collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 736305 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1550 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:37:18 »
Ik snap jullie beiden, maar ik zou er zelf echt geen probleem mee hebben als avondgasten in een spijkerbroek komen. Ik ben zelf ook in een spijkerbroek naar een bruiloft geweest vorig jaar met een net jasje erop. Er waren er nog veel meer. Ik heb echt geen andere broek in de kast hangen en rokken en jurken heb ik al helemaal niet. Een nieuwe broek/rok kopen voor één avond gaat mij te ver. Maar ik snap wel dat je graag wilt dat iedereen er netjes bijloopt, maar elke spijkerbroek is niet hetzelfde.

Gewoon op de uitnodiging zetten als jullie Gala-kleding willen en dan is het toch helemaal goed, het is jullie bruiloft :)

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1551 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:37:46 »
Ik vind het persoonlijk prima als iemand een dresscode vermeld, heb er zelfs al 2x een hele mooie jurk voor aangetrokken. Persoonlijk willen wij geen dresscode stellen. Puur omdat ik vind dat iemand moet komen in de kleding waarin diegene zich prettig voelt. En als dat een spijkerbroek is is dat prima. Wij weten gelukkig van de meesten (daggasten) dat ze zich heel netjes aan zullen kleden en gewoon in een nette pantalon met blouse of jurkje of net broekpak komen. Maar nogmaals gelukkig heeft iedereen een andere mening en dat is alleen maar goed. En de reden waarom iemand een dresscode stelt is je goed recht. Het is jouw bruiloft en jij moet tevreden zijn over de dag en dan vind ik dat er niet eens gekeken moet worden naar hoeveel de bruiloft jullie als stel kost. Gewoon doen wat jij wilt en als jij een dresscode wil is dat je goed recht!

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1552 Gepost op: 9 augustus 2013, 16:42:31 »
Ik kan niets anders zeggen als: Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik heb heel veel respect voor jullie. En inderdaad, iedereen moet doen op hun bruiloft waar ze zich goed bij voelen.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1553 Gepost op: 9 augustus 2013, 17:18:06 »
Wij doen ook geen dresscode maar ons huwelijk is dan ook geen gala. Wel weten al onze daggasten dat er verwacht wordt dat ze netjes gekleed zijn. Dit is gewoon eens tijdens een gesprek ter sprake gekomen. Toch snap ik wel dat mensen een dresscode willen. Er is een verschil tussen precies vertellen wat mensen aan moeten (en in welke kleur) of erbij zetten wat er ongeveer verwacht wordt. Bijv. kom netjes gekleed.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1554 Gepost op: 9 augustus 2013, 17:34:23 »
@FrenchBull85 Dankje. Ik wil een witte jurk met rode accenten. En het idee kwam net op om de rest rood met witte accenten (dus ook een rode taart met witte accenten, etc) te doen. Eens kijken wat mijn aanstaande ervan vindt... ;)

Ik zou het zelf ook leuk vinden als iedereen in nette kleding komt naar lunch en diner. De receptie maakt me niet zo uit. Met nette kleding bedoel ik dus geen jeans enzo. Maar ik denk dat met het aantal gasten dat wij hebben (35 bij lunch en 15 bij diner) ik dat wel gewoon aan ze kan vragen ;)

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1555 Gepost op: 9 augustus 2013, 20:29:19 »
wij doen ook geen dresscode, willen onze gasten niks verplichten. Heb 1 keer een dresscode mee gemaakt, gala voelde me daar helemaal niet prettig in. Wij verwachten wel van onze gasten dat ze netjes komen en niet in spijkerbroek en afgetrapte gympies.

Wij hebben ook themakleur rood/wit. Ik wil het rood gewoon subtiel terug laten komen in van alles en nog wat. Hoe mijn jurk er uit gaat zien nog geen idee ga as in januari of februari kijken maar wat ik tot nu toe heb gezien wat ik leuk vind is een 1kleurige jurk (maar welke kleur zeg ik niet :P ;))

Bruidslin

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1556 Gepost op: 10 augustus 2013, 11:15:05 »
Toinette, leuk dat je van steampunk houdt, dat vind ik ook gaaf! Als je een écht gaaf verkleedfeest wilt, kun je op Castlefest trouwen, dat is een keer gebeurd ;-)

@iedereen: geniet van alle fantasieën en voorbereidingen!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1557 Gepost op: 10 augustus 2013, 11:34:30 »
Persoonlijk ben ik ook helemaal weg van steampunk :wub:
Wij trouwen in een eerder metal/gothic thema en ik vind het dus ook vrij belangrijk dat alles wat bij elkaar past.
We trouwen ook in een kasteel dat echt iets gothic uitstraalt, nuja de zaal dan toch. Het kasteel zelf is wat moderner langs buiten.
Dus wij leggen ook een dresscode op. Het is wel geen galabal bij ons, maar ik zou het echt vreselijk vinden als wij + suite super deftig gekleed zijn en de rest van de gasten er maar in hun dag dagelijkse kleding rondloopt.
Ik dacht eerst dat iedereen wel zou snappen dat je niet in je trainingspak naar een trouw gaat, maar blijkbaar ligt dat bij sommige gasten niet zo.
Tante van m'n as heeft bv enkel en alleen trainingspakken in haar kast liggen en vrienden van hem die ook komen hebben van gans hun leven nog nooit iets anders aangedaan dan een t-shirt en jeansbroek met daaronder dan van die skateschoenen.(vriend van hem is zelfs zo getrouwd....)
M'n as vond het in het begin belachelijk dat ik een dresscode wou opleggen. Maar toen ik zei dat ik daar echt niet mee zou kunnen leven dat sommige mensen in zulke kleding zouden komen begon hij wat bij te draaien.
Ik verwacht natuurlijk niet dat iedereen dure, nieuwe, poepchique kleding gaat dragen. Het mag iets losser zijn, maar met een jeansbroek, tshirt of trainingspak kom je er niet in. Sorry.

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1558 Gepost op: 10 augustus 2013, 11:41:07 »
Persoonlijk ben ik ook helemaal weg van steampunk :wub:
Wij trouwen in een eerder metal/gothic thema en ik vind het dus ook vrij belangrijk dat alles wat bij elkaar past.
We trouwen ook in een kasteel dat echt iets gothic uitstraalt, nuja de zaal dan toch. Het kasteel zelf is wat moderner langs buiten.
Dus wij leggen ook een dresscode op. Het is wel geen galabal bij ons, maar ik zou het echt vreselijk vinden als wij + suite super deftig gekleed zijn en de rest van de gasten er maar in hun dag dagelijkse kleding rondloopt.
Ik dacht eerst dat iedereen wel zou snappen dat je niet in je trainingspak naar een trouw gaat, maar blijkbaar ligt dat bij sommige gasten niet zo.
Tante van m'n as heeft bv enkel en alleen trainingspakken in haar kast liggen en vrienden van hem die ook komen hebben van gans hun leven nog nooit iets anders aangedaan dan een t-shirt en jeansbroek met daaronder dan van die skateschoenen.(vriend van hem is zelfs zo getrouwd....)
M'n as vond het in het begin belachelijk dat ik een dresscode wou opleggen. Maar toen ik zei dat ik daar echt niet mee zou kunnen leven dat sommige mensen in zulke kleding zouden komen begon hij wat bij te draaien.
Ik verwacht natuurlijk niet dat iedereen dure, nieuwe, poepchique kleding gaat dragen. Het mag iets losser zijn, maar met een jeansbroek, tshirt of trainingspak kom je er niet in. Sorry.
O! Welk kasteel gaan jullie trouwen? Wij Ammersoyen! :D Leuk dat jullie ook in een kasteel gaan trouwen.
En ik heb eigenlijk wel dezelfde gedachten als jij hebt qua kleding en trouwen. Alleen wij doen wel lang omdat we anders geen minirokjes kunnen uitsluiten. Op de trouwerij van mijn broer en schoonzusje liep haar nichtje in een te korte jurkje en ze had geen onderbroek aan (want het was ook nog een strak jurkje) en ze stond gewoon in haar blote kont. Er was zelfs een moment dat ze zeer onelegant bukte en iedereen... nu ja, je hebt het beeld wel voor je...
Wij hebben ook themakleur rood/wit. Ik wil het rood gewoon subtiel terug laten komen in van alles en nog wat. Hoe mijn jurk er uit gaat zien nog geen idee ga as in januari of februari kijken maar wat ik tot nu toe heb gezien wat ik leuk vind is een 1kleurige jurk (maar welke kleur zeg ik niet :P ;))
Leuk kleurenthema hebben jullie! Kleur van de liefde.  :heart:
En je jurk gaat bijna vanzelf. Bij mij althans wel. Eerst dacht ik dat ik een bepaalde soort jurk mooi vond, maar na heel veel plaatjes gezien te hebben, week ik toch af naar een hele andere stijl. Door plaatjes te kijken leer je een beetje wat je echt leuk vind. En passen, want soms bakt iets niet helemaal uit zoals je gedacht hebt. En de verkoopster vertrouwen. :) Die snappen heel goed wat je bedoeld en wat je staat.
Toinette, leuk dat je van steampunk houdt, dat vind ik ook gaaf! Als je een écht gaaf verkleedfeest wilt, kun je op Castlefest trouwen, dat is een keer gebeurd ;-)

@iedereen: geniet van alle fantasieën en voorbereidingen!
Haha! Ja, ik vind het heel leuk. Vrienden van me hadden voor ze mij leerden kennen er nog nooit van gehoord. Nu zeggen ze steeds als ze steampunk zien dat ze aan mij moeten denken. :P
Nee, we willen geen verkleedpartijtje. We willen het heel intiem houden. En je moet niet vergeten dat ik met iemand ga trouwen. :') Hij telt (schijnbaar) ook mee. Hahaha!

Wij hebben trouwens na gisteren toch maar besloten om ook contact op te nemen met een andere taartenmaker. Die van mijn broer en schoonzusje. Die is namelijk 2X goedkoper als die andere en dat verschil vinden we wel erg groot! En de taart van mijn broer en schoonzus was heeeeeeerlijk, dus daar ligt het niet aan. :)

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1559 Gepost op: 10 augustus 2013, 11:48:09 »
Wij trouwen in Kasteel Walburg, in Sint Niklaas (België) Als je naar de site zou gaan, we trouwen in Salon Van Waelwijck. Kleine, maar super gezellige zaal.
We trouwen in de winter (februari) dus ik denk nu wel niet dat er mensen in mini rokjes zullen komen opdagen  :biggrin:
En de vrouwen die komen hebben ofwel nog nooit een rok aangehad of zijn al dames van oudere leeftijd.

Ja leuk seg om zo'n zicht op een trouw te hebben.
Ik snap trouwens ook niet dat je zonder onderbroek ergens naartoe gaat...
Of je nu een jurk aandoet of een lange broek
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2013, 11:52:58 door Steffie_G »

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1560 Gepost op: 10 augustus 2013, 22:46:09 »
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit een aparte beredenering. Mensen moeten toch vrij zijn om aan te trekken wat ze zelf willen, ongeacht of jij er een hekel aan hebt? Het feit dat een bruiloft veel kost, wil in mijn ogen niet zeggen dat jij bepaald wat de mensen aan moeten trekken of zie ik het verkeerd? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind dit gewoon een aparte opvatting en ik zou het niet waarderen als dat van mij verwacht zou worden. Wat vinden jullie gasten ervan?
Nee, niet mee eens. Wij betalen 30.000 euro, dus kunnen we ook verwachten van onze gasten dat ze iets voor ons doen. Ze hoeven niet te komen, ze mogen komen. In dat betreft ben ik een bitch. En een dresscode is niet zo heel gek. Enkele voorbeelden:
•   In de meeste discotheken kom je er niet in als je sportschoenen aan of oorbellen (als man)  in hebt.
•   Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar tijdens de carnaval kom je een feesttent niet in als je niet verkleed bent.
•   Soms is er bij dansfeesten of concerten een kleurendresscode. Zoals Sensation waar gevraagd wordt om in het wit te verschijnen.
Dus nee, ik ben het niet mee eens dat je maar alles aan kunt trekken wat je wilt.

Edit: nog even attenderen dat het een GALA is. Ooit wel eens op een gala geweest in een spijkerbroek of een minirokje?

Wauw dit was duidelijk niet mijn bedoeling.  Het was maar een vraag. Ik ben het totaal niet met jou eens, maar gelukkig heeft iedereen recht op zijn eigen mening. En ja ik ben ook weleens op een gala geweest en daar liepen ook jongens/mannen met een nette spijkerbroek

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1561 Gepost op: 10 augustus 2013, 22:52:56 »
We kunnen van de gasten natuurlijk niet verwachten dat ze in een wijde hoepeljurk en een jaquette komen, maar we vragen wel dat ze in lange galakleding komen. Wij denken dat we dat best mogen vragen van ze. Onze bruiloft kost genoeg en ik haat te korte rokjes en spijkerbroeken op een chique feest. Bovendien heb je op middelbare scholen tegenwoordig ook galafeesten.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit een aparte beredenering. Mensen moeten toch vrij zijn om aan te trekken wat ze zelf willen, ongeacht of jij er een hekel aan hebt? Het feit dat een bruiloft veel kost, wil in mijn ogen niet zeggen dat jij bepaald wat de mensen aan moeten trekken of zie ik het verkeerd? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik vind dit gewoon een aparte opvatting en ik zou het niet waarderen als dat van mij verwacht zou worden. Wat vinden jullie gasten ervan?
Huh, dit heb ik niet gezegd?
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2013, 22:56:51 door SamanthaLorna »

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1562 Gepost op: 11 augustus 2013, 09:43:11 »
@SamanthaLorna: Maak je niet druk, meid. :) Het is gewoon een beetje fout gegaan met quoten/citeren. Komt goed, niemand neemt je iets kwalijk.
Steffie_G: Oh! Prachtig! Ik heb het kasteel even opgegoogled. Vinden jullie trouwens ook dat het kasteel ook een soort decoratie op zich is?

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1563 Gepost op: 11 augustus 2013, 10:11:53 »
Ja absoluut! Wij zijn doelbewust op zoek geweest naar een zaal met zo een uitstraling.
We hadden ook nog een ander kasteel en een oud fort (ondergrondse zaal/kelder) op het oog. Maar de een te klein en te onprofessioneel en de kelder véél te duur.
We zochten specifiek zo iets omdat het anders niet past met onze visie en ik kijk nu al watertandend uit naar de foto's.
Kennis van me is er ook getrouwd (in de zomer) en zij heeft echt prachtige foto's!! Ik hoop bij ons (in februari) uiteraard op sneeuw  :biggrin: Dat zouden echt geweldige foto's zijn!! :wub:
En, geef toe, het straalt echt wel iets uit als je in zo een locatie kan trouwen he :)
Op het domein van dat kasteel staat ook nog een heel oud prieeltje, ik zie daar ook al hele mooie foto's van verschijnen :)

En sowieso, van zodra onze gasten de locatie zullen zien gaan ze gelijk denken 'ja, dat is helemaal in de stijl van die 2'  :biggrin:

Net ook eventjes jou locatie opgezocht, ook echt super prachtig!! Vooral die ronde torens en dan die kant die volledig aan het water ligt *kwijl kwijl* Dat zullen ook echt prachtige foto's worden!
En zeker als je daar dan in je speciale kleding staat, dat maakt het echt helemaal af he!
Heb je trouwens al een kleed? (Ben niet curieus hoor  :blush: )

Edit:
Potverdekke seg!
Een hele tijd geleden was er via een online verkoop site een verkoop van juwelen met parels.
Ik ben toen hals over kop verliefd geworden op een armband en ketting. Maar aangezien ik nog niet wist hoe m'n jurk er uit zou zien heb ik het gelaten voor wat het was.
Nu krijg ik deze ochtend een mailtje in de bus met diezelfde verkoop en jawel, met dezelfde juwelen.
Maar ze zijn zoooo duur!!  :blink:
En op het moment heb ik daar echt de centjes niet voor.
Ik ben al eens op de site van het merk zelf gaan kijken en daar staan ze 3x zo duur geprijsd  :blink: :angry:
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2013, 10:33:47 door Steffie_G »

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1564 Gepost op: 11 augustus 2013, 23:17:29 »
@Toinette, ja dat dacht ik al vond het alleen een beetje raar staan  :blush:

@Steffie_G, en die online verkoop site heeft die sieraden zeker al verkocht?


--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1565 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:01:59 »
Toinette: Leuk thema! Ik snap wel dat jullie niet willen dat iemand met een mini rokje aan komt zetten. Persoonlijk vind ik het niet erg als mensen 'lekker gekleed' komen, maar als je een bepaald thema hebt, vind ik het wel netjes als de gasten zich er aan houden.



Steffie_G: Als mensen zo makkelijk zijn met kelden zou ik zeker een desscode opgeven. Als iemand in de trainingsbroek komt.. vind ik wel heel ver gaan op een bruiloft.


Morgenavond kennismakingsgesprek met een fotograaf. Ben benieuwd  :cool2:

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1566 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:21:12 »
Om lekker nieuwsgierig te zijn naar hoe jullie het allemaal gedaan hebben, voor de gene die al een aantal zaken op orde hebben: Wat was jullie volgorde van alles vastzetten, locatie fotograaf, jurk etc?

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1567 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:39:50 »
Wij zijn aller eerst de ringen gaan laten maken. Daarna zijn we naar een zaal op zoek gegaan, maar dat heeft langer geduurd als we dachten, dus de jurk is er voor gekomen.
Daarna de fotograaf en nu eerst dagindeling en daarna decoratie, beetje gelijktijdig met kapsel, make-up, uitnodigingen, ...

Maar ik weet eigenlijk niet of het noodzakelijk is dat iedereen dezelfde volgorde hanteert.
Lijkt me overigens wel logisch dat je eerst een locatie kiest voordat je je gaat bezig houden met decoratie :)

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1568 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:31:16 »
Wij wisten al wel welke zaal we wouden maar hebben dat niet als eerste vastgelegd.
Onze volgorde tot nu toe:
Gemeentehuis vastleggen
Decoratie gemaakt
Trouwjurk gekocht
Feestzaal vastgelegd
Draaiboek gemaakt
Fotograaf geregeld

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1569 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:44:06 »
Wij hebben als 1e de fotograve vastgelegd, daarna de locatie en de jurk.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1570 Gepost op: 12 augustus 2013, 15:06:33 »
Wij hadden nog geen datum gekozen, maar eerst gekeken of de trouwlocatie, feestlocatie en fotograaf op dezelfde dag beschikbaar waren. Dat waren ze allemaal op 15 mei, dus eigenlijk drie in één keer ;)
Toen de trouwjurk en vele kleine dingen.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1571 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:13:12 »
Ah oke wat leuk allemaal anders :) Wij zitten nu over de locatie te denken voor we de rest gaan regelen.

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1572 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:47:02 »
Wij zijn begonnen met de locatie omdat we dat het meest belangrijk vonden. Daarna met de fotograaf omdat we die ook heel belangrijk vonden. En zo gingen wij belangrijkheidslijstje af.

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1573 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:08:45 »
Wij hebben de dingen tot nog toe in deze volgorde geregeld:
- trouwdatum uitkeizen
- plaats
- ambtenaar
- trouwringen
- bruidsjurk
- fotograaf


Zoals jullie zien staat de fotograaf er nu ook tussen! Jawel, het klikte zeker met de fotograaf en we gaan nog tegen hem zeggen dat hij het wordt.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #1574 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:44:06 »
Heerlijk Ukkie dat de fotograaf vastgelegd is! Weer wat van je lijstje om weg te strepen  :applaus:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards