collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?  (gelezen 6328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

diane81

  • Gast
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Gepost op: 4 juli 2009, 11:30:23 »
Hoi!
Wie heeft er ideeen/tips/ervaringen voor onze huwelijksreis naar een duik/snorkelbestemming?
We trouwen eind mei 2010, dus het zal juni/juli worden dat we op huwelijksreis gaan (of we moeten het uitstellen tot het najaar, afhankelijk van de bestemming natuurlijk)
We willen heel graag naar een bestemming waar je mooi kunt snorkelen en duiken! We willen het niet te duur maken, dus we dachten zelf binnen Europa te blijven.
Heeft iemand tips??? Of juist advies om ergens NIET naar toe te gaan?
We hebben zelf al gekeken naar Malta, Cyprus, Egypte etc. Iemand ervaring hiermee?

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2009, 11:43:29 »
Binnen Europa heb ik eens een proefduik gemaakt in Turkije, bij het plaatsje Kas aan de Lycische kust. Het water daar was echt kristal helder, waar wij doken was het zo'n vijf tot tien meter diep en je kon vanaf de boot tot aan de bodem kijken. Maar goed, heel erg veel ervaring heb ik daar niet opgedaan dus .... misschien dat anderen betere tips hebben.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2009, 12:07:21 »
Heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar manlief heeft in Egypte zijn duikbrevet gehaald en zegt dat het heel mooi duiken/snorkelen is. Hij heeft ook in de DR en in Cuba gedoken maar dat schijnt niet zo mooi te zijn. Je hoort het eigenlijk overal wel dat Egypte 1 van de mooiste plekken op de wereld is om te duiken.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2009, 12:22:03 »
Bij mij kwam ook Egypte als eerste naar boven :-). Mijn broer is daar geweest, schijnt heel erg gaaf te zijn!

blonky1986

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #4 Gepost op: 4 juli 2009, 15:26:40 »
[quote name=\'Ctje\' post=\'243453\' date=\'04 July 2009, 11:22\']Bij mij kwam ook Egypte als eerste naar boven :-). Mijn broer is daar geweest, schijnt heel erg gaaf te zijn![/quote]

*breekt even in, leest normaal alleen mee *

Vriendlief en ik duiken beiden, we hebben in Australie, Thailand en Egypte gedoken en ik vond persoonlijk Egypte echt het allermooist !! Hurghada heeft een erg goede duikschool.. als je hier een hotel boekt, zou ik wel bij het reisbureau vragen voor een hotel in het nieuwe centrum... Daar is het namelijk erg mooi en veel rustiger --> geen toeterende auto's.

Knuf

diane81

  • Gast
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2009, 17:46:14 »
Hey, bedankt voor de snelle reacties.
Mijn vriend heeft nog nooit gedoken, wel gesnorkeld. Ikzelf heb mn brevet in Australie gehaald, dus ben gelijk een beetje verwend met het Great Barrier Reef. Maar ik hoor inderdaad dat Egypte ook super is! We hebben in ieder geval weer wat om over na te denken!

Estrhalita

  • Gast
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #6 Gepost op: 4 juli 2009, 20:08:11 »
Ik heb mijn brevet in Israel gehaald. Daar kun je ook super duiken (Eilat). Maar in Sharm El Sheik (Egypte) ook en daar heb je ook super hotels met goede erkende duikschools. Qua reis vergelijk wel goed de prijs, want zat met 2 andere stellen een keer in een hotel en er zat gewoon tussen ons en een ander stel 650 Euro verschil tussen en met dat andere stel 350 Euro.

Als je het moeilijk vindt om een keus te maken qua hotel. Ik ga dan altijd naar www.vakantiereiswijzer.nl. Daar kun je recensies lezen van vakantiegangers die daar al geweest zijn en hun mening daar geven.
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2009, 20:08:41 door Estrhalita »

deedee

  • Gast
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2009, 00:24:46 »
Mijn schoonvader gaat een aantal keer per jaar duiken in Egypte. En hij heeft een eigen duikschool en heeft ook al over de hele wereld gedoken, maar hij vind het in Egypte echt heel mooi. Hij gaat altijd naar Dahab, daar kan je zowel snorkelen als duiken. Zelf ben ik er vorig jaar in oktober geweest, en het snorkelen is daar echt super.

milkyway

  • Gast
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2009, 10:18:39 »
Wij zijn zelf in Egypte geweest en ik heb daar voor het eerst gesnorkeld. Er lag een "huisrif" voor het hotel, dus je hoefde niet ver te gaan om de prachtigste vissen te zien. Echt van die mooie gekleurde, die je normaal alleen op TV ziet. Wij waren in Sharm el Sheikh en je kon er ook duiken. Volgens mij zat in/bij het hotel zelfs een duikschool, maar dat weet ik niet meer zeker. Wij hebben niet gedoken. Wij zaten in het Sunrise Island View Hotel, echt goed verzorgd, all in en niks op aan te merken. Egypte is wel loeiheet midden in de zomer. Wij waren er in september en toen was het nog 38 graden! Heel veel plezier met het uitzoeken van een bestemming!

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #9 Gepost op: 5 juli 2009, 10:31:03 »
Als je op www.padi.com kijkt kan je overal ter wereld zien waar ze duikscholen hebben. Zo heb ik Scuba Caribe gevonden om mijn duikbrevet te halen.

diane81

  • Gast
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #10 Gepost op: 5 juli 2009, 13:09:56 »
We zijn nu aan het kijken voor Corsica of de Cote d'Azur. Heeft iemand enig idee of je daar een beetje goed kan snorkelen?
We willen eventueel gaan duiken, maar dat hoeft niet perse. Als we maar in ieder geval kunnen snorkelen!

Mirte 25

  • Gast
Huwelijksreis Naar Snorkel/duik Bestemming?
« Reactie #11 Gepost op: 5 juli 2009, 22:47:27 »
Ik weet niet of het te ver is maar Bonaire is prachtig. Mijn vriend duikt en ik snorkel en voor ons bijde een te gek eiland om te zijn. Je mag daar ook overal zelf te water je hoeft niet met een gids!!



Groetjes

       Mirte

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards