguliere bloemisten rekenen zo vreselijk veel voor een simpele corsage. Echt belachelijk.

Wij doen helemaal geen corsages. Na een aantal uur beginnen ze al te verleppen. En ik vind het niet veel toegevoegde waarde hebben. Vaak blijven de magneten niet goed zitten en speltjes vinden veel mensen niet fijn omdat er gaatjes in de kleding komen.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Kosten bloemist (corsages/bruidsboeket)
« Reactie #24 Gepost op: 31 mei 2013, 19:26:25 »
Mijn boeket wordt gemaakt van pioenrozen of anjers (ligt eraan welke het mooiste zijn op dat moment) en alleen mijn as heeft een corsage (met magneetje). Dit samen kost ons 35 euro. Moet wel zeggen dat de vriend van mijn getuige bloemist is, en het voor me maakt.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards