collapse

Auteur Topic: Welke liedjes op de feestavond?  (gelezen 57555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jessica11

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #25 Gepost op: 17 maart 2010, 16:27:15 »
Het grootste gedeelte laten we ook aan de dj over. Maar het gaat juist om die nummers die je echt wil horen. ( En welke niet natuurlijk)

In het algemeen zal er bij ons ook veel NL talig (Guus Meeuwis) gedraaid worden. En happy hardcore willen we ook horen.

Hips don't lie van Shakira is er zo een die op het lijstje komt, was een hit toen we een stelletje werden en hebben we dus leuke herinneringen aan. Zo ook met rood van Marco Borsato (hoewel ik totaal geen marco borsato fan ben...)
Ik heb een oom die op alle feesten de Amsterdam Medley zingt, dus hoop ook bij ons! (wordt nog een beetje de vraag of hij komt omdat ik ver weg woon en daar ook mijn feest vier)

Ik zoek nog steeds de titel van die 2 liedjes. Het ene is een soort "Grieks" melodie'tje waarbij je in een rij omarmd een paar stappen kruislinks op zij zet en dan je been naar voren schopt. En dan hetzelfde de andere kant. Muziekje gaat dan steeds sneller.
Bij de andere maak je met een toog met mensen waar iedere keer het laatste stel van de toog onder door kruipt waardoor de toog steeds opschuift. Is een soort cotton eye joe liedje, maar is hem niet.

Ik kom uit Brabant, dus zal best iets brabants zijn. Maar ik weet dat mijn familie daar altijd helemaal los op gaat! En dat ze deze nummers ook altijd aanvragen, alleen weten ze zelf de titels of artiesten ook nooit. Maar als je het zo leest lijkt het wel of we gek geworden zijn met die dansjes haha.
Bedoel je misschien 'Thank God I'm a Country Boy'? Ik ken geen specifiek liedje voor een toog, doen we meestal wanneer het uitkomt. :tongue:

Maar voor 't Brabantse gevoel: Guus Meeuwis natuurlijk! Brabant om lekker mee te zingen, of Het dondert en het bliksemt voor het feesten.
Daarnaast vind ik It's Raining Men van The Weather Girls heel erg leuk, of Celebration van Kool & the Gang.

Andere liedjes die wij graag willen horen:
Anouk - Nobody's Wife of Girl
Michael Jackson - Billie Jean of Don't stop till you get enough
Destine - Stars
REM - Losing My Religion
Pointer Sisters - I'm so excited
Coldplay - Clocks
Queen - Don't stop me now

Maar het is natuurlijk allemaal smaakgevoelig... Wij willen bijvoorbeeld géén Paradise by the Dashboard Light of Grease-mix.

zinzi

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #26 Gepost op: 17 maart 2010, 17:45:16 »
Ooh leuk zo'n rijtje! Het gaat mij ook niet om liedjes die wij willen horen (behalve die 2 dan;);Ik ga die ene even opzoeken om te kijken of dat hem is). Ik vind het ook leuk te lezen wat jullie liedjes zijn!

Bride 2 b

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #27 Gepost op: 17 maart 2010, 22:02:07 »
helemaal goed dit topic!! Ik ben gewoon al vanaf het aanzoek bezig met een playlist ;-) das dus 14 maanden voor de dag!! Wij gaan de muziek op de dag, dus tijdens proosten, borrelen en diner, zelf verzorgen. 's Avonds hebben we een dj.

Wat de dj iig niet mag draaien zijn liedjes met dansjes als de plopdans, macarena, pizzahut etc etc. Polonaise hoeft ook niet zo nodig maar als dat een keer is kom ik er wel over heen. Verder geen echte hardcore of hardrock.

Wat we wel graag willen horen;

*Wat van Guus Meeuwis; bijvoorbeeld proosten, ik ook van jou
*Wat van 3 j's; bijvoorbeeld jij lacht
*Wat oldies; bijvoorbeeld save the last dance offeeee una paloma blanca ;-)
*Zeker iets van Anouk, op het moment zal dat woman worden
*ik heb iets met Du van Peter Maffay.....heel klef maar dit is ons "dronken klefnummer" op veel feestjes gedraaid aan het eind van de avond als iedereen..juist dronken is :tongue:
*Absoluut iets dat ons dochtertje leuk vind zodat zij ook haar momentje heeft, zal wel iets van trouwen van k3 worden of het wiegelied van de 3 j's
*I was made for loving you van kiss komt zeker langs
*verder wat top 40, 80's en 90's
*klein blokje happy hardcore...denk charly lownoise/mental theo, dj paul

Tijdens het proosten en borrelen heb ik wat vrolijke nummers in mijn play list, tijdens het diner wat meer rustige nummers. Mijn playlist is ondertussen ongeveer 300 nummers lang ;-)

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #28 Gepost op: 17 maart 2010, 22:09:35 »
geweldig topic:P ik zie hier inderdaad al veel liedjes langs komen die we willen horen op de bruiloft.. de ''normale'' bruiloftsmuziek vind ik gewoon geweldig.. dansbaar etc.etc.

wat ik ABSOLUUT NIet wil horen is bijvoorbeeld: toeter op mn waterscooter,ik hebeen boot, of inderdaad de plopdans.. daar word ik ZO ssacherijnig van

wat langs MOET komen is paradise by the dashboardlight.. en.. partyanimals..! :)maar ik ben er niet bang voor, hier in de buurt is het erg vaak zo dat de zeflde muziek op de bruiloften worden gedraaid, of ligt dat nou aan mij en draait mijn familie gewoon telkens de zelfde muziek!?

Bride 2 b

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #29 Gepost op: 17 maart 2010, 22:15:33 »
denk dat veel dezelfde nummers wel op elke bruiloft langskomen waar de dj "vrij" gelaten wordt. Wij geven een lijst door met daarop de nummers die we absoluut wel of niet willen horen, dan weten ze wel meteen een beetje je voorkeuren.

Partyanimals is ook leuk voor in ons happy hardcore blokje. Enneee dat hoor ik een band nog niet zo snel spelen of ligt dat aan mij?? Vond die afweging best moeilijk. :s

Heb een boekje in mijn tas, als ik een nummer hoor dat bruiliftsmatteriaal is schrijf ik het gauw op....dat geeft soms vreemde situaties ;-)

jassou

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2010, 21:46:48 »
Dat notitie blokje is grappig, ik heb een USB standaard in mijn tas. Heel handig als je in de bus zit  :rolleyes:

zinzi

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2010, 08:34:54 »
Dat van zo'n boekje is wel een goed idee!! Ik denk dus steeds dat ik ze wel ga onthouden, maar vervolgens vergeet ik het dus.

Bij mij in elk geval geen K3/kabouterdans enz.
Maar Anouk/Michael Jackson enz wat ik hier lees vind ik wel weer leuk!

m-a-n-d-y

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #32 Gepost op: 19 maart 2010, 21:30:35 »
Bij ons mag er absoluut geen kindermuziek gedraaid worden, maar ook geen trance en hardcore.
Daar en tegen komt er zeker iets van Anouk.
Maar ook nick en simon, frans duijts, jan smit gaan zeker voorbij komen.
Daarnaast willen we graag wat uit de jaren 80 90 en top 40.

jassou

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #33 Gepost op: 19 maart 2010, 22:15:03 »
Ik vind het ook makkelijker een lijstje te maken met wat ik niet wil, dan met wat ik wel wil (rammstein, anyone?). Typpisch toch dat die nummers je dan wel bijblijven  :blink:

de kabouterdans! ja, compleet vergeten (of geblokkeerd?)

Mika komt ook op de playlist, hoewel aanstaande daar een stokje voor gaat steken vrees ik.
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2010, 22:15:36 door jassou »

rainbowtje

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #34 Gepost op: 21 maart 2010, 18:46:35 »
wij willen juist wel graag de kaboutedans  :tongue: , maar ook Michael Jackson, Madonna, Anouk

Bride 2 b

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #35 Gepost op: 21 maart 2010, 19:13:44 »
Zo zie je maar, iedereen heeft zo zijn voorkeuren :-) wel heel leuk hoor! Denk dat t ook wel te maken heeft met het publiek op je feest, het sfeertje en het verloop van de avond. Daar moet je band of dj ook goed op in kunnen spelen natuurlijk :) net nog een keer mijn playlist bekeken, heb ook aantal nummers erin staan van westlife, boyzone etc. Aantal lekkere kleffe nummers ;-) Maar ook kane, anouk, kiss etc

Heb ook al een aardig beeld van de "bijzondere" nummers zoals bij binnenkomst trouwen, tijdens tekenen en weggaan, openingsdans, afsluiting etc. Zit eraan te denken een cd te maken als give away met deze nummers, zouden jullie dat als huwelijksgast leuk vinden of is het ook iets dat in de prullenbak verdwijnt??

jassou

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #36 Gepost op: 21 maart 2010, 19:21:31 »
Heb ook al een aardig beeld van de "bijzondere" nummers zoals bij binnenkomst trouwen, tijdens tekenen en weggaan, openingsdans, afsluiting etc. Zit eraan te denken een cd te maken als give away met deze nummers, zouden jullie dat als huwelijksgast leuk vinden of is het ook iets dat in de prullenbak verdwijnt??

Bij mij zou dat idd in de prullenbak eindigen, uiteindelijk :) De nummers hebben vooral voor het paar een betekenis, niet voor mij, dus ik zie mijzelf niet die CD op een zondag ochtend op zetten om weg te dromen bij andersmands bruiloft  :wink:. Maar bedankjes eindigen altijd wel een keer in de prullenbak toch? Dus zo'n ramp is het niet lijkt me. Wat dat betreft lijkt het me een prima idee! In het hoesje kun je dan het bedank-briefje schrijven etc...

Nou, een CD met feest-muziek, daar teken ik voor! Kan ik meteen gebruiken voor mijn volgende feestje  :cool:

Bride 2 b

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #37 Gepost op: 21 maart 2010, 19:25:16 »
ja das idd waar.... hmmm maar een combi van 2 nummers van de dag aangevuld met party nummertjes dat kan dus wel :-)?? Over in de prullenbak verdwijnen...ons ander idee is iets van "geweldig-genoten" of trouwgom, dat verdwijnt uiteindelijk ook wel in het afval ;-) maar dan anders.

Idee is om op het hoesje een foto te laten drukken en binnenin idd een bedanktextje.

jassou

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #38 Gepost op: 21 maart 2010, 19:40:02 »
ja das idd waar.... hmmm maar een combi van 2 nummers van de dag aangevuld met party nummertjes dat kan dus wel :-)??

Alles kan, jullie bepalen immers de vorm van het bedankje. Zolang er maar een bedank-tekst op staat kan je vanalles geven. Wat je ook kiest, uiteindelijk wordt het toch wel weggegooid, je kunt niet eindeloos kleine dingetjes gaan bewaren, toch? Daar zou ik me niet druk om maken. :)

ons ander idee is iets van "geweldig-genoten" of trouwgom, dat verdwijnt uiteindelijk ook wel in het afval ;-) maar dan anders.

LOL

Ashja

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #39 Gepost op: 23 maart 2010, 22:40:26 »
Wij zullen vooral de jaren '90 doorwandelen, met name op dance gebied. We beginnen een paar jaar eerder, en eindigen begin van deze eeuw, wanneer het dak eraf mag :wink:

Denk daarbij aan wat tegenwoordig nogal wel eens voorbij komt in de 'foute uurtjes':
Pump up the Jam - technotronic
2 brothers on the 4th floor - maakt niet uit welke
Culture Beat - Mr. Vain
Deee-lite - Groove is in the Heart
InnerCity - Good Life
Herbie - Right type of Mood

Nou ja, zo heb ik er wel genoeg om een avond te vullen, hehe...
En later dus meer de knallers uit de tijd dat as nog als dj'de. Meesten van jullie zullen namen en titels niks zeggen, dus daar ga ik jullie niet mee vervelen, de rest kan zich er wel wat bij voorstellen :wink:

Maar niks rustigs en zeker geen paradise by the dashboard light :biggrin:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #40 Gepost op: 24 maart 2010, 13:01:54 »
Paradise by the dashboard light is het lied van onze vriendengroep, als we bij elkaar zijn in de kroeg moeten we die gewoon draaien :biggrin: (toch handig als je daar vrijwilliger bent dan :tongue:)

We hebben geen feest, wel een receptie. Omdat we toch WT fans blijven draaien we de akoestische CD van ze. Voor de rest is er knuffelrock muziek aanwezig.. weet niet of ik dat wel prettig vind  :blink:  Dus nog maar even een paar CDtjes branden dan maar.

Kippie

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #41 Gepost op: 24 maart 2010, 13:38:24 »
Buiten het begin- en eindnummer zou ik het toch wel erg jammer vinden als "Wonderful Days" van Charly Lownoise & Mental Theo niet wordt gedraaid. Dat brengt toch mooie herinneringen in me boven én dan kan mijn vent mooi een hakken-solo voor me weg gegeven. Een win-win situatie dus.  :)

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #42 Gepost op: 25 maart 2010, 11:02:39 »
Wat een leuk topic! Ik heb maar bedacht dat ik een lijstje ga maken en alle leuke nummers die ik wil horen op ga schrijven, net als mn as. Dan kan ik zo de hele lijst aan de dj geven :)

Ik wil sowieso een paar nummers van de 3js en nick en simon, michael buble maar ook wat stevige nummers en wat feestnummers  :biggrin:

En ohja, Andre Hazes is ten strengste verboden!
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2010, 11:03:12 door Jnine89 »

maart

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #43 Gepost op: 30 maart 2010, 17:30:57 »
leuk topic!
Ik vind muziek bijna het belangrijkste van heel de dag, vandaar ook dat we er zoveel geld in hebben gestoken; gospelkoor voor in de kerk en 's avonds 2 bands.
'mijn' band is een rock & roll band, die spelen nummers van chuck berry, jerry lee lewis, cliff richard, elvis etc.
de band van mijn aanstaande speelt weer in de pauzes van de rock & roll band, die spelen zoal: queen, dire straits, stray cats, golden earing enz..
het thema is ook rock & roll, we hebben de mensen gevraagd om in die stijl verkleed te komen. Ook drumt mijn vader een aantal nummers mee, en zal ik zelf 2 nummers op gitaar meespelen; apache van the shadows en move it van cliff richard. Ik ben er nog niet helemaal over uit, ik wil namelijk niet heel de dag zenuwachtig zijn voor dit optreden. Maar het is ook wel vet om in je witte jurk op te treden met mijn rode fender gitaar! het is ook een once in a lifetime opportunity natuurlijk! aangezien ik helemaal niet in een band speel, maar gewoon thuis op de bank soms wat zit te spelen.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #44 Gepost op: 1 april 2010, 15:43:09 »
Wow Maart dat is gaaf zeg!

Ik heb ook gezongen op onze bruiloft, maar voor mij was het een verrassing dat het "moest" dus ik had geen tijd om zenuwachtig te zijn. Van tevoren had ik bedacht dat ik het wel wilde, maar niet gedaan vanwege de zenuwen. Toen had mijn vader het lied van de familie gedaan en gaf mij een blad met tekst en zei "en nou mag jij", en toen ging het vanzelf. :wink:
« Laatst bewerkt op: 3 april 2010, 22:30:10 door Anna Livia »

jassou

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #45 Gepost op: 1 april 2010, 16:37:54 »
Maart, dat klinkt echt super! Al zou ik uit sympathie voor de oren van onze gasten het zelf maar achterwege laten..
Overigens vaker gehoord van een bruid die met jurk en al met een gitaar stond te swingen, lijkt me zoooo leuk.. Het enige wat ik muzikaal technisch zou kunnen is met een triangel tingelen, maar dat staat een stuk minder stoer.... :sad:

melis

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #46 Gepost op: 15 mei 2010, 13:13:33 »
Chantal Janzen - Papa  deze ga ik zingen voor me vader, en ben met essie al bezig dat ze mee zing voor haar vader

I&E

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #47 Gepost op: 6 mei 2011, 10:47:09 »
Mooie Nummers voor het feest

Wat zijn echt mooie nummers om op het feest te laten draaien......

liefmeisie

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #48 Gepost op: 6 mei 2011, 14:13:01 »
wij hebben niet zoveel maar willen wel de volgende nummers doorgeven aan de dj:
openingsdans:
this is the moment - rene froger

Einde:
Guus meeuwis:ik wil nog niet naar huis
Mooi wark - wij goan noar huus

Verder hebben wij nog geen idee...

Marretje

  • Gast
Re: Welke Liedjes Wel Op Jullie Feestavond
« Reactie #49 Gepost op: 6 mei 2011, 16:10:01 »
Ik denk dat er niets persoonlijkers is als muziek..
Op ons feest was het vooral jaren 70 en 80 muziek en Nederlandse nummertjes er tussen door.
De gemiddelde leeftijd op ons feest was rond de 40 jaar en onze DJ heeft hier goed rekening mee gehouden.
Ik hou zelf niet van hip-hop en Rihanna en rap nummers .
Dus ook niet gedraaid.
DJ heeft van ons ook een lijstje gehad en deze verzoekjes heeft hij door de avond heen ook gedraaid.
Voor de rest hebben we hem gewoon laten draaien.
Gasten konden zelf ook plaatjes aanvragen trouwens,DJ voelde de sfeer van het feest ook goed aan.

Onze openings dans was van Tony Carter(google maar even op first dance Tony Carter)een lekkere langzame quickstep.
Laatste dans was "Last`s Dance" van Donna Summer..

Marina.
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2011, 16:16:35 door Marretje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards