collapse

Auteur Topic: Muziek bij kerkelijk huwelijk  (gelezen 273586 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #125 Gepost op: 13 mei 2010, 14:28:48 »
Ik kom uit Leerdam :) Maar ben vaak in Nieuwe Doelen te vinden, heb abonnement!

Dan kom je ook vast in de Doelendienst?

Nee, nog nooit geweest. Mn schoonzus weg erg vaak. Wil er graag heen, maat het komt er steeds niet van...

Als ik me niet vergis is er komende zondag weer 1...

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #126 Gepost op: 13 mei 2010, 15:59:27 »
Oh dan zal ik toch eens ff kijken of we kunnen. Vrees helaas van niet, deze week is echt behoorlijk hectisch  :sad:

Gister nieuwe gids voor Nieuwe Doelen gekregen! Veel leuke dingen!!!

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #127 Gepost op: 15 mei 2010, 21:25:42 »
Ik ben er :)
Mocht je er ook zijn, ik ben herkenbaar aan m'n zwarte krukken :wink:

lydia

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #128 Gepost op: 23 mei 2010, 22:35:29 »
bij ons zijn de meeste liederen 'er door gekomen'. maar de vraag was toch om een psalm te zingen na het welkom.  :huh: psalm 118 staat daarvoor als optie. het viel ons mee hoeveel er wel mocht terwijl er normaal bij ons psalmen en liederen worden gezongen en weinig opwekking.

ik denk dat het voor onze dominee vrij uniek was dat een stel de hele dienst al had uitgedacht.. (haha, mn vriend heeft zelfs uit een boek een hoofdstuk aangewezen; zo; dit thema graag..) hij kon het wel waarderen..

idgnkv

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #129 Gepost op: 24 mei 2010, 15:59:48 »
Wij zijn er ook eindelijk uit. Wij hebben de volgende liederen uitgekozen:

Opw. 194 - U maakt ons één
Opw. 333 - Heer u bent El Elohim
Opw. 354 - Glorie aan God
Opw. 378 - ik wil jou van harte dienen (en als Christus voor je zijn)
Opw. 574 - Groot is Hij
Opw. 598 - Machtige Heer, grote Verlosser
Opw. 609 - U bent heilig
Opw. 638 - Prijs Adonai
Opw. 640 - Ik hef mijn ogen op naar de bergen

en dan gaat m'n broer nog een lied zingen ( we mogen niet weten welke, misschien staat ie al wel in het rijtje :tongue: )
woensdag hebben we weer een afspraak bij de dominee om onze dienst te bespreken.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #130 Gepost op: 27 mei 2010, 16:47:22 »
Ik geloof dat wij een minimaal aantal Psalmen en Gezangen moeten kiezen... Vind ik wel een beetje jammer eigenlijk.. Vind Opwekking jusit wel mooi, vooral omdat er bij ons veel mensen komen die normaal niet naar de kerk gaan. Dan is het wat begrijpelijker allemaal.

Ik heb nog totaal geen idee wat we kiezen, maar heb hier al veel mooie voorbeelden gezien!

Regeer in mij wil ik er sowieso wel in!

Heb wel een mooie tekst die we in de dienst willen, misschien dat iemand heb voor wilt dragen:

Met ogen van stille verwondering
worden twee ringen in elkaar geweven.
In de liefde waarvan je hart zo zingt,
ontdek je de gouden kleur van leven.

Maar de liefde in je hart ontloken
is soms zo kwetsbaar, gaat zo kapot
wanneer het niet nog ongebroken
zijn schuilplaats vindt in ‘t hart van God.

Met handen nog zo open voor het leven
raak je de ander aan in een teer gebaar.
De kracht van liefde ligt in het geven.
In Gods handen is de Liefde waar.

Maar ‘t verlangen dat in je hart mag groeien
heeft bescherming nodig van Zijn wil.
Opdat je in de Liefde die dan zal bloeien
het hart van Gods verwachting deelt.

kattekliek

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #131 Gepost op: 27 mei 2010, 21:25:20 »
Ik geloof dat wij een minimaal aantal Psalmen en Gezangen moeten kiezen... Vind ik wel een beetje jammer eigenlijk.. Vind Opwekking jusit wel mooi, vooral omdat er bij ons veel mensen komen die normaal niet naar de kerk gaan. Dan is het wat begrijpelijker allemaal.
De meeste psalmen en liederen uit het Liedboek voor de Kerken (LvdK) zijn toch wel begrijpelijk, ook voor buitenstaanders? Mijn vriend en ik hebben vrijwel alle liederen gekozen uit Gezangen voor Liturgie (GvL, een katholieke liedbundel) en LvdK, waar heel veel overlap in zit. Voordeel is dat alle kerkelijke protestanten en katholieken zo uit volle borst meezingen. We hebben ook gelet op de inhoud en het taalgebruik, zodat de niet-kerkelijke aanwezigen in ieder geval ook snappen waar het over gaat (los van of ze het overal mee eens zijn - ik denk dat e.e.a. vanwege het orthodoxe gehalte van ons beider geloof en (dus) ook van de inhoud van de viering wel zal 'schuren' bij deze of gene).
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2010, 21:28:45 door kattekliek »

sydnew

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #132 Gepost op: 27 mei 2010, 21:30:52 »
Heeft iemand ideeen voor liedjes in de katholieke kerk want ik heb werkelijk geen idee. Kan ook niks op google vinden.

kattekliek

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #133 Gepost op: 27 mei 2010, 22:14:07 »
Heeft iemand ideeen voor liedjes in de katholieke kerk want ik heb werkelijk geen idee. Kan ook niks op google vinden.
Als je geen kerkmuziek kent, zou ik je aanraden om contact op te nemen met een koor van je parochie dat bij je huwelijk zou kunnen/willen zingen (en dat je zelf ook wat vindt, natuurlijk - de beste manier om dat te weten te komen is om een keer op zaterdagavond of zondag naar de Mis te gaan als zij zingen). Die kunnen je wel helpen, ze hebben vaak een keuzemap en CD met opnames. Als je noten kunt lezen en evt zelf wat op keyboard o.i.d. kunt spelen, is het ook aan te raden om een GvL (Gezangen voor Liturgie) op de kop te tikken - wellicht te leen bij je kerk (natuurlijk niet om tijdens de viering zelf te gaan spelen :wink: maar gewoon om uit te proberen of je 't wat vindt). Op bovengenoemde site www.misboekje.nl en in dit Word-doc (v.a. blz 30) staan teksten van liedjes die daar ook instaan (in de GvL staan er noten bij).

Als je er niet uitkomt, neem dan contact op met de priester of diaken die jullie huwelijksviering zal doen.

Wij zijn trouwens al een flink eind met de inhoud van onze liturgie (en dan moeten we het eerste gesprek met onze diaken nog hebben :biggrin:). De liedjes tot nu toe:

- openingslied: Een huwelijkslied (God die in het begin), LvdK 369/GvL 443
- antwoordpsalm of -lied: moeten we nog uitkiezen
- halleluja (voor de Evangelielezing): moeten we nog uitkiezen, waarschijnlijk iets van Taizé
- acclamatie (na de Evangelielezing): moeten we nog uitkiezen
- lied na huwelijksbevestiging: Dankt, dankt nu allen God, LvdK 44/GvL 415
- acclamatie bij voorbeden: gezongen Heer onze God, wij bidden U verhoor ons
- lied na huwelijkszegen: U kennen, uit en tot U leven, coupletten nr 1, 2, 11, 12 uit LvdK 75 (staat niet in GvL??)
- slotlied: U zij de glorie, Tussentijds 172/GvL 532
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2010, 22:20:18 door kattekliek »

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #134 Gepost op: 28 mei 2010, 12:14:21 »
Bij ons zijn uiteindelijk gezongen/gespeeld:

Toen we binnenkwamen; De kracht van uw liefde

Door Remco Hakkert:
Had ik de liefde niet

Samenzang; Psalm 118 vers 1 en 12
Op Toonhoogte 45: Als een hert dat verlangt naar water (samenzang en Remco Hakkert solo)
Samenzang; Psalm 121 vers 1 en 4
Op toonhoogte 104: Mijn Jezus ik hou van U (Samenzang en Remco Hakkert solo)
Samenzang Psalm 134 vers 2 en 3 (rondom de zege)
Samenzang Op toonhoogte 336 vers 1 en 4: Wat de toekomst brenge moge

En als afsluiter Remco Hakkert solo:
Voetstappen in het zand
De Kracht van Uw liefde

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #135 Gepost op: 28 mei 2010, 12:27:45 »
Oh Diny ook al ben ik helemaal niet gelovig dat laatste nummer laat de tranen over mijn wangen lopen

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #136 Gepost op: 28 mei 2010, 13:09:56 »
Je bent niet de enige :) Bij "Voetstappen in het zand" zat de hele kerk met tranen, en ik zelfs bij elk nummer wat Remco inzette..

Marcella

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #137 Gepost op: 3 juni 2010, 19:53:50 »
@Within mag ik vragen hoe jij het vooral hebt gekregen om Remco Hakkert tijdens jullie huwelijksdient te krijgen?
Ik vind hem steengoed. Zijn muziek grijpt mij altijd zo ontzettend aan!

Nam hij de plaats in van de hele band? Of heb je daarnaast alsnog de band van onze eigen Gemeente nodig?

Jolanda

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #138 Gepost op: 4 juni 2010, 17:39:51 »
Dit zijn onze liedjes:
« Laatst bewerkt op: 9 februari 2011, 09:38:13 door Jolanda »

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #139 Gepost op: 5 juni 2010, 16:05:48 »
@Within mag ik vragen hoe jij het vooral hebt gekregen om Remco Hakkert tijdens jullie huwelijksdient te krijgen?
Ik vind hem steengoed. Zijn muziek grijpt mij altijd zo ontzettend aan!

Nam hij de plaats in van de hele band? Of heb je daarnaast alsnog de band van onze eigen Gemeente nodig?


Je kan hem gewoon boeken :) Kost wat maar dan krijg je ook wat.
Hij neemt zelf alles mee, geen band maar hij speelt alleen op de piano. Is erg mooi moet ik zeggen!

maart

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #140 Gepost op: 19 juli 2010, 23:11:15 »
25 juni getrouwd, we hadden gospelkoor joy! in de kerk. Ik had hoge verwachtingen, maar dit was niet te geloven, zo mooi! Het is echte black-gospel en ze brengen het met zoveel power! er werd zelfs een stukje gerapt tijdens joyfull joyfull. Ook het ave maria was zoooo zuiver en mooi! ze hebben de volgende nummers gezongen;

a wedding day
joyfull joyfull
This little light of mine
I will follow him
oh, happy days
ave maria
go like elijah

ik heb flink wat traantjes moeten laten!
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2010, 23:11:35 door maart »

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #141 Gepost op: 20 juli 2010, 07:51:23 »
Dat klinkt super! Ik heb nog nooit een gospelkoor live op zien treden, maar het lijkt me heel overweldigend!

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #142 Gepost op: 20 juli 2010, 11:09:56 »
Wow, wat gaaf Maart! Ik heb zelf Joyfull Joyfull jaren geleden gezongen, met ook een paar jongens die stukken rapten en wij dan als koor, dat was echt zo gaaf en energiek!

sydnew

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #143 Gepost op: 12 augustus 2010, 16:57:55 »
Wij hadden echt geen idee wat voor muziek we moesten kiezen voor het kerkelijk huwelijk. Dus ik de pastor gemaild, zegt hij oh hoeft geen hoog kerkelijk gezang te zijn. Als het maar over liefde gaat (we gaan in de rooms katholieke kerk trouwen)
Vond het eerst toch een beetje vreemd, maar inmiddels aan het idee gewend dus hierbij onze nummers:

Binnenkomst: Butterfly Kisses - Bob Carlisle
Adele - make you feel my love
Mike Schmid - To show you my love
Ronan Keating - When you say nothing at all
Celine Dion & Andrea Bochelli - The Prayer
Il Divo- Ave Maria
Weglopen kerk: Everything - Micheal Buble.


Wilde eerst ook een Gospelkoor (hebben ook naar joy gekeken) maar ging met pijn in mijn hart echt boven budget :sad:

very happy

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #144 Gepost op: 17 augustus 2010, 09:09:30 »
voor de binnenkomst hebben wij al een nummer uitgezocht
josh groban met you raise me up

Rianne74

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #145 Gepost op: 5 september 2010, 14:37:41 »
Wij hebben nu de volgende liederen uitgezocht. Volgorde nog niet.

Ik kom binnen met mij Paps op Ons Moment van Gerald Troost

Lied  ‘Wij bidden je Gods zegen toe…’ (Liedboek 367)


Liefde eenmaal uitgesproken (melodie: Gezang 459 Liedboek voor de Kerken)
Gezang 477
SAMEN IN DE NAAM VAN JEZUS (Opwekking 167)

Ik weet niet hoeveel liederen we nodig hebben. Ik ga dinsdag met mijn vriendin ook nog brainstormen hierover


annia

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 549
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #146 Gepost op: 5 september 2010, 23:26:26 »
Wij hebben vandaag ook een eerste opzet gemaakt!

Als bruid binnenlopen op 'Liefdesliedje' gezongen door een koor (is een heel lief kort liedje over er voor elkaar zijn geschreven door onze eerste ouderling en de dirigent van het koor)

Voorbereiding
Aanvangslied:                 Psalm 98 'Zingt een nieuw lied voor God den Here'
Na bemoediging en groet:      Zomaar een dak (Tussentijds 10)
Na gebed:                     Lied aan het licht

Dienst van Woord
Na de lezing(en):             Koor zingt bewerking op psalm 139, 'Lord You've searched me and known me'
                              Zo vriendelijk en veilig als het licht (Zingend geloven 3 054)
Na de verkondiging:           Koor zingt 'Houdt elkander vast' (stukje tekst uit dit lied staat op onze uitnodiging)

Huwelijksbevestiging en inzegening
Na de huwelijksvragen:        Instrumentaal 'Wals der Verliefden' gespeeld op accordeon en piano
Na het gebed en zegen:        Gezang 369 'God die in het begin'

Gebed, gaven en zegen
Eventueel bij gebeden:        Onze vader gezongen
Inzameling van gaven:         Koor zingt Jesus le Christ (taize)
Slotlied:                     Heer Uw licht en Uw liefde schijnen (opwekking 334)
Na de zegen:                  Koor zingt 'Rejoice in the Lord alway'

We zijn een beetje enthousiast met liedjes geloof ik, en niet alles past misschien even goed. A.s. dinsdag gaan we met onze predikant en eerste ouderling alles bespreken en zoveel mogelijk vastleggen, dus het kan nog veranderen. Wat ik wel grappig vind is dat we zowel een psalm en gezang als opwekking hebben, en verder valt op veel Huub Oosterhuis. Oja, en overal waar koor staat mag iedereen gewoon zingen, alleen zijn dat soms wat onbekendere/complexere liederen waar een koor wel bij nodig is.

edit: blegh had ik zo netjes alle liedjes onder elkaar gezet, d.m.v. spaties, maar dat kan de lay-out toch niet aan geloof ik. Sorry voor het onoverzichtelijke geheel!
« Laatst bewerkt op: 5 september 2010, 23:30:52 door annia »

kattekliek

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #147 Gepost op: 20 september 2010, 21:52:40 »
Wij hadden echt geen idee wat voor muziek we moesten kiezen voor het kerkelijk huwelijk. Dus ik de pastor gemaild, zegt hij oh hoeft geen hoog kerkelijk gezang te zijn. Als het maar over liefde gaat (we gaan in de rooms katholieke kerk trouwen)
Vond het eerst toch een beetje vreemd, maar inmiddels aan het idee gewend
Dan hebben jullie een pastor van de oude stempel. Bij veel katholieke parochies wordt tegenwoordig wel (weer) de eis gesteld, dat de muziek direct met het geloof te maken heeft; bovendien ook dat ie live is (dus niet van CD).

De liedjes tot nu toe:
Inmiddels is het rond, dat mag ook wel, want we trouwen al over 2½ week! :)

- opening: Wedding March van Mendelssohn(gespeeld op het orgel)*
- antwoordpsalm of -lied: Psalm 25-I uit de GvL (Gezangen voor Liturgie = een RK-liedbundel)
- halleluja (voor de Evangelielezing): Taizé Halleluja nr 17
- acclamatie (na de Evangelielezing): U komt de lof toe, U het gezang ... (GvL 265)
- acclamatie (bij de voorbeden): Heer onze God, wij bidden U verhoor ons (GvL 361)
- lied na huwelijksbevestiging: Een huwelijkslied (God die in het begin), LvdK 369/GvL 443
- acclamatie bij voorbeden: gezongen Heer onze God, wij bidden U verhoor ons
- lied na huwelijkszegen: U kennen, uit en tot U leven, coupletten nr 1, 2, 11, 12 uit LvdK 75 (staat niet in GvL)
- slotlied: U zij de glorie, Tussentijds 172/GvL 532

* Ergens is het vreselijk afgezaagd, maar afgelopen zomer bij het huwelijk van mijn collega sprongen me zowaar de tranen in de ogen toen ze op die muziek naar voren geschreden kwamen, en dat was niet omdat het slecht gespeeld werd :wink:
« Laatst bewerkt op: 20 september 2010, 21:53:38 door kattekliek »

annia

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 549
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #148 Gepost op: 21 september 2010, 13:47:00 »
Mooi Kattekliek! Ik ken niet alle liedjes, maar wel veel. Wij hebben één nummers hetzelfde als jullie: 'God die in het begin'. Wij hebben trouwens het opwekkingsliedje eruit gegooid, en in plaats daarvan gezang 434 'Lof zij de Heer'

En de Wedding March is ook gewoon heel erg mooi.

kattekliek

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #149 Gepost op: 22 september 2010, 18:29:45 »
Mooi Kattekliek! Ik ken niet alle liedjes, maar wel veel.
Heel goed, dan is het dus protestant-proof (zoals ook de bedoeling) :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards