collapse

Auteur Topic: Strapless Dress, Doen Of Niet?  (gelezen 15838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Gepost op: 7 november 2009, 17:39:15 »
Hoi dames,
heb ff advies nodig! Donderdagavond ga ik voor het eerst jurken kijken en passen met mijn moeder en zussen. Nu heb ik eigenlijk al goed in mijn hoofd zitten wat ik wil, maar de meeste jurken zijn strapless! nu heb ik maat 40-42 en nogal snack a jackarmpjes (van de reclame) je weet wel, van die flappen haha.
Nu ben ik bang dat zo'n jurk me niet staat ofdat er straks mensen gaan denken; wat doet zo'n mollige nou met zo'n jurk!
hebben jullie hier ervaring mee? kennen jullie bijv bruidjes die wat steviger zijn en toch zo'n jurk hebben gedragen?
of zet ik mezelf straks compleet voor schut en moet ik wat meer bedekken?

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #1 Gepost op: 7 november 2009, 17:42:58 »
Doe waar je je prettig bij voelt, dat is het enige advies! Maar maat 40-42 vind ik een heel normale maat hoor!
Als je toch twijfelt, neem dan even een kijkje in het topic "bruidsjurken maatje meer". Daar valt jouw maat nog niet onder, maar je ziet daar genoeg dames met blote armen, kun je zelf even kijken wat je daarvan vindt.
« Laatst bewerkt op: 7 november 2009, 17:54:39 door Inx »

maart

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2009, 17:49:41 »
dankjewel voor de tip! je hebt helemaal gelijk, je moet je er prettig bij voelen. ik ben alleen altijd zo onzeker over mijn uiterlijk..

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #3 Gepost op: 7 november 2009, 17:53:51 »
Als je je heel onzeker voelt kan het toch een tip zijn om een jasje/bolero/stola bij je jurk te nemen. Je wilt je op je trouwdag natuurlijk helemaal fantastisch voelen over hoe je eruit ziet, en zo kun je op de dag zelf nog kiezen of, waar en wanneer je je armen bedekt of niet.

sabrina27

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #4 Gepost op: 7 november 2009, 20:32:28 »
Als je naar een goeie winkel gaat, dan laat zo`n vrouwtje je echt niet in een soepjurk (jurk die niet staat) lopen/kopen !
En die je er ook echt op aandringd om te zeggen dat je iets niet of juist wel leuk vind ! leuk vind
En je hebt toch ook wel iemand mee die je vertrouwd met haar mening?

Volgen mij komt het helemaal goed !!!

Veel pasplezier alvast !

roos

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2009, 22:54:54 »
Zelf heb ik juist geen strapless jurk genomen omdat ik heel smal van boven ben. Ik vond het mij niet mooi staan, maakte me een beetje te mager. Een andere bruid in de winkel was wat gevulder van boven en zij paste een strapless jurk aan die haar geweldig stond. het is dus heel erg afhankelijk van je postuur hoe zoiets staat. Gewoon  verschillende modellen aanpassen en dan merk je vanzelf waar je je het gelukkigst in voelt. veel plezier met passen!

Karin082

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #6 Gepost op: 8 november 2009, 01:42:29 »
Ik ben het eens met Roos. Je moet echt even aftasten waar jij je prettig bij voelt. Vaak is het zo dat je op een model uitkomt die je eerst niet verwacht had dus ik zou zeggen, laat je verrassen!

girly

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #7 Gepost op: 8 november 2009, 08:00:16 »
ik ben ook behoorlijk stevig.
en had dus ook echt iets echt geen strapless jurk, ik had juist met zon kraag in gedachten
maar vrouw van de winkel zei juist dat je dan je nadruk op de armen legt en met stapless niet.
dus maar aan geprobeerd en inderdaad
de aandacht gaan na iets anders dan na je dikke armen.

zon vrouw van zon winkel kan al aan jou zien wat wel of niet zal staan en geeft je advies. dus ik zou zeggen maak je niet te druk
die mensen zijn zo vreselijk getraind door alle ervaring en helpen je echt aan een jurk die je super zal staan

Maaikie82

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #8 Gepost op: 8 november 2009, 11:26:12 »
Ik heb ook maat 42 en heb een hele mooie strapless jurk en staat heel mooi juist. Gewoon passen en dan zie je het vanzelf wel! Veel plezier!

Ranniej

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #9 Gepost op: 8 november 2009, 13:05:48 »
Kan idd alleen maar met de andere meiden mee gaan in hun tips.. Pas gewoon een aantal jurken aan je zult vanzelf zien hoe die nou staat. En idd de dames in zo'n zaak hebben vaak ruime ervaring om een super mooie jurk voor je aan te bevelen..

Ik zou proberen met een "Ik zie het wel" gevoel erheen te gaan, probeer er niet wakker van te liggen hoor!

Succes en veel plezier met passen!!

maart

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #10 Gepost op: 8 november 2009, 13:13:43 »
hoi dames!
bedankt voor de goede tips! wel fijn om te horen hoe jullie erover denken, ik ga nu een stuk geruster naar de bruidsmodezaak! mijn moeder en 2 zussen gaan mee, dus die zullen ook wel eerlijk hun mening geven. Ik moet het ook gewoon even aan zien natuurlijk. Ik zal donderdagavond wel even laten weten hoe het is gegaan!

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #11 Gepost op: 8 november 2009, 13:24:51 »
Zelf heb ik ook maat 40-42 en ga wel voor de strapless jurk, heb verschillende modellen aangehad, en vond zelf dat ik, of mijn armen niet "dikker" lijken in  een strapless jurk.

Het enige wat ik zelf niet mooi vond was handschoenen, dat legde bij mij de nadruk teveel op mijn (ook wat dikkere) bovenarmen...

Verder ben ik het helemaal eens met wat er al een paar keer gezegd is, vooral zelf passen en kijken waar jij je zelf prettig in voelt!!

Es81

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #12 Gepost op: 8 november 2009, 15:36:23 »
[font=\"Century Gothic\"][color=\"#008000\"]Hoi,

Stevig hoeft absoluut niet lelijk te zijn. Dus als jij helemaal goed voelt in je strapless-droomjurk, en dat ook uitstraalt, dan moet je dat gewoon doen.

Zelf vind ik mijn bovenarmen echt niet mooi, ik heb last van overtollig ´zwaaivet´ (dus behalve stevig ook slap) al vind ik snack-a-jack-armpjes leuker klinken! Daarnaast hebben mijn borsten en vrij brede vorm, en was ik bij een strapless-jurk bang voor ´uitpuilende randjes aan de boven- en zijkant´.  Dus ik heb ervoor gekozen om een soort van organza stola aan het strapless-lijfje vast te laten zetten. Heb ik toch mijn glamoureuze blote schouders zonder me zorgen te hoeven maken om allerlei randjes en flapjes.

Veel plezier donderdag en succes met kiezen!

Groetjes,
Es  [/color][/font]

heleen27

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #13 Gepost op: 8 november 2009, 18:14:42 »
strapless stond mij helemaal niet, ben niet heel breed, maar ook niet heel smal aangelegd.
de strapless jurk die ik mooi vond, kon ze een kraag aan maken. stond ook erg leuk! is hem uiteindelijk niet geworden, maar dat was omdat ik die ander gwoon mooier vond!

bovendien heb ik een jurk met alles wat ik van te voren riep dat ik niet wilde hebben;)

tijger79

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #14 Gepost op: 9 november 2009, 16:15:24 »
Ook ik heb een stevig figuur en was doodzenuwachtig jurken te gaan passen, heb confectie maat 42/44. Toch viel het me echt 100% mee, het was ontzettend leuk! Ook  mijn jurk is strapless waar ik een kraag op laat zetten staat echt heel leuk. Toch baalde ik een beetje van mn armen nog en ik heb ook een nogal onrustige huis, snel rode vlekken enzo en ik heb dan gekozen voor een doorzichtig bolero’the. De prijs was in verhouding tot mijn jurk vrij pittig ruim 200 euro (jurk 699) maar ik voelde me er wel lekker en goed in, dat was het me wel waard, na heel wat “interne communicatie” ;-)  hij wordt ook helemaal op maar gemaakt. als je foto wilt zien stuur maar even een pbtje stuur ik m je even door!

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2009, 16:18:05 »
Ook hier een bruidje met maat 42-44, en ook een strapless jurk! Ik heb ook even getwijfeld of dit het wel was, heb ook een aantal stola's erbij geprobeerd maar dat maakte het bij mij juist veel te propperig. Uiteindelijk is het gewoon een strapless jurk geworden, met blote schouders en armen, en ik heb me er echt een prinsesje in gevoeld!! Succes met uitzoeken, ik hoop dat je erachter komt wat echt helemaal bij je past, of dat nou strapless is of niet.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #16 Gepost op: 9 november 2009, 17:10:22 »
Hier ook! Maat 42/44 en mijn stola heb ik nauwelijks gedragen. Ga gewoon lekker passen en kijk waar je je prettig bij voelt! Ik vind juist strapless vaak mooi staan bij dames die een wat voller figuur hebben, echt de zandlopers zeg maar. :)

maart

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2009, 18:46:21 »
hey dames!
fijn om een hoop positieve reacties te krijgen op dit onderwerp! ik kijk er al veel minder tegenop om te gaan passen! grappig ook om te horen dat veel vrouwen toch een andere jurk kiezen dan dat ze in gedachten hadden. Ik ben ook erg benieuwd op welke jurk ik verliefd wordt. Ik heb wel wat boeken in huis en vind het merk ladybird geweldig gaaf!

toch wel spannend om de mooiste jurk die je in heel je leven aan zult hebben uit te gaan zoeken! maar heb er ook rete veel zin in!

Es81

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #18 Gepost op: 9 november 2009, 20:07:01 »
[quote name=\'maart\' post=\'281856\' date=\'09 November 2009, 18:46\']toch wel spannend om de mooiste jurk die je in heel je leven aan zult hebben uit te gaan zoeken! maar heb er ook rete veel zin in![/quote]

[color=\"#008000\"][font=\"Century Gothic\"]That´s the spirit! [/font][/color]  :thumbsup:

Nynke Jellie

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #19 Gepost op: 9 november 2009, 20:54:23 »
Gewoon aanpassen, zo'n strapless jurk dan zie je het vanzelf! Ik heb zelf ook een strapless jurk gedragen en ik heb ook niet echt hele slanke armen.
Wat je misschien kunt proberen is hoe het er uit ziet met lange handschoenen met of zonder hand, misschien staat dat ook wel mooi, maar dat zou je tijdens het passen dan kunnen bekijken. :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 9 november 2009, 20:55:34 door Nynke Jellie »

CCBloom

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2009, 22:41:11 »
gewoon passen! en als je voor strapless gaat en je vindt dat je zwaai armpjes hebt, dan zwaai je toch een dagje niet?

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #21 Gepost op: 11 november 2009, 18:52:39 »
Ik had zelf ook mijn twijfels, maar anastasi heeft een prachtige bolero gemaakt voor op m'n jurk, zodat ik voor de foto's enzo netjes was, maar 's avonds wel kon feesten zonder mouwen, want dat is wel erg warm!
En maat 40/42 is hartstikke netjes, ik heb maar 48 en voelde me super sexy in m'n strapless jurk :biggrin:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #22 Gepost op: 11 november 2009, 19:26:12 »
[quote name=\'Nynke Jellie\' post=\'281895\' date=\'09 November 2009, 20:54\']Gewoon aanpassen, zo'n strapless jurk dan zie je het vanzelf! Ik heb zelf ook een strapless jurk gedragen en ik heb ook niet echt hele slanke armen.
Wat je misschien kunt proberen is hoe het er uit ziet met lange handschoenen met of zonder hand, misschien staat dat ook wel mooi, maar dat zou je tijdens het passen dan kunnen bekijken. :biggrin:[/quote]
Is misschien een tip, pas dan wel op dat de handschoenen aan de bovenkant niet te strak zitten. Dan snijdt het in je arm en lijken ze extra dik.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #23 Gepost op: 11 november 2009, 23:59:57 »
[quote name=\'Nynke Jellie\' post=\'281895\' date=\'09 November 2009, 20:54\']Gewoon aanpassen, zo'n strapless jurk dan zie je het vanzelf! Ik heb zelf ook een strapless jurk gedragen en ik heb ook niet echt hele slanke armen.
Wat je misschien kunt proberen is hoe het er uit ziet met lange handschoenen met of zonder hand, misschien staat dat ook wel mooi, maar dat zou je tijdens het passen dan kunnen bekijken. :biggrin:[/quote]

Dat zou ik niet doen, over het algemeen vind ik dat lange handschoenen je bovenarmen dikker maken ( naast dat ik het afschuwelijk vind, maar dat is weer een ander punt :laugh: ).
Gewoon lekker passen meid en kijken waar je je prettig bij voelt!!! Don't worry!!

maart

  • Gast
Strapless Dress, Doen Of Niet?
« Reactie #24 Gepost op: 12 november 2009, 23:21:11 »
ik ben net terug van mijn bezoek aan de bruidsmodezaak en kan maar 1 ding uitbrengen:

jiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaaaaawooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

nou over de vraag; strapless dress, doen of niet? ben ik al uit! en het antwoord is; jaaaaaaa! doen!
lieve dames, ten eerste super bedankt voor jullie lieve berichtjes en adviezen, dankzij jullie ging ik al een stuk zekerder op pad.

ik ben zo enthousiast dat ik toch ff mijn verhaal kwijt moet hihihi.
mijn zusjes en moeder kwamen mij om 5 uur ophalen, om 6 uur moesten we bij jenny's in Rijen zijn. In de auto hebben we nog door wat boeken zitten bladeren en heb ik laten zien wat ik allemaal leuk vond, vooral het merk ladybird sprak me aan.
Bij binnenkomst kregen we een heerlijk bakje koffie en vroeg de mevrouw die ons help wat ik een beetje in gedachten had. (ik had haar al eerder gezien op de trouwbeurs)

al snel kwam ze met wat jurken aanzetten, zelf gaan kijken tussen alle jurken valt niet mee, op een afstand lijkt alles zo op elkaar. de eerste jurk die ze me liet zien was er een die ik in het boek had gezien. Dat was ook de jurk die ik als eerste aan heb gedaan. Ik werd meegenomen naar een mega grote paskamer. Eerst kreeg ik wat lingerie aan om te passen en toen hielp ze me met het aantrekken van de jurk. Het was een geweldig mooie jurk en ik was ook echt onder de indruk, sowieso ineens een bruidsjurk aanhebben voor het eerst in je leven is een hele beleving, het besef dat we écht gaan trouwen komt dan ook steeds dichterbij. deze jurk was ook strapless, dus zag gelijk dat het allemaal reuze meeviel en dat het me mooi stond! dat was dus uit mijn hoofd.
ik liep met de jurk de zaak in waar mijn zussen en moeder zaten. ze keken allemaal erg verrast en blij, ze waren ook erg onder de indruk. ik stond voor de spiegel en voelde me echt een prinsesje. Maar het wow-gevoel had ik nog niet helemaal. Toen de vrouw weer verder ging zoeken naar een andere jurk keek ik stiekem zelf ook even wat er allemaal hing, ik werd een beetje bang want ik dacht dat mijn droomjurk er echt niet tussen zou hangen.
de tweede jurk die ik ging passen was ook prachtig, deze vonden mijn zussen ook helemaal geweldig. ikzelf vond de eerste mooier dan deze.
Over de sluier was ik trouwens al uit, die had ik op de show gezien en dat was hem helemaal! die stond ook mooi bij iedere jurk die ik aan heb gehad.
toen ik aangaf dat het wow-gevoel er nog steeds niet helemaal was zei de vrouw dat ze wel iets heel aparts uit de kast zou halen. Ze liep naar achter toe om de jurk te gaan halen. Intussen zaten wij al te smoespelen van; misschien moeten we nog ergens anders gaan kijken en ik hoef toch niet vandaag te beslissen etc.
de jurk die de vrouw van achter had gehaald verdween gelijk de paskamer in. Toen de vrouw me in de jurk aan het helpen was stond ik nog met mijn armen omhoog en stond al met mijn mond open!!!!!!! ik stond helemaal verstijfd en de jurk zat nog niet eens goed! Vanuit de paskamer konden mijn zussen al horen dat hem dit echt zou gaan worden. ze kwamen niet meer bij toen ze me hoorde juichen en lachen!
ik kwam de paskamer uit en ze keken niet eens meteen naar de jurk (waar je eigenlijk niet eens meer omheen kunt hahaha) mijn gezicht straalde al zo dat ze zeker wisten dat dit hem was! ook mijn moeder stond met tranen in haar ogen. (later ook toen ze hoorde hoeveel hij kostte.....oeps)
ik voelde me echt een prinses! ik begon spontaan; don't cry for me argentina te zingen!
Dit is hem echt! Mijn droomjurk! Mijn eigen prinsessenjurk die ik al jaren in mijn hoofd heb zweven.
de jurk is van het merk demetriosbride. Hij is huges! ik weet niet of mijn man nog wel naast me kan staan zo enorm! hij is dus strapless, met een supermooie bling-bling-top en een mooie tulle ver uitlopende rok met een flinke (los te halen0 sleep. ook hier zitten allemaal prachtige glimmende steentjes op. als de zon schijnt op de trouwdag moet iedereen een zonnebril op! geen handschoenen, dan zou het echt té worden. een simpele sluier met aan de rand ook subtiele glitters.

oooh meiden, ik ben zo blij! dit had ik niet verwacht, dat ik echt zooooooo blij zou zijn met mijn jurk. ik hoop echt dat jullie allemaal ditzelfde gevoel hebben bij jullie jurk want het is heerlijk!!!!!

sorry voor het mega lange verhaal, maar ik ben zo hyper!!!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards