collapse

Auteur Topic: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic  (gelezen 73096 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twijfeltje

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #150 Gepost op: 9 januari 2012, 23:36:58 »
Goh Elina, misschien is Jack&Jill inderdaad toch Christiaan zoals je ergens anders al zei?

Sorry, nu weer ontopic.
Ik zou het nooit doen.
Om de redenen die al genoemd zijn en het lijkt me zelf ook eng.

marjolein1987

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #151 Gepost op: 10 januari 2012, 08:05:07 »
Ik ben genezen....

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #152 Gepost op: 10 januari 2012, 09:49:53 »
Wat ik me afvraag of al die mensen die nu vallen over het feit dat je een vogel je ringen laat aanvliegen ook vegetarich eten en geen leren schoenen dragen want als je het mij vraagt is dát veel erger.
Al die dieren op een gestopt zodat wij ons kipfiletje kunnen eten.

Ik denk dat de roofvogel het 10x beter heeft dan die kip die wij opeten.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2012, 09:50:36 door Happy Bride »

Pepper

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #153 Gepost op: 10 januari 2012, 09:58:37 »
Ik vroeg me al af wanneer we die weg gingen inslaan, maar je moet ook vooral kijken naar het nut he? Wat is het nut? Ik zie het nut in vlees eten wel ja, inderdaad. Ik zie het nut in het dragen van leren schoenen wel.
Ik zie het nut van levende beesten gebruiken voor jouw genot niet.

twijfeltje

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #154 Gepost op: 10 januari 2012, 10:01:04 »
Klopt, maar HB heeft wel een punt.

Pepper

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #155 Gepost op: 10 januari 2012, 10:01:51 »
En Elina kan het beter verwoorden. Maar inderdaad, het is een geheel andere discussie.Ok, maar dat het veel erger is, maakt het het dan goed?

twijfeltje

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #156 Gepost op: 10 januari 2012, 10:07:44 »
nee natuurlijk niet, off-topic, maar wel iets om over na te denken.

Dieren zijn er wat mij betreft niet voor entertainment.
Ook niet in de dierentuin, bruiloft, kooitjes thuis of wat dan ook.
Of ze nu in gevangenschap zijn geboren of niet, het hoort niet.
Maakt het voor mij niet minder sneu.
Bio-industrie dieren weten ook niet beter, maar is net zo verschrikkelijk.

Pepper

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #157 Gepost op: 10 januari 2012, 10:08:34 »
Nee, als je vlees eet, dan vind je alles goed E!  :cool:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #158 Gepost op: 10 januari 2012, 10:32:40 »

Ik vraag toch ook niet aan iemand die het afkeurt dat een paardenhouder wordt gearresteerd omdat de paarden in zijn weide zieke hoeven hebben, of hij of zij vlees eet?
Maar heb je het over een dier dat niet goed verzorgd wordt dat is die roofvogel niet.
Ik snap je punt hoor, zou er zelf ook niet voor kiezen, maar ik vind de reacties soms té.
Het hóórt niet zo maar geen enkel dier hóórt in gevangenschap

Bio-industrie dieren weten ook niet beter, maar is net zo verschrikkelijk.
Ik vind dat erger eerlijk gezegd.en toch eet ik vlees  :ph34r:

Pepper

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #159 Gepost op: 10 januari 2012, 10:37:18 »

Het hóórt niet zo maar geen enkel dier hóórt in gevangenschap


Dus je bent het gewoon met ons eens?  :wink:

jassou

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #160 Gepost op: 10 januari 2012, 10:43:48 »
Een heleboel dieren worden ' gebruikt voor entertainment' (of edutainment): dierentuinen, huisdieren, paardenhouderijen. Ik trek de grens bij dierenleed. Zowel voor dieren in 'entertainment'  als ook in de bioindustrie (ik eet gus alleen biologisch vlees, en minstens twee keer per week vegetarisch).

Dat wil niet zeggen dat er geen grijs gebied is, waarbij een op het oog onschuldige situatie behoorlijk sprake van dierenleed kan zijn; slecht verzorgde huisdieren, louche hondenfokkerijen, slecht onderhouden manege's, dolfijnen die kunstjes doen. Maar dat wil ook niet zeggen dat roofvogels die ringen aanvliegen per definitie een zwart-wit geval van dierenleed is. Ik vind het op zijn hoogst een grijs gebied.

Pepper

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #161 Gepost op: 10 januari 2012, 10:50:58 »
Echter zou ik het wel heel grappig vinden als zo'n vogel dan een grote flats deponeert tijden het aanvliegen.... :biggrin:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #162 Gepost op: 10 januari 2012, 10:51:20 »
Dus je bent het gewoon met ons eens?  :wink:
Ja ik ben het oneens met jou. Ik vind het geen dierenmishandeling om een roofvogel te laten vliegen met ringen.
Dat voer dat ze krijgen waardoor ze verstopt raken dát vind ik wel dierenmishandeling maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dat altijd zo is, jij wel?
Ik weet nl dat er ook mensen zijn die dat niet voeren en wel shows vliegen met hun vogels en tja dan valt er wel eens wat uit de lucht maar dat is het risico wat je neemt als je vogels laat vliegen tijdens je ceremonie
En zoals Jassou ook zegt er is een heel grijs gebied.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2012, 10:55:13 door Happy Bride »

jassou

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #163 Gepost op: 10 januari 2012, 11:00:03 »
@jassou, vogels die ringen aanvliegen en voer krijgen zodat de darmen verstoppen en ze niet kunnen poepen vind ik te ver gaan.

Dat zou ik ook vinden. Alleen vind ik het nogal raar klinken. Op een gegeven moment moeten die darmen weer leeg, moet er dan weer een laxatiegoedje door het voedsel heen? Hoe lang werkt zo'n middel eigenlijk? Het lijkt me overdreven moeite voor een kunstje van een halve minuut, vanuit het standpunt van de vogelhouder dan. Ik vraag me dus af in hoeverre dat waar is, en best de moeite waard eens uit te zoeken mocht je overwegen een roofvogel op je bruiloft hebben. Als je zo'n organisatie vraagt: 'en wat nou als ie gaat poepen?', dan denk ik dat je daar twee antwoorden op kunt krijgen: 'tja, dat is het risico van jou', of 'nee, dat gebeurt niet'. In het geval van het tweede antwoord kun  je je conclusie dus trekken.

Pepper

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #164 Gepost op: 10 januari 2012, 11:00:50 »
Ja ik ben het oneens met jou. Ik vind het geen dierenmishandeling om een roofvogel te laten vliegen met ringen.
Dat voer dat ze krijgen waardoor ze verstopt raken dát vind ik wel dierenmishandeling maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dat altijd zo is, jij wel?
Ik weet nl dat er ook mensen zijn die dat niet voeren en wel shows vliegen met hun vogels en tja dan valt er wel eens wat uit de lucht maar dat is het risico wat je neemt als je vogels laat vliegen tijdens je ceremonie
En zoals Jassou ook zegt er is een heel grijs gebied.

Je zegt zelf ook dat het niet hoort. Dat is precies wat ik zeg. Ik heb ook nergens gezegd dat het dierenmishandeling is, alleen maar dat het niet hoort. Zelfde dus wat jij zegt. Maar je bent het oneens met mij, niet met mijn stelling, maar met mij. Bijzonder.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2012, 11:02:05 door Pepper »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #165 Gepost op: 10 januari 2012, 11:30:47 »
Je zegt zelf ook dat het niet hoort. Dat is precies wat ik zeg. Ik heb ook nergens gezegd dat het dierenmishandeling is, alleen maar dat het niet hoort. Zelfde dus wat jij zegt. Maar je bent het oneens met mij, niet met mijn stelling, maar met mij. Bijzonder.
Als je alles terug brengt naar hoe iets hoort dan hoort geen enkel dier in gevangenschap.
Maar toch is het nu wel zo dat we(de mens) huisdieren hebben.

Ik zie het probleem niet zo dat een roofvogels ringen aanvliegen mits ze natuurlijk dat voer niet krijgen maar dat kan je naar mijn idee toch ook gewoon na vragen bij de gene die deze service bied.

De roofvogel weet niet niet dat hij ringen aanvliegt. Die jaagt!!
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2012, 11:31:15 door Happy Bride »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #166 Gepost op: 10 januari 2012, 11:46:02 »
Als je alles terug brengt naar hoe iets hoort dan hoort geen enkel dier in gevangenschap.
Maar toch is het nu wel zo dat we(de mens) huisdieren hebben.
Een huisdier is dan ook zo ver 'aangepast' dat ze niet (in deze vorm) voorkomen in de natuur. Niemand (of bijna niemand :tongue:) heeft een wolf als huisdier, of een luipaard ofzo. Roofvogels horen gewoon, in hun huidige vorm, in de natuur thuis! Dat is mijn opvatting, en ja, daar zitten vast ook een heleboel mitsen en maren aan.

Maar wij hebben altijd honden gehad en daar heb ik niets op tegen, mits ze goed verzorgd worden en voldoende aandacht en beweging krijgen. Maar mijn oom en tante hebben een papegaai, meegenomen van één van hun reizen 25 jaar geleden, en ook dat dier wordt goed verzorgd (sterker nog, ze geven vanalles op voor die papegaai), krijgt goed en gevarieerd eten, mag vrij in- en uit z'n kooi, en toch heb ik daar een minder goed gevoel bij. Omdat ik dus vind dat zo'n dier nooit verhandeld had moeten worden, die had door de jungle moeten vliegen.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #167 Gepost op: 10 januari 2012, 11:49:00 »
En dat is ook denk ik het grijze gebied. Een hond is immers nu zo normaal maar ooit was dat niet zo. Misschien is het over 50 jaar wel heel normaal dat iedereen een roofvogel naast de deur heeft.

Laat ik wel duidelijk zijn ik zelf zou er nooit voor kiezen omdat het mij ook een minder goed gevoel geeft maar dat is mijn gevoel en als iemand zich er wel goed bij voelt waarom dan niet.Uiteraard zolang het dier maar wel goed verzorgd wordt.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #168 Gepost op: 10 januari 2012, 11:57:20 »
En er is dus iemand die geld verdient aan het geforceerd gedrag laten vertonen op een bepaald moment, in een onnatuurlijk omgeving.

Eens met Inx, dat jagen hoort in het wild te gebeuren. Daar horen die beesten thuis. Hetzelfde geldt voor zgn educatieve roofvogelshows. Als je een roofvogel wil zien, ga je maar in een vogelkijkhut in de Peel zitten.
Maar kan je mij uitleggen wat die vogel er van merkt dat er geld aan verdiend wordt op het moment dat die een stukje kipfilet "vangt".
Ik weet niet hoe het op de Peel is maar ik woon vlak bij een natuurgebied en ga er zelden naar toe omdat het veel te druk is. Al die toeristen die de natuur willen zien.

Ik denk dat dit meer een gevoelskwestie is of je dit ziet zitten. Ik vind het wel een tip dat als je met roofvogels je ringen wil aan laten vliegen dat je van te voren vraagt hoe het zit met het voer en of dat dit er voor zorgt dat de vogels niet kunnen poepen.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #169 Gepost op: 10 januari 2012, 12:10:38 »

Als je vogels wilt kijken, moet je met zonsopkomst. Als ik wegga uit de vogelkijkhut, dan stroomt de parkeerplaats inderdaad vol. Maar ik ben om tien uur dan weer thuis. Met al die lawaaimakende mensen is de kans om iets te zien sowieso minder.
omdat het de vogels verstoort(en andere dieren) :wink:
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2012, 12:10:54 door Happy Bride »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #170 Gepost op: 10 januari 2012, 12:24:35 »
Hoe weet je dat? Jij blijft toch altijd thuis?
:laugh: ja precies omdat ik niet zo vroeg op sta en dus als ik er heen ga tussen die lawaaimakende mensen loop (loop he niet behoor) en dan geen dier zie.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #171 Gepost op: 10 januari 2012, 14:35:26 »
Ik (of mijn moeder tegenwoordig eigenlijk) heb 3 papegaaien. Van eentje weten wij dat hij hier geboren is want die hebben wij nog met pap gevoerd. De andere twee komen van een stichting en zijn geadopteerd. De een was gevonden op Marken en de ander kwam uit een gezin dat in scheiding lag.
Bij deze vogels hebben wij ook de vleugels gewiekt. Maar juist daar door mogen ze lekker mee naar buiten en kunnen ze gewoon rondscharrelen zonder dat ze ergens tegenaan vliegen en een van hun vleugelpennen breken. Ze krijgen speciaal biologisch voer welke uit Amerika over komt er ze zien er prachtig en gezond uit.

Er zijn zeker grenzen en ik zou ook nooit zoiets inhuren voor mijn bruiloft. Maar ik vind het te ver gaan om alle huisdieren en dieren in de dierentuin zielig te vinden. Als dieren goed verzorgd worden heb ik er niks op tegen. Maar zodra ze leeg ondervinden zoals middelen om niet te kunnen poepen ben ik ook streng tegen.
(Alleen vraag ik me af of je dat nu gelijk over alle valkeniers kunt zeggen)

Annebloem

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #172 Gepost op: 10 januari 2012, 14:52:39 »
uhm.... dat kuikentje is wat minder. Op de site staat dat ze het met zulke dingen met kleine stukjes kipfilet doen omdat kuikentjes dan wat te ranzig zijn...


Whaha wat een stomme argumentatie van die site. Een kip is gewoon een groot kuiken!  :huh:
Daarnaast dat een kip uit de bioindustrie ook maar enkele weken oud wordt, dus in feite ook nog gewoon kuiken is. Maargoed, dan komen we weer terug op de vleesdiscussie die hier al (geheel off-topic) gevoerd wordt!  :wink:

~M*M~

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #173 Gepost op: 10 januari 2012, 17:04:44 »
eensch met dat dieren niet voor entertainment gebruikt horen te worden.
Dat is ook de reden dat je mij niet in een circus terug zal vinden.

Wat ik dus helemaal erg vind, is dat als die beesten hun instinkt volgen en de hun begeleider/verzorger aanvallen dan worden ze afgemaakt.

Sh@ron

  • Gast
Re: Het grote (alternatief voor) ringkussen en ringdrager/aangever-topic
« Reactie #174 Gepost op: 10 januari 2012, 19:52:27 »
eensch met dat dieren niet voor entertainment gebruikt horen te worden.
Dat is ook de reden dat je mij niet in een circus terug zal vinden.
Je zal het wel anders bedoelen maar :rofl:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards