collapse

Auteur Topic: Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)  (gelezen 10299 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appelkruimeltaart

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Gepost op: 19 februari 2009, 13:21:54 »
Hoi Allemaal,

Wij gaan in april trouwen. Ik heb een jurk, mijn vriend een pak en nu ons zoontje nog....!!!

Maar jeetje zeg, tis moeilijker dan ik dacht. Mijn vriend gaat in het donkergrijs met zilvergrijs, dus het is wel leuk als mijn zoontje ook een beetje in die richting gaat (bruin of zand is dus geen optie).

Ik hou absoluut NIET van die polyesterpakjes met gilet en blazer enzo. Voor een ouder jongetje vind ik dat nog wel geinig, maar voor zo'n kleintje vind ik dat niks. Ik zoek een lief bloesje met broekje en misschien een dasje of (linnen/katoenen) giletje.

Heeft iemand nog tips voor een merk?
Ik ben heel internet aan het afstruimen. Salty Dog le chic is perfect, maar heeft net niet de goede kleuren... :-( Zat al in de uitverkoop van Jottum te neuzen, maar ook net niet de goede kleuren.

Humpiedump zou fijn zijn voor een dasje of strikje ofzo, maar het is gewoon niet mijn smaak (voor mij te netjes).

Sorry ik ben erg lastig :-) maar als iemand een tip heeft?

Alvast heel veel dank!

xbruidjex

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2009, 14:04:53 »
volgens mij heeft humpie dump niet alleen maar super netjes en strak. volgens mij ook lekker feestelijk. ik zou gewoon eens lekker naar die winkel gaan en rond kijken. je weet maar nooit!

Kleintje

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2009, 15:16:32 »
Mijn neefje was ook 1,5 jaar toen hij de ringen bij ons mocht aangeven. Zijn ouders hebben z'n outfitje voor hem gekocht. Het broekje bij H&M, een stoer driekwarts-skatebroekje (met een klein portomonneetje aan een ketting er aan, superschattig). Verder hebben ze een mooi overhemdje bij Villa Happ voor hem gehaald, met een blauw-wit dun streepje en wat rode letter erop. Samen met stoere kleine nike-schoentjes zag hij er stoer en schattig tegelijk uit!

Ik kan de H&M dus aanraden voor als je niet veel geld wil uitgeven en Villa Happ voor wat duurdere, maar hele mooie kleertjes.

PS. Ik hou ook niet van die polyester pakjes voor zo'n kleintje. Vandaar dat we voor wat meer 'casual' gingen.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2009, 15:17:38 door Kleintje »

Melissie

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2009, 19:08:34 »
[quote name=\'xbruidjex\' post=\'208458\' date=\'19 February 2009, 14:04\']volgens mij heeft humpie dump niet alleen maar super netjes en strak. volgens mij ook lekker feestelijk. ik zou gewoon eens lekker naar die winkel gaan en rond kijken. je weet maar nooit![/quote]

Ik ben het met xbruidjex eens. Ben gisteren bij Humpie Dump geweest voor mijn bruidskinderen en ze hebben echt heel veel keuze. Misschien gewoon een keertje kijken!

En anders idd de 'normale' winkels zoals H&M, Villa Happ, etc.
Heb je al gekeken op websites zoals Wehkamp.nl of Otto.nl, daar hebben ze ook weleens feestkleding voor kids.

saskia81

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2009, 19:58:27 »
Kijk eens bij de nieuwe collectie van carbone
Ik denk dat ik voor mijn jongens voor deze kleding ga, wij zijn ook niet types voor die kostuums, dus wil eigenlijk stoere, maar wel nette kleding
Ik zag op de eigen site van carbone, dat ze ook een communi collectie hebben, misschien zit daar iets bij??
Succes, ik vind het ook erg moeilijk.....

saskia81

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2009, 20:07:50 »
even een voorbeeld

Appelkruimeltaart

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2009, 20:11:12 »
Bedankt voor de tips. Ik ga weer verder op speurtocht.

H&M heeft best leuke dingen, maar je moet het net treffen. En misschien dat ik idd toch maar eens ga kijken bij Humpiedump.

Ik vond trouwens op www.mijnsmoking.nl een giletje die echt exact hetzelfde is als die van mijn vriend. Dat vond ik ook wel leuk. Met een leuk broekje eronder en een overhemdje. Alleen de maten begonnen bij mt 98 terwijl zoontje mt 92 heeft. Heb nu gebeld en ze gaan kijken of ze kleinere maatjes hebben.

Oh ja, en mijn alternatief voor als ik echt niks kan vinden, dan laat ik een polo bedrukken met papa <hartje> mama.

Als iemand nog tips heeft? Ben benieuwd.

Appelkruimeltaart

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2009, 20:13:49 »
Saskia, thanks voor de tip. Dit is echt precies wat ik bedoel!!!

Lotte2009

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2009, 21:35:43 »
Lastig he die kleding voor de kids....

Wij hebben voor onze dochter echt een bruidsjurkje en willen voor onze zoon ook iets stoerders dan zo'n net pak. Maar ben ook wel een beetje bang dat hij dan buiten de boot valt wij drie chique en hij dan meer casual. Denk dat ik daarom toch ook voor zo'n giletje als bij mijnsmoking.nl ga. Dat past ook weer bij de outfit van mijn aanstaande. Bij Humpiedump kan je ook dat soort giletjes los bestellen dus moet even kijken waar ik het vandaan ga halen. Dan doen we geen jasje want dat zit toch ook niet lekker voor een kind denk ik. Maar moeten dan nog op zoek naar een broekje en natuurlijk een overhemd eronder maar die broekjes zijn los ook nog lastig en als je dan toch zo'n vrij chique giletje hebt moet je ook wel een vrij nette broek. Pffffffff tis voor jongetjes echt lastiger als voor meisjes!!!

lune

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2009, 00:21:09 »
Wij hebben voor onze zoontjes een setje van Jottum gekocht, 7/8 broek met een giletje in dezelfde stof, overhemdje met opgerolde mouwen eronder en zo is het stoer maar wel netjes.
Bij kinderkleding-tekoop.nl hebben ze ook van alles, of kleertjes.com

saskia81

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2009, 07:18:59 »
[quote name=\'Appelkruimeltaart\' post=\'208603\' date=\'19 February 2009, 20:13\']Saskia, thanks voor de tip. Dit is echt precies wat ik bedoel!!![/quote]
Leuk he!!!!



Nou heb ik ook nog een probleem, misschien kunnen jullie me een advies geven.
Wij trouwen in September, echt een tijd waarin er uitverkoop is en wisseling naar winterkleding
Nou wil ik niet dat de kinderen echt winterkleding aan moeten op onze trouwdag (vaak donkere kleuren) alleen om het nu al te moeten kopen, de kinderen zijn nog zo in de groei. Vooral mijn jongste. Ik vind het best eng om het nu al te kopen, aangezien ze misschien nog wel een groeispurt krijgen, en dan zit ik met te kleine kleding. Aan de andere kant, als ik te lang wacht, is er misschien niet veel meer te krijgen.
Wat zouden jullie doen???
groetjes

saskia81

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2009, 07:20:00 »
O kan iemand mij vertellen of jottum en carbone groot of juist klein valt, heb namelijk geen idee  :dry:

lune

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #12 Gepost op: 20 februari 2009, 13:41:33 »
Jottum valt vrij klein. Ik heb de kleding dus wle in de uitverkoop gekocht, een maat groter als ze op dat moment droegen. Zoals het er nu naar uitziet zullen ze het dan prima passen! Met broekjes/jurkjes is het vaak toch zo dat het niet zo erg als het net iets ruim/klein valt (iig niet met driekwart/7/8 broeken!)

Appelkruimeltaart

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2009, 14:12:07 »
Nou het gaat een setje van Carbone worden. Een (stoer!) giletje en een 7/8 broekje. Overhemdje en dasje koop ik ergens anders (is me te duur van Carbone haha!). Echt geweldig want ik zocht in grijs/donkergrijs en zowat hun hele collectie is grijs. Dus Saskie: nogmaals dank!!! Handig zo'n forum  :biggrin:

Over kleding kopen en in september trouwen: hoe oud zijn de kids? Over het algemeen vind ik de matentabel van de hema heel goed kloppen, dus die zou je kunnen aanhouden. Broekjes zijn vaak goed aan te snoeren of eventueel korter te maken als ze (iets) te groot zijn. Als je nu een pakje tegenkomt wat je gewelding vindt, zou ik het kopen. Maar even wachten lijkt me ook geen probleem.

Die giletjes op mijnsmoking.nl zijn ook leuk he. Inderdaad wat sjieker, maar dat kan juist heel goed passen als zuslief ook op sjiek is. Net broekje kun je volgens mij heel goed bij Humpiedump kopen.

En ik laat voor de zekerheid nog een polootje drukken met papa <hartje> mama. Vind het wel fijn om een reservepakje te hebben. Ik zie zoontje al op de taart afstuiven  :biggrin:

saskia81

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2009, 20:05:39 »
wow wat leuk dat je er nu uit bent
Wil je een foto plaatsen van wat je hebt uitgekozen ben wel benieuwd  :biggrin:
Ik denk idd dat ik in maart maar ga kopen, nu heb ik volop keus, en iemand in de familie die de boel wel kan vermaken, dus dat zou geen probleem moeten zijn
Mijn jongste is net 1 en zit in mt 80, gezien carbone vanaf 92 loopt, moet ik die maat maar nemen. Hoorde vandaag van een vriendin dat carbone klein valt, dus als hij in sept 86 heeft, dan zou hij 92 van carbone moeten passen
Mijn andere zoontje is 3 en zit in maat 104, dus dan zou ik 110 moeten kopen??
Vind het wel lastig, maar heb nu mijn zinnen op die collectie gezet, dus moet ik het maar wagen  :tongue:

sammie

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2009, 21:50:36 »
Vind het juist wel schattig zo'n manneke van 1,5 in een net pak. Net een groot mens :wink:

Dit is met kerst, ze zijn 2,5 en 5.

saskia81

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2009, 06:46:04 »
Hoi Sammie
het ziet er ook zeker erug leuk uit!!!
Maar past niet bij ons, ik vind het bij andere altijd wel erg leuk!!
Wat een schatjes zeg  :biggrin:

Appelkruimeltaart

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2009, 12:00:27 »
Ach gosj wat een moppies in die pakjes!!! Ze zien er super uit!

Ik val zelf op iets stoerder. Nu zit ik weer vreselijk te twijfelen of ik een spencer neem of een (stoer) giletje. We trouwen eind april, dus qua weer kan het van alles zijn. Ik word soms gek van mezelf!! Altijd en eeuwige twijfelkont. Ik wil dit weekend gaan bestellen, dus moet ik een knoop doorhakken.

De kaarten zijn trouwens binnen, die ga ik dit weekend schrijven en dan op de bus!!! Heel leuk, mijn moeder heeft 'm getekend. Een bruidspaartje met een klein jongetje (die kon ik nergens vinden en dan maar zelf maken dus!)

liesjuh

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2009, 17:55:22 »
je kunt oko zoeken naar monny kinderkleding en verkoopadressen zoeken,
die hebben een beetje kruimeltje stijl!!
wij verkochten het in de winkel, je kunt het bestellen in alle kleuren en maten!
't is linnen met bretels, zonder bretels, jasje, stropdasje, petje!!!
echt heel mooi!!!

Succes!!

sorry zag erna al dat het niet meer hoefde!!!!
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2009, 18:00:18 door liesjuh »

liesjuh

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2009, 17:59:51 »
[quote name=\'saskia81\' post=\'208663\' date=\'20 February 2009, 07:18\'][quote name=\'Appelkruimeltaart\' post=\'208603\' date=\'19 February 2009, 20:13\']Saskia, thanks voor de tip. Dit is echt precies wat ik bedoel!!![/quote]
Leuk he!!!!



Nou heb ik ook nog een probleem, misschien kunnen jullie me een advies geven.
Wij trouwen in September, echt een tijd waarin er uitverkoop is en wisseling naar winterkleding
Nou wil ik niet dat de kinderen echt winterkleding aan moeten op onze trouwdag (vaak donkere kleuren) alleen om het nu al te moeten kopen, de kinderen zijn nog zo in de groei. Vooral mijn jongste. Ik vind het best eng om het nu al te kopen, aangezien ze misschien nog wel een groeispurt krijgen, en dan zit ik met te kleine kleding. Aan de andere kant, als ik te lang wacht, is er misschien niet veel meer te krijgen.
Wat zouden jullie doen???
groetjes
[/quote]

hoi,

meestal verkoop ik de kleding 1 maat per seizoen! afhankelijk van welke maat ze zitten, maar
meestal gaan ze echt 1 maat per seizoen, als ze puber worden gaat het ineens
keihard, daarvoor minder hoor!!! Als hij/zij nu 98 heeft zou in 116 doen, zeker
als je voor Jottum gaat! Maar Jottum heeft altijd vroeg een precollectie
met prachtige feestkleding!!!! Da's altijd voor de bruiloften, maar ook vaak
extra duur!!!

succes...

saskia81

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #20 Gepost op: 21 februari 2009, 19:40:54 »
hoi,

meestal verkoop ik de kleding 1 maat per seizoen! afhankelijk van welke maat ze zitten, maar
meestal gaan ze echt 1 maat per seizoen, als ze puber worden gaat het ineens
keihard, daarvoor minder hoor!!! Als hij/zij nu 98 heeft zou in 116 doen, zeker
als je voor Jottum gaat! Maar Jottum heeft altijd vroeg een precollectie
met prachtige feestkleding!!!! Da's altijd voor de bruiloften, maar ook vaak
extra duur!!!

succes...
[/quote]
Bedankt voor je tips, hier kan ik wel wat mee. En tja dat die feestkleding van jottum extra duur is,maakt me niet zoveel uit. Wat wij aan hebben is ook niet goedkoop  :)
Wanneer komt die precollectie meestal uit??

lune

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #21 Gepost op: 24 februari 2009, 23:10:36 »
als je kindje nu in 98 zit en je gaat (dit jaar?) sept trouwen, dan lijkt mij 116 veeel te groot. Zo hard groeien kinderen nou ook weer niet haha! Mijn jongste van net drie zit in mt 98 en mijn middelste van 4,5 zit in 110/116...  Nu in 98  zou ik 104 kopen, als de 98 echt nog ruim zit. Mijn ervaring is dat ze mt 104 echt wat langer dragen als de maten ervoor, ze groeien dan toch wat minder hard als als baby/dreumes.

liesjuh

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #22 Gepost op: 25 februari 2009, 18:25:41 »
Ik zei ook van Jottum, dat valt gewoon klein, dan is 104 echt niet goed!
Geloof me, ik verkoop het zo vaak op de groei, meestal komt het echt goed!
Het is ook per kind verschillend, maar als hij deze winter in 98 zit, gaat ie
in de zomer naar 104, en Jottum heeft geen tussenmaat,
dus kun je 't beste voor 116 gaan, lijkt mij dat je 't daarna ok nog
wil dragen!!!

De pre zal in juli komen denk ik!
Want wij krijgen de kerstthema's in augustus, dus pre moet wel eerder zijn!!

smokey40

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #23 Gepost op: 26 februari 2009, 21:32:20 »
[quote name=\'saskia81\' post=\'208951\' date=\'20 February 2009, 20:05\']wow wat leuk dat je er nu uit bent
Wil je een foto plaatsen van wat je hebt uitgekozen ben wel benieuwd  :biggrin:
Ik denk idd dat ik in maart maar ga kopen, nu heb ik volop keus, en iemand in de familie die de boel wel kan vermaken, dus dat zou geen probleem moeten zijn
Mijn jongste is net 1 en zit in mt 80, gezien carbone vanaf 92 loopt, moet ik die maat maar nemen. Hoorde vandaag van een vriendin dat carbone klein valt, dus als hij in sept 86 heeft, dan zou hij 92 van carbone moeten passen
Mijn andere zoontje is 3 en zit in maat 104, dus dan zou ik 110 moeten kopen??
Vind het wel lastig, maar heb nu mijn zinnen op die collectie gezet, dus moet ik het maar wagen  :tongue:[/quote]

Carbone valt in het algemeen best ruim. Ik trouw juni dit jaar en moet ook nog voor mijn zoontje kopen. Hij is dan nog net geen 2 jaar.
In Rotterdam kun je de meeste kleding kopen voor speciale gelegenheden.
En ik wil even een tip geven jottum hoeft niet duur te zijn wij verkopen zelf jottum outlet van 1 seizoen terug.
Mijn dochter draagt kleding van jottum als wij trouwen maar van de feestcollectie van afgelopen seizoen.

Veel succes

liesjuh

  • Gast
Kleding Bruidsjonker (1,5 Jaar)
« Reactie #24 Gepost op: 27 februari 2009, 12:44:47 »
das logisch he, dat als het een seizoen oud is dat het mider duur is,
maar als je op de nieuwe coll. w8, ist wel prijzig!!!
mja, kwaliteit moet je ook wel betalen!!!
Zo goed al snooit klachten, of moet productiefout zijn...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards