collapse

Auteur Topic: Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?  (gelezen 11539 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Gepost op: 12 maart 2010, 21:30:01 »
wij gaan trouwen op 15 april 2011, nu ben ik alleen benieuwd hoe lang je van te voren je voor een jurk gaat kijken..
volgens mij is het normaal om tussen de 6 en 9 maanden van tevoren te gaan(kan het mis hebben)
maar wil graag beetje jullie ervaring hiermee weten, hoelang van te voren hebben jullie een jurk uitgezocht?

Natascha Bruidje

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2010, 22:26:22 »
Ligt volgens mij aan jezelf. Ik ga later trouwen dan jij, 1 juni 2011, en ben ook al heftig op zoek. Ik kan me namelijk niet meer inhouden en heb wel gemerkt dat mijn smaak sinds het aanzoek niet erg is veranderd. Dus durf ik het wel aan. Veel bruidsmodezaken zijn wel huiverig dat ik al zo vroeg van te voren ermee bezig ben. Maar je bent zelf de baas! :wink:
Ik zou wel rekening houden met de levertijd en zeker 6 maanden van te voren gaan zoeken, maar voor de lol passen en oriƫnteren is ook leuk :wink: :biggrin:

m-a-n-d-y

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2010, 15:41:55 »
Ik weet bijna zeker dat er al ergens iets staat over hoe ver van te voren iedereen is begonnen met het passen van haar jurk.
Ik heb die van mij 9 maanden van te voren besteld en ben 10 maanden van te voren serieus gaan kijken naar jurken.
Succes met je zoektocht enne veel plezier.

lydia

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2010, 16:37:16 »
mijn moeder werd ongeduldig. ik trouw in juni en een half jaar van tevoren gaan zoeken zou december zijn, das een vrij drukke maand, dus had zoeits van in november ga ik er voor.. dus mn moeder begin oktober; en.. heb je al een afspraak? misschien kunnen we volgende week..

 :laugh:

melis

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2010, 16:42:01 »
Ik ben in oktober gevraag en gaan in juli 2010 trouwen, ben eigelijk in oktober gelijk gegaan.
7 maanden ervoor dus

Marry24

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2010, 17:08:10 »
Het ligt er maar net aan of je een 'normale' jurk wilt met normale stoffen en kleuren. Kies je iets heel anders dan zijn de levertijden vaak wat langer is mij verteld.
Mijn jurk heb ik besteld in mei en was januari erna pas binnen :shock: Ik heb een gekleurde jurk en ze zeiden dat het daardoor kwam. Gelukkig trouw ik pas augustus :biggrin:

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2010, 15:10:37 »
Bij mij erg extreem! Ik trouw in juni 2011 en ik heb mn jurk al een tijdje! Alleen was het niet gepland, liep er toevallig tegenaan.
Anders was ik na de zomer gegaan.

Emma-lynn

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2010, 15:39:23 »
Ik denk dat je zeker 7 tot 8 maanden van te voren op zoek moet gaan naar een jurk.
De levertijd is inderdaad van jurken een paar maanden en als je niet bij de eerste winkel tegen iets aan loopt, levert het onnodig extra stress op.
Bovendien wordt hij na bestellen toch nog een keer helemaal op maat voor je gemaakt. Rustig aan beginnen te kijken, lijkt mij dus helemaal niet erg.
Tenzij jij echt een jurk volgend jaar wil hebben van de collectie 2011?

Kevin & Valesca

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2010, 16:20:14 »
Hey allemaal,

Ik trouw op 3 sept 2010, ik ben op 24 oktober 2009 wezen passen en heb toen gelijk mijn jurk gekocht.
Maar omdat deze welke ik met passen aan het VEEEEEl te groot was moest er een nieuwe besteld worden.
Zou een half jaartje duren voor deze binnen zou zijn, toevallig dat ik vrijdag belde naar de zaak om voor mijn a.s. een pasafspraak te maken, dacht ik zal meteen even vragen of mijn jurk al binnen is.
Blijkt dat de jurk gepland staat voor eind mei begin Juni?!?!?!?! De beste man ging meteen de leverancier bellen want ik riep natuulijk meteen wat als ie niet goed is?????.... nou komt mijn jurk eerste of tweede week mei binnen, ik meot dan z.s.m. naar de winkel om hem een keer te passen en dan doen ze hem week of 5 voor het trouwen afspelden, als er iets neit goed is dan moesten ze mar even gaan kijken hoe ze dat nog zo snel op kunnen lossen.
Iedereen verklaarde mij voor gek dat ik zo vroeg (11maanden) voor het trouwen de jurk uitzocht, maargoed als ie pas in mei binnen komt?!

Dus da is nog even een spannend momentje.....

Groetjes,
Valesca

lydia

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2010, 21:11:28 »
ik weet eigenlijk niet hoe het bij mij zit met bestellen; ik moest gewoon 3 maanden voor de bruiloft bellen voor een afspraak om de jurk af te passen. eigenlijk lijk jij met je pasafspraak nog wel ruim in je tijd te zitten. Of het moet idd niet goed zijn met de jurk, maar dan is het aan hun om het op te lossen.
voordat het echt fout gaat zou ik me nog geen rampscenario's bedenken hoor.

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2010, 16:04:10 »
ik zit nu zelf te denken om begin mei voor het eerst op zoek te gaan voor een jurk.
ik weet al wel precies wat ik wil, maar ik weet natuurlijk niet of het mij staat
misschien kom ik wel op een hele andere jurk uit.
dit zou betekenen dat ik 11 maand van te voren een jurk uitzoek(als ik er 1 kan vinden natuurlijk)
lijkt mij wel redelijk aangezien ik de afgelopen 3 a 4 jaar ongeveer hetzelfde gewicht heb en niet verwacht nog erg aan te komen of af te vallen.
wat vinden jullie? is dit redelijk 11 maand van te voren?

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2010, 18:23:00 »
ik heb er voor gekozen om mijn jurk te laten maken door anastasi. Mijn afsrpaak was 10 maanden voor de grote dag. Ik kan hem 21 april al ophalen, precies 8 maanden tot de grote dag. T is maar net wat je prettig vind. Sinds ik mijn jurk heb uitgezocht voelt het trouwplannen maken wat concreter haha...
succes!

San4321

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2010, 19:28:33 »
ik zit nu zelf te denken om begin mei voor het eerst op zoek te gaan voor een jurk.
ik weet al wel precies wat ik wil, maar ik weet natuurlijk niet of het mij staat
misschien kom ik wel op een hele andere jurk uit.
dit zou betekenen dat ik 11 maand van te voren een jurk uitzoek(als ik er 1 kan vinden natuurlijk)
lijkt mij wel redelijk aangezien ik de afgelopen 3 a 4 jaar ongeveer hetzelfde gewicht heb en niet verwacht nog erg aan te komen of af te vallen.
wat vinden jullie? is dit redelijk 11 maand van te voren?


Dit lijkt me wel een redelijke tijd hoor! Ik ben zelf 8 maanden van tevoren geweest en meteen bij de eerste winkel mn droomjurk gevonden. Toen we alles nog even doornamen werd me verteld dat ik nog 10 kilo (ongeveer 2 maten) aan mocht komen of af mocht vallen. Je hebt dus een behoorlijke marge :tongue:.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2010, 14:44:58 »
Bij mij erg extreem! Ik trouw in juni 2011 en ik heb mn jurk al een tijdje! Alleen was het niet gepland, liep er toevallig tegenaan.
Anders was ik na de zomer gegaan.

Same here....

Kippie

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2010, 14:56:56 »
Misschien op internet alvast een beetje door de collecties 2010 "bladeren" of er wat tussen zit wat je leuk vindt. Als dat niet het geval is kan je natuurlijk altijd wachten op die van 2011.

Ik denk dat je gewoon moet doen wat jij zelf wil. Het is jouw bruiloft en jouw jurk.

hairdresser

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #15 Gepost op: 25 maart 2010, 11:53:13 »
half okt 2009 jurk besteld (gezocht en gevonden) en half juli 2010 .

hij zou ein feb begin maart binnen komen maar is er nog niet en we zitten nu al op eind maart beina. heb nog wel tijd zat maar dat is om even aan te geven
dat het soms langer kan duren dat je denkt.

succes...

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #16 Gepost op: 25 maart 2010, 21:19:06 »
De meeste jurken zit wel even levertijd op, dus minimaal 9 maanden van te voren beginnen is echt niet gek :)
de nieuwe collecties hangen vanaf september in de winkel, je zou kunnen vragen of dat nog haalbaar is

deestrouwen

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #17 Gepost op: 28 maart 2010, 13:04:08 »
Hi,

Het verschilt echt per winkel. Op mijn jurk(tenminste de jurk heb ik nog niet)maar bij de zaak waar ik ga passen(Dahlia bruidsmode in 's-Gravenzande) is de levertijd iets van 6 tot 14 weken en wordt je geadviseerd de jurk 17 weken van te voren te bestellen zodat je ruim de tijd hebt indien er nog wat aangepast moet worden. Maar ik las ook dat er een rusg order gedaan kan worden tegen een toeslag(dan is de jurk er binnen 5 weken) dus..... :biggrin:  ach ga gewoon lekker wat passen, kom je de jurk tegen dan ben je daar gewoon alvast mee klaar en kan je de andere dingen gaan regelen. Ik trouw in oktober 2010 en ga dus ongeveer 6 maand van te voren passen. Het ligt er ook hoe jezelf bent denk ik, ik ben aardig relaxed en heb zoiets van komt wel gooeeeeeeed :wink:

greets,

Desi

m-a-n-d-y

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #18 Gepost op: 28 maart 2010, 13:58:17 »
Ik heb hier een bruidsboek liggen daar staat in dat ze aanraden om tussen 1 jaar en 8 maanden voor het trouwen op zoek te gaan.
Gezien ze rekening houden met een levertijd van 6 maanden.

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #19 Gepost op: 26 mei 2010, 16:51:06 »
denk dat het begin september wordt, dus 7 maanden van tevoren.
dan is de nieuwe collectie er ook en kan ik kiezen uit de oude en nieuwe collectie.
zal dit niet te kort van te voren zijn, of is 7 maand ruim zat?

Marry24

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2010, 08:55:54 »
Dat ligt er dus maar net aan wat je zelf wilt :biggrin: Meestal is het wel voldoende maar bij mij zat er al 7 maanden levertijd op de jurk omdat het bv geen gewilde kleur is...

Kim van Gameren

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #21 Gepost op: 27 mei 2010, 12:32:49 »
Wij trouwen 10-09-2010 en ik ben voor de eerste keer op 10-09-2009 gaan kijken voor mijn jurk. Precies een jaar van tevoren dus.
Ik twijfelde toen tussen 2 jurken, had foto's gemaakt en die keer op keer met elkaar vergeleken maar kwam er niet uit.
Uiteindelijk ben ik 10-12-2009 teruggegaan naar de bruidszaak, nogmaals de 2 jurken gepast en heb ik mijn uiteindelijke keuze kunnen maken en hem meteen besteld.
Ze vertelde mij dat er 5 maanden 'levertijd' op zit, dat zou dan dus mei 2010 worden.
Heb nog steeds niks gehoord dus het is bijna een half jaar geleden.
Maakt verder niet uit hoor maar 6 maanden is toch wel het minimum dat je aan moet houden denk ik.... Ligt ook wel een beetje aan de zaak waar je naartoe gaat maar dat kun je dus nooit van tevoren weten.
Er zit dus geen regel aan wanneer je moet gaan kijken, dat bepaal je gewoon zelf, beter te vroeg dan te laat....

_M_

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #22 Gepost op: 27 mei 2010, 12:48:57 »
Ik ben in februari op zoek gegaan. Toen ook besteld. Begin mei was ie binnen..

Jolanda

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2010, 14:47:24 »
Ik trouw op 28 mei 2011. Op 7 mei had ik een afspraak gemaakt om me te oriĆ«nteren. Bij de tweede jurk die ik paste, was het DE JURK!  :wub:  Ik vertelde dat ik op 30 juni nog een afspraak bij een andere zaak had staan en dat ik dan wilde beslissen. Al was ik al HELEMAAL hoteldebotel en verliefd op deze jurk!  :wub:  Degene die me hielp zei dat van deze jurk er maar 1 in de winkel hing, dat hij nog maar 1 dag nieuw tussen de rekken hing (collectie 2011) en dat ik het eerste bruidje was die hem pasde!  :rolleyes:
Het kwam er dus op neer dat als ik hem nu niet besloot te nemen en ik op 30 juni een beslissing zou nemen, hij al door iemand anders gekocht zou kunnen zijn. Dan zou ze hem kunnen bestellen en dat zou nog eens 6 maanden duren! Dan nog de vermaaktijd enzo. En als je eenmaal DE jurk heb gevonden, kan geen een andere jurk daar meer aan tippen!  :heart:  Dus ik heb hem gekocht!
Dus ik was er 12,5 maand voor het trouwen bij, voor de jurk!
Ik ging ook expres zo "ver" van te voren kijken, misschien duurde het wel een maand of 3 voor ik DE jurk kon vinden!?
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2010, 14:48:22 door Jolanda »

Lin's

  • Gast
Wanneer Trouwjurk Uitzoeken?
« Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2010, 12:24:14 »
Ik heb gisteren mijn jurk gekocht!!!  :wub: het was meteen de eerste die ik aanhad.... slecht???  nou ik weet wat ik wil haha
en ik ga 13 mei 2011 trouwen, lekker optijd dus! kan ik al lekker gaan zoeken naar accessoires die bij de jurk passen..
Hij moet nog wel korter gemaakt en iets ingenomen worden, maar dat komt begin volgend jaar wel  :rolleyes:
helemaaal happy
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2010, 12:24:46 door Lin's »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards