collapse

Auteur Topic: Nederlanders In Belgie Gezocht  (gelezen 1776 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ylang

  • Gast
Nederlanders In Belgie Gezocht
« Gepost op: 5 maart 2006, 19:59:56 »
Zijn hier nog nederlanders die in belgie wonen? Ik wil namelijk de naam van mijn man(to be) aannemen, alleen geldt dat alleen voor NL, in belgie moet ik het wel doorgeven aan de vreemdelingendienst en het bevolkingsregister, maar ze doen er verder niks mee omdat ze hier geen wetgeving hebben over naamsgebruik.

Toch wil ik het in NL wel zo geregeld hebben, ook omdat we binnen een paar jaar naar Eindhoven gaan, dus daar moet ik het wel doorgeven aan instanties ed.

Wat ik weet is dat ik het naamsgebeuren moet regelen met de gemeente waar we trouwen (we trouwen in NL!). En dat terwijl we niet daarheen hoeven voor de ondertrouw want dat moet schriftelijk gebeuren, we moeten gewoon de benodigde papieren opsturen naar Den Haag en that's it. Dus wanneer en bij wie moet ik ook nog uitzoeken. En dat formulier plus de huwelijksakte moet ik meenemen naar onze woongemeente in B. Ik heb geen idee wie ik verder wel en niet op de hoogte moet stellen van mijn naamkeuze.

Zijn er nog die hebben gedaan, en zo ja, hebben jullie tips of dingen waar ik op moet letten? Vindt het namelijk al verwarrend genoeg en de enige tip die ik kreeg van de dienst buitenlandse zaken in Den Haag was 'Let goed op als je het regelt'. Nee, daar kan ik echt iets mee :blink: Iemand??

bruidje

  • Gast
Nederlanders In Belgie Gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 5 maart 2006, 20:59:04 »
pf meid ik zou het niet weten
mischien kan je eens info opvragen bij de stadshuizen in ned en belgie

smartie

  • Gast
Nederlanders In Belgie Gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2006, 07:58:08 »
Je kan eens proberen op het forum belgen.nl
Daar staat ook een link voor nederlanders in Belgie.
Ik heb daar ook wat vragen gesteld (belg in NL)  en heb toch elke keer  een antwoord gehad dus wie weet.....


Hier nog een site
nog een site

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards