collapse

Auteur Topic: Ellendige Lange Felicitatierij!  (gelezen 84945 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #75 Gepost op: 9 mei 2010, 17:48:22 »
Wij staan waarschijnlijk toch wel ergens in de buurt van de kadotafel, dus als mensen ons willen feliciteren weten ze ons te vinden ^^

Helen

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #76 Gepost op: 10 mei 2010, 15:59:02 »
Als onze ouder ook bij ons willen staan tijdens het feliciteren, is dat prima hoor, maar dat zie ik dan wel. (Trouwens, mijn vader zorgt dat er altijd een tafel tussen hem en degene die hem feliciteerd staat, zodat hij niet hoeft te zoenen. :laugh: Dus ik denk niet dat ik hem passeer als ik niet vraag of hij er bij wil komen te staan. Bij nader inzien, misschien dat ik even een plattegrondje teken voor het feliciteren, waar hij geen vluchtmogelijkheden heeft! Ik zie zijn gezicht al voor me :tongue: )

Wij hebben het feest op een boot. We vertrekken dus met iedereen tegelijk, en komen ook allemaal weer tegelijk terug. Ik denk dat wij dan als eerste van boord gaan, zodat er geen rij op de boot hoeft te staan bij het weggaan. Daarbij krijg ik altijd een rotgevoel als een feestje is afgelopen en iedereen weg gaat. Dan maar als eerste weg met de wetenschap dat we ook niks missen van het feest!

Hoe zullen we het aan boord gaan doen? Als we bij de ingang gaan staan kunnen we net zo goed niet gaan varen, want voordat iedereen dan langs ons is..! Hoe zouden jullie dit oplossen?

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #77 Gepost op: 10 mei 2010, 16:27:39 »
@Helen: Misschien zorgen dat je zelf als laatste aankomt? Dan kun je meteen gaar varen en spreek je iedereen tijdens het varen wel...

M'lein

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #78 Gepost op: 10 mei 2010, 16:39:21 »
Hoe zullen we het aan boord gaan doen? Als we bij de ingang gaan staan kunnen we net zo goed niet gaan varen, want voordat iedereen dan langs ons is..! Hoe zouden jullie dit oplossen?

Een collega van mij is ook op een boot getrouwd. Zij stonden wel bij de ingang, maar hadden op de kaart (of de begeleidende brief dat weet ik niet meer zeker) al gezet dat we om xx uur echt moesten vertrekken en dat iedereen dan aan boord moest zijn. Daardoor hield iedereen het keurig bij alleen een felicitatie en hallo. Geen ellenlange verhalen en uitgebreide omhelzingen. Verbazingwekkend hoe vlot een felicitatierij dan eigenlijk kan gaan  :) Later op de avond, na de afvaart dus, kon iedereen natuurlijk nog uitgebreider met het bruidspaar praten. Ideaal vond ik het!

Leuk trouwens trouwen op een boot! Helaas hadden meerdere vrienden, familieleden en collega's al iets met boten gedaan op hun bruiloft (rondvaart, vertrekken op een boot, feest op een boot etc.), dus omwille van de originaliteit viel dat voor ons af.

Kippie

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #79 Gepost op: 10 mei 2010, 16:45:29 »
Ik heb van de felicitatie rijen altijd verschrikkelijk gevonden (vooral het idée dat ik dat zelf moet doen) maar met de gezondheid van mijn vriend is het wel een ideale oplossing. Hij op een barkruk, ik ernaast en iedereen komt langs. Dat scheelt de hele zaak doorlopen.

Alleen… hoe voorkomen we dat iedereen aan hem gaat vragen hoe hij zich voelt? Want da’s niet erg als een paar mensen dat doen. Maar als onze trouwborrel & feestgasten dat allemaal gaan vragen kan hij wel 100 keer zijn verhaal vertellen. Dat kost super veel energie, en dat is nou net waar het bij hem aan ontbreekt.
Hoe zouden we deze situatie kunnen voorkomen zonder mensen af te kappen en bot te reageren op lieve meelevendheid?

Heeft iemand goed advies?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #80 Gepost op: 10 mei 2010, 16:52:34 »
Misschien een idee om een eerder moment een toost uit te brengen waarbij hij en verhaaltje doet over hoe het de laatste tijd ging, hoe het nu gaat en hoe blij hij is dat iedereen er is voor jullie? Dan weet iedereen het in 1 keer.

Kippie

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #81 Gepost op: 10 mei 2010, 21:55:46 »
Maar dan hebben we de felicitatie rij al gehad...  :wink:

miru

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #82 Gepost op: 10 mei 2010, 22:08:15 »
Zelf heb ik nooit van felicitatierijen gehouden maar gaandeweg de voorbereidingen heeft het toch wel mijn voorkeur gekregen.
En eigenlijk is het ook bijna onmogelijk om eraan te ontkomen wanneer je zeker 250 gasten hebt op een receptie en drie uur de tijd. Als we dan gaan rondlopen gaan er zoveel mensen ons aanspreken dat er vanzelf op een willkeurige plek een rij ontstaat = ook niet handig...
En met een rij weet je zeker dat je iedereen even kan groeten en ze jou kunnen feliciteren. Dus ja, voor ons wordt de receptie staan (zitten op barkruk) en handjes schudden. Dan gaan we 's avonds met een kleiner gezelschap verder en zal er meer tijd zijn om ons tussen de gasten te begeven.

jassou

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #83 Gepost op: 11 mei 2010, 09:35:16 »
Ik heb van de felicitatie rijen altijd verschrikkelijk gevonden (vooral het idée dat ik dat zelf moet doen) maar met de gezondheid van mijn vriend is het wel een ideale oplossing. Hij op een barkruk, ik ernaast en iedereen komt langs. Dat scheelt de hele zaak doorlopen.

Alleen… hoe voorkomen we dat iedereen aan hem gaat vragen hoe hij zich voelt? Want da’s niet erg als een paar mensen dat doen. Maar als onze trouwborrel & feestgasten dat allemaal gaan vragen kan hij wel 100 keer zijn verhaal vertellen. Dat kost super veel energie, en dat is nou net waar het bij hem aan ontbreekt.
Hoe zouden we deze situatie kunnen voorkomen zonder mensen af te kappen en bot te reageren op lieve meelevendheid?

Heeft iemand goed advies?


Hier hetzelfde 'probleem', ik krijg ook betekenisvolle vragen hoe het met mij gaat (doordat het persoon je hand met twee handen schudt, lang in je ogen kijkt, of die drie woorden langzaam, of met een 'echt' uitspreekt: 'hoe gaat het nou echt met je?'). Als ik zin heb in een gesprek, geef ik 'echt' antwoord, anders zeg ik: hartstikke goed, hoe gaat het met jou? dan zijn ze gedwongen over iets anders te praten  :tongue:

Je aanstaande is op geen moment de gasten verschuldigd een verslag te doen van zijn toestand als ie daar geen zin in heeft. Ook niet ergens in de avond met microfoon en al, ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken. Laat de gedetaillerde updates maar door anderen rond gaan als mensen er naar vragen, ouders en goede vrienden zijn vast allemaal op de hoogte. Ik wil op mijn bruiloft niet uitgebreid kond doen van mijn huidige staat van gezondheid. Ik wil feesten en lekker een glas heffen op onze bruiloft.

Als je man ook geen zin heeft om het er uitgebreid over te hebben moet hij gewoon snel een eind maken aan het onderwerp, en de vraag 'hoe gaat het' een stuk minder geladen oppakken. Gewoon, zoals je in leven 'ervoor' ook deed. Het gaat altijd goed. Zeker in een felicitatierij heb je geen tijd voor dit soort lange gesprekken over een zwaar onderwerp.

Een paar voorbeedzinnen om de 'hoe gaat het' die onmiskenbaar vragen naar hoe het echt zit mooi kunnen omzeilen::
"Heel goed*, wat leuk dat je er ook bent!"
"Ik voel me fantastisch*, wat een mooie dag is dit he?"
"*Geweldig, en met jou? Hoe was reis hier naar toe? Heb gehoord dat er tussen A en B een behoorlijke omleiding was!"
"Super*, en wat ziet Bruid er mooi uit he?"
"*Heel goed, en met jou?"
"Prima hoor! Heb je al een stukje bruidstaart gehad? Hij is erg lekker!"

* als het echt niet goed gaat, en dat zichtbaar is, kun je op de punten waar ik een * het gezet 'naar omstandigheden' invoegen. Iedereen kan zien dat het niet goed gaat, dus erover heen praten is dan raar. Maar het wil niet zeggen dat je dan verplicht bent iedere gast een uitgebreid verslag te doen, dat ben je simpelweg niet verschuldigd.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2010, 09:39:55 door jassou »

Helen

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #84 Gepost op: 11 mei 2010, 13:45:55 »

Een paar voorbeedzinnen om de 'hoe gaat het' die onmiskenbaar vragen naar hoe het echt zit mooi kunnen omzeilen::
"Heel goed*, wat leuk dat je er ook bent!"
"Ik voel me fantastisch*, wat een mooie dag is dit he?"
"*Geweldig, en met jou? Hoe was reis hier naar toe? Heb gehoord dat er tussen A en B een behoorlijke omleiding was!"
"Super*, en wat ziet Bruid er mooi uit he?"
"*Heel goed, en met jou?"
"Prima hoor! Heb je al een stukje bruidstaart gehad? Hij is erg lekker!"

* als het echt niet goed gaat, en dat zichtbaar is, kun je op de punten waar ik een * het gezet 'naar omstandigheden' invoegen. Iedereen kan zien dat het niet goed gaat, dus erover heen praten is dan raar. Maar het wil niet zeggen dat je dan verplicht bent iedere gast een uitgebreid verslag te doen, dat ben je simpelweg niet verschuldigd.

Je klinkt alsof je er al erg ervaren in bent Jassou! Mooie zinnen!

@ Kippie: Mensen begrijpen echt wel dat je vriend er op je bruiloft niet uitgebreid over kunt en wil gaan praten! Je kan natuurlijk wel laten weten dat je hun zorgen waardeert (Als je dat doet natuurlijk) maar dat dit vooral een dag van vreugde is!

marian1313

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #85 Gepost op: 11 mei 2010, 14:25:28 »
Wij hadden gewoon een ouderwetse felicitatierij met naast ons onze ouders, maar het is heel vlug gegaan. Wij zijn zelf niet met de gasten gaan praten en als er iemand achter hen stond liepen ze allemaal meteen door. Meer dan twee zinnen heb ik niet gesproken met mensen in de rij, dat heb ik daarna wel gedaan.

Kippie, ik denk ook dat de gasten wel begrijpen dat je op de bruiloft niet steeds een vervelend verhaal wilt vertellen, probeer je er vooraf niet te veel zorgen over te maken!

Trouwring

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #86 Gepost op: 11 mei 2010, 17:44:54 »
@ Kippie: Ik zou zeggen eerlijk zijn tegen de mensen waarbij je as dat wilt, en bij de rest gewoon:

Hoe gaat het met je?
Geweldig, dit is zo'n mooie dag.
Prima, ik heb het naar mijn zin.
Goed, trouwen is echt top.
Lief dat je dat vraagt. Hoe is het met jou?

Of iets dergelijks. Denk dat mensen het dan wel begrijpen hoor :)

bonfire

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #87 Gepost op: 22 mei 2010, 06:59:50 »
In de categorie bloemen en knipperlichtjes heb ik ook de volgende gehoord: buttons! Iedereen had een button op met daaraan vast twee lintjes in verschillende kleuren, zodat bruid en bruidegom deze eraf kunnen halen als ze met de gast gesproken hebben.
Wij zien die rij ook niet zitten tijdens ons feest, vooral omdat je elkaar dan toch niet echt spreekt.
Bezwaar van buttons vond ik wel dat speldje dat door je kleren moet maar je hebt ze ook met een magneetje. Heb een website gevonden waar je ze kan bestellen (zeer betaalbaar): [media]http://www.buttonstunter.nl[/media]

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #88 Gepost op: 22 mei 2010, 07:45:32 »
In de categorie bloemen en knipperlichtjes heb ik ook de volgende gehoord: buttons! Iedereen had een button op met daaraan vast twee lintjes in verschillende kleuren, zodat bruid en bruidegom deze eraf kunnen halen als ze met de gast gesproken hebben.
Wij zien die rij ook niet zitten tijdens ons feest, vooral omdat je elkaar dan toch niet echt spreekt.
Bezwaar van buttons vond ik wel dat speldje dat door je kleren moet maar je hebt ze ook met een magneetje. Heb een website gevonden waar je ze kan bestellen (zeer betaalbaar): [media]http://www.buttonstunter.nl[/media]

Grappig idee. Al zou ik het zelf niet willen, want niet met iedereen die is gekomen heb ik wat, maar die kwamen meer voor mn man (buren die ik nog nooit gezien had, maar bij hun in de straat is het gebruikelijk de buren ook uit te nodigen).

sophos

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #89 Gepost op: 25 februari 2012, 13:21:33 »
Wij willen absoluut niet in de rij staan samen met de ouders op het feest. Dus willen we iets gaan maken waardoor we zelf op de gasten kunnen afstappen. Tegenwoordig doet dat iedereen met een ballon (als de gast aan de beurt is geweest dan laat ze de ballon los) of met hartlampjes. We beginnen dit standaard te vinden, na zo'n 5 x gezien te hebben op de feesten.

Mijn verloofde stelde voor om een uitroepteken-bordje of een pijltje (dat naar de gast wijst) te maken of een tekstballon zodat de gast er iets op schrijft en zo vasthoudt tot wij naar hun lopen. Misschien niet superhandig maar ja je moet ook anders een ballon vasthouden denk ik dan. Ik wil toch nog even verder kijken. Heeft iemand anders het anders aangepakt?laat me inspireren!:)

Groetjesss

kloko

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2708
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #90 Gepost op: 25 februari 2012, 13:28:42 »
Als de zoekfunctie gebruikt kom je zeker tips tegen!
Heb dit ook even voor je gedaan en kijk in ieder geval even hier en hier

succes!

sophos

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #91 Gepost op: 25 februari 2012, 13:39:25 »
Bedankt voor de links! Maar ook daar zeggen ze allemaal ballonnen of een openingsdans, maar we willen een praatje maken met de gasten, en als we een openingsdansje doen dan wil ik alleen maar feesten:)

Mir1013

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #92 Gepost op: 25 februari 2012, 15:25:49 »
Bedankt voor de links! Maar ook daar zeggen ze allemaal ballonnen of een openingsdans, maar we willen een praatje maken met de gasten, en als we een openingsdansje doen dan wil ik alleen maar feesten:)

Helemaal mee eens! We willen ook echt wel iedereen begroeten en een praatje maken, we nodigen de mensen niet voor niets uit. Maar we willen ook graag zelf een feestje bouwen en dansen. Ik was laatst op een bruiloft en daar was het bruidspaar pas om 23 uur voor het eerst op de dansvloer. We hebben onze CM's gevraagd om hier ook over na te denken.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #93 Gepost op: 25 februari 2012, 16:28:17 »
Wij gaan gewoon niet in een rij staan, gaan zelf rond, en mensen mogen zich vrij voelen naar ons toe te komen!

boogschutter

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #94 Gepost op: 26 februari 2012, 11:17:48 »
Ik hoorde laatst van een vriend dat hun ceremoniemeester bij binnenkomst allemaal bloemen had uitgedeeld (dezelfde als die in het boeket zaten). Als ze handen hadden geschud, namen ze zelf de bloem mee. Zo konden ze precies herkennen bij wie ze wel en niet waren geweest.

Britttt

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #95 Gepost op: 9 april 2012, 21:26:38 »
Onze CM stelde gisteren een feliciteer Bingo voor. Moesten er even over nadenken, maar het voordeel bij deze manier is dat het het geheel zelf kunt regiseren, niemand in de rij hoeft te staan, we tussendoor even kunnen plassen, mensen die op dat moment zelfs iets te vertellen hebben ook even aandacht krijgen enz.

Het idee is dat iedereen bij binnenkomst een nummer krijgt, ons bruidsmeisje (onder begeleiding van onze CM) de nummertjes kiest en de gasten zo naar ons toe komen.

Was superblij met zijn suggestie!  :)

Anneli

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #96 Gepost op: 9 april 2012, 23:35:58 »
Wij willen ook geen rij - en zeker niet met ouders. Tegen onze ouders hebben we gewoon gezegd dat we dat niet willen en verder hebben we met onze ceremoniemeester en de baas van de locatie afgesproken dat zij, als er toch een rij ontstaat, een gesprek aanknopen met de voorste in de rij, zodat wij uit de rij kunnen stappen en zelf rond gaan. Hoop dat dat werkt!

boogschutter

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #97 Gepost op: 12 april 2012, 18:05:11 »
Onze CM stelde gisteren een feliciteer Bingo voor. Moesten er even over nadenken, maar het voordeel bij deze manier is dat het het geheel zelf kunt regiseren, niemand in de rij hoeft te staan, we tussendoor even kunnen plassen, mensen die op dat moment zelfs iets te vertellen hebben ook even aandacht krijgen enz.

Het idee is dat iedereen bij binnenkomst een nummer krijgt, ons bruidsmeisje (onder begeleiding van onze CM) de nummertjes kiest en de gasten zo naar ons toe komen.

Was superblij met zijn suggestie!  :)

Hmm, ik zou hier niet zo blij mee zijn. Hiermee 'verplicht' je je gasten om de hele tijd op te letten totdat hun nummertje aan de beurt is. Als ze even niet opletten wordt het nummertje nog een keer omgeroepen? Het lijkt mij meer ontspannen als je de gasten zelf kan benaderen.

jassou

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #98 Gepost op: 12 april 2012, 18:19:09 »
Onze CM stelde gisteren een feliciteer Bingo voor. Moesten er even over nadenken, maar het voordeel bij deze manier is dat het het geheel zelf kunt regiseren, niemand in de rij hoeft te staan, we tussendoor even kunnen plassen, mensen die op dat moment zelfs iets te vertellen hebben ook even aandacht krijgen enz.

Het idee is dat iedereen bij binnenkomst een nummer krijgt, ons bruidsmeisje (onder begeleiding van onze CM) de nummertjes kiest en de gasten zo naar ons toe komen.

Was superblij met zijn suggestie!  :)

Mij lijkt het ook niet echt iets. Als of je met je nummertje in de hand bij de slager staat... Die ideeen met balonnen en bloemen zijn wat charmanter, hoewel in principe ongeveer hetzelfde...

DeborahL

  • Gast
Re: Ellendige Lange Felicitatierij!
« Reactie #99 Gepost op: 14 april 2012, 18:33:31 »
Wij gaan in de rij staan. Heb er weinig behoefte aan, maar met een half uurtje is het klaar en dan kunnen we feesten.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards