collapse

Auteur Topic: De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis  (gelezen 3983 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imke1986

  • Gast
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Gepost op: 22 mei 2011, 17:32:43 »
Mijn vriend en ik slapen de nacht voor de BIG Day allebei gewoon thuis.
We wonen al jaren samen en wij wonen allebei een heel eind van ons ouderlijk huis vandaan en het feest houden we gewoon daar waar we nu wonen.
Dus dat een van ons ergens anders gaat slapen vooraf doen we niet.

Hoe hebben jullie dit gedaan (degene die ook samen thuis hebben geslapen)?
Ben benieuwd, want het ik wil ook niet dat hij ziet hoe de kapper bezig is en mijn jurk enzo....

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2011, 20:29:02 »
Hebben wij ook gedaan. Wij sliepen allebei thuis, ons zoontje sliep bij mijn ouders (wonen in dezelfde plaats), en toen we eenmaal ontbeten hadden en gedoucht waren is mijn lief daar ook heen gegaan. Hij heeft zich daar aangekleed e.d. en de kapster (en mijn moeder en zus) kwamen bij mij thuis.
Wie weet hebben jullie ook wel familie of vrienden in de buurt wonen waar je man zich kan klaarmaken. En anders hoop ik dat jullie een groot huis hebben, zodat de één zich in alle rust op zolder kan omkleden etc. en de ander op de benedenverdieping. Maar als je echt niets van elkaar wilt zien, dan lijkt me dat niet ideaal.

twijfeltje

  • Gast
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2011, 20:29:32 »
Wij zijn ook van plan gewoon in ons eigen huis te slapen.
Ouders van vriend wonen wel in de buurt, dus misschien dat hij daar 's ochtends gaat aankleden, maar daar zijn we nog niet uit.
Hier kan ook wel, maar ons huis is niet heel groot.
Niet dat we hele kleedkamers hebben ofzo.

Sorry, je hebt dus niets aan me, wij hebben het nog niet helemaal gepland.

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2011, 21:04:23 »
Wij hebben ook samen thuis geslapen. 's Ochtends hebben we samen ontbeten waarna ik naar de kapper (om de hoek) ben gegaan en M boven achter de computer is gaan zitten. Tussendoor mijn moeder en getuige binnen gelaten en bloemen gehaald. Ik heb beneden mijn make-up en jurk aan gedaan, hij boven en toen we beiden klaar waren is hij naar beneden gekomen. Geen klassieke trapscene hier dus. Onze trap is zo eng dat ik niet durfde trap te lopen met een sleep (meer dan eens vanaf gegleden, stom glad en stijl ding). Dus dan was dit prima.  :biggrin:

Fee

  • Gast
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2011, 07:52:35 »
Wij zullen ook beiden gewoon thuis slapen en daarna samen ontijten.

Daarna gaat mijn vriend naar de kapper en vervolgens door naar de ceremoniemeester (20 minuten rijden) om zich daar om te kleden. Terwijl mijn kapster bij ons thuis komt.
Als het niet bij de ceremoniemeester had gekund, had mijn vriend zich bij de buren omgekleed.

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2011, 07:56:32 »
Mijn vriend woont in het huis waar ik pas in zal trekken na de bruiloft, dus hier geen probleem. Hij woont er dan net een paar weken, dus hij gaat op de grote dag een nachtje bij zijn ouders logeren zodat er mensen om hem heen zijn 's ochtends. Hier geen probleem dus, maar ook geen oplossing voor jou helaas.

anna23

  • Gast
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2011, 10:33:31 »
Bruiloftsfeest nr. 1 (in t buitenland): lief en ik slapen beiden in een hotel, lief kleedt zich ook daar om en krijgt ook alles mee mbt mijn haar en make-up :biggrin:

Bruiloftsfeest nr. 1 (in NL): lief en ik slapen allebei bij schoonmoeder (die woont 5min van het gemeentehuis vandaan) en ook dan doen we alles in 1 huis.

Ik vind t helemaal niet erg als lief alles mee kan maken/alles kan zien. Is voor hem ook heel leuk! Maar heb wel t vermoeden dat als t allemaal lang gaat duren, hij gewoon gaat computeren of de hond gaat uitlaten ofzo haha

Faith

  • Gast
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2011, 14:50:42 »
Wij gaan ook samen slapen. 's Ochtends fiets ik dan naar mijn ouders (1 kilometer). Daar ga ik naar de kapper en visagiste (beide naast hun huis). Daarna kleed ik me met mijn zusjes, moeder en schoonmoeder aan en komt AS me ophalen.

Kastanjaa

  • Gast
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2011, 17:31:44 »
Wij slapen in de bruidsuite van de locatie die wij het weekend hebben gehuurd! Nu ben ik een hele slechte slaper (loop er zelfs voor bij een neuroloog) en kan vaak niet naast hem slapen, omdat ik dan alleen maar wakker lig. Normaal vind ik dit niet erg en tijdens de huwelijksnacht ook niet, maar de dag er voor wil ik wel goed slapen. We halen dus van een bed wat over is het matras en leggen die in de badkamer. Als ik dan niet in slaap kom, kan ik daar gaan slapen. Lekker romantisch toch?! :tongue:

Vriendlief kleed zich in de kamer van zijn moeder om en ik in de bruidsuite. Geen trapscene, want die is er niet. Wij hebben een gangscene haha. Past wel bij ons, ongeveer alles is anders dan op een standaard bruiloft :tongue:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2011, 21:12:56 »
Wij slapen in de bruidsuite van de locatie die wij het weekend hebben gehuurd! Nu ben ik een hele slechte slaper (loop er zelfs voor bij een neuroloog) en kan vaak niet naast hem slapen, omdat ik dan alleen maar wakker lig. Normaal vind ik dit niet erg en tijdens de huwelijksnacht ook niet, maar de dag er voor wil ik wel goed slapen. We halen dus van een bed wat over is het matras en leggen die in de badkamer. Als ik dan niet in slaap kom, kan ik daar gaan slapen. Lekker romantisch toch?! :tongue:
Lol, wat herkenbaar (afgezien van de neuroloog, maar de rest herken ik enorm! Heb ook al een keer in de badkamer van een hotel geslapen omdat het me gewoon echt niet lukte om naast lief in slaap te vallen :tongue:)
Is het geen optie om een eenvoudiger kamer erbij te huren waar één van jullie dan slaapt?

Kastanjaa

  • Gast
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2011, 17:29:01 »
Is het geen optie om een eenvoudiger kamer erbij te huren waar één van jullie dan slaapt?

Helaas beschikt de locatie niet over meer kamers, we hebben alles al gehuurd! CM stelde voor dat mijn lief bij hun op de kamer slaapt, maar dat vind ik ook zo wat! En ach.. het is een grote ruime badkamer!

Wat fijn iemand die hetzelfde probleem heeft! Heb je het af en toe of ook heel vaak (dagelijks) zoals ik? Een nachtje weg is altijd een ramp! (gelukkig heb ik nu betere medicijnen sinds vrijdag). Vakantie? We huren altijd iets met minimaal 2 slaapkamers!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2011, 21:01:01 »
Oh, wij slapen thuis altijd apart :) We hebben drie slaapkamers, één voor man (en officieel ook voor mij) één voor Thijmen en een logeerkamer/-kantoortje, waar ik dus slaap.
Bij ons is het echt ontstaan sliep vroeger echt rustig met z'n tweeen in een éénpersoonsbed of met z'n 30-en op een slaapzolder ofzo. Eenmaal bij mijn vriend (die nogal snurkt) had ik het soms iets lastiger met in slaap komen, maar in de praktijk was dat nooit een probleem omdat ik altijd eerder naar bed ging dan hij. Dan sliep ik al als hij in bed kroop en dat deed hij zo zachtjes dat ik er niet wakker van werd.
Maar sinds ik moeder ben word ik gewoon echt o-ver-al wakker van, het kleinste kuchje of snuifje zorgt ervoor dat ik rechtop in bed zit. Komt nog bij dat M. erg veel last van zijn rug heeft (ernstige rugklachten) waardoor hij veel ligt te woelen en te draaien, en soms wel een paar keer per nacht uit bed gaat om even heen en weer te lopen.
Oordopjes tegen het geluid kan ik moeilijk verdragen met slapen, dus de enige oplossing is eigenlijk om apart te slapen :)

In ons vorige huis hadden we maar twee slaapkamers, één ervan was officieel voor Thijmen, maar in de praktijk heeft hij er geen nacht geslapen. Thijmen sliep in de nis op "onze" slaapkamer, eerst in een wiegje, daarna in een campingbed, en ik sliep in het logeerbed op Thijmen's slaapkamer.
Dat heeft zo'n 8 maanden geduurd, toen verhuisden we hierheen en heeft iedereen min of meer z'n eigen kamer :tongue: Ik heb nog geen nacht in onze "officiele" slaapkamer geslapen.
Erg vind ik het niet, het is alleen wel lastig met op vakantie gaan e.d. Vorige week hadden we familieweekend, en M. en ik deelden een kamer, maar uiteindelijk heb ik hem midden in de nacht met z'n dekentje naar de slaapzaal gestuurd waar mijn neven lagen :laugh: M. vindt het gelukkig geen probleem en de familie ook niet :tongue:

Ik vind het gewoon prettig(er) om alleen te slapen. Al merk ik wel dat er een soort taboe op rust, alsof wanneer je apart slaapt meteen je relatie niet goed is ofzo... Flauwekul want ik ging en ga toch altijd eerder naar bed en echt iedere avond liggen we dan nog even samen in mijn bed. Bovendien beginnen we iedere dag knus met z'n drietjes in "het grote bed" (waar M. slaapt).
Mochten we ooit nog een kind krijgen wordt het huis wel een beetje te klein, maar we hebben dan sowieso een aanbouw nodig, als studeerkamer, en dan zorg ik gewoon dat daar een logeerbed komt te staan. Goed slapen is gewoon belangrijk!

[Sorry voor compleet offtopic]

Kastanjaa

  • Gast
De Nacht Vooraf, We Slapen Allebei Thuis
« Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2011, 22:45:53 »
Sorry, maar ik ga nog ff offtopic verder!

Wat herkenbaar!! Vooral dat taboe... nou jullie relatie zal wel niet goed zitten als je nooit samen slaapt! Heel af en toe probeer ik het wel hoor in het weekend, maar ik kom gewoon niet in slaap. En als ik wel eerder slaap word ik s nachts wakker (ben geen moeder, heb dit echt al sinds mijn jeugd) en kom ik niet meer in slaap. Dan vertrek ik alsnog naar zolder! Mijn bed van mijn studentenkamer staat daar. We hebben er een supergoed matras in gekocht, om alles maar zo comfortabel mogelijk te maken.

Officieel is vast gesteld dat ik een inslaap- en doorslaapstoornis heb. Ben er nu pas een half jaar in het ziekenhuis mee bezig. Het gaat nog niet goed, maar sinds vrijdag heb ik andere medicijnen. Vannacht heb ik op zolder de airco aangezet en vanmorgen was hij uit. Mijn vriend heeft het niet gedaan en ik weet van niets... en of ik daar blij mee ben?!?

Vrijdag gaan we weekje op vakantie, ik mag dan in het stapelbed slapen :tongue: s morgens kruip ik dan heerlijk bij mn lief in bed en meestal beginnen we ook wel samen! Laat anderen maar l*llen, mijn lief slaapt lekker en ik doe mn best haha. Wij vinden het prima het is gewoon niet anders!

Dus ja.. mijn nacht voor het huwelijk zal ik waarschijnlijk in de badkamer doorbrengen! Wel op een matras en niet in bad, zoals ik in een hotel wel eens heb gedaan!
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2011, 22:46:55 door Kastanjaa »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards